20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 886157 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #2145 på: 12. Juli 2011, 12:06 »
Hallais Boris ;)

Hva syns du om Thirst? :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2146 på: 12. Juli 2011, 12:08 »
Klovn - The Movie er helt klart den beste komedien på mange år. Herregud så jeg lo under kinoen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2147 på: 12. Juli 2011, 14:00 »
Martin - Den var, som du har påpekt veldig mange ganger, veldig, veldig fet. Chan-wook Park har med Thirst levert nok en veldig bra film, og Kang-ho Song er helt suveren som alltid. Veldig bra film!

Kristoffer - Ja! Fantastisk fra start til slutt. Slutten var helt fantastisk! Kjipt å si det, men Norge vil aldri komme til å lage den typen filmer.

En slags SPOILER Ingen hadde turt å tulle med to voksne menn som tar bilde av en ung gutts penis. Sånt hadde blitt sett negativt på, siden det kan være et sensitivt tema. Men danskene, ass! Serien er også veldig, veldig bra.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2148 på: 12. Juli 2011, 19:01 »

...men Norge vil aldri komme til å lage den typen filmer.

Skal vi vedde?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2149 på: 12. Juli 2011, 20:16 »
Nei. Men for all del, har du peiling på noen norske komedier som er like "drøye" som Klovn: the Movie så kom gjerne med tips. Har til gode å se noen som når den til ankelen.
Prater selvfølgelig om nyere filmer. Altså, 2000 og oppover.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2150 på: 12. Juli 2011, 23:17 »
Har ikke sett klovn enda så hvorvidt det finnes vet jeg ikke, men siktet mer til at du sa at det ALDRI vil komme en slik norsk film, og der er jeg overbevist om at du tar feil ;) Er selv på vei inn i den norske filmbransjen, og det er mange utrolig dyktige og kreative mennesker som arbeider der. Det er MYE av det som kommer av ny norsk film som er utrolig bra på alle måter, men det norske folk er veldig kritiske til alt som ikke er mainstream, og det eneste folk flest da ser er drittfilmer som tomme tønner, hjelp, vi er russ og hjelp, vi er i filmbransjen(har selvfølgelig ikke sett denne enda, men har ikke knallforventninger :P).

Har du f.eks sett mennesker i solen? Fantastisk bra skrevet kommedie. Historien er så som så, men dialogen er priceless. Er bla en scene hvor de sitter rundt middagsbordet og de skal alle røåe når de mistet jomfrudommen. De fleste sier 17,18 osv, mens karakteren til Ane dahl torp sier 14. Da sier en v de andre "jøss, det var tidlig, skitten pike du"(eller noe liknende, lenge siden jeg så den :P) da svarer ane "ja, jeg ble voldtatt" dette sier hun som odet er helt normalt og bare sitter og smiler. Denne scenen er hysterisk i filmen, og er nok en litt sånn type humor som det er i klovn vil jeg tro. Nordmenn generellt er alt for opptatt av janteloven, og vi klarer ikke sette pris på våre egne. Mye av nyere norsk film er fullt på høyde med både svenske, danske og amerikanske filmer, men folk finner aldri ut dette, fordi ingen(veldig få) vil se norske filmer. Alts om kommer av norsk film er selvfølgelig ikke bra, det er pax et godt eksempel på, men hun regissøren bak den er jo en psykopat så akkurat det er ikke så overaskende. Men vil anbefale alle å se mer norsk film, dere vil ikke bli skuffet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2151 på: 12. Juli 2011, 23:21 »
Jeg syns overhodet ikke norsk film er så dårlig, og fins endel filmer av de som ikke er helt mainstream som er gode. Dog - drøyheten i Klovn - The Movie er ganske heftig - så jeg tror ikke vi får se en slik norsk film med det første, som samtidig er like underholdende. Aune Sand kunne jo sekkert laget noe så drøyt, men ingen hadde lissom brydd seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2152 på: 12. Juli 2011, 23:38 »
Har som sagt ikke sett klovn enda, men poenget mitt(fikk det kanksje ikke helt frem) var vel egentlig at jeg ikke synes en film skal bedømmes utifra nasjonalitet. Mange av folkene som jobber med film i norge er vel så flinke som folkensom jobber med film i eks. Danmark.

Godt mulig NFI ikke ville gitt støtte til en film som klovn. Men det er nok fordi de ikke tror folket vil ha det. Dersom klovn gjør det bra på kino, og selger bra skal du ikke se bort i fra at det kommer en minst like drøy norskprodusert film i løpet av få år. Det er ikke mangel på folk som kan skrive minst like bra og morsomme manus i Norge, men folket må ønske det for å få det.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2153 på: 13. Juli 2011, 00:18 »
Så filmen 21 i kveld. Bare jeg som synes Kate Bosworth er grisedeilig?  :P

Simmi

• Gjest
« Svar #2154 på: 13. Juli 2011, 02:15 »
Nei. :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2155 på: 28. Juli 2011, 23:34 »
http://www.imdb.com/media/rm107462400/tt0903624

SATAN, DETTE SER BRA UT ;D

Balin ser fantastisk ut. Lenge sidan eg har lese boka, so akkurat korleis eg hadde dei i håve mitt, det hugsar eg dårleg. Men Peter Jackson skuffar aldri.
« Siste redigering: 28. Juli 2011, 23:36 av lgrinde »

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2156 på: 29. Juli 2011, 12:17 »
Da skal etter mine beregninger Hot Tub Time Machine ligge klar i postkassa når jeg kommer hjem.  Lett en av tidenes (ja, det inkludere alle årene siden lenge før Jesus)  mest underholdende filmer.  Sett den utallige ganger, og endelig fått ut fingern og kjøpt den :D

Great White Buffalo

Great White Buffalo

Great White Buffalo

Kan anbefales på det sterkeste om noen ikke har sett den!
Genius by birth. Slacker by choice.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2157 på: 29. Juli 2011, 12:43 »
Lett en av tidenes (ja, det inkludere alle årene siden lenge før Jesus)  mest underholdende filmer.

Da har du ikke sett mange filmer! :P Jeg digget ikke den filmen så sykt, bare brukbart morsom og med en ganske dårlig historie. Men for all del, om du synes denne filmen er toppen av underholdning så skal jeg ikke sprekke boblen din :P

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2158 på: 29. Juli 2011, 13:05 »
Sitat
Da har du ikke sett mange filmer! :P

Det er akkurat det jeg har, og allikevel troner denne langt oppe :D  Men, etter at jeg så The Soloist så satte den et nytt lavmål for hva "langt nede" vil si.  Den filmen var faktisk så ubrukelig, at alle filmer som ikke er The Soloist er høyt på lista :D

Edit: Det krever nok forøvrig en svært spesielt humor å digge hot tub :D
Genius by birth. Slacker by choice.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2159 på: 29. Juli 2011, 14:13 »
Har merket at "watchlist" funksjonen på IMDB er veldig handy, og har lagt til endel titler eg må få sett så snart som muliig:

Blast of Silence
The Wages of fear
The Getaway
Strawdogs
Come and see
Fresh
Down by law

Ein film eg ser fram til er Paddy Considine sin regissør-debut; Tyrannosaur. Har hørt mykje bra om filmen, og kritikken skal tilsynelatande vere positiv.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!