20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 883662 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #2715 på: 29. Feb. 2012, 12:49 »
The Killer støttes, og når man først er i gang med den så kjører man også på med Hard Boiled, A Better Tomorrow, A Better Tomorrow II, Bullet in the Head osv. Lite som er så fett som gammel Hong Kong action/thrillere. John Woo er sånn ca. tidenes badass!
Nei.

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #2716 på: 29. Feb. 2012, 14:37 »
Noen som har tips til filmer ala Zodiac? Thrillere som er basert på sanne historier osv, you get the picture.
Keep calm and put Shola on.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2717 på: 29. Feb. 2012, 15:02 »
Hva med The Black Dahlia som er basert på en faktisk hendelse? Jeg begynte så vidt å se denne for noen år siden, men klarte aldri å fullføre. Argh! Ser at den har fått en noe lunken mottakelse på IMDB.

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2718 på: 29. Feb. 2012, 17:14 »
Absolutt Boris. Alle gode filmer det der ja.  :)

Only1united: Changeling er vel basert på en ekte hendelse og er verdt en titt. Clint Eastwood må ha et sykt bra crew, siden han lager filmer av så høy kvalitet. Det er vel kanskje ikke en thriller. Ellers er jo The Blair Witch Project en ekte dokumentar!  ::)

Ja Coxie. Husker jeg så The Black Dahlia i 2006 sikkert. Det er den av Brian DePalma. Nå er det lenge siden jeg så'n, men husker jeg var så skuffa over den.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2719 på: 01. Mars 2012, 04:21 »
Stardust - Overraskende god film. Veldig koselig og underholdende eventyrfilm. Det er ikke en orginal film, men det gjør lite når den er så gjennomført som denne. Robert De Niro er fantastisk som Captain Shakespeare, en meget feminin og flott pirat. Og ellers gjør de fleste en god figur, utenom et par som er under par. Men alt i alt en feiende flott film.

Noen som kan anbefale noe eventyrfilmer ala denne?
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2720 på: 01. Mars 2012, 08:01 »
Eg anbefalar Tintin. Sjuuuuuuuuuuukt kva dei får til med den type teknologi. Veit ikkje om ein kan kalle det animasjon... Morosam og underhaldande film i tillegg.

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2721 på: 01. Mars 2012, 09:33 »
Stardust er steinbra ja! Jeg ble så glad da jeg så den, siden det var endelig en ny bra film med Robert De Niro. Mannen har casha inn på mye sarv de siste ti åra ++, men er vel vanskelig å takke nei til de helt ville pengesummene han blir tilbudt/forhandler seg til.

Boris, har du sett The Princess Bride? Det er en komi/eventyr film som ligger på 196 plass på imdb topp 250. :) Jeg synes den er utrolig bra selv. Cary Elwes, Mandy Patakin og Robin Wright i hovedrollen, med Rob Reiner på regi. Det er ihvertfall den første filmen jeg tenker på når du spør om noe i Stardust gata.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2722 på: 01. Mars 2012, 09:46 »
Tintin skal jeg få sett i kveld. Nå har du hausset den opp, lgrinde, slik at jeg forventer en god, underholdende film! Og dersom den ikke innfrir, får du høre det!

:sint:

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2723 på: 01. Mars 2012, 10:01 »

Boris, har du sett The Princess Bride? Det er en komi/eventyr film som ligger på 196 plass på imdb topp 250. :) Jeg synes den er utrolig bra selv. Cary Elwes, Mandy Patakin og Robin Wright i hovedrollen, med Rob Reiner på regi. Det er ihvertfall den første filmen jeg tenker på når du spør om noe i Stardust gata.

Der kom du meg i forkjøpet! Uansett, ein veldig bra film. Langt betre enn forventet.
Ein anna fantasy-film eg vil anbefale er Big Fish. Kanskje ein av mine favorittar innan fantasy-sjangeren!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2724 på: 01. Mars 2012, 10:04 »
Tintin skal jeg få sett i kveld. Nå har du hausset den opp, lgrinde, slik at jeg forventer en god, underholdende film! Og dersom den ikke innfrir, får du høre det!

:sint:

:nervøs:

Eg trur ikkje du verte skuffa :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2725 på: 01. Mars 2012, 15:15 »
Da er The Princess Bride satt på nedlasting. Big Fish har jeg vel sett 5-10 ganger, og det er en suveren film. Magi!

Ellers har jeg gledet meg lenge til The Adventures of Tintin. Garantert fenomenal!
The Adventures of Tintin fra 91-92 er jo også verdt å se (suveren serie!), samt at tegneserien er verdt å lese. Tintin er gull!

Må legge til at jeg gleder meg fantastisk mye til Hugo. Ser latterlig flott ut. Herlig visuell stil.
« Siste redigering: 01. Mars 2012, 15:31 av boris. »
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2726 på: 01. Mars 2012, 15:46 »
Hugo var absolutt en bra film. Utrolig fin visuell med mange mildt sagt imponerende kjøringer. Absolutt en film som anbefales!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2727 på: 02. Mars 2012, 01:56 »
Gleder meg!

The Princess Bride - Fantastisk film! Ikke så veldig mye mer å si. Kult med Mandy Patinkin som er glimrende i denne filmen, og Cary Elwes som også gjør en meget god jobb.
« Siste redigering: 02. Mars 2012, 01:59 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2728 på: 02. Mars 2012, 17:48 »
3 Idiots - Fenomenal film! Helt jævlig bra. Gud bedre, denne anbefales på det sterkeste. Indisk film, noen sang- og dansenummer, men de passer utmerket og er jævlig kule. Aamir Khan, Madhavan, Sharman Joshi og Boman Irani er jævlig bra i den filmen her. Bollywood ruler max, enkelt og greit. Anbefales på det sterkeste!

Kareena Kapoor er smått fin, gætt.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2729 på: 03. Mars 2012, 20:34 »
Zombi 2 aka Zombie Flesh Eaters - Dritfet film! Herlig atmosfære, herlige effekter og et herlig soundtrack. Zombiene er så jævlig fete! Küng!
Nei.