20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888610 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #750 på: 26. Juli 2008, 02:06 »
Godt oppsumert. Har samme følelsen når det kjem til Combo. Thomas Turgoose speler utruleg bra som sagt. Vanskeleg å få til ein
troverdig rolle, men det meistra han ypperligt!

La merke til dette sjølv. Gleder meg som ein unge "The Dark Knight"!  :D
Det at den (foreløbi) er rangert foran filmar som "The Godfather", "One flew over a Cuckoo's nest" og "Pulp Fiction", gjer at det skapar SKYHØGE forventingar hos meg. Håper så inderlig at den infrir, noko eg trur den gjer!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #751 på: 26. Juli 2008, 12:49 »
Jokeren skal visstnok være helt syyyk i den filmen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #752 på: 26. Juli 2008, 13:04 »
Jeg skal se den i kveld, gleder meg virkelig!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #753 på: 26. Juli 2008, 19:21 »
Same here :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #754 på: 26. Juli 2008, 22:54 »
Har sett både Hancock og Kung Fu Panda nå.

Jeg gir terningkast 3 og 4.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #755 på: 27. Juli 2008, 00:25 »
Alle MÅ se The Dark Knight. Terningkast 6 rettferdigjør ikke denne filmen. Man må frem med en egen spesialterning. Rett og slett glimrende!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #756 på: 27. Juli 2008, 10:44 »
Alle MÅ se The Dark Knight. Terningkast 6 rettferdigjør ikke denne filmen. Man må frem med en egen spesialterning. Rett og slett glimrende!

Jeg ELSKET den!
Det er seriøst en av de ALLER beste actionfilmene jeg har sett noensinne! Der er så mange rå høydepunkter i denne filmen at det skal vanskelig gjøres å huske alle. Fenomenalt, perfekt, fullkomment - you name it! Satt med gåshud flere ganger iløpet av filmen! Helt sinnsykt bra!
Og Ledger - gi ham Oscar! Han var bare helt rå!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #757 på: 27. Juli 2008, 12:05 »
Hvordan Dagbladet klarte å gi denne filmen en 5'er er for meg en gåte. Utrolig synd at Heath Ledger er død og vi aldri får se det geniale uttrykket på film igjen. Hans rolle som Joker må være den tøffeste superskurken noen gang og Christian Bales tolkning av Batman må være den tøffeste superhelten noen gang.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #758 på: 27. Juli 2008, 15:30 »
Uten tvil, ja!
Jeg dro på filmen med enorme forventninger, alikevel ble jeg overveldet! Fy så rått!

Ledger kommer alltid til å huskes for denne rollen. Han var helt utrolig, totalt gjennomført gal i hodet, og jeg satt i salen og gleda meg stort til hver gang han dukka opp. Dette er helt på høyde med Hanibal Lecter, om ikke enda bedre! Oscar pronto!
« Siste redigering: 27. Juli 2008, 16:53 av Kristoffer Eilertsen »

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #759 på: 27. Juli 2008, 18:10 »
Helt enig med alt dere sier. Ledger var helt enorm, og det sier jeg ikke bare fordi han er dau...
Utrolig kjedelig at vi aldri får se han igjen. Storkoste meg gjennom hele filmen. Og bare for å få sagt det, IKKE last den ned, den MÅ ses på kino!!

"Why so serious?"

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #760 på: 30. Juli 2008, 19:06 »
Jeg tviler ikke på at Ledger gjør en kjempeinnsats som The Joker. Men jeg er mer usikker på om Ledger gjorde en så god jobb at han kan måle seg med gode, gamle Jack Nicholsons tolkning av samme rolle i Tim Burtons Batman (1989).

Men nå har ikke jeg sett The Dark Night ennå. Og jeg skal vente med å konkludere før jeg har sett filmen. Jeg er bare usikker på om skuespilleren Heath Ledger hadde format nok til å kunne måle seg med Jack Nicholson i tolkningen av Joker-rollen, selv om han gikk inn i rollen med livet som innsats, kan man kanskje si...

Jeg har en følelse av at mange hauser opp Ledger fordi han døde såpass ung. Men om 20 år, hvem vil da bli stående igjen som Joker? Jack eller Heath?

Jeg tipper førstnevnte. Men det kan hende det er fordi jeg er en liten nostalgiker og er en stor fan av Jack Nicholson, som alle vet er en skuespiller av rang. Og det kan hende at jeg undervurderer Heath Ledger som inntil The Dark Night hovedsaklig hadde vist seg som en heller medioker filmskuespiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #761 på: 30. Juli 2008, 20:47 »
Så Ledger var ikke god i Brokeback Mountain!?!

Selv er jeg stor fan av Jick Nachelson, men denne filmen overgår alle superhero-filmer med klar margin, det inkludert Burtons fenomenale film. Og selv om Ledger er dau, så var han i mine øyne bedre enn godeste Jack! Han er så gjennomført ond og gal, og likefullt så fantastisk fascinerende!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #762 på: 30. Juli 2008, 21:16 »
Brokeback Mountain har jeg ikke sett, men det kan vel gjerne stemme at han var god der.
Men er det så viktig at Joker er så ekstremt gjennomført gal og ond da? Nå er det en stund siden jeg så Batman, men jeg synes huske at Joker var en gal, ond type, som alltid hadde en herlig morbid humor og et ondt glis på lager. I mine øyne tror jeg det skal bli svært vanskelig å overgå Jack Nicholsons rolletolkning, men vi får se, når vi har sett filmen.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #763 på: 30. Juli 2008, 21:41 »
Hehe, du får vente å se Joakim. Tror du blir meget imponert!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #764 på: 07. Aug. 2008, 21:41 »
Da er jeg hjemme etter å ha sett The Dark Night. Imponert er jeg. Så definitivt. Men det er ikke Jack Nicholson. Og jeg kan ikke annet enn å være nostalgisk å si at jeg liker Tim Burtons Joker bedre enn Christopher Nolans Joker. Jeg synes Heaths rolle blir i overkant dyster, kanskje hovedsaklig mot slutten. Han starter lovende, blir enda bedre mot midten av filmen, men etter hvert som løsningen nærmer seg og slutten kommer, blir han i overkant dyster.

Heath spiller strålende. For all del. Så skylden legger jeg på Nolan.

Likevel, jeg kan ikke annet enn å stå på mitt. Jack Nicholson vil for alltid være Joker.