20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 883910 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3135 på: 26. Juli 2012, 00:19 »
Eg gir den 11/10.  :) Dette er absolutt ein av dei beste filmane eg nokonsinne har sett og at det i tillegg er ein Batman -film gir meg frysningar. For ein fantastisk trilogi Nolan har laga av den beste superhelten av dei alle og med den beste skodespelaren eg veit om som Batman.
Uansett kva filmselskapet finne å med tenke på og skvise endå meir pengar(justice league for eksempel ) ut av Batman so vil desse 3 filmane verte ståande so det ekta og beste nokonsinne. Hyll Hyll Hyll!
C Bale i Batmandrakt er so jevla fantastisk tøft :frenetisk:
Denne skal sjåast ein gong til på kino!   :)

"Filmen hadde hatt en episk følelse over seg også hvis den stod alene, men det gjør den ikke. Den blander sammen innhold fra de tre filmene om legenden Batman, og kombinerer elementer fra flere sjangere (blant annet ved bruk av både kriminalitet, action og fantasy). The Dark Knight Rises lar oss synke ned i en absorberende, fascinerende verden, og vi er helt sikre på at filmen vil glorifiseres.

Dette er bra, ikke kun for Nolan, Bale og alle de andre (som for eksempel Warners svulmende bankkonto), men også for oss og for film generelt sett. Denne film hever faktisk nivået for hva som er mulig å få til. Den øker nivået for hva vi kan forvente oss og kreve, til og med fra en film som utad sett kan virke som en vanlig sommersuksess.

The Dark Knight Rises er selvfølgelig mye mer enn så. Dette er filmkunst i sin fineste form; suveren teknisk ekspertise på flere områder, og med en overlegen måte å fortelle en historie på. Kort sagt, dette er total tilfredsstillelse."
« Siste redigering: 26. Juli 2012, 16:17 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3136 på: 26. Juli 2012, 18:54 »
Tyrannosaur - Dette var en helt ukjent tittel for min del, men denne var faen meg bra. Peter Mullan er rett og slett fenomenal i dette fantastiske dramaet som er grått, dystert og jævlig. Knallert!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3137 på: 26. Juli 2012, 22:45 »
Enig i det den anmeldelsen sier der ja, lgrinde. Hadde jo Batman-maraton, så så alle tre fimene på rad i går. Sammen er trilogien helt fantastisk - og jeg har litt vanskelig med å si at den ene var bedre enn den andre. Den første anser jeg kanskje som minst fantastisk av de tre :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #3138 på: 27. Juli 2012, 00:01 »
Så eg er den eineste som blei litt skuffet over Batman-filmen? Var ikkje så jækla bra! Toppen 7 av 10
Venter i spenning...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3139 på: 27. Juli 2012, 00:58 »
Så eg er den eineste som blei litt skuffet over Batman-filmen? Var ikkje så jækla bra! Toppen 7 av 10

Ja.  ::p Kva meir forventa du deg? Likte du dei 2 første? Du må ta med at det er vanskeleg fylgja opp med film nr3 i ein trilogi.  ;)
« Siste redigering: 27. Juli 2012, 01:04 av lgrinde »

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3140 på: 27. Juli 2012, 01:15 »
Eg skal godt innrømme eg hadde skrudd opp forventningene mine opp super-mangen hakk. Men her e ei lito pirkete smørbrødlista, som e heilt idiotisk i dåkas auge, og gjorde filmen dårlig for meg. Og då e da kje berre da eg skrive som gjorde filmen dårlig, men ja, heller det som IKKJE skjedde...
spoilertekst:
-Han brukte ikkje så mången batman-ting lenger (stålstrengwire, kastestjerner)
-I grotta der dei skulle klatre opp veggen, vel ein skikkelig klatrer hadde ledd av dei, det var jo gliper og ta i øve alt oppover veggen, og desse skal også vær "superhumans." I tillegg så tok han ikkje skikkelig sats når han skulle hoppe, men sto stillestående, det er jo ikkje sånn du kommer deg lengst mulig! Og når han først hadde komt oppå det plattået MIDTVEIS i brønnen, jublet alle vilt over at han no hadde "klart det" og neste scene var han plutselit oppe, hva med resten av brønnen? I tillegg, han som holdt tauet, han må jo stramme det mens han klatrer, og kvar gong han falt, datt han jo ner heile jækla driten, koffor skulle han duden holde in the first place? veldig prikete, men det ødelegger.
-alle dei bombene over byen hadde aldri skjedd, det hadde jo vært eit kablingssystem utav det helvete, pluss folk hadde jo lagt merke til det før det kom så langt.
-Atombomben, som du kunne se utforbi byen, som hadde 10km's-sprengingsradius, hadde ødelagt byen med flombølger så det suser.
-Når batman og bane sloss, var det nett så to mennesker sloss, hadde forventet nåke meir spetakulært der.

-Grei historie, men ikkje forbløffende, og dei har jo gått litt ut av manus i heile triologien, så dei kunne jo gjort nåke enda meir spetakulert kanskje, og ikkje spør meg ka.
-Trur mitt problem er at eg e for pirkete, ting må være realistisk. veit det er eventyr eg har kommet for å sjå, men det går ann å gjøre ting meir realistisk fordet om. Problemet mitt er nok at eg ikkje er 10år lenger :)
Venter i spenning...

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3141 på: 27. Juli 2012, 01:20 »
Trur eg holder meg til Apocalypse now og sånne god-filmer ei lita stund fremover ;)
Ikkje mistolk meg, eg syns for all del det var ein god film, gidde jo den 7 av 10 :) Men mine forventninga ødela litt. Eg skal sjå den på søndag med noen venner. men klarte ikkje å vente så eg såg den med noen andre venner i dag, og det blir kje superkjekt på søndag igjen, men heilt ok.
Dei to første var ganske bra, slik som denne. Eg skulle berre aldri gått innpå nufc-forumet og lest 10 av 10, 10 av 10 og 11 av 10. Kun det som ødela litt for min del. Forventningene utgjør ofte heile utfallet...
« Siste redigering: 27. Juli 2012, 01:50 av alop123 »
Venter i spenning...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3142 på: 27. Juli 2012, 09:22 »
Eg skjønnar. Eg las ingen anmeldelsar før eg såg den. So eg var blank, bortsett i frå mine eigne forventningar. Det er jo eit eige univers då.
« Siste redigering: 27. Juli 2012, 09:24 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3143 på: 27. Juli 2012, 14:38 »
Unknown (2011) - Jævlig kul film, selv om plottet var alt for enkelt å forstå. Liam Neeson gjør seg så jævlig godt i denne typen filmer. Faen for en jævlig fet kis!
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3144 på: 27. Juli 2012, 16:25 »
Tja, Unknown syntes jeg var helt ok. Jeg klarer ikke å ikke sammenligne den med Taken, og det er en sammenligning den ikke kommer så godt ut av :P

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3145 på: 27. Juli 2012, 16:49 »
A serbian film for de som er glad i litt "sjuke" filmer..

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3146 på: 27. Juli 2012, 17:34 »
Tja, Unknown syntes jeg var helt ok. Jeg klarer ikke å ikke sammenligne den med Taken, og det er en sammenligning den ikke kommer så godt ut av :P

Har ikke sett mange sammenligninger med Taken for å være ærlig, men nå har jeg heller ikke sjekket. Action vs (psykologisk) thriller osv. Føler det er langt mer naturlig å sammenligne den med Bourne-serien, spør du meg. Var i hvertfall det første jeg tenkte på når jeg så filmen.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3147 på: 27. Juli 2012, 18:45 »
Dracula - Bela Lugosi er glimrande som count Dracula, minnesverdig rolle! Filmen gir eg 7/10.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3148 på: 27. Juli 2012, 19:56 »
Dracula - Bela Lugosi er glimrande som count Dracula, minnesverdig rolle! Filmen gir eg 7/10.

Whaaat!? Perfekt film, jo! Sånn ca. alle disse klassiske Universal Horror/Monsters-filmene er 10/10. Faen meg så bra at jeg får vondt inni meg. Uuugh! Alt!
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3149 på: 27. Juli 2012, 20:19 »
OK, da. Kan driste meg til ein 8er! Men eg må seie at Frankenstein fallt meir i smak! Blir vel kanskje Bride of Frankenstein i kveld!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!