20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884611 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3210 på: 12. Aug. 2012, 21:07 »
Da har jeg ENDELIG fått sett The Dark Knight Rises! Tror jeg hadde litt for høye forhåpinger, for jeg ble noe skuffet. For all del, det er en veldig bra film men jeg hadde forventet meg så mye mer. Klarer ikke helt å sette fingern på hva som gjør at jeg blir skuffet, men det er noe med at jeg ikke gikk ut av kinosalen med "blown away"-følelsen som jeg hadde etter å ha sett The Dark Knight. Men uansett er det en veldig bra triologi, med nr2 som den klart beste av de.
Spoiler (hover to show)

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3211 på: 12. Aug. 2012, 21:08 »
Og er det noen som har fått sett Ted enda? Veldig spent på den, alle jeg har dsnakket med sier den er ekstremt morsom.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3212 på: 12. Aug. 2012, 21:49 »
Da har jeg ENDELIG fått sett The Dark Knight Rises! Tror jeg hadde litt for høye forhåpinger, for jeg ble noe skuffet. For all del, det er en veldig bra film men jeg hadde forventet meg så mye mer. Klarer ikke helt å sette fingern på hva som gjør at jeg blir skuffet, men det er noe med at jeg ikke gikk ut av kinosalen med "blown away"-følelsen som jeg hadde etter å ha sett The Dark Knight. Men uansett er det en veldig bra triologi, med nr2 som den klart beste av de.
Spoiler (hover to show)

Pengar... Det er heilt sikkert det at dei skal mjølka meir ut av Batman no når det går so bra. Dei skal jo laga Justice League for eksempel. Akkurat det meinar eg dei kunne spart seg for.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3213 på: 12. Aug. 2012, 21:51 »
lgrinde: Det er en film. Funker fint å overse politisk budskap i filmer og kose seg med filmene uansett, vøtt.

Det er ikkje alltid lika lett ;)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3214 på: 12. Aug. 2012, 22:36 »
Haha! Sjekket akkurat TV-programet for i kveld/natt, og dagbladet/se.no har maktet å gi Cobra terningkast 1. Noe av det dummeste! Men, de greier jo å gi filmer som Braveheart og The Gladiator 2-3/6 og, så helt uventet er det ikke.

Ja jeg vet ikke hvilke premenstruelle kvinnfolk de har ansatt til å vurdere filmer - men de forstår ihvertfall ikke en dritt. Så de hadde gitt Natural Born Killers en 1'er og (jeg tror det var) Parfymen en 2'er.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3215 på: 12. Aug. 2012, 22:39 »
Det er ikkje alltid lika lett ;)

Litt synd for deg, høhøh. Selv har jeg ingen problemer med det, og det er jeg jammen meg glad for.  The Book of Eli, f.eks. Budskapet i filmen er jo intet mindre er avføring, men filmen er likevel jævlig fet.

Ja jeg vet ikke hvilke premenstruelle kvinnfolk de har ansatt til å vurdere filmer - men de forstår ihvertfall ikke en dritt. Så de hadde gitt Natural Born Killers en 1'er og (jeg tror det var) Parfymen en 2'er.

Haha! Helt sykt mongo. Fatter ikke hva de tenker med. :ler:
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3216 på: 13. Aug. 2012, 03:17 »
House of Flying Daggers - Utrolig vakker, og en litt annerledes Wuxia-film. Mannen bak filmen heter Zhang Yimou og står blant annet bak filmer som Hero og Curse of the Golden Flower, så man vet at man får servert kvalitet, og da spesielt når det kommer til det visuelle. Som i Hero er bruken av farger intet mindre enn latterlig lekker, koreografien er utrolig god og kinematografien er suveren, og dette er toppet av et ufattelig bra soundtrack av Shigeru Umebayashi, som alltid leverer varene. Filmen har ofte blitt kritisert for kun og ha det visuelle, og ingen dybde. Jeg er uenig. Men historien er ikke det som driver denne filmen videre, det er det det visuelle og soundtracket som gjør. Historien er ganske enkel, og uten tvil noen hakk svakere enn f.eks Hero, men det legger ingen demper på festen, for den er på ingen måte dårlig, i hvert fall ikke i mine øyne. Andy Lau og Takeshi Kaneshiro er begge fantastiske som vanlig.
Kudos for slutten. DEN er helt fantastisk!
« Siste redigering: 13. Aug. 2012, 03:30 av boris. »
Nei.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #3217 på: 13. Aug. 2012, 05:22 »
Mmmmmmhm!

Søte, søte blekkspruter.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3218 på: 13. Aug. 2012, 14:17 »
Cobra - Marion Cobretti! Faen for en jævlig fet film. Mandig til tusen.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3219 på: 14. Aug. 2012, 03:10 »

The Black Gestapo - Nazi-blaxploitation for faen! Negere kledd som nazister for faen! Pupper for faen! Hva mer trenger man? Jo, vold, og det har denne filmen en del av. Faen, helt forbanna konge!
Nei.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3220 på: 14. Aug. 2012, 20:11 »
La Haine

http://www.imdb.com/title/tt0113247/

Historien følger 3 kompiser gjennom et døgn. Etter at kompisen deres blir slått av politiet og ender opp i koma oppstår det opprør. En av politi mennene mister våpenet sitt som en av hovedpersonene finner. Han truer med å drepe en politimann hvis kameraten dør.

Sinnsyk bra film!!!

Vincent Cassel og Saïd Taghmaoui er to av hovedpersonene i filmen.

243/250

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3221 på: 14. Aug. 2012, 22:01 »
La Haine er så latterleg bra! Elskar alt med den filmen.

The Raven
http://www.imdb.com/title/tt0026912/

Boris Karloff og Bela Lugosi i ein og samme film? Det er dømt til å bli bra!

10/10

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3222 på: 17. Aug. 2012, 01:59 »
WTF kordan har cabin in the woods 7,8 på imdb. Var jo heilt sjokkerende elendig. :(
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3223 på: 17. Aug. 2012, 02:04 »
Fremstår som en elsk/hat-film. Har vel lest 15-20 anmeldelser, og det er sånn ca. 50/50 gode og dårlige anmeldelser. Selv har jeg veldig troa.
Nei.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3224 på: 17. Aug. 2012, 02:40 »
Sjønner ikkje kordan ein kan elske ein film med så fantastisk dårlig handling, men uansett med 50/50 så burde ratingen vert rundt 5-6. 7,8 er jo veldig bra til denne sjangeren og være og med den karakteren fremstår jo filmen merkelig nok som ein kvalitetsfilm.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]