20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888357 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1575 på: 30. Mai 2010, 02:56 »
Har begynt på Entourage sesong 5 nå, og Johnny Drama og Ari Gold er TIDENES kuleste film-/serie-personligheter. Fy faen så bra de to er! Lloyd we også hinsides knall!

Da burde du drøye ut sesong 5 og 6 til 27. juni da  sesong 7 starter, vente på slikt er kjipt.  :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1576 på: 31. Mai 2010, 20:17 »
Når vi først snakker om film synes jeg det er på sin plass å hedre minnet av Dennis Hopper, som måtte gi tapt for kreften lørdag. Har ikke sett Hopper i mange filmer, men Easy Rider er jo en tidløs klassiker. 74 år er ingen alder for en så dyktig skuespiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1577 på: 31. Mai 2010, 20:52 »
I nyere tid synes jeg han var genial som "bad guy" i den første Speed-filmen:)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1578 på: 31. Mai 2010, 20:55 »
Dennis Hopper var SINNSYKT bra som photo-kisen i Apocalypse Now Redux. Dæven steike for en jobb han gjorde der!
Han var også fet i Super Mario Bros, Speed, 24 (Victor Draz/sen) osv. Flott skuespiller!

Kjipe greier at han gikk bort.

Edith: Men Clintern fyller 80 i dag. Verdens kuleste 80åring! Hipphipp!
« Siste redigering: 31. Mai 2010, 20:57 av boris. »
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1579 på: 31. Mai 2010, 21:59 »
Hopper var også fantastisk som psykopaten i "Blue Velvet" som også er en nydelig film.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1580 på: 31. Mai 2010, 22:56 »
Apocalypse Now gitt - forferdelig møl var inntrykket jeg fikk av den første gang jeg så den..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1581 på: 31. Mai 2010, 23:08 »
Apocalypse Now gitt - forferdelig møl var inntrykket jeg fikk av den første gang jeg så den..

Hohohoh! Da burde du se den en gang til. Og en gang til, helt til du liker'n. (EDITH!!!! Glemte smiley:  ;). Den smileyen "sier" at jeg ikke er superseriøs. Du gjør som du vil! Edith ferdig) Muligens tidenes krigsfilm! Absolutt alt klaffer i den filmen. Lieutenant Colonel Bill Kilgore er LETT den beste kisen som noensinne har vært med på film. Gud for en mann. Og biter av den filmen her er faktisk det morsomste jeg noensinne har sett på film.

Sitat
Kilgore: Smell that? You smell that?
Lance: What?
Kilgore: Napalm, son. Nothing else in the world smells like that.
[kneels]
Kilgore: I love the smell of napalm in the morning. You know, one time we had a hill bombed, for 12 hours. When it was all over, I walked up. We didn't find one of 'em, not one stinkin' dink body. The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like
[sniffing, pondering]
Kilgore: victory. Someday this war's gonna end...
[suddenly walks off]

TIDENES! Og surfinga. Guuuuuuuuuud! Har vel sett filmen 10-15 ganger, og den dag i dag fortsetter filmen og bli bedre for hver eneste gang jeg ser den. For en film! For et mesterverk! For noen SINNSYKE skuespillerprestasjoner. For noe....ALT!!
« Siste redigering: 31. Mai 2010, 23:10 av boris. »
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1582 på: 31. Mai 2010, 23:10 »
Mulig den var for dyp for å ta første gang jeg så den - som selvfølgelig var i militæret ;)
Den begynte forsåvidt greit, og den scena du nevner der husker jeg selvfølgelig godt. Men etterhvert syns jeg den ble alt for langtekkelig. Men er selvfølgelig mulig å se ting på nytt.
Men inntil videre foretrekker jeg fortsatt filmer som Full Metal Jacket, The Hurt Locker og Saving Private Ryan, eksempelvis! Og Platoon da ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1583 på: 31. Mai 2010, 23:29 »
Krigsfilmer? Da burde dere se Das Boot og Stalingrad. Og ja, Apocalypse Now er også bra :) Etter min mening da  :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1584 på: 31. Mai 2010, 23:29 »
Digger alle de filmene du nevner, men for min del er Apocalypse... ti ganger bedre enn den beste der. Ja, i mine øyne. Men alle kan ikke like alt, så jau. Men test den gjerne igjen. Redux'en, selvfølgelig.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1585 på: 01. Juni 2010, 00:55 »
Stilig scene med Dennis Hopper fra filmen True Romance:

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1586 på: 01. Juni 2010, 01:31 »
Ja, Apocalypse Now er en fet krigsfilm. Har bare sett den med et halvt øye på vors, men den ene rollen (sikkert den du snakker om, boris) var en legende. Var dessverre en del dødtid i filmen ellers, da.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1587 på: 02. Juni 2010, 01:19 »
Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sett hele Bourne-trilogien før nå! Så siiiinnsykt tøff!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1588 på: 02. Juni 2010, 02:07 »
Så Precious nå. Veldig sterk film!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1589 på: 02. Juni 2010, 07:48 »
Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sett hele Bourne-trilogien før nå! Så siiiinnsykt tøff!

Herlig trilogi som jeg har sett ufattelig mange ganger. Helt rått!
Nei.