20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887089 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #945 på: 16. Juli 2009, 11:51 »
Clerks er den beste hjemmelagde filmen jeg har sett.

For ja, den var jo i høyeste grad hjemmelaget.

Lavbudsjett meiner du vel? Den er nok blant dei beste lavbudsjettfilmane, men rangerer El Mariach og The Blair Witch Prosject høgare.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Anthony

• Gjest
« Svar #946 på: 16. Juli 2009, 22:23 »
Anbefaler også Clerks II, som også er en rå oppfølger til den første filmen. Flere sier den er hakket hvassere enn eneren, hvor crewet tydeligvis har hatt tilgang på sterkere økonomiske midler - med Jason Lee (My Name Is Earl) og Ben Affleck med hver sine opptredener i filmen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #947 på: 16. Juli 2009, 22:52 »
Må tydeligvis se Clerks på nytt, for jeg var vel gjerne endel yngre sist gang jeg prøvde meg :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #948 på: 17. Juli 2009, 10:19 »
Clerks er den beste hjemmelagde filmen jeg har sett.

For ja, den var jo i høyeste grad hjemmelaget.

Lavbudsjett meiner du vel? Den er nok blant dei beste lavbudsjettfilmane, men rangerer El Mariach og The Blair Witch Prosject høgare.

Den er så lavbudsjett og spilt inn med Kevin Smiths nærmeste krets etc., at jeg velger å kalle den hjemmelaget. Den ble jo spilt inn i butikken hvor han jobbet, om natten når butikken var stengt. Ikke mange filmer med slike utgangspunkt som blir såpass bra som Clerks ble.

Så nylig Stephen King's The Mist. Veldig bra build-up, litt for treg (kunne kuttet ned religionsfikseringen med 80 %), noe sløv CGI. Overraskende slutt. Alt i alt en grei film innenfor en sjanger jeg generelt misliker. 7/10.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #949 på: 17. Juli 2009, 12:48 »
Sjølvsagt er han heimelaga, men velger å kategorisere den som low-budget, eller ultra low budget fordeom, kanskje eg er litt kverrulerande og sjangerbevist, men slik er nå eg.  ;D Uansett, er jo geniale filmar.

Såg Donnie Brasco i går, tillegg til Lone Wolf & Cub - Sword of Vengeance.
Donnie Brasco var i og for seg ein ganske grei film, basert på ein ekte historie/happening. Hverken Depp eller Al Pacino gjer seg bort i filmen, men filmen blir for min del berre litt over middels bra. Historia er godt fortalt, men mangler litt intensitet og spenning for min del. Gir den 7/10.

Lone Wolf & Cub - Sword of Vengeance er film basert på ein manga med same namn, og dette er den første av 5 filmar. Alle som likar samurai-flicker bør sjå desse filmane så fort som overhode mogleg, for det er verkeleg episke greier. Den er blodig som f, og swordplayet er av høg klasse. Slik vi likar det. 8/10. Er så godt å sleppe den fryktelege voice-overen i Shogun assassin ( amerikanske versjonen).

« Siste redigering: 17. Juli 2009, 13:06 av Bad Religion »
for a logical solution!

Anthony

• Gjest
« Svar #950 på: 17. Juli 2009, 17:55 »
For dere som ikke har sett Butch Cassidy and the Sundance Kid, er dette noe av det beste av westernfilmer som noengang har blitt laget. Paul Newman som Butch Cassidy og Robert Redford som the Sundance Kid er nært den beste castingen av hva jeg har sett i tilsvarende filmer i det århundret. Filmen handler hovedsaklig om disse to, hvor de raner banker og pengetransporter til de ble nødt til å flykte til bolivia. Der gjenopptar de sin lovløshet hvor de får den bolivianske hæren som fiender.

Filmen har fra tidligere fått klassikerstempel. Den ble som kjent gitt under Vietnamkrigen og med sin antiautoritære holdning ble den godt tatt imot av fansen og publikum - mens kritikerne hatet den. Den var på den tida, stikk imotsatt av hva de tradisjonsrike westernfilmene handlet om.

9/10

Donnie Brasco var i og for seg ein ganske grei film, basert på ein ekte historie/happening. Hverken Depp eller Al Pacino gjer seg bort i filmen, men filmen blir for min del berre litt over middels bra. Historia er godt fortalt, men mangler litt intensitet og spenning for min del. Gir den 7/10.

Enig, filmen er i og for seg ganske bra, men har selv litt problemer med å fatte tolkingen av Johnny Depp, men han gjør en veldig bra skuespillerprestasjon igjennom. Pacino er som kjent et av verdens mest stabile tog i slike filmer som dette, og er ellers grei skuring - selv om jeg ærlig talt har sett bedre av fyren....
« Siste redigering: 17. Juli 2009, 18:04 av Anthony »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #951 på: 17. Juli 2009, 18:23 »
Kunne ikke sagt meg mer enig i det du skriver om Butch Cassidy and The Sundance Kid! En veldig god film, som alle burde se!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #952 på: 17. Juli 2009, 18:53 »
Butch Cassidy and the Sundance Kid er konge. Absolutt blant tidenes beste westernfilmar. Paul Newman og Robert Redford speler brilliant i lag, noko vi kan sjå til dømes The Sting, som også er ein skikkeleg klassikar.
for a logical solution!

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #953 på: 17. Juli 2009, 22:15 »
Har ikke sett Butch Cassidy ennå, men den står på lista (både lista mi og IMDb si liste :)). Har sett The Sting, da, og likte den, selv om det ødela litt at jeg hadde sett MacGyver-rip-off-episoden flere år i forveien. :D

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #954 på: 17. Juli 2009, 22:23 »
Glad for at den episoden har gått meg hus forbi!  ;D
for a logical solution!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #955 på: 18. Juli 2009, 14:51 »
Waking Life; http://www.imdb.com/title/tt0243017/

Fantastisk film om en kar som ikke klarer å våkne fra drømmene sine. Men man må nok være både litt tålmodig og konsentrert for å få max ut av filmen.

10/10 fra meg ihvertfall.

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #956 på: 18. Juli 2009, 17:39 »
Glad for at den episoden har gått meg hus forbi!  ;D
MacGyver bærer briller og har håret i hestehale, og er derfor ugjenkjennelig. Går under dekknavnet Dexter, om jeg ikke husker feil.

Jo da, det er ikke alle episodene som er verdt å huske.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #957 på: 18. Juli 2009, 19:09 »
Har sett Hangover og Bruno de siste ukene.

Hangover anbefaler jeg som bare pokker. Ternignkast 6
Bruno ble jeg litt skuffet over, men var til tider hysterisk morsom. Terningkast 4+

Helt, helt enig. Så begge filmene på kino denne uken.

Men jeg synes deler av Brüno virket så iscenesatt, spesielt dette greiene på starten der han er i moteuken i Milano. Tror ikke akkurat at han plutselig havnet på catwalken med borrelås-drakt, men 8) kul film!

Og Hangover var enda kulere. Den anbefales til alle som har god humor!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #958 på: 18. Juli 2009, 20:41 »
Lone Wolf and Cub: Baby Cart at the River Styx

Lone Wolf and Cub: Baby Cart at the River Styx er andre film i Lone wolf and cub-serien, som er mildt sagt ein blodig affære. Ogami Ittō som er spelt av  Tomisaburo Wakayama, forsetter sin ferd som leigemorder, med hans 3 år gamle sønn, Daigoro, på slep.

Gir den 8/10. Historia er ikkje like bra som den første filmen, men kampscenene og dens brutalitet er større og mektigare enn den første filmen. Ein utrulig god etterfølger.

for a logical solution!

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #959 på: 18. Juli 2009, 22:38 »
Fikk til slutt sett Slumdog Millionaire, som alle har snakket så mye om. Temmelig bra, på alle måter.