20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 886070 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #2130 på: 07. Juli 2011, 21:35 »
The Phantom Menace er jo ikke ille, og Liam er jo bra som alltid.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2131 på: 07. Juli 2011, 22:06 »
Taken= pure awesomeness!!!

Er det den der hun jenta blir tatt i øst-europa og så skal faren leke stor?

den er skambra. Så også Hangover 2 her om dagen. Regnet selvfølgelig med at den var dårligere enn 1-eren, til tross for kompiser som sa det motsatte, men jeg mener at den er nesten på høyde som Hangover 1. Terningkast 5.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2132 på: 07. Juli 2011, 22:35 »
Taken= pure awesomeness!!!

Er det den der hun jenta blir tatt i øst-europa og så skal faren leke stor?

den er skambra.

Det er helt korrekt. Elsket hvert eneste minutt av den! :D

Så nettopp the good, the bad and the ugly. Det er en bra film, men synes først og fremst den er veldig bra PGA at den er fra midten av 60-tallet. Det er jo selvfølgelig fortsatt en bra film, men den funker ikke i nærheten av så godt nå som den gjorde da den kom. Den går rett og slett for sakte, og det blir vanskelig å leve seg ordentlig inn i den når man er vant med expressfarten hollywoodfilmene kjører. Men absolutt en bra film allikevel.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2133 på: 07. Juli 2011, 23:06 »
The Good, the Bad and the Ugly er så sinnsykt bra! Soleklar 10/10 og ikke et eneste kjipt sekund. Krem!

Gammel western er generelt dritkult. The Good, the Bad and the Ugly, For a Few Dollars More, A Fistful of Dollars, A Fistful of Dynamite, The Magnificent Seven, Once Upon a Time in the West, The Outlaw Josey Wales, Pale Rider, Fort Apache osv. Blir aldri lei! Kremen av kremen! ;D

Er på tide at jeg får sett The Good, the Bad, the Weird aka Joheunnom nabbeunnom isanghannom og. En film jeg har gigantiske forventninger til.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2134 på: 09. Juli 2011, 10:35 »
The Good, the Bad, the Weird - Aiaia! Har hatt lyst til å se den her en stund, og endelig fikk jeg finger'n ut av stumpen. Drøyt kul film. Tok et par minutter før den virkelig ble underholdende, men de siste ca. 130 minutter var sykt underholdende. Helt fantastisk! Kremfilm!
Kang-ho Song (Oldboy, Sympathy for Mr. Vengeance, Memories of Murder, Thirs osv.) gjør en fenemonal jobb som alltid og er helt konge, Byung-hun Lee (I Saw the Devil, G.I. Joe: The Rise of Cobra) er max badass som alltid og Woo-sung Jung, som er "nykommeren" for min del, gjør en meget, meget bra jobb. Knall! Sør-Koreansk western-adventure. Sykt spennende, morsom og direkte kul.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2135 på: 09. Juli 2011, 14:20 »
The Good, the Bad and the Ugly er så sinnsykt bra! Soleklar 10/10 og ikke et eneste kjipt sekund. Krem!

Gammel western er generelt dritkult. The Good, the Bad and the Ugly, For a Few Dollars More, A Fistful of Dollars, A Fistful of Dynamite, The Magnificent Seven, Once Upon a Time in the West, The Outlaw Josey Wales, Pale Rider, Fort Apache osv. Blir aldri lei! Kremen av kremen! ;D

Er på tide at jeg får sett The Good, the Bad, the Weird aka Joheunnom nabbeunnom isanghannom og. En film jeg har gigantiske forventninger til.

Sergio Leone er jo ein legendarisk regissør. Elskar spesielt Once upon a time in the west, The good the bad and the ugly og duck, you sucker(a fistful of dynamite). Fistful of dollars og for a few dollars more er bra filmar, men desverre reine plagiat av Akira Kurosawas mesterverk i spesielt Yojimbo, og Sanjuro. Om eg ikkje husker heilt feil, så saksøkte Kurosawa i sin tid Sergio Leone og vant saken. 

Magnificent Seven er ein remake av Seven Samurai, ein VELDIG bra ein! Skal seiast at det ikkje er mange filmar som er betre enn Kurosawas flaggskip. Så The magnificent seven er den amerikaniserte versjonen av Seven Samurai.

The Outlaw Josey Wales er nok min favoritt Clintern-western. Rett og slett ein brutalt tøff revenge film!

Ellers elsker eg spaghetti-western og godeste Ennio Morricone er legendarisk med sin fantastiske filmmusikk. Det er mykje å ta i når det gjelder spaghetti-western, men "Il grande Silenzio" må nemnast som ein favoritt. Andre gode titler som må nemnast er til dømes "Django", "Faccia a faccia", "Il marcenario", "Vamos a matar, compañeros", "my name is nobody", "Tempo di Massacre", "El topo", I giorni dell'ira", Da uomo a uomo",

Ser ein bort i frå spaghetti-western, så har vi klassikere som "The Wild Bunch", "Jeremiah Johnson", "Badlans", "Unforgiven", "Pat garrett & Billy the kid", "Tombstone", "The Proposition", "McCabe & Mrs. Miller", "Butch Cassidy and the Sundance Kid", "Dead Man".

Sikkert gløymt endel titler men det var i alle fall endel å plukke i, alt kvalitet!
Kan forøvrig anbefale Sergio Leones gangsterfilm; Once upon a time in America, storslått!

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2136 på: 09. Juli 2011, 15:14 »
<3Clint Eastwood<3

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2137 på: 09. Juli 2011, 19:07 »
Du har rett ang. Fistful og Few, men jeg digger begge uansett. Du har også rett ang.
Magnificent Seven og Akira Kurosawa. Helt suveren film og herlig fyr! Alt jeg har sett av han til nå er pur krem.

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford burde nevnes av nyere filmer. Sykt fet film!

Og ja, Once upon a time in America er jævlig bra.

Og til slutt, du må se "The Good, the Bad, the Weird", Bad Religion. Du liker Sør-Koreansk film og du liker minst to av skuespillerne. Suveren film! Ga den 9/10 på IMDB før i dag.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2138 på: 09. Juli 2011, 20:00 »
The Good, the Bad, the Weird har eg satt opp på watchlist, må vel sjåast! :)

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford hadde eg gløymt ja, kanskje ein av dei finaste western-filmane eg har sett reint visuelt.

Akira Kurosawa er nok min favoritt regissør. Sluttscenen på Seven Samurai er så vanvittig mektig. Har vanskeligheter med å forestille meg nokon som klarer å matche den. Ser ein bort i frå alle dei geniale samurai-filmane, så er eg veldig glad i "Ikiru" og "Deruzu uzâra". Mesterverk!
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2139 på: 09. Juli 2011, 20:20 »
Bra! Du kommer ikke til å angre i ettertid. SKal ikke se bort ifra at jeg selv ser den igjen ganske snart.

Ja. Den er helt fantastisk. Ikke bare visuelt, men skuespillerprestasjonene er jævlig bra, historien er bra og alt som har med filming og soundtrack og gjøre. Av moderne western så må jeg se True Grit snart og. Har trua somb are det!

Nice! Har selv ikke sett altfor mange Kurosawa-filmer, men jobber med saken. Det jeg derimot har sett, er rett og slett legendarisk bra. Det er så sykt utført fra start til slutt i alle filmene, samt at det visuelt er nydelig!

SKal også sjekke ut Ikiry og Dereuzu Uzara. Takk for tips!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2140 på: 10. Juli 2011, 17:12 »
Av moderne western så må jeg se True Grit snart og. Har trua somb are det!
SKal også sjekke ut Ikiry og Dereuzu Uzara. Takk for tips!

Eg elska den, rett og slett.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2141 på: 10. Juli 2011, 19:29 »
True Grit er bra, Coen-brothers leverer som alltid, men eg følte at det var noko som manglet. Som eg las i ein artikkel ein stund tilbake, så skulle visst filmen vere 3 timer lang, men vart kuttet på grunn av "the audience". Vil vi sjå ein extended version skal tru?

Såg forøvrig "Cross of Iron" av Sam Peckinpah i går. Peckinpah skuffer aldri. Kvalitetsregissør!
for a logical solution!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2142 på: 11. Juli 2011, 01:17 »
Så Toy Story 3 nå, en av de beste animasjonsfilmene jeg har sett. Pur underholdning selv for en gutt på 22 år :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2143 på: 12. Juli 2011, 03:46 »
Så to filmer isted med noen kompiser.

Den første filmen, The Strangers, hadde vi alle høye forventninger til og trodde ville være litt ala Funny Games. Vi ble alle dritskuffet, og jeg må si det er lenge siden jeg har sett en så jævlig dårlig film.

Neste film derimot, Black Swan, var faktisk helt perfekt. Beste filmen jeg har sett på lenge. Syns faktisk det var blant de skumleste filmene jeg har sett, og jeg har sett alt som er av skrekkfilmer fra de siste 40 årene.
En klassefilm, soleklar 6'er!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2144 på: 12. Juli 2011, 06:41 »
Martin, jo. Det var en sjelden fyr! Jeg har endelig fått sett Thirst og. :D

Klovn - the Movie med min bror og dama hans i går. Hun synes den var OK, jeg og min bror digget den somf an. Instant classic! Beste komedien vi har sett siden Superbad. Rett og slett enormt! ;D
Nei.