20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884192 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3150 på: 27. Juli 2012, 20:52 »
Da har jeg også sett Batman. Alt i alt en ekstremt solid film, selv om noen ting kanskje var litt åpenbare.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3151 på: 27. Juli 2012, 21:35 »
OK, da. Kan driste meg til ein 8er! Men eg må seie at Frankenstein fallt meir i smak! Blir vel kanskje Bride of Frankenstein i kveld!

Som filmer setter jeg egentlig The Mummy, Frankenstein og Dracula helt likt, men jeg liker nok The Mummy og Frankenstein bittelitt bedre, men det er utelukkende pga. Karloff the Uncanny aka GUD. Skrekkfilmer kommer aldri til å komme opp på nivået til  Universal Horror-perioden (1923-1960) og Hammer Horror-perioden (1955-1975) igjen. Faen så sykt mye fett som ble produsert på den tiden. Helt sinnsykt fett!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3152 på: 28. Juli 2012, 12:46 »
The House of the Devil - Hadde ikke store forventninger til denne annet enn at jeg forventet en helt OK moderne horror-film. Men dette er ren 80's-worship. Om filmkvaliteten var litt dårligere hadde jeg ikke hatt noen problemer med å tro at dette var en horror-film fra midten av 80-tallet, for absolutt alt utenom filmkvaliteten er så 80-talls at jeg får vann i munnen. Selv klippingen i filmen gir meg en deilig 80-talls-vibe. Jævlig fet film! Se, se, se!
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #3153 på: 28. Juli 2012, 13:00 »
Så Batman på kino igår... skuffa absolutt ikke! Kvalitet hvert eneste sekund. Veldig solide skuespillerprestasjoner.Christian Bale spiller enda bedre her enn de tidligere filmene, noe som sier litt. Michael Caine, Freeman og Hatawhay er fabelaktige som vanlig.
Var ekstremt spennende hvertfall, gir den 9,5/10.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3154 på: 28. Juli 2012, 13:22 »
Så den for noen dager siden, var helt ok syns jeg. Ble noen øl i forkant så fikk ikke helt med meg starten :P Men slutten var kul da. Tror jeg skal laste den ned og se den igjen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3155 på: 28. Juli 2012, 22:55 »
War Horse - Tjah, hva skal man si? Visuelt er den fantastisk, soundtracket er veldig bra og skuespillerne gjør en god jobb... men jeg ble ikke overbevist. Historien er rimelig tullete, selv om jeg likte "del 1" og "del 3(?)" (den med syltetøy-folkene) veldig godt. Ellers ble det rimelig håpløst.
Jenta her likte den veldig godt, dog.

Boris' terningkast: FNIS
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3156 på: 29. Juli 2012, 02:52 »
Tja, Unknown syntes jeg var helt ok. Jeg klarer ikke å ikke sammenligne den med Taken, og det er en sammenligning den ikke kommer så godt ut av :P

Har ikke sett mange sammenligninger med Taken for å være ærlig, men nå har jeg heller ikke sjekket. Action vs (psykologisk) thriller osv. Føler det er langt mer naturlig å sammenligne den med Bourne-serien, spør du meg. Var i hvertfall det første jeg tenkte på når jeg så filmen.
Joa de er nok ganske ulike hva handling angår men karakterene er litt for like spør du meg. Men nå er jeg litt full også da, så skal ikke ta meg alt for seriøst!

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #3157 på: 29. Juli 2012, 05:55 »
må berre spør. hva syns folk om klassikeren apokalypse now!? sjølv om det ikkje e 50-talls-horror...
Venter i spenning...

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3158 på: 29. Juli 2012, 08:08 »
må berre spør. hva syns folk om klassikeren apokalypse now!? sjølv om det ikkje e 50-talls-horror...

Syns det er en solid film. Noen jæla fete scener som den Helicopterscenen ^^
Men jeg så den i en periode hvor jeg var ganske lei av krigsfilmer (typ 6 mnd etter militæret) så jeg syns den var litt langtekkelig. Var det samme med The Deer Hunter...

Jeg rangerer nok Apocalypse Now godt under The Dark Knight Rises, selv uten å ha sett sistnevnte enda. Når Christopher Nolan lager en film vet man at det blir terningkast 6.

Jeg vil anbefale alle igjen å se debutfilmen hans, Following
http://www.imdb.com/title/tt0154506/
Dette er en film han lagde med ca 6000 dollar i budsjett og kun amatørskuespillere. Ene skuespilleren er visstnok onkelen hans. Likevel er den helt fantastisk. Har den hjemme på DVD! :)

Snart ferdig med sesong 5 av Mad Men nå :D Det er så sjef at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Digger den settingen der!
« Siste redigering: 29. Juli 2012, 08:12 av Martin »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3159 på: 29. Juli 2012, 13:37 »
Joa de er nok ganske ulike hva handling angår men karakterene er litt for like spør du meg. Men nå er jeg litt full også da, så skal ikke ta meg alt for seriøst!

Det er jeg selvfølgelig enig i, derfor jeg sa at Liam Neeson passet så jævlig bra i den typen filmer. Altså, som en rimelig hard og tøff fyr.

Angående Apocalypse Now så er den selvfølgelig sykt bra. Helt fantastisk film, og Apocalypse Now Redux er enda bedre. Må få lastet ned bootleg-versjonen som er 289 minutter lang au. Har jævlig lyst til å se den. 86 minutter lengre enn Redux høres helt jævlig bra ut. Lieutenant Colonel William "Bill" Kilgore er en av tidenes absolutt feteste karakterer. Sykt bra! Og Marlon Brando er gudommelig som Walter E. Kurtz, men det er sånt man var klar over lenge før man så filmen. Martin Sheen er også beyond knall i filmen. Filmen er alt i alt nær perfekt, faktisk.

Death at a Funeral - Så denne i 07/08 eller noe, men har ikke sett den siden. Faen så morsom film! Bæsj-scenen er legendarisk bra. Herlig absurde hendelser.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3160 på: 30. Juli 2012, 16:35 »

Til filmen The Machinist (2004):

Christian Bale starved himself for over four months prior to filming, as his character needed to look drastically thin. Allegedly, his eating consisted of one cup of black unsweetened coffee and an apple (or a can of tuna) each day (approximately 55-260 calories).[4] According to the DVD commentary, he lost 28 kilograms (62 lb), reducing his body mass to 54 kilograms (120 lb).
« Siste redigering: 30. Juli 2012, 16:37 av Eriksen »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3161 på: 30. Juli 2012, 17:03 »
Sånn som de Niro gjorde for Raging Bull det. Bare at han gikk opp istedenfor ned.

Robert De Niro gained a record 60 pounds to play the older Jake LaMotta, and Joe Pesci lost weight for the same scene (De Niro's movie weight-gain record was subsequently broken by Vincent D'Onofrio, who gained 70 pounds for his role as Pvt. Lawrence in Full Metal Jacket).

Elsker skuespillere som går all-in for rollen

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3162 på: 30. Juli 2012, 19:09 »
Hvis du forstørrer bildet, kan du se at Bale både har gått opp og ned i massevis for hver rolle han har vært i! Han gikk blant annet opp 31 kilo på et år! Sykt!

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #3163 på: 30. Juli 2012, 20:21 »
The Dark Knight Rises.

Hadde store forhåpninger, elsker både Batman Begins og The Dark Knight, men ble skuffet over ...Rises. Virker som om Nolan har hatt alt for mye historie til å få med alt iløpet av 2 timer og 40 minutter, så følte at filmen tok noen vel enkle løsninger her og der. Bane var kul da, det skal han ha. Fett å kunne spille så mye ved hjelp av blikket.

Filmen var bra da, men ikke veldig bra, så er veldig usikker på om jeg skal gi den 6 eller 7 av 10, så får vel gi den 6,5.
Søte, søte blekkspruter.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3164 på: 30. Juli 2012, 20:45 »
Scott Pilgrim vs. the World - Kul film! Michael Cera er veldig bra som vanlig, og ting funka veldig bra her. Digga spill- og tegneserie-feelingen i filmen. Gode greier.
Nei.