20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884644 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #2985 på: 02. Juni 2012, 09:57 »
Prometheus - God film for seg sjølv, men den gir ikkje sjangeren noko nytt, desverre. Ein sitt igjen med litt for mange lause trådar, men alt i alt ein fin kinofilm! Eg synst den var betre enn the avengers, men nå synst eg ikkje den var meir ok.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2986 på: 02. Juni 2012, 12:27 »
I`ll give my verdict tomorrow... Ser han har 8,5 på imdb og for det meste 5`ara i alle aviser. :smug:
« Siste redigering: 02. Juni 2012, 12:29 av lgrinde »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2987 på: 03. Juni 2012, 00:26 »
"The Skin I live in" med Antonio Banderas. God psykologisk thriller. Likte Banderas godt i denne.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2988 på: 04. Juni 2012, 00:12 »
Avatar - Gikk på TV, så da tenkte jeg at jeg kunne se om jeg fikk et bedre inntrykk av filmen i dag, enn da jeg så den forrige gang. Herregud, for en drøyt pinlig affære. Jeg er en stor fan av Pocahontas, så historien er det åpenbart ikke noe galt med. Men der stopper det, og historien er blitt brukt på en langt, langt, langt bedre og mer interessant måte mange, mange, mange ganger før. CGI fra helvete hjelper jo heller ikke stort. Jeg har aldri sett en eneste film som er nær så sjelløs, platt og død som denne filmen her. Null, sjarm, bare et moderne teppe på toppen som er like interessant som avføringen til naboen. Det hjelper heller ikke at Na'vi-språket virker sykt påtatt, og det virker som om flere skuespillere slet utrolig og måtte anstrenge seg sykt for og få til uttalen av språket.

Alt i alt en bøtte med avføring. 2/10.
« Siste redigering: 04. Juni 2012, 00:17 av boris. »
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2989 på: 04. Juni 2012, 00:22 »
Enig. Så litt av den nå i kveld - første gang siden kinoen. Helt forferdlig dårlige saker - alt fra skuespillerprestasjoner til den totale mangelen på følelser. Drittfilm.
« Siste redigering: 04. Juni 2012, 00:26 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2990 på: 04. Juni 2012, 00:23 »
Så 3 min av den jeg. Tror det er de minuttene jeg kommer til å se.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Peter

• Gjest
« Svar #2991 på: 04. Juni 2012, 01:05 »
Avatar er en veldig god kinofilm, som egner seg dårlig å se ellers. Ikke noe man ser hjemme på en 42' akkurat.
Men bra effekter, spenning og historie. Så jeg ville gitt den 4/6.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2992 på: 04. Juni 2012, 01:23 »
Effektene er gode, men de er så sjelløse og platte. Det er ikke noe liv i dem, alt er så dødt. Anbefaler folk å gi The New World en sjanse. En Pocahontas-film, som visuelt er sinnsykt lekker. Veldig bra film eller og. Skal heller ikke se bort i fra at The New World var en film som inspirerte James Cameron en del, gitt. Så levende, så vakkert og så utrolig fortryllende. Visuelt er filmen intet mindre enn pur magi.

Men uansett er både Dances With Wolves og Pocahontas (som er de to mest åpenbare "inspirasjonskildene" ( :ler:) til Avatar) lysår fremfor Avatar i mine øyne. Går ikke ann å sammenligne engang.
Nei.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #2993 på: 04. Juni 2012, 06:37 »
Iron Sky i går. Hadde store forventinger av filmen etter å ha hørt mye postiv om den. Må si jeg ble skuffet. Var til tider morsom, men ikke veldig underholdene film for min del.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2994 på: 04. Juni 2012, 07:56 »
Prometheus - Fantastisk sci fi film som går rett inn på topp(delt plass med nokre få) hjå meg og mi liste øve sci fi filmar eg har sett.
Eg er ein stor tilhengjar av sci fi og utan å ta av meg dei brillene gir eg filmen 10/10. Skal strekka meg ned til 9/10 utan brillene. Den fungerte godt i 3D og ein merka godt at filmen var laga med tanke på dette. Dette er kvalitets 3D. Eg er fortsatt skeptisk til 3D, men denne fungerar godt. Ein kan sikkert fint sjå den i 2D og. Det er heilt utruleg kor sylskarpt bilde var og ein sat med ein følelse av å vera med i historien. Dette fungerar i ein slik film der ein har alt av avansert teknologi og ein "trur på alt ein ser". Og ikkje minst når det gjeld det visuelle. Denne har alt. Ridley Scott er ein meister! Det filosofiske aspektet er og noko som treff meg midt i hjarta.
Fassbender gjer ein kjempegod prestasjon i rolla som David. Elskar den mannen. Må og gi skryt til Noomi Rapace. Eg teinkte ikkje øve at ho er svensk. Ah, slike filmar er grunnen til at eg elskar film og at nokre filmar lyte ein berre sjå på kino.

« Siste redigering: 04. Juni 2012, 08:41 av lgrinde »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2995 på: 04. Juni 2012, 11:03 »
Klarte aldri se ferdig The New World, jeg. Grusom film spør du meg  :ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2996 på: 04. Juni 2012, 15:08 »
The New World er noe av det kjipeste jeg har prøvd å se på noensinne tror jeg. Utrolig platt, kjedelig og treigt... Prøvde også å se Avatar igår, men det var heller ikke noe å skryte av. På kino var den helt ok, mye pga 3D greia var ganske nytt, men på TV var det skikkelig rævva. Boris oppsumerte den ganske greit!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2997 på: 04. Juni 2012, 20:43 »
Såg nettopp Rear Window frå 1954 av Alfred Hitchcock. Det var artig sjå ein so gammal film i god kvalitet og so orginal når det gjeld manuset.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #2998 på: 04. Juni 2012, 23:02 »
Såg nettopp Rear Window frå 1954 av Alfred Hitchcock. Det var artig sjå ein so gammal film i god kvalitet og so orginal når det gjeld manuset.

Rear Window er pure kvalitet.

Anbefaler Rope, North By Northwest, Vertigo...egentlig hvilken som helst Alfred Hitchock filmer hvis du ikke har sett de alt.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2999 på: 12. Juni 2012, 14:19 »
Fullmetal Alchemist: Brotherhood - Dette er altså den andre Fullmetal Alchemist-serien. Den første, som kun er kalt Fullmetal Alchemist, har en orginal historie som ble skapt for serien. Fullmetal Alchemist: Brotherhood følger derimot mangaen mer eller mindre slavisk, etter hva jeg har forstått. Kort sagt så følger man Edward og Alphonse Elric, to unge alkymister, på jakten etter en stein som de kan bruke for og få kroppene sine tilbake, kropper som de mistet da de prøvde og få sin døde mor tilbake ved hjelp av alkymi. En serie som er full av action, humor, drama og spenning, lass med fantastiske kaakterer, veldig bra historie og god animasjon. Fantastisk! FMA:B er også lysår forran FMA, selv om jeg også storkoste meg med FMA.

Nei.