20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884812 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3390 på: 07. Okt. 2012, 21:44 »
http://www.dagbladet.no/2012/10/07/kultur/film/liam_neeson/23761673/

De valgte å lage en nummer 2 av verdens beste film..viktig å se den på kino hvert fall

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3391 på: 08. Okt. 2012, 00:04 »
Likte eneren utrolig godt jeg også, så denne må nok sees på et eller annet tidspunkt.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3392 på: 08. Okt. 2012, 04:16 »
The Tale of Zatoichi - Klassiker! For de som ikke har sett en eneste Zatoichi-film (skam dere!!!), så handler det om Zatoichi, en blind massør, gambler og sverdmester som tjener til livets opphold ved og gå fra by til by og gamble, massere og gjøre annet sprell, og er en filmserie gående fra 62 til 89 og som endte opp på hele 26 filmer (de første 25 kom på de første elleve årene), samt en serie fra 74-79 på 100 (x 45 min) episoder. Har kun sett de seks første Zatoichi-filmene og en remake fra før så nå tenkte jeg at det var på tide å komme seg igjennom alle filmene og serien, samt remakes.
The Tale of Zatoichi består av et latterlig bra drama, fantastisk action og er alt i alt et meget flott, engasjerende og spennende eventyr. Rett og slett en jævlig glimrende film!
Shintarô Katsu er mildt sagt perfekt som Zatoichi, og Shigeru Amachi er ikke mye dårligere som Kirate. Knall!
Shintarô Katsu er faktisk en av tidenes herligste skuespillere, og ikke mye dårligere enn sin fantastiske storebror Tomisaburo Wakayama.
« Siste redigering: 08. Okt. 2012, 04:23 av boris. »
Nei.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3393 på: 08. Okt. 2012, 07:33 »
James Bond i hemmelig tjeneste - Helt grei film som dessverre ødelegges litt av George Lazenby. Man merker virkelig at dette var veldig tidlig i karieren hans. Til tider svært dårlig skuespille. 6/10

George Lazenby er helt fantastisk. Dette er en av de beste filmene i mine øyne, uten å skulle dra i gang den diskusjonen igjen  :)

Lazenby er utvilsomt den dårligste Bond-skuespilleren etter mitt skjønn. Brosnan, Moore og Connery får delt første.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3394 på: 08. Okt. 2012, 10:01 »
Brosnan? Han er brukbar i Golden Eye, men ellers faller han jo gjennom så til de grader. Moore og Connery er på en helt egen hylle når det kommer til Bond-skuespillere etter mitt skjønn.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3395 på: 08. Okt. 2012, 18:02 »
Enig med Geir. GoldenEye er helt grei, men Brosnan passer dårlig i rollen som James Bond. I tillegg til at han passer dårlig som James Bond spilte han i tre av de dårligste James Bond-filmene noensinne.

The Tale of Zatoichi Continues - Latterlig bra, og minst like bra som den første. Denne filmen er kortere og har et langt høyere tempo enn den første, men muligens et plott som er bittelitt dårligere enn den første.  I tillegg til dette er casting enda bedre enn i den første. Tomisaburo Wakayama, Shintarō Katsu's storebror, spiller en relativt stor rolle i filmen, som banditen Nagisa no Yoshirō. Fantastisk casting! Suverent!
Supert soundtrack au.

« Siste redigering: 08. Okt. 2012, 18:15 av boris. »
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3396 på: 08. Okt. 2012, 20:08 »
For meg er det uten tvil Pierce Brosnan som er James Bond, selv om jeg ikke liker Tomorrow never dies og The world is not enough.
« Siste redigering: 08. Okt. 2012, 20:32 av torfinn »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3397 på: 08. Okt. 2012, 20:24 »

:ler:
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3398 på: 08. Okt. 2012, 20:35 »
Du vet det er en klassiker når skurken har en håndkontroll som styrer en satelitt med en svær laser som kan skyte ekstremt presist. Kalkun av en film!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3399 på: 08. Okt. 2012, 23:36 »
Out of Sight - Bra film! Ikke Steven Soderberghs beste film, men fet uansett. Steven Soderbergh er en regisør jeg må sjekke ut flere filmer av.
Nei.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3400 på: 09. Okt. 2012, 00:27 »
Jeg er ikke villig til å forsvare Die Another Day og den usynlige bilen, fordi det er den verste Bond-filmen i historien, men jeg elsker Golden Eye og The World Is Not Enough (sistnevnte er svært undervurdert).

Mens humorløse gutter som Craig og Dalton gjør Bond til en hvilken som helst thrillerfigur, er kanskje Moore litt for mye på den komiske siden igjen. Jeg føler at Brosnan fant en veldig god balanse i rollen. Og han gir deg, i motsetning til malplasserte Lazenby og Craig, umiddelbar Bond-stemning. (Kan være at jeg er litt ensporet her, med tanke på at jeg er et produkt av 1990-tallet.)

Det er trist at Clive Owen ikke er blitt invitert til å spille 007 i stedet for Daniel Craig. Jeg er sikker på at han ville vært den aller, aller beste.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3401 på: 09. Okt. 2012, 00:40 »
(Kan være at jeg er litt ensporet her, med tanke på at jeg er et produkt av 1990-tallet.)

Har nøyaktig samme meninger som deg, og tror at dette er nøkkelen . Er selv født tidlig på 90-tallet og har vel Brosnan sitt ansikt som det jeg mest forbinder med "den ekte James Bond"  ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3402 på: 09. Okt. 2012, 12:46 »
New Tale of Zatoichi - Dette er den tredje filmen om Zatoichi, med den første i farger. Dette er den treigeste av de tre første, og i motsetning til f.eks The Tale of Zatoichi Continues som var en kjapp og actionfylt film, kjører denne på med masse drama og karakterutvikling. Måten filmen bygger seg opp på og ender med et fantastisk klimaks er også helt utrolig bra. Meget gode greier.
Denne filmen inneholder også den absolutt beste scenen til nå, og da prater jeg selvfølgelig om evens/odds scenen. Det er ikke bare den beste scenen i de Zatoichi-filmene jeg har sett, men en av de absolutt beste scene jeg noensinne har sett i en film. Latterlig bra!
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3403 på: 09. Okt. 2012, 22:39 »
(Kan være at jeg er litt ensporet her, med tanke på at jeg er et produkt av 1990-tallet.)

Har nøyaktig samme meninger som deg, og tror at dette er nøkkelen . Er selv født tidlig på 90-tallet og har vel Brosnan sitt ansikt som det jeg mest forbinder med "den ekte James Bond"  ;)

Den følelsen jeg har også.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3404 på: 09. Okt. 2012, 22:59 »
Jepp, det er bare Pierce Brosnan som ser ut som James Bond for meg dessverre. Golden Eye er vel egentlig den eneste av de få James Bond-filmene jeg har sett som jeg har likt.