20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884608 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #2535 på: 05. Jan. 2012, 17:13 »
Først nå har jeg fått sett Taken - det var sent nok det. Jævla tøff film!

Ja, den er ganske fantastisk! :)

Ser det kommer en oppfølger til den i år :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2536 på: 05. Jan. 2012, 17:17 »
Gutter og jenter, liker dere Taken anbefales Ajeossi og Man on Fire. Begge burde falle rimelig godt i smak om Taken var din ting.

Taken er forresten latterlig bra. Så til de grader en ekte mannefilm!
Nei.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2537 på: 05. Jan. 2012, 18:49 »
Jeg har ikke fått sett Ajeossi ennå, boris. Vurderer om jeg skal se den i kveld, men når jeg tenker meg om, blir det vel heller Newcastle 3 - 0 Man Utd. For øyeblikket den beste filmen der ute. :ler:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2538 på: 05. Jan. 2012, 19:00 »
Så Newcastle 3 - 0 Manchester United før i dag. Helt klart verdt 90 minutter, samt at bonusmaterialet før, midt i og etter kamp er greit og få med seg. :wub:

Men ja, Ajeossi er meget kul. Drøyt kul, faktisk.
Nei.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #2539 på: 06. Jan. 2012, 16:41 »
Hvis det er noen her som har ambisjoner om å jobbe med film i fremtiden, anbefaler jeg virkelig å søke Amandus Talent 2012 nå. http://www.filmport.no/Amandusfestivalen/Aktiviteter/?article=2688
/reklame :)
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2540 på: 06. Jan. 2012, 17:15 »
Hvis det er noen her som har ambisjoner om å jobbe med film i fremtiden, anbefaler jeg virkelig å søke Amandus Talent 2012 nå. http://www.filmport.no/Amandusfestivalen/Aktiviteter/?article=2688
/reklame :)
Ser det er du som er kontaktpersonen! hehe
Skulle gjerne meldt meg på, men blir vanskelig å få fri fra jobben mtp at jeg skal bort hele mai :P

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #2541 på: 06. Jan. 2012, 17:19 »
Ahhh... Synd. Men fett hvis du vil spre det til andre du kjenner. Er er en meget bra mulighet for å få en fot innefor filmbransjen nemlig :)
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2542 på: 06. Jan. 2012, 17:29 »
I will ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2543 på: 06. Jan. 2012, 20:58 »
Skulle sjå Inglorius Basterds no, men orka ikkje sjå ferdig. Trur eg ikkje var i humør for ein slik film. Kanskje eg er vorte for vaksen... Når handlinga kunn var blodige drap av Nazistar. Jaja, no er no Tarantino sine filmar spesielle og ein må helst vera i "humør" for å sjå dei. Og ein tykkjer vel då i etterkant at det var ein jevla bra film.

Nokon som har sett Killer Elite? Prøver meg på den istaden. Såg Warrior forrige helg. Veldig bra film. Tøff.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2544 på: 06. Jan. 2012, 21:10 »
Nå elsker jeg sånn ca. alt Tarantino har gjort, samt er jeg er dritglad i vold på film. Synes Inglorius Basterds var fantastisk, og det er Christoph Waltz samt den velskrevne dialogen som virkelig gjør filmen. Christoph Waltz er alene grunn god nok til å gi filmen 10/10. Noe av det beste noen sinne!
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2545 på: 06. Jan. 2012, 21:16 »
Skulle sjå Inglorius Basterds no, men orka ikkje sjå ferdig. Trur eg ikkje var i humør for ein slik film. Kanskje eg er vorte for vaksen... Når handlinga kunn var blodige drap av Nazistar. Jaja, no er no Tarantino sine filmar spesielle og ein må helst vera i "humør" for å sjå dei. Og ein tykkjer vel då i etterkant at det var ein jevla bra film.

Nokon som har sett Killer Elite? Prøver meg på den istaden. Såg Warrior forrige helg. Veldig bra film. Tøff.

Da kan du ikke ha sett mye, for det er langt ifra bare det filmen består av. De blodige drapene er faktisk en veldig liten del av filmen.
Selv synes jeg den filmeer veldig bra, og likhet med boris er jeg stor fan av tarrantino. Finnes det en bedre film enn pulp fiction?

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2546 på: 06. Jan. 2012, 21:36 »
På tide noen hyller Tarantino. Det samme gjelder Christoph Waltz. Intelligent og en ganske sympatisk fyr. Blir en smule ironisk med tanke på at mannen som oftest blir tildelt bad guy-rollene!

Helt riktig, tveit. Det er ikke bare blod og gørr.. Inglourious Basterds er jo dødsvittig! Naturligvis en film man skal ha i DVD-samlinga.

:yao:

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2547 på: 07. Jan. 2012, 09:23 »
Har nettopp anbefalt Amandus til ein kompis av meg!

I går såg eg "The Rise of the planet of the Apes". Ganske middels og textbook hollywood-film, desverre.
Ganske stiv acting, forøvrig.

Når det kjem til Tarantino, så synst eg Reservoir Dogs er hans klart beste film. Ellers så er han ingen stor favoritt, desverre.  Det kan bli spennande å sjå om "Django Unchained" blir bra. Elsker Django-serien og spaghetti-western generelt.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2548 på: 07. Jan. 2012, 23:14 »
Har akkurat sett 50/50, og den anbefales!

Fantastisk film som klarer å gjøre et såpass seriøst tema som kreft morsomt, uten at den noen gang går over grensen og blir smakløs. Den har en perfekt balanse mellom det morsomme og det seriøse. I det øyeblikket du kjenner klumpen setter seg i halsen, kommer det en komentar som gjør at du bryter ut i latter. En film alle burde se!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2549 på: 09. Jan. 2012, 14:27 »
Miyamoto Musashi - Flotte greier! Toshirô Mifune og Rentarô Mikuni er suverene.
Nei.