20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 886576 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1065 på: 07. Sep. 2009, 01:20 »
Har sett Grindhouse for noen dager siden, både Planet Terror og Death Proof. Førstnevnte synes jeg rett og slett var ganske kjedelig. Den andre var langt bedre, men svarte ikke til forventningene. For første gang ble jeg skuffet over en Tarantino-produksjon. Synes dessverre han overbrukte dialog-triksene sine litt vel mye her, selv om den er veldig underholdende til tider. Skal sies at jeg ikke har kjennskap til konseptet han parodierer i det hele tatt... Helt utrolig hvordan han bygger opp et helt sett av karakterer før han tar livet av alle sammen halvveis i filmen og begynner på nytt. :P

Har kun sett Planet Terror, men jeg syns den filmen er så jææævla tøft laga! Skikkelig godfilm!

Jernanger syns jeg forøvrig var ganske medioker. Greit at Sundquist alltids er verdt å se på når han får slå seg løs, men noen stor film var det ikke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1066 på: 07. Sep. 2009, 07:29 »
Har kun sett Planet Terror, men jeg syns den filmen er så jææævla tøft laga! Skikkelig godfilm!

Klarte ikke helt å engasjere meg over parodiene i den... Ikke personene heller. Det var noen scener som var kule i seg selv da, men det var egentlig alt for min del...

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1067 på: 07. Sep. 2009, 07:48 »
Planet Terror er langt bedre enn Death Proof, sistenemnte er jo håplaus!
Det eg likar med Planet Terror er at Robert Rodriguez tar og parodierer alt som er å finne av b-film moment frå dei fleste sjangrar. Forøvrig svart humor som treffer for min del.

Såg forøvrig ein Giallo-klassiker i går, nemleg Dario Argentos Suspiria, likte den veldig godt!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1068 på: 07. Sep. 2009, 11:12 »
Planet Terror er langt bedre enn Death Proof, sistenemnte er jo håplaus!
Må nok si meg uenig der, da jeg likte Death Proof mye bedre enn Planet Terror.

Og Inglourious Basterds var sykt kul! Vurderer å dra på kino og se den igjen denne uka. Genialt når tre av basterdene leker italienere. Bonjourno!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1069 på: 09. Sep. 2009, 23:03 »

MAGISKE film!!glede mg heilt sykt
Joey Barton 7

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1070 på: 09. Sep. 2009, 23:14 »

Hehe, håper den er like god som 1'ern :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1071 på: 09. Sep. 2009, 23:47 »
Ohh, gleder meg ja!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1072 på: 10. Sep. 2009, 16:06 »
Det skal bli veldig spennende med denne ja.
Greide ikke helt å få noe særlig inntrykk av traileren.

Så Inglorious Basterds i går kveld. Bra film, for all del, men satt igjen med en følelse av at det manglet noe. Var dessuten enkelte scener som var altfor lange.

Åpningsscenen er et eksempel på det. Introduserer riktignok to meget sentrale personer i den senere handlingen, men den går så på siden av filmens tittel, at jeg ikke skjønner hvorfor den er så forferdelig lang. Det tar jo en halvtime før Brad Pitt og gutta dukker opp på skjermen, og skalperer nazier.

Brad Pitt var forøvrig genialt bra i denne filmen. Og jeg holdt på å ramle ut av stolen da han begynte å stotre på italiensk. Er ikke Pitts største fan. Men uten han hadde ikke denne filmen vært verdt pengene.

Scenen i kjellerpuben er heller ikke helt optimal. Altfor lang. Burde kuttet en del ned på den scenen. Det tar jo en halvtime før handlingen i den scenen virkelig begynner. Det er jo nesten en halvtime med bare vissvass.

Deretter savner jeg mye mer gladvold. Er det noe jeg forbinder med Tarantino, så er det gladvold. Vold for voldens egen skyld. Jeg synes mange av voldsscenene i denne filmen ble altfor dramatiske. Ga liksom ingen grunn for å le. I filmer som dette skal man le når folk begynner å skyte.

Når det er sagt, så var det mye bra med denne filmen. Dialogen er herlig frisk. Bruken av svart humor gjennom hele filmen, spesielt hos karakteren Jødejegeren, er glimrende. Og bruken av musikk koblet til handling og dialog er også meget bra, enten det brukes for å forsterke eller forvirre.

Alt i alt en grei firer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1073 på: 15. Sep. 2009, 00:02 »

Hehe, håper den er like god som 1'ern :)

Satser på den blir bedre enn den første :D
Joey Barton 7

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1074 på: 15. Sep. 2009, 10:59 »
Skeptisk til filmen! Lukter cash-in lang veg. Meget skeptisk til tanken på å lage ein oppfølger til ein slik kult-film.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1075 på: 15. Sep. 2009, 14:39 »
Oppfølgere er jeg stort sett skeptisk til bestandig, det ender sjeldent med gode filmer, men det finnes mange unntak så det er vel lov og håpe.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1076 på: 17. Sep. 2009, 23:57 »

Ke film e da snakk om? var fjerna på youtube.

Må berre nemna at eg såg ein "gammal" slager for ca 3 gong her om dagen, Gladiator. Og kunne konstatera nok ein gong at det er ein sjukt bra film, og eg skjønnar godt kvifor den fekk so mange oscaaars. Russel Crowe og Joaquin Phoenix er eit par av favoritt skodespelarane mine, og i denne filmen er dei på topp :)
Ein film som har alt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1077 på: 18. Sep. 2009, 09:39 »
Boondock Saints 2 :)

Erlend

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1078 på: 23. Sep. 2009, 19:48 »
Så Blood and Bone for litt siden, og jeg synes faktisk ikke den var så værst.. ;)

Nero The Elder

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1079 på: 26. Sep. 2009, 20:37 »
Noen som har sett "The Final Break"? Eventuelt, noen som vet hva filmen handler om? Tenker da på filmen om Prison-Break.