20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 890529 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1380 på: 22. Feb. 2010, 22:53 »
Så et par filmer i helgen:
Goodfellas, Heat, Raging Bull og Sherlock Holmes.

Sherlock Holmes var ganske artig til tider, spesielt om man liker Robert Downey jr. Ville likevel ikke gitt den mer enn en 4'er.

De tre andre var svært bra :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1381 på: 22. Feb. 2010, 22:55 »
Catch me if you can er en fantastisk film! Di Caprio er utrolig!

I agree ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1382 på: 26. Feb. 2010, 13:29 »
Har nylig sett Michael Moores "Capitalism- A love story" og musikkdokumentaren "It might get loud" med Jimmy Page, The Edge og Jack White.

Vet at det er delte meninger om Michael Moores filmer, men personlig digger jeg alle! Man får et syn av USA som ikke frister veldig, men kan innrømme at den til tider er subjektiv, allikevel anbefaler jeg alle hans filmer. "Capitalsm- A love story" er på en måte en oppfølger til hans første fil "Roger and Me" der han tar et oppgjør med kapitalismen som har gjort mange amerikanere arbeidsløse og hjemløse.

Musikkdokumentaren er et møte mellom Jimmy Page, The Edge og Jack White der de forteller sine hemmeligheter bak deres gitarteknikker. En ganske kul dokumentar der jeg selv så den på bakgrunn av Jack White, en person jeg forguder, men etter å sett denne måtte jeg også høre litt mer på U2 som jeg fikk et nytt syn på. Led Zeppelin syntes jeg var legendarisk fra før av, derfor enda mer interessant å se Jimmy Page forklare sine forskjellige teknikker.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1383 på: 26. Feb. 2010, 13:45 »
Har nylig sett Michael Moores "Capitalism- A love story" og musikkdokumentaren "It might get loud" med Jimmy Page, The Edge og Jack White.

Vet at det er delte meninger om Michael Moores filmer, men personlig digger jeg alle! Man får et syn av USA som ikke frister veldig, men kan innrømme at den til tider er subjektiv, allikevel anbefaler jeg alle hans filmer. "Capitalsm- A love story" er på en måte en oppfølger til hans første fil "Roger and Me" der han tar et oppgjør med kapitalismen som har gjort mange amerikanere arbeidsløse og hjemløse.

Har du sett Roger And Me? Synes egentlig det er den beste Moore-filmen. Sluttscenen med julemusikken er klassisk. Er Capitalism bygget opp på samme måte som resten av Moores filmer? Altså mye ironi og oppsøking av maktpersoner, og relativt lite fakta. Det er jo om ikke annet en veldig underholdende formel.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1384 på: 26. Feb. 2010, 13:52 »
Jeg har sett "Roger and Me" ja, en veldig bra film!

Den er på en måte bygd opp på samme måte, mye ironi inkludert i filmen. Det som gjør det vanskelig for Moore er at han har blitt for kjent, det vil si at han ikke lenger kan intervjue maktpersonene i systemet siden han ikke kommer lenger inn i bygningene enn inngangsdøra før han blir stoppet av vakter. Men selv om dette er kjipt greier han allikevel å få frem poengene på en ypperlig måte med krass kritikk av presidenter som Reagan, Clinton og Bush Jr.

Han er også flink til å forklare veldig vanskelig ord og formler på en lett måte, så alle får lik utbytte av filmen.
Bobby Robson:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1385 på: 26. Feb. 2010, 13:54 »
Likte også It Might Get Loud veldig godt. Får et innblikk i tre fullstendig forskjellige gitarspillere. Var jo selvfølgelig The Edge som var trekkraften for min del, men fikk jo ikke mindre respekt for godeste Page etter den filmen! Morsom den scena der The Edge og White står som to smågutter mens Page drar Whole Lotta Love :P

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1386 på: 26. Feb. 2010, 13:59 »
Enig!

Digger åpningsscena med Jack White der han viser hva slags nytenkende gitarspiller han er, der han mekker en gitar utpå verandaen sin med hjelp av en treplanke og colaflaske blant annet ;)
Bobby Robson:

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1387 på: 26. Feb. 2010, 14:04 »
Det som gjør det vanskelig for Moore er at han har blitt for kjent, det vil si at han ikke lenger kan intervjue maktpersonene i systemet siden han ikke kommer lenger inn i bygningene enn inngangsdøra før han blir stoppet av vakter.

Det stemmer nok. Utseendemessig ser han jo ut som en taper, så det var nok mange intervjuobjekter som undervurderte ham i de tidligere filmene og TV-serien hans. Styrken hans er jo når han stiller folk til veggs med strålende sarkasme.

Om dere ikke har sett episoden av The Awful Truth hvor han skal få valgt inn en fikus-plante inn i kongressen, må den nesten sees. Finnes på youtube.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1388 på: 26. Feb. 2010, 14:52 »
Så den nå:)
Genialt:D!
Bobby Robson:

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1389 på: 26. Feb. 2010, 14:52 »
den kommer vel inn også, gjør den ikke?

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1390 på: 26. Feb. 2010, 18:00 »
Den fikk nok flest stemmer, men de ved stemmelokalet nektet å telle de håndskrevne stemmene.
Bobby Robson:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1391 på: 26. Feb. 2010, 18:08 »
Jeg avskyr Michael Moore.

Når noen forvrenger faktaene i så stor grad som det Moore gjør, og ikke engang gjør et halvhjertet forsøk på å være objektiv, fortjener man ikke tillit. Som en respektert dokumentarskaper har man en pakt med sitt publikum om at de faktaene man oppgir har rot til virkeligheten. Når man gjentatte ganger bryter den pakten, og bryter den bevisst, burde man miste sin posisjon av innflytelse.

Det er trist at en så åpenbart subjektiv og predisponerende skikkelse som Moore har en så stor påvirkningskraft på folk. At han fortsatt har kredibilitet blant massene er utrolig, og viser i grunn hvor lite kritiske og selvstendig tenkende mange er. Dersom Moore hadde vært en republikaner, tror jeg ikke at så mange av de som i dag støtter ham hadde vært uenige med meg.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1392 på: 26. Feb. 2010, 18:32 »
Delvis enig med deg, geordie-olav. Ganske spesielt om man leser om ting han har utelatt eller diktet opp når han lager film.

Sånn som denne:

Latterliggjøring av New York Police department for å bruke negere som blinker. I alle sakene han ramser opp bortsett fra èn var det neger-politimenn som skjøt. Nevner han det? nope.

Men han lager helt OK filmer.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1393 på: 26. Feb. 2010, 18:37 »
Skal se Paranormal Activity på søndag.. Gleda meg ;D
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1394 på: 26. Feb. 2010, 18:47 »
Moore er en latterlig mann. Kommer aldri til å se noen flere av hans filmer.

Så forøvrig Boondock Saints 2 for noen dager siden. Ikke på nivå med 1'ern, men var helt ok.