20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884298 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3015 på: 17. Juni 2012, 17:01 »
Viy - Helvete, for en film! Den første horrorfilmen fra Sovjetunionen, og hvilken film det er. Mer eller mindre helt perfektt, og den har i tillegg noen av de absolutt feteste, om ikke de absolutt fetste effektene jeg har sett i film per dags dato, noe som er svært imponerende med tanke på at den er fra 67. Helt suverent! Et must for enhver person med god smak - med andre ord alle som liker horror fra 70-tallet og eldre.

Så den nå på youtube. Ganske fet :) Har du sett Rosemays Baby?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3016 på: 17. Juni 2012, 17:05 »
Yes, det har jeg! Rosemary's Baby er vanvittig fet.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3017 på: 17. Juni 2012, 17:07 »
Ikke sant? :) Hva med Suspiria? Den og er helt rå!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3018 på: 17. Juni 2012, 17:12 »
Fantastisk film, det og. Er på tide at jeg får sett flere Giallo-filmer, altså.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3019 på: 17. Juni 2012, 20:38 »
God bless America:
Herlig film som må sees! 8/10.
http://www.imdb.com/title/tt1912398/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3020 på: 19. Juni 2012, 18:58 »
Zombie Holocaust - Fet film! En del til felles med Zombie Flesh Eaters/Zombie 2. Den har til og med brukt en del scener fra netto ZFE. Men ja, fet film, selv om den ikke når helt opp til ZFE. Kult soundtrack og fete effekter.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3021 på: 19. Juni 2012, 21:39 »
Autoreiji - Takeshi Kitano film. Ikkje hans beste, men den tar seg opp VELDIG mot slutten. Alt i alt ein yakushi-flick verdt å sjå.  7/10.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3022 på: 21. Juni 2012, 04:33 »
Drunken Master - Kremfilm! Herregud, Jackie Chan både var og er så jævlig badass. Spilt i en del jalla filmer, og han var aldri en stor skuespiller, men faen så fet han er. Men ja, fet film. Klassiker!
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3023 på: 21. Juni 2012, 09:07 »

Nostalgi! Elska denne filmen som unghyn på 90-tallet!

Forøvrig laaaangt over i kvalitet enn samtlege pirates of caribbean filmar!
« Siste redigering: 21. Juni 2012, 09:09 av Bad Religion »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #3024 på: 21. Juni 2012, 10:47 »
Genial film ja, såg den sikkert øve 100 ganger når eg var mindre, den og Robin Hood med Costner ;)
Venter i spenning...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3025 på: 22. Juni 2012, 03:54 »
Le diable noir aka The Black Devil aka The Black Imp - For en utrolig sjarmerende og morsom film. Det er en kortfilm fra 1905 på kun 4 minutter. Jeg velger og gå så langt som å kalle dette for horrorsjangerens bestefar. Vel, vel, vel verdt å bruke 4 minutter på for de av dere som er interessert i sånt. Filmen er laget av Georges Méliès (som har 531 filmer på samvittigheten), som ogå har hovedrollen. Han var en kjent illusjonist og tar dette i bruk i filmene sine, og la grunnmuren for masse spesialeffekter som har blitt tatt i bruk og perfeksjonert seinere. Han var også en av de absolutt første som tok i bruk dobbeleksponering og en del annet. Særs gode greier.
Feiende flott og passende soundtrack også. Supert!

Her er'n, for de som vil se:

I tre volti della paura aka Black Sabbath - Nei, dette har ingenting med bandet og gjøre. Her snakker vi om en Italiensk horrorfilm med tre forskjellige historier (sånn ca. en på 30, en på 40 og en på 20), med ingen andre enn horrorlegenden Mario Bava i regissørstolen. The Telephone, The Wurdalak, og The Drop of Water er navnet på disse tre historiene, og The Telephone starter showet.

Det hele starter med en fantastisk introduksjon med en liten dose humor av selveste Boris Karloff (som burde være en kjenning av alle skrekkfilmfans) som setter et lite smil rundt munnen din. Glimrende introduksjon!

The Telephone: Hvilken thriller dette er! Skuespillet er glimrende, stemningen er herlig nervepirrende, settingen er superb og gir en viss følelse av teater siden det meste utenom et par scener foregår i et rom, og kameraføringen er intet mindre enn fantastisk. Du finner også åpenbare lesbiske undertoner i denne filmen, og det var jo et tabu på denne tiden. Jeg vil si at det er dristig og kjøre på med sånt med tanke på hvordan ting var på den tiden, så jeg vil si at det var forut sin tid. De undertonene ble i tillegg for sterke for USA, noe som gjorde at de klipte og skiftet noe av dialogen på den Engelskspråklige versjonen av filmen, noe som gjorde den til en litt annen film enn den orginale. Men til tross for alt skrytet du leser her er dette den svakeste av de tre historiene, og det sier vel egentlig alt om kvaliteten her. Suverent!
Michèle Mercier er også direkte nydelig. Gud bedre, for en skjønnhet!

The Wurdalak: Gud bedre! Nok en gang får vi servert glimrende skuespill (hvor Boris Karloff stjeler showet som Gorca!), en fantastisk gotisk stemning, sykt bra setting og kostymer, og ikke minst perfekt kameraføring, hvor hvert bilde er som kunst å regne. Bruken av lys og farger er direkte imponerende, og er med på å skape en utrolig uhyggelig stemning. Frysningfremkallende! Historien er ganske enkel, men den er tragisk, og samtidlig både romantisk og flott. Dette er uten tvil min favoritt av de tre historiene. Så utrolig, utrolig bra!

[SPOILER]Scenene hvor Gorca ser inn vinduet, og den hor det lille barnet Ivan forvandles til Gorca i ytterdøra er sykt herlig. Frysninger som faen!!![/SPOILER]

The Drop of Water: Dette er den siste historien, og uten tvil den skummeleste. Nok en gang prater vi om glimrende skuespil, utrolig ekkel stemning, sykt bra setting og ikke minst perfekt kameraføring. Helt utrolig bra! Men historien, dere... simpel, men dødelig effektiv, og med et forbanna bra klimaks.

Og det hele avsluttes med en liten dose Boris Karloff. Nok en gang en fantastisk liten sak som setter et smil rundt munnen din. For en skuespiller, for en mann! Hill!

Det Mario Bava leverte med denne filmen er helt fantastisk. Det er tre veldig forskjellige historier som fortelles, men allikevel passer de så utrolig godt sammen på rekke og rad. Jeg greier ikke å kalle dette noe annet enn perfekt. Ja, helt forbanna perfekt! Et must for absolutt alle som er filminteresserte.

« Siste redigering: 23. Juni 2012, 07:29 av boris. »
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3026 på: 22. Juni 2012, 23:58 »
Mange legender på det forumet her........,, noen som vet hvor eller hvordan jeg kan få tak i "Roskilde-festivalen 2011"?

Den filmen som ble gitt ut i fjor..gikk på NRK3 nå, men så det ikke før siste ti minuttene. Betaler BRA om noen har den liggende og kan sende i posten på mandag  :D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3027 på: 23. Juni 2012, 00:22 »
Mer kortfilm.

Balance (1985) - Nå skal jeg ikke si noe om handlinga siden jeg føler at det vil spoile en del og ødelegge hele opplevelsen ved denne filmen. Men dette var virkelig en fantastisk animasjonsfilm. Utrolig sjarmerende animasjon, smart og med en god historie og moral. Syv minutter med herlighet.

Le voyage dans la lune aka A Trip to the Moon (1902) - Tidenes første sci-fi-film, laget av Georges Méliès - spesialeffektenes far. Dette er mitt andre møte med mannen, men absolutt ikke mitt siste. Det første som slo meg etter jeg ble ferdig med denne filmen er at spesialeffektene er helt fantastiske. Det er ganske utrolig å se denne filmen, for så å tenke at denne ble laget for 110 år siden. Det er ikke bare det at effektene er sjarmerende, men de er helt fantastiske å se på. Det er så ekte og fullt av følelser. Men det er ikke bare spesialeffektene som er flotte her, redigeringen, og hver eneste scene som er fanget er utrolig flott, og settingen helt forbanna herlig. Alt dette er toppet av et sykt bra soundtrack som passer hver setting som fot i hose. Stort! Fjorten/åtte-ni (som jeg så) minutter med herlighet.
Det finnes også en håndfarget versjon av denne filmen. Må sees!

Le manoir du diable aka The Devil's Castle aka The Haunted Castle (1896) - Nok en gang er det en Georges Méliès-film. Etter og ha lest litt rundt ser det ut som dette blir sett på som den absolutt første eller andre (etter Une nuit terrible) horrorfilmen som er laget, og kanskje den første vampyrfilmen. Noen mener det er en film om Djevelen, som titelen tilsier, mens andre mener det er en vampyrfilm, men det får man ikke svar på. Selv velge jeg og gå for førstnevnte, da jeg fikk mer en følelse av å se en djevel, enn en vampyr, selv om den helt klart har lagt grunnen for vampyrsjangeren. Det er nok en gang herlige effekter, og det er svært underholdende, men en semi-gotisk stemning. Filmen var aldri ment å skremme folk, men å underholde. Men når den ble vist endte folk visstnok opp med å blir kjempeskremt uansett. 3 minutter lang.

« Siste redigering: 23. Juni 2012, 02:49 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3028 på: 23. Juni 2012, 06:06 »
Mortal Kombat: Rebirth - Helvete, en av tidenes største overraskelser? Alle som er født på midten til slutten av åttitallet og som var interessert i spill og/eller film i tidlig alder kjenner til Mortal Kombat, en spillserie som er kjent for å være utrolig voldelig, og med tidenes feteste "Fatality", hvor en stemme sier "Finish Him/Her" og noe fett skjer, og en spillefilm fra 95 som er basert på spillene. Dette var alles favorittfilm, og selv om den kanskje ikke har tålt tidenes tann er den fremdeles underhldende. Mortal Kombat: Rebirth er en åtte minutters kortfilm regissert av Kevin Tancharoen, som er helt ukjent for min del, og er en film laget for å kunne selge seg selv og sin visjon til Warner Bros. for å få støtte og et klarsignal til å lage en ny Mortal Kombat-film, men så vidt jeg har skjønt fikk han kun klarsignal til en Web-serie kalt Mortal Kombat: Legacy, noe smo så vidt jeg har skjønt har ført til klarsignal til produksjon av en film, som skal komme neste år. I løpet av disse filmen møter man Sonya Blade, Johnny Cage, Scorpion, Reptile, Shang Tsung, og man får så vidt se Sub-Zero fra det orginale spillet, Jackson "Jax" Briggs og Baraka som først ble introdusert i Mortal Kombat II, og Kurtis Stryker fra Mortal Kombat III, samt en referanse til Noob Saibot. Blant skuespillerne finner du blant annet Michael Jai White (selveste Black Dynamite himself!!!), Jeri Ryan (Star Trek: Voyager, Boston Public), Lateef Crowder Dos Santos (Tekken), og James Lew (Big Trouble in Little China!!!!!!!!!, Rush Hour). Så om man ser bort i fra semi-kjente Michael Jai White og kjente Jeri Ryan, er det ingen store eller kjente skuespillere. Men de gjør jobben og vel så det. Filmen ser overraskende proff og lekker ut, koreografien er utrolig bra, og i motsetning til de gamle filmene er det voldelig og smågroteskt i stil med spillene, uten og være helt over the top. Filmen innehar en relativt mørk atmosfære, til tross for at man ikke får se så alt for mye. Men filmen viker litt bort fra spillene og går i en realistisk retning, uten magien og det som er, så han kjører litt sin egen vri på det hele. Og dette er toppet av en relativt deilig ost, for ja, det er litt cheesy, men på den gode måten. Spør du meg har Kevin Tancharoen får utrolig mye ut i fra $7,500, to dager med filming og utstyr som er blitt lånt. Anbefales på det sterkeste!
Nå skal jeg se Mortal Kombat: Legacy, en Webserie på 7 episoder, som hver og en er ti minutter lange. Dette er også noe Kevin Tancharoen står bak, noe som gjør at jeg har troa som faen.

« Siste redigering: 23. Juni 2012, 07:29 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3029 på: 23. Juni 2012, 09:08 »
Mange legender på det forumet her........,, noen som vet hvor eller hvordan jeg kan få tak i "Roskilde-festivalen 2011"?

Den filmen som ble gitt ut i fjor..gikk på NRK3 nå, men så det ikke før siste ti minuttene. Betaler BRA om noen har den liggende og kan sende i posten på mandag  :D

pluBUTG, young padawan...
Når du ser ting på NRK må du jo vite at de lett finner det på NRK nett-tv også :P

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/854433/

Står det er tilgjengelig t.o.m 23.07.2012