20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884770 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3195 på: 08. Aug. 2012, 21:53 »
Alt man trenger å si er at det er en av tidenes absolutt beste filmer. Topp-3, lett. Sikkert nummer 2, når jeg tenker meg om.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3196 på: 09. Aug. 2012, 00:08 »
Er Pult Fiction jævlig dyp eller bare rotete og kjedelig?

Skal sies at jeg satt halvveis inne i statistikk-pensumet underveis, men skjønte ikke at denne kan vurderes som noen klassiker. Terningkast 2-max.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3197 på: 09. Aug. 2012, 00:10 »
Den er hverken dyp eller rotete, og for min del er den heller ikke kjedelig. Terningkast 6-minst.
Nei.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3198 på: 09. Aug. 2012, 00:14 »
Er Pult Fiction jævlig dyp eller bare rotete og kjedelig?
Norsk erotikk? Spenstig tittel! ;)

Pulp Fiction er legendarisk. 10/10! Fantastiske skuespillere, fantastisk regissert og generelt gjennomført grom.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3199 på: 09. Aug. 2012, 00:18 »
@lerbakk hahahaa , vanskelig å multitaske mellom newutd og ... ja.

@boris;

Hva var sammenhengen da? Jeg skjønte ikke at historien hang sammen i det hele tatt (sjekk spoiler)

Spoiler (hover to show)

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3200 på: 09. Aug. 2012, 11:36 »
Har du glemt boksedelen plebUTG? Personlig så er Pulp Fiction min absolutte favorittfilm. Fantastiske skuespillerprestasjoner,  deilige dialoger og ei klipping som er heilt perfekt. Musikken er jo og kjempebra og skaper ei stremning i filmen som eg digger.

I går såg eg The Good the bad and the weird. Veldig underholdene film som eg koste meg med. Actionsekvensene var jo berre fantastiske sjølv om filmen kanskje var litt lang.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3201 på: 09. Aug. 2012, 12:57 »
Alt man trenger å si er at det er en av tidenes absolutt beste filmer. Topp-3, lett. Sikkert nummer 2, når jeg tenker meg om.

Vet ikke om det er Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring du refererer til. Men var en utrolig bra film, ikke helt den type film jeg liker å se til vanlig...men denne falt godt i smak.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3202 på: 09. Aug. 2012, 16:06 »
@lerbakk hahahaa , vanskelig å multitaske mellom newutd og ... ja.

@boris;

Hva var sammenhengen da? Jeg skjønte ikke at historien hang sammen i det hele tatt (sjekk spoiler)

Spoiler (hover to show)

Jeg sliter faktisk med å forstå hva du ikke skjønte? Altså...

Spoiler (hover to show)

Sjekk Wikipedia-artikkelen om du er interessert i en mer utfyllende, og helt sikkert bedre beskrivelse.

GMC: Jepp, det var den jeg refererte til. Helt suveren film hvor alt er perfeksjonert. Det er ikke et eneste overflødig ord, et eneste ansiktsuttrykk eller en eneste scene/et eneste bilde i filmen som ikke er perfekt.

I går såg eg The Good the bad and the weird. Veldig underholdene film som eg koste meg med. Actionsekvensene var jo berre fantastiske sjølv om filmen kanskje var litt lang.

Fantastisk film! Jævlig gode greier.

OneChanbara - OneChanbara er en film basert rundt et videospill, The OneChanbara, som jeg aldri har spilt. En sexy jente kledd i bikini, en cowboyhatt og et katana går rundt med en mann hun har blitt kjent med å dreper lassevis av zombies, i let etter jentas søster. Er det en bra film? Nei, så absolutt ikke. Er den underholdende? Ja, det er den. Om man liker den "nye" bølgen av japansk splatter så kan denne fort falle i smak.

« Siste redigering: 09. Aug. 2012, 17:22 av boris. »
Nei.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3203 på: 09. Aug. 2012, 21:46 »
In the Heat of the Night

http://www.imdb.com/title/tt0061811/

Historien tar plass i Mississippi. En rik mann blir funnet drept og en farget politimann blir mistenkt og ender opp med å hjelpe å løse mordet.

Enda en bra film fra IMDb listen. Bra spenning fra start til slutt. Anbefales for de som liker triller/drama.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3204 på: 10. Aug. 2012, 08:16 »
Knallfilm, GMC!

Les quatre cents coups

http://www.imdb.com/title/tt0053198/

Historien om problembarnet Antoine Doinel og korleis samfunn og oppvekst skapar individ.

10/10. Outstanding film.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3205 på: 10. Aug. 2012, 18:51 »

Les Diaboliques - Gud bedre, hvilken film! Sinnsykt bra horror/psykologisk thriller fra frankrike. Jævlig spennende, creepy og nervepirrende film. Helt forbanna fantastisk!

Spoiler (hover to show)

Forresten, ganske morsom lesning:
Clouzot, right after finishing Wages of Fear, snatched the screenplay rights from master of suspense director, Alfred Hitchcock.[citation needed] This movie helped inspire Hitchcock's Psycho.[citation needed] Robert Bloch himself, the author of the novel Psycho, has stated in an interview that his all-time favorite horror film is Diabolique
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3206 på: 11. Aug. 2012, 02:45 »
Butch Cassidy and the Sundance Kid - Glimrende western-film. Slutten er alltid like forbanna kul. Frysninger!
Elsker man ikke denne filmen er man enten ei jente eller bare retarded. Enkelt og greit.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3207 på: 12. Aug. 2012, 00:32 »
Å herre, no kjem det remake av Red Dawn.  :koko:

Trailer;

Per dags dato greie eg ikkje ta noko slikt seriøst når ein ser på kva USA drive med av militere operasjonar i andre land. "They are messing with the wrong family" - er vel det same ein i Irak eller Afghanistan teinkjer.
Det var mitt vetle politiske stikk til Hollywood og slike filmar som garantert får meg til å vri meg i kinosetet. Orginalen er bra.
« Siste redigering: 12. Aug. 2012, 00:41 av lgrinde »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3208 på: 12. Aug. 2012, 08:29 »
Butch Cassidy and the Sundance Kid - Glimrende western-film. Slutten er alltid like forbanna kul. Frysninger!
Elsker man ikke denne filmen er man enten ei jente eller bare retarded. Enkelt og greit.

Må vel være en av mine favoritt-westernfilmer. Sammen med The good, the bad and the ugly

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3209 på: 12. Aug. 2012, 20:56 »
lgrinde: Det er en film. Funker fint å overse politisk budskap i filmer og kose seg med filmene uansett, vøtt.

Må vel være en av mine favoritt-westernfilmer. Sammen med The good, the bad and the ugly

Ja, den er veldig høyt oppe på listen min og. Glimrende film!

Haha! Sjekket akkurat TV-programet for i kveld/natt, og dagbladet/se.no har maktet å gi Cobra terningkast 1. Noe av det dummeste! Men, de greier jo å gi filmer som Braveheart og The Gladiator 2-3/6 og, så helt uventet er det ikke.

Cobra er faen meg fet!
Nei.