20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884623 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3240 på: 17. Aug. 2012, 22:45 »
 :pard:
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3241 på: 18. Aug. 2012, 09:54 »
Ikkje skrekkfilm, men Pasolinis Salò o le 120 giornate di Sodomavart eg heilt uvell av. Mentalt dårleg og kvalm, eg måtte berre skru av halveis.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3242 på: 18. Aug. 2012, 11:45 »
Salò, ja. Enig i den. Gode greier.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3243 på: 18. Aug. 2012, 15:09 »
Lasta den ned for noen år siden og spolte kjapt gjennom litt av filmen bare for å få inntrykk av hva det dreide seg om. Ja - veit du ikke skal gjøre det, men jeg har svakt hjerte. Uansett - ufine saker.
Må si at en film som Irreversible også gjorde meg både kvalm og ekstremt sint - rett og slett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3244 på: 18. Aug. 2012, 15:12 »
Irréversible er faen meg bra. Men jeg får ikke nok av rape & revenge filmer. En av de absolutt feteste undersjangerne.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3245 på: 18. Aug. 2012, 15:20 »
Visste ikke at det var en sjanger engang - men det er uansett en sånn film du blir helt sjukt provosert av. Veit om flere voksne karer som har måttet gå ut under den jævlige scena - og det skjønner jeg godt. Ekstremt ubehagelig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3246 på: 18. Aug. 2012, 15:25 »
Rape & revenge er en type exploitation films. Death Wish, Jungfrukällan,  I Saw the Devil, I Spit On Your Grave, Kill Bill Volume 1, The Last House on the Left, Straw Dogs, Irréversible, Thriller ? en grym film og The Girl with the Dragon Tattoo er greie eksempler på rape & revenge. Noen mer brutale og fæle enn andre. Jeg er stor fan, noe som gjelder exploitation-filmer generelt. Noe av det feteste jeg vet om innenfor film.
« Siste redigering: 18. Aug. 2012, 15:48 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3247 på: 18. Aug. 2012, 23:40 »
Knowing - Jeg synes ikke denne var så dårlig som alle skal ha det til, men slutten ødela en hel del. Slutte alene gjorde at jeg gikk fra 7/10 til 5/10. Jeg fatter ikke hva folkene bak filmen tenkte når de mekka den. Helt forbanna håpløst.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3248 på: 18. Aug. 2012, 23:43 »
Såg The Dark Knight Rises for andre gong denne veka. For ein fantastisk film og trilogi.  :wub:

Peter

• Gjest
« Svar #3249 på: 18. Aug. 2012, 23:45 »
Knowing - Jeg synes ikke denne var så dårlig som alle skal ha det til, men slutten ødela en hel del. Slutte alene gjorde at jeg gikk fra 7/10 til 5/10. Jeg fatter ikke hva folkene bak filmen tenkte når de mekka den. Helt forbanna håpløst.

Jo, boris, denne var fryktelig dårlig! Dårlige effekter, meningsløst plot...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3250 på: 18. Aug. 2012, 23:46 »
Effektene er jo dritrå. Flyscena er noe av det tøffeste jeg har sett på en kino noensinne.
Ellers er boris spot on. Filmen er kul, bra underholdning. Slutten er religionsinspirert Hollywood-møl.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3251 på: 19. Aug. 2012, 00:05 »
Jeg synes helle rikke effektene var all verden, men de plaget meg ikke veldig siden det ikke var latterlig mye effekter. Er værre med Avatar f.eks hvor filmen er 95% livløse effekter.

Så forresten The New World i går. Ingen stor film, og den plages både av middelmådig skuespill og det faktum at den er alt for lang. men ejg liker'n, mye fordi den visuelt er helt forbanna fantastisk. Den er rett og slett en fryd å se på pga. det visuelle.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3252 på: 19. Aug. 2012, 00:16 »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3253 på: 19. Aug. 2012, 00:19 »
Med Snyder som har laga Watchmen og Nolan som har laga Batman Trilogien so kan jo dette verte bra: Man Of Steel: http://www.imdb.com/title/tt0770828/ - Hjelper og på med LOTR musikk på traileren ;) (Frå rett etter Gandalf verte dregen med av Balrogen)
Henry Cavill i hovudrolla er og eit pluss!
« Siste redigering: 19. Aug. 2012, 00:25 av lgrinde »

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3254 på: 19. Aug. 2012, 23:50 »
Ikkje skrekkfilm, men Pasolinis Salò o le 120 giornate di Sodomavart eg heilt uvell av. Mentalt dårleg og kvalm, eg måtte berre skru av halveis.

Når jeg leste dette så måtte jeg jo bare laste den ned.. Av en eller annen grunn.
Hadde nok klart meg fint uten å se denne - syk film :koko: