20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888578 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1785 på: 07. Aug. 2010, 21:16 »
Last ned.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1786 på: 11. Aug. 2010, 12:44 »
Så en 4 filmer i natt med noen venner.

The Wicker Man.
Krim / Mysterie fra 1973 som handler om en politimann som drar ut på en øy for å etterforske en jente som har forsvunnet. Jeg trodde det var en skrekkfilm så den var ikke som forventet, og inneholdt mange sanger så skulle nesten tro det var en musical. Filmen inneholdt godt skuespill av bl.a Christopher Lee. Var også en fin tvist på slutten, ganske intelligent for å være en gammel film. (Jeg er sikker på at Martin Scorsese har sett denne, haha.)

Day of the Woman
Rape & Revenge film fra 1978. Handler om en dame som reiser ut på landet for å få fred til å skrive en bok. Der blir hun voldtatt av 4 rednecks og hevner seg på de.
Syns ikke denne var noe bra. Hun er alt for uforsiktig med hvordan hun skal ta hevn på de og med de fremgangsmåtene hun brukte ville hun aldri ha greid det.

Hellraiser
Alltid hatt lyst til å se Hellraiser filmene. Da jeg var liten så hang jeg og en venn av og til på den lokale dvd butikken og så på coveret til skrekkfilmer. Spesielt denne husker jeg at jeg trodde kom til å være helt syk og hadde store forventninger til den når vi satt den på igår. Den var ikke akkurat slik jeg hadde forestilt meg og jeg håpte vi kom til å få se mye mer av han pinhead. Likevel verdt å se.

Hellraiser 2
Noen hakk dårligere enn 1'ern og var mye ulogiske greier i denne. Ikke dårlig, ikke bra.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1787 på: 11. Aug. 2010, 14:55 »
Hellraiser er jo dritfet, og Hellbound: Hellraiser II er jo også rimelig kul. Men enern er en klæssiker!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1788 på: 11. Aug. 2010, 16:06 »
The Wickerman er jo og ein klassikar, og jevla bra :) The landlord`s daaughteeeer!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1789 på: 12. Aug. 2010, 23:32 »
Da har jeg også fått meg til å se Inception, og den var faktisk veldig bra! Mye bedre enn forventet :D

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #1790 på: 12. Aug. 2010, 23:50 »
Jepp! Meget bra film, muligens en av de beste jeg noen gang har sett. Spesielt for meg som husker veldig mange av drømmene mine og synes drømmer er et jævla spennende tema.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1791 på: 13. Aug. 2010, 00:00 »
Jeg husker også endel av drømmene mine, og jeg hadde et temmelig sjukt tilfelle i militsen :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend1

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1792 på: 15. Aug. 2010, 20:40 »
Tror The Negotiator er min favorittfilm gjennom tidene. Samuel gjør en fantastisk jobb i den filmen. Den er diffinitivt verdt å kose seg med en kvelding!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1793 på: 16. Aug. 2010, 01:58 »
Lånte "I Love You Phillip Morris" i dag, en artig film basert på en sann historie. God underholdning med Jim Carrey i spissen :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1794 på: 21. Aug. 2010, 07:48 »
Var våken i natt og så fire filmer med en venn. ;D

Halloween V
Hadde bare sett 1'ern før denne. Den har fått dårlig kritikk på IMDB, men jeg syns den var veldig underholdende. Michael Myers går rundt og dreper folk: man får det man betaler (laster ned) for.

Halloween VI
Litt merkelig historie på denne her. Likte ikke den så godt som Halloween V, men helt grei å se ++.

Nattvakten
Dansk skrekk/krim fra 1994. Handler om en student som har jobb som nattevakt på et likhus. Forventet at denne skulle være 100% skrekkfilm, men den var nesten ren krim. Anbefaler denne filmen veldig. Kim Bodnia er også med i den for de som nøler.

Deep Red
Merkelig krim/skrekk film. Syns dette var den kjedeligste filmen vi så i natt, men den var ganske bra selvom. Var ganske rar siden de vekslet mellom Engelsk og Italiensk hvert 3. min og ofte midt i samtaler. Tok seg opp mot slutten og kan også nevne at det er Dario Argento som har laget den.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1795 på: 22. Aug. 2010, 12:28 »
Deep Red, eller Profondo Rosso om du vil er ein klassiker! Ein typisk giallo-film av Dario Argento. Filmusikken er EPISK og er laga av progrockbandet Goblin som har musikk til andre giallo-titlar som Tenebre og Suspiria. To kongefilmar forøvrig. Stemning er alt. Avslutningen på Suspiria er fantastisk!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1796 på: 22. Aug. 2010, 14:32 »
Filmmusikken var veldig bra ja.
Suspiria kommer jeg til å se nå snart, ser det kommer en remake av den. Faktisk av Deep Red også :P

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1797 på: 25. Aug. 2010, 00:02 »
American Psycho!! :o

For en film!
Bobby Robson:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1798 på: 25. Aug. 2010, 00:07 »
Boka er mye sjukere da, uten at jeg har lest hele. Har lest noen utdrag som ikke er funnet plass til i filmen, som er ganske så syke. Men jeg har ikke lest boka fra perm til perm, da den første delen er så jæævla treig i tillegg til at han skildrer ting på en utrolig fæl måte (altså han brer ut om hvilke klær personer har på seg). Men filmen er fortsatt jævla tøff ja!

En fantastisk scene, dette :D
« Siste redigering: 25. Aug. 2010, 00:10 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1799 på: 25. Aug. 2010, 00:16 »
Da må jeg få tak i boka!

Bale spiller så bra i den scena der :-* Og sånn ellers i filmen også  ;D
Bobby Robson: