20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884710 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #2370 på: 14. Okt. 2011, 21:39 »
Jun Ji-hyun er latterlig sjarmerende. Har vel tre-fire av filmene hennes på watchlisten på IMDB, samt at jeg har planer om å se Blood: The Last Vampire, men kun fordi hun er søt og fordi jeg har sett animen og greier.

Forresten, leser du no' særlig tegneserier og sånn? Har startet på Lone Wolf and Cub nå. Knallert, og en bra mengde med lesestoff.

Har faktisk lest litt Lone wolf and cub, filmserien var så latterlig tøff, og mangaen er jo enda betre igjen!
Ellers så leser eg lite teikneserier, desverre. Det var meir før i tida. Det gjekk VELDIG mykje i Spawn og Conan. Nå har eg ingen favoritt, sjølv om det går endel i pondus. Mangaen er eg heilt utdatert på.

Sogning: Har du sett Boyz n the hood?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2371 på: 14. Okt. 2011, 21:47 »
Har faktisk lest litt Lone wolf and cub, filmserien var så latterlig tøff, og mangaen er jo enda betre igjen!
Ellers så leser eg lite teikneserier, desverre. Det var meir før i tida. Det gjekk VELDIG mykje i Spawn og Conan. Nå har eg ingen favoritt, sjølv om det går endel i pondus. Mangaen er eg heilt utdatert på.

Allright. Skjønner. Er glad i tegneserier for "voksne" selv. Mye fete greier. Aldri tatt helt av på Conan og Spawn, dog. Spawn har et fett konsept, men synes det er rimelig tamt og kjedelig. Pondus synes jeg var bra før, men det har jammen meg tapt seg, gitt.
Har ikke lest mye manga selv, og spesielt ikke i det siste. Men mye av det jeg har lest har vært latterlig bra. Sånn som Death Note. Ser barnslig ut, men den er faktisk jævlig bra. Er heller ikke mer en 12 relativt korte nummer, så man blir ferdig på en ukes tid eller en helg. Massive greier!
Blir vel til at jeg starter på Blade of the Immortal snart og. Skal være passe suverent.

Har hatt planer om å lese den lenge, men har vært så altfor, altfor lat. :-[
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2372 på: 14. Okt. 2011, 21:54 »
Noen som har noen gode og litt lette filmtips å komme med? Er glad i dei fleste typar film(Tarantino-fan), men holde meg unna romantiske dramaer

Hva med filmer som Lady Snowblood, Battle Royale, Zatoichi-serien, Lone Wolf and Cub-serien, Sex & Fury, Thriller - en grym film og Samurai Fiction? Lady Snowblood, Sex & Fury, Thriller - en grym film Zatoichi-serien, Samurai Fiction og Lone Wolf and Cub-serien er filmer Tarantino er veldig inspirert av, og han lånte en del av mange av disse filmene og brukte i Kill Bill-filmene.

Nå sier jeg ikke at alle disse filmene er veldig like eller noe, men om du ser disse filmene vil du se ekstremt mange likheter mellom Kill Bill og mye av det du ser i filmene. Spesielt Lady Snowblood og Sex & Fury burde være noe for Kill Bill-fans.
Og når det kommer til Zatoichi-serien har jeg kun sett de to første, men de var svært, svært gode.

Og Battle Royale anbefales til alle uansett. Rett og slett en sykt fet film. Lett underholdning, men ikke tam og dum eller noe sånt. Herlige saker!
[/quot/]

Takk :P Skal sjekke dei

NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2373 på: 14. Okt. 2011, 22:11 »
Bra! Men som sagt, filmene i seg selv er ikke prikk like, så om du forventer det så blir du skuffet. Men karakteren Elle Driver aka California Mountain Snake fra Kill Bill er jo basert på Christina Lindberg's karakter Frigga/Madeleine fra Thriller: en grym film.

Her er jo noe en kis sier om Lady Snowblood blant annet:

Sitat
I am telling you, if you are a fan of Kill Bill, especially Volume One, this is a film you have to watch.

...

Lady Snowblood is Kill Bill, the entire story is there, but Tarantino ripped it apart and put it back together in such a way that it became a huge homage to the previous film, but it also makes a film like Lady Snowblood, which is traditionally only seen by Japanese action film fans, more accessible for American audiences.

Osv. Og Tarantino har aldri lagt skjul på sin elsk for denne filmen. Samme med Thriller: en grym film, Sex & Fury og sånn.

Om Sex & Fury:
Sitat
The Bottom Line: A must for B-movie, Japanese cinema, Tarantino fans, or perverts that like watching sexy women covered in blood.

Og jeg er selvfølgelig helt enig. ;)
Nei.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #2374 på: 15. Okt. 2011, 00:27 »
Lol, Tveit. Freedom Writers er jo en orgie i klisjèer og stereotyper :P
If it has tits or wheels, count on problems!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2375 på: 22. Okt. 2011, 06:42 »
Lone Wolf and Cub: Baby Cart in the Land of Demons - Nok en fantastisk film i serien om Ogami Itto og Daigaro. Knall!
http://www.imdb.com/title/tt0143428/

Gangland, sesong 1 - Dokumentarserie om gjenger. Kurante greier.
http://www.imdb.com/title/tt1243719/
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2376 på: 22. Okt. 2011, 08:59 »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2377 på: 22. Okt. 2011, 11:21 »
Drive - Anbefalast! Må sei eg har sansen for Ryan Gosling.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #2378 på: 22. Okt. 2011, 11:42 »
Jeg gleder meg som bare det til jeg får sett Drive. Virker dødskul!

-boris
Søte, søte blekkspruter.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2379 på: 22. Okt. 2011, 12:18 »

Sjekk ut Blue Valentine. Meget sterke skuespillerprestasjoner. Ryan Gosling er god som gull (for å bruke boris' uttrykk)! :D

Må presisere at den klassifiseres som drama. Ikke noen type Drive, altså.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2380 på: 22. Okt. 2011, 13:55 »

Sjekk ut Blue Valentine. Meget sterke skuespillerprestasjoner. Ryan Gosling er god som gull (for å bruke boris' uttrykk)! :D

Må presisere at den klassifiseres som drama. Ikke noen type Drive, altså.

Sett den :thumbu:

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2381 på: 22. Okt. 2011, 14:45 »
Hey, hey! 8)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2382 på: 25. Okt. 2011, 00:16 »
Må si jeg er litt småspent på The Thing som har premiere i kveld. Var en positiv overraske at det var en prequel til mesterverket fra 1982. Trodde først at det skulle være en remake, noe som gjorde meg kvalm. Fucker ikke med gamle klassikere :P

Men den ender vel opp med å skuffe som faen, er noe med nye skrekkfilmer som ikke funker.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #2383 på: 25. Okt. 2011, 00:41 »
Det er ingen ordentlig prequel. Alt skjer på samme måte som i den første remaken fra 82. Samme hendelsesforløpet og alt det der. Så hele greia om at det er en prequel er bare drittprat. Skuffende saker. I allefall ut ifra det folk som har sett den sier.

-boris
Søte, søte blekkspruter.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2384 på: 25. Okt. 2011, 00:51 »
Kjipt da. Da blir den ihvertfall dårlig ;) Forresten boris. Fått sett Thirst enda? :P