20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887329 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1800 på: 25. Aug. 2010, 00:20 »
Bale er helt konge i den filmen der! Blir nesten litt inspirert av det :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1801 på: 25. Aug. 2010, 02:19 »
Er så sykt morsomt da han er på vei ut og hører at vaktmesteren kommer inn fra døren bak han, så tar han en tur gjennom hele svingdøren så han kommer tilbake og skyter han.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1802 på: 25. Aug. 2010, 13:56 »
Inspirert til å skrive eller til å drepe? Skjønner begge deler ;)

Ja, helt genialt. I det øyeblikket klikker det jo helt for han, dreper alle som ser han..
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1803 på: 25. Aug. 2010, 22:58 »
Er så vanvittig feit den business card scena, priceless.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1804 på: 26. Aug. 2010, 17:19 »
Sett en del nye filmer nå i det siste. Har så mye fritid mens jeg venter på å komme inn i militæret i oktober ^^

Halloween 2, 3 og 4
Halloween 2 og 4 var veldig gøye. De har ikke fått så god rating på IMDB, noe jeg ikke helt forstår hvorfor. Jeg syns faktisk at de er mye gøyere enn den første Halloween filmen som jeg faktisk syns var litt komisk. Halloween filmene treffer en nerve hos meg så jeg ville gitt 2 og 4 terningkast 5.

Halloween 3 burde ikke ha vært med i denne serien. Michael Myers er ikke engang med i den, og i Halloween 1 blir vist på en tv i filmen så filmene er ikke engang i samme univers. Greit konsept, men ikke særlig underholdende. Terningkast 3

Carrie
Skrekkfilm fra 1976. Handler om en jente som blir mobbet på high school. Hun finner ut at hun har psykiske krefter som slår til når hun blir irritert / sur, og samtidig planlegger de jentene som mobber henne å drite henne skikkelig ut forran hele skolen på skoleballet.
Ikke en særlig skummel film, appellerer ikke så mye til meg når det er en jente som har hovedrollen. Bygget veldig opp mot slutten, men syns den kunne tatt litt mer av. Terningkast 4.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1805 på: 26. Aug. 2010, 17:34 »
Rosemary's Baby
Denne hadde jeg planlagt å se i nesten over et år så var på tide at jeg fikk sett den. Dette er en spenningsfilm fra 1968. Den handler om en dame som på mystisk vis blir gravid og senere paranoid over sikkerheten til barnet.
Virkelig epic film. Veldig gøy og spennende. Skal definitivt kjøpes. Terningkast 6.

The Machinist
Thriller fra 2004. Handler om en Trevor Reznik (Christian Bale), en mann som ikke  har sovet på over 1 år. Mystiske ting begynner å skje og han begynner å tro at han er gal.
Veldig spennende film dette her. Sjeldent at jeg har gledet meg så mye til å finne ut av hvordan filmen ender og hva som skjer i den. Slutten etterlot noen låse tråder man må finne ut av selv. Bra skuespill av Christian Bale som vanlig, men det sykeste var at han gikk ned maaange kilo til denne rollen. Han ser så jævlig spinkel ut at man skulle tro det ikke var ekte. Terningkst 5. Kjøper sikkert denne filmen også.

Mr Brooks
Denne filmen handler om Mr Brooks, en suksessfull familiefar som også er en seriemorder. Noe går galt en kveld når en mann har greid å ta bilder av Mr. Brooks når han er midt i et drap. Istedenfor å gå til politiet med bildene, presser han Mr. Brooks til å la han få være med en kveld han er ute og dreper.
Gøy film denne. Ser den er veldig inspirert av serien Dexter. Terningkast 5.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1806 på: 28. Aug. 2010, 12:47 »
Fikk endelig sett "the shawshank redemption" og fy f*** for en film! den glir rett inn på topp 10 av mine favortitter!

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1807 på: 28. Aug. 2010, 16:28 »
på Tide ; )
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1808 på: 28. Aug. 2010, 19:15 »
Morsomt å tenke på at den filmen (Shawshank Redemption) floppet bigtime på kino da den var ny, men i ettertid har blitt en klassiker.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1809 på: 28. Aug. 2010, 20:19 »
Sånt skjer av og til.
Den er uansett veldig, veldig bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1810 på: 28. Aug. 2010, 20:39 »
Litt som Dis av Aune Sand liksom!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1811 på: 29. Aug. 2010, 01:23 »
The Shawshank Redemption er intet annet enn episk.

Noen andre som ser på How i Met Your Mother btw? :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1812 på: 29. Aug. 2010, 22:31 »
Litt som Dis av Aune Sand liksom!
Uten sammenlikning forøvrig.
Man kan ikke begynne å sammenligne Dis med Shawshank Redemption. Det er som å sammenligne Maradona med Jan Gunnar Solli eller kanskje Olav Zanetti.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1813 på: 30. Aug. 2010, 00:33 »
Morsomt å tenke på at den filmen (Shawshank Redemption) floppet bigtime på kino da den var ny, men i ettertid har blitt en klassiker.

Jupp. Veldig mange filmer som har hatt det slik. Samme med musikk. Mye som i dag er sett på som klassisk, banebrytende og legendarisk som på tiden det ble gitt ut kun ble sett på som bråk, dritt og det som er. Litt annerledes selvfølgelig, men uansett.

The Shawshank Redemption er uten tvil tidenes desidert beste film! Ikke min favorittfilm, men uten tvil den beste uansett. En film jeg har sett farlig mange ganger men som blir bedre og bedre for hver gang.

Martin91 Jeg følger ikke med på How i Met Your Mother på TV, men koser meg godt de gangene jeg får med meg en episode. Veldig morsom serie!
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1814 på: 30. Aug. 2010, 14:33 »
Noen som ser på Mad Men? Er det bra?