20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som neste manager i NUFC?

Alan Shearer
95 (59.4%)
Dennis Wise
4 (2.5%)
David Moyes
12 (7.5%)
Marcelino
3 (1.9%)
Frank Riijkard
31 (19.4%)
Alan Curbishley
8 (5%)
Steve Bruce
7 (4.4%)

Stemmer totalt: 152

Skrevet av Emne: Hvem ønsker du som neste manager?  (Lest 174214 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hvem ønsker du som neste manager?
« Svar #990 på: 14. Aug. 2009, 12:45 »
Det er godt mulig, bare regnet med han fortsatt var i Farmagusta (eller va det nu het)    Står han uten jobb, syns jeg ihvertfall han burde vurderes.

Har ikke han akkurat tatt over Olympiakos da? Eller har jeg drømt? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #991 på: 14. Aug. 2009, 12:49 »
Har nok ikke drømt. Var inne på siden deres å der står han som hovedtrener.
Bare å ønske han lykke til.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #992 på: 14. Aug. 2009, 12:56 »
Såpass ja :o   Har jeg ikke fått med meg.
Da får han trening i å være i en klubb med stort press på seg for å prestere ihvertfall :)     Håper han lykkes :)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #993 på: 14. Aug. 2009, 15:40 »
Vi kan ta den Souness/Owen-diskusjonen i det lange og brede, men Owen-signeringa var en smart signering den gang, da vi trengte en kjapp erstatter til Bellamy og en målscorer på lang sikt til å ta over for Kongen. At skjebnen ville det annerledes er en helt annen ting.

Så over til tema. Det fins da vitterlig spillere som har gått hen å blitt managere med en gang og gjort suksess. Det er da for pokker intet fasitsvar! Shearer har mange av de egenskapene en manager skal ha, det vi ikke veit er hva vi får taktisk. Men jeg trodde på Sir Bobby da han sa at Shearer er perfekt for klubben vår slik den er nå. Sir Bobby var smartere enn de fleste, og kjente Shearer bedre enn de fleste. Får Shearer en rutinert herremann ved sin høyre hånd er han godt på vei. Det går rett og slett ikke an å la Shearer være assistent, det er jo åpenbart.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #995 på: 14. Aug. 2009, 16:16 »
Sto i vg i dag at David Ginola vile bli manager,å kunne godt tenkt seg å trene N`castle...kanskje han hadde klart å "reist kjerring" i Newcastle...hadde vell komt mer damer på kampene hvertfall,hehe..
Joey Barton 7

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #996 på: 14. Aug. 2009, 19:43 »
Shearer som assistent. I Newcastle?
Du lever i en helt egen verden du, InspectorC.

Alle vet jo at Alan Shearer har en så ekstremt stor status, at enten må han holde seg unna, eller så må han være Sjef, med en veldig stor S. Sånn er det bare.

Det optimale for denne klubben hadde vært at Shearer hadde fått lære av Mesteren. Altså Sir Bobby Robson. Det optimale hadde vært at Shearer kunne vært assistent for Sir Bobby et år eller to, før han hadde tatt over skuta selv, med en assistent plukket fra øverste hylle.

Men skjebnen ville det nå en gang ikke sånn. Derfor ble det til at Souness overtalte Shearer til å ta et år til, samtidig som Shearer hadde nådd det absolutte toppunkt i sin karriere, og sakte, men sikkert begynte å dale nedover. Da Shearers karriere tok ubunnhørlig slutt ble han offisielt en slags assistent for Glenn Roeder, mens det i realiteten var mer Glenn Roeder som fungerte som en slags assistent for Alan Shearer.

Alan Shearer kan naturligvis ikke være nummer 2. Ikke i Newcastle.

Og Roy Keane gikk rett fra spillerkarriere til managerjobben i Sunderland. Førte dem rett opp, og gjorde ikke noen direkte dårlig jobb. Shearer og Keane er på mange måter litt like. Keane er kanskje mer kjent for sitt ekstreme temperament enn noe annet, men de er begge to knallsterke personligheter, som umiddelbart får respekt når de vandrer inn i garderoben til sitt respektive lag. Begge var utmerkede kapteiner i sin tid, og begge har blitt spådd en lysende karriere som managere. Sannsynligvis ikke uten grunn. Jeg tror begge to har det som skal til for å lykkes som managere. Den taktiske biten er fremdeles noe uklar hos begge to. Keane er fremdeles bare i starten av sin karriere som manager, og har mye igjen å lære.
Sånn er det også med Alan Shearer.

De beste og mest etablerte managerene er neppe interessert i å være manager for en ribbet Championship-klubb. Dermed er det kanskje vel så greit å gå for en fersk, men talentfull 39-åring, som kan ta lærdom av de feilene han gjorde i innspurten av forrige sesong, og som kan ta godt vare på vårt unge mannskap. Vi vet ikke nøyaktig hva vi får, men vi vet at vi får en mann som utelukkende vil klubbens beste, og som sannsynligvis vil være mann nok til å tre til side, dersom han ikke skulle være det klubben trenger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #997 på: 16. Aug. 2009, 11:12 »
Ja, Shearer som assitent. Tror det er du som lever i din egen verden.  Greit at Shearer har status, men igjen han MANGLER ERFARING. Det er fullstendig uansvarlig å sette folk i slike stillinger uten erfaring. Det nærmeste man kommer dette i vanlig arbeidsliv er nepotisme. Du fører kun emosjonelle argumenter, og ikke rasjonelle. Ut i fra et emosjonelt perspektiv vil også jeg at Shearer skal lykkes i castle, men rasjonelt sett vil det være ufornuftig å ansette kun ut i fra sportslige meritter på banen og ignorere fraværet av erfaring utenfor.  Hvis du går gjennom alle klubbene i PL og Championship, er det ingen managere der som ikke skilte med tildigere managerefaring. Og her har du tenkt å sette Shearer i en sjefsstilling i en klubb på randen av konkurs, og ditt kronargument er : "fordi han er Shearer."  Hvem kan slå et slik argument?

Da Keane tok over Sland var den klubben ikke i krisen som castle er i nå. Det aller beste hadde selvsagt vært at Shearer hadde lært av Sir Bobby. Men den muligheten eksisterer ikke. Og som jeg nevnte ovenfor tror jeg ikke du finner gode trenere som vil være assitent under en uerfaren manager. Hadde vi hatt en sunn øk situasjon og det organisatoriske i klubben hadde fungert normalt kunne Shearer ha prøvd seg.. Men nå er vi i en situasjon hvor vi ikke har råd til å feile. Hva skal vi gjøre hvis Shearer ikke innfrir. Hva skjer hvis vi befinner oss godt under kvallikplass, men vi ikke råd til å hente inn en erfaren manager fordi vi har gjort det utrolige å bruke alt for mye på å ansette en uerfaren manager. Hva skjer hvis ingenting med Shearer fungerer, men som hos Charlton har vi ikke råd til å løse ham fra kontrakten. Sannsynligheten for at dette vil skje med Shearer vil være større, enn om vi henter en erfaren manger. En erfaren manger har en kunnskapsbase som han har brukt mange år på bygge opp. Dette kan være kunnskap som også har kommet frem gjennom prøving og feiling. En erfaren manager har lært av sine feil, og dermed vet han hva som skal til i fremtidige situasjoner. Shearer har derimot ikke en slik ballast, og evnt feil han gjør i forbindelse med sin læringsprosess, kan få uante konsekvenser for castle. Neste manager i castle har lite rom for feil, derfor trenger vi en med pondus, en som holder hodet kaldt i stressede situasjoner. En som takler press fra alle kanter. Slik styrke får man kun gjennom årevis av erfaring. I motsetning til hva du tror er det ikke en gudegitt gave, men noe som må læres.

Shearer var Gud PÅ banen, men betyr ikke at han vil være Gud utenfor, og det er et skille som er alt for viktig nå til at det kan ignoreres.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #998 på: 16. Aug. 2009, 13:14 »
Jeg mener i den situasjonen vi er i nå, så er Shearer det klart beste alternativet.

Ja, vi er en klubb i krise. Men i helvete, hva har vi å tape, når vi uansett er nederlagsdømt? Hvis Shearer mislykkes, vel, da sliter vi. Men igjen, alternativet er jo Joe Kinnear.

David O'Leary har tydeligvis visse ting han er veldig uenig med Ashley på. Derfor sa han nei til å bli vår manager.
Hvis O'Leary sier nei, hvorfor skal Strachan eller Coppell si ja? Spesielt når de ikke får en krone til å handle for, og de har en eier som skal bestemme ALT. Mike Ashley er etter all sannsynlighet et sant helvete å samarbeide med.

Greit nok, med en ny eier, så kanskje ting hadde vært lettere for de andre nevnte også. Men jeg ser ikke helt for meg at David O'Leary skal være bedre enn Alan Shearer. Ja, jeg tror faktisk Alan Shearer vil utvikle seg til å bli en meget god manager. Og en plass må han starte. I den situasjonen Newcastle er i, mener jeg Shearer er et vel så godt alternativ som noen andre. Som kan kalles realistiske.

Vi får ikke verdensklasse-managere til en klubb i Championship. Jeg tviler også på at Strachan ønsker å være manager for en Championship-klubb. Jeg mener vi ikke har noe som helst å tape på å ansette Shearer som manager.  Spesielt ettersom jeg ikke greier å se at det skal være noen bedre alternativer.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #999 på: 16. Aug. 2009, 15:27 »
Shearer kan utvikle seg til å bli en meget god manager, han har statusen og han er Sjef. MEN - er faktisk ganske usikker på hans taktiske egenskaper som manager. Om han faktisk kan nok, tror ikke han er den typen som kan gå inn på topplag og styre de. Han må jobbe seg opp, få erfaring og ta det derfra.

Men det viktigste blir uansett å få avklart hele den dritten rundt salg av klubben. INGEN managere ønsker noe særlig å ta over under Ashley, er vel bare JK eller Shearer og da er Shearer uansett 1000 x bedre... Men om klubben skulle bli solgt (skal se det først) vil jeg ha en annen manager en Shearer på dette tidspunktet.
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1001 på: 17. Aug. 2009, 10:14 »
Shola Ameobi backs Chris Hughton as long-term Newcastle manager
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/leagues/championship/newcastleunited/6038509/Shola-Ameobi-backs-Chris-Hughton-as-long-term-Newcastle-manager.html
Heia heia.

Heheh, Shola hadde støttet Osama hvis det hadde betydd fast plass på laget  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1002 på: 17. Aug. 2009, 14:59 »
Shola er en stor tilhenger av alle som gir han rikelig med spilletid. Og hvis han i tillegg presterer å score hattrick i en kamp som denne manageren leder, så er han jo straks på nivå med Robson.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1003 på: 17. Aug. 2009, 21:20 »
Tror nok kanskje Shola tar litt vel hardt i der ja, men eg føler i alle fall vi har en mann vi kan stole fullt og heilt på fram til en ny manager evt blir ansatt.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1004 på: 17. Aug. 2009, 21:45 »
Lars Arild Stordal.
Han jobber gratis å har en veldig bra cv på Football Manager.
Bare ringe eller ta kontakt.