20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Keegan`s handleliste  (Lest 7903 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Keegan`s handleliste
« Svar #30 på: 08. Sep. 2008, 22:50 »
Og til sist, jeg tror vi vil få vite hvem som har trådt uaktsomt og gjort feil i denne saken til syvende å sist allikevel. Ettersom jeg vet vil styret i NUFC ta Keegan for retten fordi det står at han skylder klubben penger om han velger å trekke seg, og Keegan vil ta NUFC for retten på grun av kontrakts og avtale brudd. Kan være jeg tar feil, men det er ihvertfall slikt jeg har forstått det.....

Og dette er vel også litt spesielt er det ikke? Når en manager sparkes, eller velger å gå av, skaper det en konflikt mellom de to partene (åpenbart), men det er vel relativt sjeldent at det ender med å bli dratt til retten? Når det ender med rettsak føler vel begge parter at de har en ganske god sak, men det er vel ikke helt vanlig at partene i en rettsak er en fotballklubb og klubbens forhenværende manager?

Sant det! Normalt sett må klubben bla ut flere millioner kroner i fallskjerm om en manager sparkes, eller ingenting om han trekker seg.

I dette tilfellet har jeg lest at Keegan hadde i kontrakten sin at han skulle betale klubben 2 millioner pund om han trakk seg innen en viss tid eller om det var før kontrakten gikk ut, jeg vet ikke......... Uansett, som jeg skrev, jeg regner med at utfallet vil bli kjent, om det ikke var dette de forhandlet om de siste dagene før det ble kjent at Keegan trakk seg, men det tviler jeg på med all den drittslengingen som har vært siden.

Jeg tviler ikke på at Wise og co har vært vanskelige å ha med å gjøre, men jeg tror heller ikke Keegan er den enkleste på det området. Men vi får se........  ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 08. Sep. 2008, 22:59 »
Grunnen til at KK trakk seg som Newcastle manager den første gangen var vel at klubben skulle legges ut på børsen? Noe han var sterkt i mot. I ettertid er det vel liten tvil om at KK hadde rett.

Han har vel aldri sagt grunnen til at han trakk seg, men dette er et av ryktene ja. Om det er rett eller ei vet jeg ikke, tror ikke det hadde så mye å si på sportslige resultater uansett. Tipper manager valg og andre sportslige beslutninger taler for seg der. Klubben var jo tross alt på børsen da Robson styrte skuta med stor suksess og førte klubben til CL.
Det som er sikkert er at Keegan falt skikkelig ut med Sir John Hall, og jeg vet ikke om de er på talefot den dag idag heller..........
Om det var fordi Hall lukket pengesekken til transfer eller at klubben ble børsnotert eller om det var andre faktorer har etter hva jeg vet aldri Keegan ville kommentert.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #32 på: 08. Sep. 2008, 23:09 »
Grunnen til at KK trakk seg som Newcastle manager den første gangen var vel at klubben skulle legges ut på børsen? Noe han var sterkt i mot. I ettertid er det vel liten tvil om at KK hadde rett.

Han har vel aldri sagt grunnen til at han trakk seg, men dette er et av ryktene ja. Om det er rett eller ei vet jeg ikke, tror ikke det hadde så mye å si på sportslige resultater uansett. Tipper manager valg og andre sportslige beslutninger taler for seg der. Klubben var jo tross alt på børsen da Robson styrte skuta med stor suksess og førte klubben til CL.
Det som er sikkert er at Keegan falt skikkelig ut med Sir John Hall, og jeg vet ikke om de er på talefot den dag idag heller..........
Om det var fordi Hall lukket pengesekken til transfer eller at klubben ble børsnotert eller om det var andre faktorer har etter hva jeg vet aldri Keegan ville kommentert.

Jo han har sagt at det var grunnen. Bare å lese biografien hans. Er MEGET interessant lesning, og faktisk ganske så morsom

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 08. Sep. 2008, 23:11 »
Jeg føler faktisk jeg har fått mye på bordet til å per nå treffe den slutninga at jeg støtter King Kev fullt og helt i dette. Syns faktisk det er overraskende at han strakk seg så langt før han endelig fikk nok.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 08. Sep. 2008, 23:31 »
Ja. Tviler på noken hadde sagt noke i det heile tatt om det hadde vert noken andre. Men KK har jo trekkt seg før og det virker det som enkelte vil bruke mot ham. Idiotisk..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 09. Sep. 2008, 08:51 »
Ja. Tviler på noken hadde sagt noke i det heile tatt om det hadde vert noken andre. Men KK har jo trekkt seg før og det virker det som enkelte vil bruke mot ham. Idiotisk..

Du må tåle at folk kritisera KK til ein viss grad. Og spesielt då når han har trekt seg frå alle manager jobbane han har hatt.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 09. Sep. 2008, 12:43 »

Du må tåle at folk kritisera KK til ein viss grad. Og spesielt då når han har trekt seg frå alle manager jobbane han har hatt.

HAN TRAKK SEG IKKJE FRA CITY FOR 1000 GONG.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

marcusr9

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #37 på: 09. Sep. 2008, 12:45 »
Det har du rett i, vi må godta at KK blir kritisert.

Jeg var ikke akkurat begeistret når han ble ansatt igjen i vinter. Synes han lett tar en Hareide og stikker av når trykket blir litt stort.

Men denne gangen forstår jeg valget hans..

Manager må styre sjappa ikke en person på 1,20 cm som øya krysser og banker opp taxi sjåfører på 70 år i edru tilstand. Bare i fotball at slike folk får jobb!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 09. Sep. 2008, 14:04 »
Noen kan si at han er feig, men det er også et poeng at han har såpass med stolthet at han gir seg når han ser at det ikke går lengre. Og i dette tilfellet var det i mine øyne ingen andre muligheter for ham enn det å forlate en amatørmessig drevet klubb, sportslig sett. Hvilket er blitt backet opp av samtlige mennesker jeg har sett uttale seg fra fotballverden. Selvfølgelig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #39 på: 09. Sep. 2008, 14:20 »
KK ville gjøre Newcastle til ett godt og velspillende lag nok en gang.  Dette vil han selvfølgelig gjøre på sin måte.   Når det da sitter ett par rotter inne på ett kontor og bestemmer ALT angående kjøp/salg (noe som er en vesentlig del av å ?bygge opp? ett lag) av spillere så føler selvfølgelig KK at han ikke får utrettet den jobben han kom for å gjøre.
Da forstår jeg veldig godt at han ikke ser poenget med å være i klubben.
Ser på ingen måte noe grunn til å klandre/betvile eller kalle KK feig pga hans beslutning om å trekke seg.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 09. Sep. 2008, 15:38 »
Det er jo helt åpenbart at Mike Ashley og Dennis Wise ikke har latt Kevin Keegan få være Kevin Keegan.
Og det har pågått en god stund.

Disse ryktene om at han ønsket seg Beckham, Lampard og kompani er helt på viddene. Det er det KUN The Sun som har skrevet, og dette har blitt gjengitt av norske aviser, slik normal praksis er. Når begynte vi Newcastle-supportere å tro mer på The Sun enn den gjengen som har hatt rett hele forbanna veien, helt siden i januar, Daily Mail?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon