20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som neste manager i NUFC?

Alan Shearer
95 (59.4%)
Dennis Wise
4 (2.5%)
David Moyes
12 (7.5%)
Marcelino
3 (1.9%)
Frank Riijkard
31 (19.4%)
Alan Curbishley
8 (5%)
Steve Bruce
7 (4.4%)

Stemmer totalt: 152

Skrevet av Emne: Hvem ønsker du som neste manager?  (Lest 174068 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem ønsker du som neste manager?
« Svar #780 på: 01. Feb. 2009, 13:00 »
At alt gikk fullstendig på trynet da Hughton måtte fungere som manager, betyr ikke at han er en dårlig coach.
Sammy Lee er jo en meget anerkjent coach i engelsk fotball, og er vel nå assistent under Benitez. Men straks han skulle prøve seg på egne bein, så gikk det jo fullstendig ad undas.

Hvor høyt anerkjent Hughton er, aner jeg ikke. Men han har 10 år bak seg i Spurs, under flere managere, såvidt meg bekjent, og gjorde en god jobb med å tette forsvaret vårt under Keegan. Den gangen hadde vi jo faktisk et angrep å snakke om også, og en spillestil.
Nå har vi ingenting, og forsvaret får da en helt umulig jobb. Og når vi må bytte en eller flere i den bakre fireren til hver kamp, så blir det vanskelig å få et stabilt, godt forsvar.

Det gjør ikke Hughton til en dårligere trener. Men jeg tror han hadde en langt lettere jobb under Keegan, enn han har under Joe Kinnear.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #781 på: 01. Feb. 2009, 13:18 »
Mulig det, men for meg virker han ikke som noen topp trener. Hva er spesialiteten hans?

Han ligner litt på "Taxi-franskmannen" til tider. Noe annet positivt ser jeg ikke.

Gode argumenter. "Han virker ikke som en topptrener"...

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #782 på: 01. Feb. 2009, 14:46 »

Hvor høyt anerkjent Hughton er, aner jeg ikke. Men han har 10 år bak seg i Spurs, under flere managere, såvidt meg bekjent, og gjorde en god jobb med å tette forsvaret vårt under Keegan.
Nå har vi ingenting, og forsvaret får da en helt umulig jobb. Og når vi må bytte en eller flere i den bakre fireren til hver kamp, så blir det vanskelig å få et stabilt, godt forsvar.

Det gjør ikke Hughton til en dårligere trener. Men jeg tror han hadde en langt lettere jobb under Keegan, enn han har under Joe Kinnear.

Han har da jobbet med forsvaret hele veien. Og se hvor det har fått oss! Er ikke mange lag som har like mye mål imot som oss! Det var en stund hvor laget hadde en forsvarsfirer i flere kamper etter hverandre. Hvorfor skulle jobben være lettere under Keegan enn under Kinnear? Jobben er da den samme(Etter all sannsynlighet).

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #783 på: 01. Feb. 2009, 14:48 »
Hele laget fungerte bedre under Keegan enn under Kinnear. Du skal ikke undervurdere det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #784 på: 01. Feb. 2009, 14:56 »
Hughton bestemmer jo ikke hvordan han skal trene, han er jo underlagt Kinnear!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #785 på: 01. Feb. 2009, 16:53 »
Og du vet at laget har trent veldig annerledes under Kinnear kontra Keegan?

Laget fungerte ja, en liten stund. Men så kommer det ann på hva man mener med det. Greit vi sto greit defensivt, men skapte omtrent ingenting. Det defensive arbeidet utgjør også hvordan vi skal gjøre det offensive arbeidet. Vi hadde like lite offensivt kraft da, som nå. Fordi laget blir liggende sykt langt i banen. Det ble bedre i andre omgang idag, da vi faktisk prøver skikkelig.
« Siste redigering: 01. Feb. 2009, 16:55 av Wroom »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #786 på: 01. Feb. 2009, 17:38 »
Det sier seg selv at vi hadde et organisert angrepsspill under Keegan. Og har vi en midtbane og et angrep, som også fungerer som førsteforsvarere, så er det lettere å være forsvarsspillere. Vi vet ingenting om hvordan vi trener nå, kontra under Keegan. Men vi vet da at hele laget fungerte mye bedre sammen under Keegan. Det var ikke Hughton som gjorde det. Men Hughton sørget for at forsvarsspillerne visste hva de hadde å gjøre, og for at laget hang sammen like mye bakover som fremover.

I dagens kamp fantes det jo ikke førsteforsvarere, og de fire bak måtte gjøre absolutt alt selv. Heldigvis spilte vi mot Sunderland.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #787 på: 01. Feb. 2009, 17:44 »
I dagens kamp fantes det jo ikke førsteforsvarere, og de fire bak måtte gjøre absolutt alt selv. Heldigvis spilte vi mot Sunderland.

Den der må du utdype?? Vet du egentlig hva en førsteforsvarer er??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #788 på: 01. Feb. 2009, 17:48 »
Joakim mener vel at midtbanespillerne til Sunderland i 1 omg fikk ballen alt for mye i rommet mellom forsvaret vårt og midtbanen, grunnet at vi tok ut alt for lite dybde i midtbaneleddet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #789 på: 01. Feb. 2009, 17:59 »
Joakim mener vel at midtbanespillerne til Sunderland i 1 omg fikk ballen alt for mye i rommet mellom forsvaret vårt og midtbanen, grunnet at vi tok ut alt for lite dybde i midtbaneleddet.

Skal la Joakim få svare for seg, men en førsteforsvarer er den spilleren som er nærmest ballen til enhver tid. Så det at det ikke fantes førsteforsvarere  ute på banen, beviser at man skal være litt forsiktig å uttale seg om ting, når man ikke har peiling på det!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #790 på: 01. Feb. 2009, 18:30 »
Okey, ordet førsteforsvare var kanskje feil å bruke. Poenget var uansett at Nolan og Butt begge altfor ofte lå altfor høyt i banen, slik at midtbanen til Sunderland enkelt kunne spasere gjennom midtbanen vår, og utfordre forsvaret vårt. Kanskje burde jeg heller brukt ordet pressledd. Synes du det høres bedre ut, kø1?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #791 på: 01. Feb. 2009, 18:53 »
Ja, forstår bedre hva du mener nå. De fikk spille altfor lett igjennom oss, det er helt riktig. Og da lurer jeg på hvilke avtaler vi hadde om det før kampen. Fordi det er ikke det bakerste leddet som skal bestemme hvor vi skal presse. Kanskje skulle fireren stått høyere, siden midtbanen sto høyt til tider. Eller var bare samhandlingen og avtalene helt fraværende? Ikke godt å si.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #792 på: 01. Feb. 2009, 18:57 »
Dette er vel strengt tatt noe som har vært et gjennomgående problem for oss denne sesongen, samhandlingen mellom lagdelene er ofte fraværende. Motstanderne får ofte svære rom mellom midtbaneleddet og forsvarsleddet som de kan boltre seg i. Det så en til gangs i dag!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #793 på: 01. Feb. 2009, 18:58 »
Vi lå ikke for høgt, vi manglet bare dybde i midtbanen i dag. Vi lå alt for flatt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #794 på: 01. Feb. 2009, 21:16 »
Avtaler og samhandling har vi aldri hatt under Kinnear.
Du kan kanskje kalle det samhandling det vi så mellom Jonas og Enrique i dag. Men det var åpenbart at det ikke var nøye planlagt fra Kinnears side. Det var bare noe som skjedde mellom de to enkeltspillerne. De fikk plutselig en tilnærmet telepatisk kontakt. Men når vi aldri har sett dette tidligere, så er det åpenbart at det ikke er noe Kinnear har funnet på. Tror ikke han klager på at det skjedde. Det hjalp oss å vise Sunderland hvem som er sjefen på SJP.

Men nå er jeg i ferd med å rote meg bort i egne tanker. Poenget var nettopp at den manglende samhandlingen mellom midtbane og forsvar i dag ikke var tilfeldig på noen måte.