20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884920 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3420 på: 17. Okt. 2012, 13:35 »
Zatoichi and the Chest of Gold - Zatoichi blir feilaktig beskyldt for å stjele en kiste med gull, og god og fin som han (Zatoichi) er så vil renvaske seg selv og hjelpe de lokale bøndene med og få pengene tilbake. Engasjerende historie og karakterer, latterlig bra koreografi og superb kinematografi. Dette er den andre filmen i serien hvor Shintarô Katsus (Zatoichi) ekte bror Tomisaburô Wakayama har en rolle, og nok en gang funker det som faen. Så JÆVLIG bra!

Poster den her og siden jeg først hadde postet den feil. :P

Seven Samurai - Akira Kurosawa er tidenes filmskaper, Seven Samurai er tidenes nest beste film og Toshirô Mifune er en av tidenes tre beste skuesppillere. Perfekt film!
« Siste redigering: 17. Okt. 2012, 13:39 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3421 på: 19. Okt. 2012, 14:37 »
Zatoichi's Flashing Sword - Syvende filmen i serien om Zatoichi, og selv om den til en viss grad følger en viss formel so er blitt brukt tidligere i serien er den fremdeles jævlig engasjerende, og jævlig bra. Max knall!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3422 på: 22. Okt. 2012, 06:57 »
In Time - Helt grei søndagsunderholdning. Justin Timberlake gjør en helt grei jobb, og konseptet er jo fett som faen. Et par scener er direkte flaue, men det var som forventet.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3423 på: 23. Okt. 2012, 08:42 »
Prometheus - Det visuelle er for det meste godteri for øynene, og Michael Fassbender er helt fantastisk som David... men hva mer har filmen å by på? Jævlig lite, foruten Idris Elba som er meget bra. At denne filmen hylles er et gigantisk mysterium. Fy faen så mye dritt denne filmen er fylt opp med, og karakterne, med unntak av David, er like spennende som en klump størknet hundebæsj, og skuespillet er mildt sagt platt og kjedelig.

Spoiler (hover to show)

Kan sikkert fortsette til jeg besvimer. Jeg gir denne filmen 3 alienhoder ut av 10.

Den første fordi det visuelle er meget bra.
Den andre fordi Michael Fassbender er meget bra i rollen som David, og Idris Elba er god.
Den tredje fordi filmen ikke er like dårlig som Avatar.
« Siste redigering: 23. Okt. 2012, 10:17 av boris. »
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3424 på: 23. Okt. 2012, 11:22 »
Haha. Bra anmeldelse. Jeg er enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3425 på: 23. Okt. 2012, 15:02 »
Hehe, ikkje einig. Kor mange filmar finst det ikkje der ein kan laga ei lista på øve 100 kritiske/dumme spm til handlinga osv. Og ja det kan vera gode filmar. Og ikkje tillegg viss ein verkeleg vil finna ting som finn ein dei...
Skal ikkje dra igong noko diskusjon, men folk har forskjellig smak. Trur eg ga den 9/10 etter å ha sett den på kino. Loved it. Fassebender er heilt konge som David.

Takk for mej.
« Siste redigering: 23. Okt. 2012, 15:06 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3426 på: 23. Okt. 2012, 15:37 »
Om dårlig skuespill, en historie med flere (plot)hull enn en sveitserost og femti konteinere med usvarte spørsmål er ting som faller i smak så skjønner jeg godt at folk liker denne.

Denne filmen hadde fått minimalt med oppmerksomhet og stått med 31% på RT og 5,6 på IMDB om de fjerna de få, mivisende elementene fra Alien og RS ikke var regisør. Egentlig ikke... for vi lever tross alt i en verden hvor Transformers, Avatar og The Dark Knight blir sett på som moderne mesterverk, og det sier egentlig alt. Pinlig.

Jeg håper Damon Lindelof tråkker på en legokloss. Jævla mongis!
« Siste redigering: 23. Okt. 2012, 16:22 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3427 på: 23. Okt. 2012, 18:00 »
 :spytt: Du samanliknar faktisk Transformers og Avatar med TDK...
« Siste redigering: 23. Okt. 2012, 18:02 av lgrinde »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3428 på: 23. Okt. 2012, 18:24 »
Den var temmelig far off. Men mulig jeg hadde for høye forventninger til Prometheus etter all hypen den har fått. Jeg syns det var en temmelig middelmådig film selv med en god Fassbender.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3429 på: 23. Okt. 2012, 18:33 »
:spytt: Du samanliknar faktisk Transformers og Avatar med TDK...

Du leser det du vil lese.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3430 på: 23. Okt. 2012, 22:06 »

:lol:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3431 på: 23. Okt. 2012, 23:37 »
The Adventures of Tintin - Great snakes! Ten thousand thundering typhoons! Billions of blistering barnacles! Denne filmen innfridde så til de grader, tross skyhøye forventninger. Animasjonen er glatt som en barnerompe, soundtracket er storslått og historien er 80% klassisk Tintin og 20% Raiders of the Lost Ark, og sammen utgjør dette en sinnsykt underholdende eventyrfilm fylt til randen med action, humor og spenning. Noe av det som gjør at denne filmen er så utrolig bra, er det faktum at Spielberg & co. ikke går i den typiske Hollywoodfella. Man får ikke vite noe som helst om Tintin, annet enn at han er en journalist. De legger ikke på masse ekstra for og utvide Tintin som karakter. De kjører det i stil med tegneserien, og det var utrolig deilig, selv om det er noe som vil bli brukt mot folkene bak filmen... men det er noe de visste, og kudos til dem for å kjøre på og være tro mot Tintin. Digg!

Det er så deilig at ikke alle er som Michael Bay eller Ridley Scott som gjør sitt beste for å ødelegge noe som er klassisk og herlig, men er tro mot orginalene uavhengig av det faktum at det kunne vært gjort annerledes for å glede den dølle mannen i gaten. Hill!!!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3432 på: 24. Okt. 2012, 10:40 »
Eg seier berre Peter Jackson ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3433 på: 24. Okt. 2012, 12:28 »