20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 42084 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #210 på: 27. Jan. 2009, 12:59 »
Drillos første utak:

Rune Almenning Jarstein, Rosenborg
Jon Knudsen, Stabæk
Martin Andresen, Vålerenga
Trond Erik Bertelsen, Fredrikstad
Daniel Braaten, Toulouse
Christian Grindheim, Heerenveen
Mounir Hamoud, Bodø/Glimt
Brede Hangeland, Fulham
Thorstein Helstad, Le Mans
Daniel Fredheim Holm, Vålerenga
Erik Huseklepp, Brann
Tom Høgli, Tromsø
Morten Gamst Pedersen, Blackburn
Tore Reginiussen, Tromsø
Bjørn Helge Riise, Lillestrøm
Per Ciljan Skjelbred, Rosenborg
Børre Steenslid, Viking
Fredrik Strømstad, Le Mans
Kjetil Wæhler, Aalborg
Tor Hogne Aarøy, Aalesund

En del spennende spillere med ekstrem ferdighetersom er med ogskalbli spennende å se hvordan Aarøy, Huseklepp og Hamoud gjør det. Ser lovende ut, men syntes Tarik og Trond Olsen burde fått en plass.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 27. Jan. 2009, 15:05 »
Trodde Martin Andresen var ferdig på landslaget. Det stemte desverre ikke. Aarøy tror jeg heller ikke blir noen hit.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 27. Jan. 2009, 23:34 »
BRA at Norges potensielt beste høyreback er med, det har jeg lenge etterlyst! Liker at Drillo ser etter ekstremferdigheter. Hamouds fart og løpskapasitet er glimrende å ha med, både som back og ving!
Ellers, jeg er slettes ikke enig i vrakingen av Olsen til fordel for jævla Huseklepp og Aarøy, og ser at jeg heldigvis ikke er alene i dette land.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 28. Jan. 2009, 00:18 »
Trond Olsen istedet for Huseklepp/Aarøy? Men han er vel ingen god spiss, er han det?

Kvalmt at Aarøy er på landslaget uansett, han har teknikk og generelle fotballferdigheter langt under Tippeliganivå. Også er han ekkel. Men Drillo har vel lykkes med folk med "ekstremkompetanser" før, så vi får gi det en sjanse...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 28. Jan. 2009, 00:22 »
Vel, mannen er da vel langt farligere fremfor mål enn godeste Huseklepp!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 28. Jan. 2009, 00:33 »
Ja, og det er sikkert jeg også, men Huseklepp har ekstremferdigheter han og. Antall sjanser han kom til helt på egenhånd mot slutten av fjorårssesongen var helt utrolig, selv om statistikken sjanser vs mål dessverre er enda mer oppsiktsvekkende. Om han blir en GOD avslutter kommer han til å score mer enn Helstad i TL.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 28. Jan. 2009, 17:35 »
Nå kommer jo verken Huseklepp eller Aarøy til å spille spiss da.
Den plassen har jo Drillo lovet bort til Torstein Helstad.

Olsen er bedre enn Huseklepp. Men Drillo må nå få lov å tro hva han vil.

Tor Hogne Aarøy er ment å fungere på nøyaktig samme måte som Jostein Flo gjorde. Det var fullt forventet at Aarøy ville komme med i troppen, så lenge Iversen og Carew var skadet. Hvis Drillo fremdeles er landslagssjef når kvaliken starter opp igjen, så er det vel heller lite sannsynlig om Aarøy kommer med. Da er nok Iversen på vei tilbake i form og Carew har såvidt startet en ny sesong med Villa.

Huseklepp score mer enn Helstad i TL? Har det rabla for deg? Riktignok er du vel bergenser, men Huseklepp er jo vaksinert mot det som kalles målteft. Torstein Helstad er født goalgetter. Han er født til å score mål. Han er ikke veldig rask eller veldig god teknisk, men han er veldig god til å oppsøke de riktige rommene, og han er en meget god avslutter. Helstad har bøttet inn mål i TL i sesong etter sesong, og Huseklepp skal liksom gjøre det bedre? Ta medisinen din nå, så vil du føle deg så mye bedre etterpå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 28. Jan. 2009, 20:02 »
Ro deg ned a. Jeg skrev at dersom Huseklepp hadde forbedret avslutningsegenskapene sine kraftig ville han ha scoret mer enn Helstad i TL. Roen og evnen til å posisjonere seg var vel omtrent på Huseklepps nivå da Helstad var på hans alder, det har MYE med erfaring å gjøre. Han var en helt annen spiller i sin andre Brannperiode. Forresten helt feil det du sier om Helstad også. Han var den kjappeste i Brann da han spilte der (raskere enn Siggy altså, som løper fra det som er av TL-spisser), og teknikken hans var langt bedre enn avslutningsferdighetene ihvertfall før han dro til Austria Wien. Med erfaring og avslutningsferdigheter kan Huseklepp greit komme over 20 mål i en god sesong.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 28. Jan. 2009, 20:28 »
At drillo tar ut Aarøy viser at han ikke tar ut bare spillere etter hvor gode de er for klubbene sine, men hvor godt de passer inn i et system. det liker jeg. Norge trenger et system for å vinne kamper. Når Iversen og evt Carew er skadet er Aarøy nestemann. Hareide hadde begynt å spille et nytt system og skiftet voldsomt på taktikken.

Jeg tror Aarøy kan bite godt fra seg. Hvis Drillo får Gamsten på gli, og han klarer å få inn et par innlegg smerller det forran boksen. Aarøys hodespill er det klasse over.  Jeg tror han kan bli et veldig bra oppspillspunkt. Han er ikke god nokk til at vi kan bygge hele angrepet rundt ham, slik drillo i en viss grad gjorde meg Flo. Aarøy kan binde opp forsvarere og skape rom.

Jeg er Viking supporter, og det blir spennende med Bertelsen og Stenslid på landslaget. På tide vi fikk noen spillere emd i et uttak. Bertelsen har ikke utrettet stort etter overgangen fra FFK mye pga skadet. Blir spennende å se om han klarer å utrette noe. Pereira var mye bedre en ham i fjor og den gamle viking veteranen hadde fortjent plassen mer, selv om han ikke akkurat har farten som sin ekstremferdighet.

Forøvrig synes jeg Ødegård burde bli nevnt i landslagsammenhengen, Jeg mener at også han er bedre en Huseklepp. Like effektiv i driblingene, og mye mer målfarlig.

Men Huseklepp spiller vell mest høyrekant, og Trond Olsen og Ødegaard venstre? da blir det vell en annen diskusjon? Men Både Olsen og Ødegård kunne spilt forran Gamsten for min del.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 28. Jan. 2009, 22:38 »
Ødegaard bør absolutt være med i diskusjonen ja. Håper ikke Ola By Rise ignorerer den gutten bare fordi han ikke presterte i RBK. I såfall må Drillo skjære gjennom.

Åge Hareide passet ikke som landslagstrener, fordi han ikke har ETT spillesystem han tviholder på. Hareides fotballfilosofi er en lett blanding av lektor Eggen og professor Olsen. Det går an i et klubblag, der du har god tid til å øve på treningsfeltet, hvor du raskt kan rette opp på småting som ikke fungerer, og hvor du kan gi spillere og systemet tid. I et landslag må alt sitte 100% fra dag 1. Derfor har England lyktes under Capello, fordi han er en sær, sær mann, som tviholder på sitt system og sine tanker.

Og nettopp derfor er professor Olsen en glimrende landslagstrener, men ikke nødvendigvis en like god klubbtrener. Selv om herr Capello kan gjøre begge deler minst like bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 10. Feb. 2009, 18:34 »
Drillos lag mot Tyskland virker ikke så verst, bortsett fra at jeg definitivt ville tatt ut en annen keeper. En kamp som burde passe Helstad ypperlig.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 10. Feb. 2009, 19:21 »
Rune Almenning Jarstein - Tom Høgli, Kjetil Wæhler, Brede Hangeland, Trond Erik Bertelsen - Daniel Braaten, Christian Grindheim, Martin Andresen, Per Ciljan Skjelbred, Morten Gamst Pedersen - Thorstein Helstad.

Spennende men er litt skeptisk til om forsvaret er godt nok.
2 av Drillos 11 er utvikla i FKH ikkje værst :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 10. Feb. 2009, 23:17 »
Midtbanen er uten tvil sterkeste lagdel der - Andresen som det klart svakeste punktet der. Forsvaret har vel lagets beste spiller - Hangeland, men ellers er det vel noe potensiale og en Wæhler som vel strengt tatt ikke rocker i internasjonal målestokk. Syns dog det er morsomt med Bertelsen, han har i utgangspunktet et veldig fint potensiale. Og så syns jeg det er gledelig med Jarstein - så får vi håpe at han prata rett om at han har kommet styrket ut av den forferdelige sesongen i fjor.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 11. Feb. 2009, 01:45 »
Gleder meg spesielt til øyeblikket Drillo har sett seg lei på Braathens forsøk på å gå/småjogge forbi Lahm, og Huseklepp kommer inn og redder dagen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 11. Feb. 2009, 11:32 »
Synes Wæhler har gjort det veldig godt sammen med Hangeland tidligere, veldig positiv til det. Andresen burde gitt seg, og jeg og Berntsen har to vidt forskjellige syn på Huseklepps ferdigheter :P