20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 885559 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3435 på: 24. Okt. 2012, 15:16 »
Jo, men jeg ser ikke helt hva det har med noe jeg skrev og gjøre. Altså, en produsent bidrar selvfølgelig masse, men dette er uansett Steven Spielbergs film. Denne hadde neppe eksistert uten Peter Jackson, men Steven Spielberg er mannen bak filmen.

Kan også legge til at The Adventures of Tintin var så bra at det første jeg hadde lyst til når jeg sto opp i dag var å se den igjen. For en JÆVLIG bra film!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3436 på: 24. Okt. 2012, 21:42 »
The Cabin in the Woods - Jævlig kul horrorfilm som tildels ødelegges av vassen CGI. CGI-blod er muligens det absolutt dølleste som finnes. Men tross dette falt filmen VELDIG i smak.
Som med Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon, som det er veldig naturlig å sammenligne den med, så spiller den på horrorsjangerens klisjeer, og spesielt slasherfilmenes. Sånt digger en massiv slasherfan som meg selv.

Spoiler (hover to show)
« Siste redigering: 24. Okt. 2012, 21:50 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3437 på: 25. Okt. 2012, 01:06 »
Måtte se The Adventures of Tintin jeg også etter alle Boris godord om filmen. Da den kom ut så jeg at den fikk veldig god kritikk, men jeg har egentlig aldri vært noe fan av slike eventyr/krim filmer og trodde heller ikke at jeg hadde noe særlig forhold til Tintin. Da jeg begynte å se husket jeg selvfølgelig mye fra før - tror jeg har sett noen episoder av det som gikk på barnetv da jeg var liten + jeg hadde noen gamle Tintin blader på hytten. Uansett denne filmen tok meg med storm. Satan for en herlig film! Jeg så den i bluray kvalitet og det var en visuell orgasme - soleklart den beste animasjonen jeg har sett. Historien er god og voicingen er perfekt. Denne filmen kunne faktisk ikke vært laget bedre. Den var også til tider veldig morsom - jeg pleier nesten aldri le høyt av filmer selv om det er komedier - og her lo jeg høyt flere ganger.

Anbefales på det absolutt sterkeste!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3438 på: 25. Okt. 2012, 01:08 »
Må tydeligvis se den selv, jeg nå. Tintin var min yndlingstegneserie, så da bør jo dette være perfekt for meg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3439 på: 25. Okt. 2012, 08:45 »
Tintin er knallbra. Elsket tegneserien, og var på premieren på kino med 3D.

Audition(Ôdishon) derimot, Boris... Not too much. Kan ikke si at jeg ble grepet. Synes den var langdryg og langt ifra like skremmende og uhyggelig som jeg hadde håpet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3440 på: 25. Okt. 2012, 09:04 »
Cabin in the woods hadde jeg store forventninger til, men det var ræva opplegg spør du meg!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3441 på: 25. Okt. 2012, 10:55 »
Flink gutt, Martin. Du fortjenner et lass med kos og klems.  :wub:

Hva var ræva med Cabin in the Woods, Andy?

Så akkurat The Adventures of Tintin på nytt nå. Latterlig bra! Alt er fantastisk, helt ned til den utrolig detaljerike animasjonen og settingen. Nydelig!
« Siste redigering: 25. Okt. 2012, 13:05 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3442 på: 26. Okt. 2012, 23:25 »
Tropic Thunder - Sett den en del gange nå, og den holder seg jævlig bra. Faen så morsom! Tom Cruse og Robert Downey Jr. er best. Fantastiske, begge to. Herlige parodier og masse gull.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3443 på: 28. Okt. 2012, 14:02 »
Jeg og måtte se the Cabin in the Woods nå etter å ha hatt den på watchlisten min veldig lenge. Jeg var litt skuffet underveis, men jeg syns den tok seg opp veldig i slutten som var veldig gøy. Absolutt verdt å se!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3444 på: 28. Okt. 2012, 14:14 »
Den nye TinTin filmen fekk så mykje skryt her inne at eg måtte sjekke den ut, og eg elsket den!  :smitten:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3445 på: 28. Okt. 2012, 14:29 »
Martin, ass. Du leverer varene.
Du og, Bad Religion.

The Man With the Golden Gun - Jeg må nesten spise ordene mine fra før i tråden, for denne var langt bedre enn jeg husket. Scaramanga ER tidenes beste Bond-villain, og noe av det skyldes skuespilleregeniet Christopher Lee. En av tidenes feteste skuespillere, sånn at det er sagt. Det som svekker Roger Moore-Bond sammenlignet med Sean Connery-Bond, er at han har et alt for stort glimt i øyet. Det er også grunnen til at jeg setter Daniel Craig over Roger Moore.

Tideland - Terry Gilliam har laget noen sinnsykt fete filmer i løpet av sine 44-45 år som regisør.  Monty Python and the Holy Grail, Time Bandits, Brazil, The Adventures of Baron Munchausen, 12 Monkeys og Fear and Loathing in Las Vegas er noen av de mildt sagt glimrende filmene i filmografien hans. Men hva skjedde egentlig etter Fear and Loathing in Las Vegas?

The Brothers Grimm var filmen etter Fear and Loathing in Las Vegas - en film med et budsjett på $88m og med velkjente og meget gode skuespillere som Matt Damon, Heath Ledger, Peter Stormare og Jonathan Pryce skulle man tro at han kunne få til noe veldig bra, spesielt med tanke på hvor fet historien om The Brothers Grimm egentlig er. Men filmen var en fiasko for å si det mildt. Skuespillet var uinspirert, regiseringen døll og filmsettet så ut som plastiskk. Filmen var en katastrofe av en film, og ser ut til og ha ødelagt mannen helt... med mindre noe skjedde i mellom Fear and Loathing in Las Vegas og The Brothers Grimm?
The Brothers Grimm kunne trengt en remake, btw. Ja takk! Potensiale? JA! Utførelse og resultat? BAJS!

Uansett, hans neste film ut var Tideland. Budsjettet var på rundt $12m, og av skuespillerne er Jeff Bridges (Jeffrey "The Dude" Lebowski) den eneste jeg har noe særlig kjennskap til. Visuelt er den meget pen og flott, og Jeff Bridges var veldig bra. Men der stopper det for min del. Jeg kjedet meg for det meste veldig mye, og greide ikke engang å se ferdig filmen. Utrolig platt og kjedelig historie om en jente som overlever uten foreldre, mye pga. sin gode fantasi. Filmen var MINST 30 minutter for lang, og da sier det seg selv at det byr på store problemer. Meh!

Siste filmen til Terry Gilliam var The Imaginarium of Doctor Parnassus, en film jeg hadde gledet meg veldig til men som jeg mistet litt troen på etterhvert. Har ikke fått sett den, men har planer om det. Men etter å ha sett The Brothers Grimm og Tideland kan jeg ikke si jeg har store forhåpninger...
« Siste redigering: 28. Okt. 2012, 14:43 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3446 på: 28. Okt. 2012, 15:41 »
Såg Martha Marcy May Marlene i går. Veldig bra film.  Utruleg provoserande å sjå på og ein site med ein ubehageleg følelse gjøno heile filmen.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3447 på: 28. Okt. 2012, 19:45 »
Sykt lyst å se Beats of the Southern Wild, men går desverre ikke på kino her i Tromsø :S

Noen som har fått sett den? Mange som sier det er den beste filmen de har sett i 2012

Trailer:

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3448 på: 28. Okt. 2012, 21:19 »
Unbreakable - Det var veldig mykje eg likte med denne filmen, men slutten er jo berre heilt håplaus.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3449 på: 28. Okt. 2012, 21:40 »
Unbreakable er jævlig fet og undervurdert!

Little Fockers - Mye bedre enn sitt rykte, og faktisk ganske morsom. En del svakere enn de to andre, men morsom uansett.

Nei.