20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 885560 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #2190 på: 11. Aug. 2011, 23:09 »
Bare lurer jeg... 50 år gamle asiatiske samuraifilmer? Really??
Ikke frekt ment altså, synes bare det er litt spesielt :P

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2191 på: 11. Aug. 2011, 23:11 »
DA har jeg også fått sett Klovn-The movie! Konstant lattis gjennom hele filmen XD

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2192 på: 11. Aug. 2011, 23:16 »
Fekk desverre ikkje tid! Blir å sjå den i mårgon. Dei 2 første er i alle fall meget bra. Det er faktisk endel som rangerer den tredje-filmen som den beste, så eg er spent.

Allright! Ja, har sett at alle tre får bra kritkk overalt, og at den tredje er den som blir omtalt som best sånn ca. overalt.

Hvorfor? Er ganske normalt, egentlig. Akkurat som veldig mange (inkludert meg) setter pris på 90 år gamle vampyrfilmer, 60 år gamle western filmer og 1 år gamle actionfilmer. Men ser selvfølgelig på veldig mye, bådde gammelt og nytt. Er det bra, så er det bra. ;)

DA har jeg også fått sett Klovn-The movie! Konstant lattis gjennom hele filmen XD

Aye! Var det jeg sa. Kongefilm! Nå er det bare å sjekke ut TV-serien ved samme navn.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2193 på: 11. Aug. 2011, 23:24 »

Eg skjønner skepsisen, men skal love deg at det er mange fantastiske filmar frå 50-tallet. Ein må ha eit  åpen sinn, kan ein seie. Ikkje for alle, for all del. ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2194 på: 12. Aug. 2011, 06:41 »
Musa aka The Warrior - Veldig flott film. Lang, voldelig og dramatisk. Jeg likte'n. 8/10

http://www.imdb.com/title/tt0275083/
Nei.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2195 på: 12. Aug. 2011, 08:42 »
Okei annbefal en av disse til en skikkelig skeptisk fyr. Den aller beste, så skal jeg se den i helga og gi tilbakemelding her!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2196 på: 12. Aug. 2011, 11:07 »
Eg har virkeleg problem med å anbefale den aller beste, i og at med det kan variere.
Eg tenkjer du kan prøve deg på "Samurai Rebellion" eller "Goyokin". Begge fantastiske filmar! Har gitt begge rating 10 på Imdb. "Seven Samurai" og "The Sword of Doom" er dei eg rangerer som dei aller aller beste, men det er ikkje titler som eg ville ha begynt med visst eg var ny og kritisk sjåar! Så gå for "Samurai Rebellion" eller "Goyokin". :)

http://www.imdb.com/title/tt0061847/
http://www.imdb.com/title/tt0064387/

Boris, fekk endeleg sett "Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima", og det er heilt klart den beste av dei 3! 9/10, rangerte forøvrig dei 2 andre på henholdvis 8 og 7. Det er to heilt geniale scener i 3ern, du vil vite akkurat kva eg meiner når du får sett den. ;)
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2197 på: 12. Aug. 2011, 15:22 »
Høres bra ut. Skal sjekkes ut, men har godt over 40 filmer på PCen som jeg har lastet ned de siste dagene, så har nok å se på akkurat nå. Men den ene ligger i watchlista på IMDB.

Hva samuraifilmer gjelder så kan det være et godt tips å starte med 90-tallet og jobbe seg bakover. Da blir steget fra nyere til gamle samuraifilmer veldig liten, om du skjønner hva jeg mener. Akira Kurosawa har en del klassiske og legendariske filmer, som f.eks Ran, Kagemusha, Yôjinbô, Shichinin no samurai og veldig mye mer. Men er enig med Bad Religion, Kurusawa-filemr kan være veldig tunge å svelge, spesielt om man ikke er vant med å se på eldre samuraifilmer.

Når det er sagt, så er westernklassikere som The Magnificent Seven og Per un pugno di dollari bassert på Kurosawa-filmer. Per un pugno di dollari er faktisk en offisiell remake.

Sånn ellers kan jeg anbefale Twilight Samurai, men den er fra 2002. Veldig rolig drama som omhandler en samurai. Forventet meg en voldelig og "crazy" samuraifilm, men fikk heller et veldig rolig, dog rørende drama. Nydelig film!

Bad Religion - Sett noen av disse: Seppuku (1962), Samurai Assassin (1965) eller Kakushi ken oni no tsume (2004)? Akkurat adda disse til min watchlist. Skal være veldig bra. Spent! Helvete så mye bra jeg har igjen å utforske når det kommer til samuraifilmer. :D
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2198 på: 12. Aug. 2011, 15:47 »
Sitat
Bad Religion - Sett noen av disse: Seppuku (1962), Samurai Assassin (1965) eller Kakushi ken oni no tsume (2004)? Akkurat adda disse til min watchlist. Skal være veldig bra. Spent! Helvete så mye bra jeg har igjen å utforske når det kommer til samuraifilmer.

Seppuku eller harakiri er rett og slett ENORM! Ein av mange Masaki Kobayashi-mesterverker, og  Tatsuya Nakadai er rett og slett blendande som Hanshiro Tsugumo. Nakadai er ein stor skodespelar, og min favoritt sådan. Samurai Assassin er ein film eg har hatt i kikkerten VELDIG lenge, med tanke på at eg er ein stor fan av Toshiro Mifune. Har dog ikkje funne nokon bra torrent. Om du finner, gi meg eit hint!  Kakushi ken oni no tsume har eg hørt om, men ikkje sett! Den blir nok å sjå, ganske så snart.
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2199 på: 12. Aug. 2011, 15:56 »
Allright, det høres bra ut. Får ta de etterhvert. :)
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2200 på: 12. Aug. 2011, 22:58 »
Sutorenjia: Mukô hadan aka Sword of the Stranger - Bra historie, flott animasjon og et nydelig soundtrack. Knall! 8/10

http://www.imdb.com/title/tt1121794/
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2201 på: 14. Aug. 2011, 13:12 »
http://www.imdb.com/title/tt0065134/

Såg denne på nrk 2 i går. Har lagt merke til at dei sende endel western på denne kanalen!
Uansett, filmen var no sånn midt på treet. Ingen stor film, men Clintern er kul.
for a logical solution!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2202 på: 15. Aug. 2011, 09:44 »
http://www.imdb.com/title/tt0065134/

Såg denne på nrk 2 i går. Har lagt merke til at dei sende endel western på denne kanalen!
Uansett, filmen var no sånn midt på treet. Ingen stor film, men Clintern er kul.

Überkul!

http://www.allposters.no/-sp/The-Good-The-Bad-and-The-Ugly-1966-plakater_i6248429_.htm

Absolut ein av mine favorittskodespelarar. Han er so hard og barsk! 8)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2203 på: 15. Aug. 2011, 15:19 »
Clint er genial, både foran og bak kamera! Han har litt sånn "Stern, stern but fair!"-greie gående!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2204 på: 15. Aug. 2011, 19:43 »
Anbefaler Breaking Bad. Begynte endelig å se på det etter mange kompiser hadde anbefalt det, og angrer ikke på det. Solid og kul serie man blir hektet på :)