20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som neste manager i NUFC?

Alan Shearer
95 (59.4%)
Dennis Wise
4 (2.5%)
David Moyes
12 (7.5%)
Marcelino
3 (1.9%)
Frank Riijkard
31 (19.4%)
Alan Curbishley
8 (5%)
Steve Bruce
7 (4.4%)

Stemmer totalt: 152

Skrevet av Emne: Hvem ønsker du som neste manager?  (Lest 171804 ganger)

0 medlemmer og 111 gjester leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem ønsker du som neste manager?
« Svar #615 på: 16. Nov. 2008, 17:49 »
Laveste tilskuerantall? Har vel hatt mindre enn i går flere ganger tidligere denne sesongen?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #616 på: 16. Nov. 2008, 17:59 »
Tror vi hadde mindre både mot Villa, WBA og Blackburn.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #617 på: 16. Nov. 2008, 18:02 »
Som om ubegrenset med penger vil føre oss opp til toppen? Har absolutt ingeting i mot at MA fortsetter som eier av klubben og om det som står i "The People" om Shearer stemmer så vil det kanskje øke antallet tilskuere på kamp etter PL's laveste tilskuerantall i går. Mener fortsatt at MA har gode planer for klubben og er visjonær. At han må gå bort fra den kontinentale driften av klubben er det ingen tvil om.

No overdreiv eg litt. Eg er einig i det du skriv. Men skal det komma inn ein deleigar så håpar eg han er litt meir pengesterk enn Ashley og at han er villig å bruke desse viss og når vi treng det.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #618 på: 16. Nov. 2008, 18:17 »
Som om ubegrenset med penger vil føre oss opp til toppen?

Slik som fotballen har blitt så er det hvertfall en viktig forusetning om vi vil opp til å kjempe om europacup plass de neste fem årene, om man ikke greier å få tak i en verdensklasse manager da. Lag som Villa, Poursmouth og City har ligget langt nede på tabellen. Med penger fra eierne har de greid å komme seg til europa. Uten disse pengene hadde de ikke greid det. For uten spillere som f.eks. A. Young, Elano og Defoe hadde disse lagene vært tydelig svekket. Men Villa og Pompey hadde heller ikke greid det hvis klubben ikke hadde gitt O'Neill og Rednapp tilitt og full kontroll over hvem som skal inn og ut. Så penger er ikke alt som skal til, men hvis vi vil ut i europa de neste årene kan vi ikke gå i pluss i overgnasvinduene.

Angående tilskuertall så tror jeg det var mot Villa som er vårt laveste siden utbyggingen. Var noe med 44 000 da mener jeg å husker.
« Siste redigering: 16. Nov. 2008, 18:19 av fredd »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #619 på: 16. Nov. 2008, 18:29 »
http://www.nufcblog.com/2008/11/16/newcastle-news/alan-shearer-linked-with-newcastle-manager-job/

Ifølge denne linken er det ikke sikkert Ashley selger, men heller får en deleier og en ny styreformann. Og Alan Shearer som ny manager.

høres ut som en strålende løsning faktisk:d har ikke lest det som står i linken da :)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #620 på: 16. Nov. 2008, 20:11 »
Laveste tilskuerantall? Har vel hatt mindre enn i går flere ganger tidligere denne sesongen?

Stemmer det. Så det bare i en avisartikkel om at det var "All time low" denne sesongen på kampen.

Penger er en forutsetning men å gå 50-60 millioner i minus i et overgangsvindu er ingen garanti på suksess. Ta Hull som et eksempel. De brukte £4.4 mill på kjøp i sommer og forsterket stallen med 10 spillere pluss mange på lån. Året før brukte de £1.6 mill og fikk inn £1 350 000. For de som ikke har fått det med seg så har de en stall som har sørget for at de ligger 2 poeng bar Arsenal på 4.plass. En klubb som var under administrasjon for 7 år siden og som nå eies av et konsortium bestående av 3 mann. Er penger nøkkelen til umiddelbar suksess???

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #621 på: 16. Nov. 2008, 20:20 »

Stemmer det. Så det bare i en avisartikkel om at det var "All time low" denne sesongen på kampen.

Penger er en forutsetning men å gå 50-60 millioner i minus i et overgangsvindu er ingen garanti på suksess. Ta Hull som et eksempel. De brukte £4.4 mill på kjøp i sommer og forsterket stallen med 10 spillere pluss mange på lån. Året før brukte de £1.6 mill og fikk inn £1 350 000. For de som ikke har fått det med seg så har de en stall som har sørget for at de ligger 2 poeng bar Arsenal på 4.plass. En klubb som var under administrasjon for 7 år siden og som nå eies av et konsortium bestående av 3 mann. Er penger nøkkelen til umiddelbar suksess???

Hull har overprestert noe sinnsykt sålangt denne sesongen, men når vi nærmer oss mai er jeg ganske sikker på at de ligger på nedre halvdel av tabellen. Penger er dessverre blitt veldig viktig i dagens fotball, ManU, Arsenal, Chelsea og Liverpool har staller vi ikke er i nærheten av. I tillegg har lag som City, Villa og Spurs begynnt å forsterke og har sterkere stall enn oss. Vi har allerede en tynn stall, og står i fare for å miste spillere i januar.
Jeg har vanskelig for å tro at Shearer vil ta over sålenge Ashley eier denne klubben, dette tror jeg også gjelder en hel rekke andre managere.
Vi må bare håpe på et salg kommer i stand før jul, ikke bare pga pengene men for at vi kan få inn en permanent manager og igjen kan begynne å se framover.
an sparker ikke Bobby Robson??

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #622 på: 16. Nov. 2008, 20:34 »
Så Hull - Man City tidligere i dag. Har også sett Hull 2 ganger tidligere i sesongen og synes de spiller bra fotball. Synes de er et frisk pust i serien uten å måtte bruke sinnsykt mye penger for å få til noe.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #623 på: 16. Nov. 2008, 22:31 »
Hull vil selvfølgelig ikke være der oppe sammen Arsenal og ManU når vi skriver mai 2009. Men nedre halvdel? Tja. Kanskje har de blitt dyttet under tiendeplassen, men vi vil aldri være i stand til å gå forbi dem på tabellen i løpet av sesongen. Det kan jeg nesten garantere.
Det er ikke akkurat så mye som tyder på at Hull har tenkt å kollapse med det første.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #624 på: 16. Nov. 2008, 22:35 »
Jeg tror derimot at Shearer, og mange andre for den del, kan tenke seg å ta jobben som manager i klubben selv med MA som eier/deleier. Nøkkelen ligger i hvilke arbeidsforhold MA og manageren kommer til enighet om. Og at begge parter faktisk følger den.
Når det kommer til Shearer tviler jeg at han sier ja til å jobbe under/sammen med Wise. Kommer det inn en deleier som også blir sittende som Styreformann kan godt MA eie klubben for min del.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #625 på: 16. Nov. 2008, 22:47 »
Bruce vil hvertfall ikke ifølge eieren til Wigan Dave Whelan: "Steve won't come here and work with Mike Ashley," Whelan said. "There's no chance Steve would go near a club if it's not run the way he thinks it should be.

"Steve wants to work with a chairman who understands the game and does not expect too much, too soon. He wants respect and he will show you respect. He's great to work with."

Personlig tror jeg mange managere utenifra er skeptiske til å jobbe med Ashley. At KK dro er en ting, men sparkingen av Big Sam tror jeg gjør at mange skygger unna. Å sparke en ny manager etter et halvt år uten at man kjemper for nedrykk er ikke akkurat et posetivt signal for en manager som vil bygge et lag.

« Siste redigering: 16. Nov. 2008, 22:52 av fredd »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #626 på: 16. Nov. 2008, 22:57 »
Sparkingen av BigSam kan ganske lett forklares med at Ashley ønsket å ansette en egen mann i managerstolen. Ikke så rart igrunn, når man spytter inn såpass mye penger i en klubb. Så lenge Ashley fjerner DoF og en del av de som har vært ansatt i styret vårt, så ser jeg ingen grunn til at ikke gode managere skal være interressert i jobben.

Og BigSam gjorde en makaløs elendig jobb også, det skal vi heller ikke glemme! Ryktene sier at omtrent ingen av spillerene likte mannen heller, Martins var vel ute i media og kritiserte han ganske hardt i vinter.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #627 på: 16. Nov. 2008, 23:03 »
Greit nok at Ashley ønsket sin egen mann i managerstolen. Men da burde han åpenbart ha fjernet Big Sam umiddelbart, ikke ventet til januar, bare fordi resultatene var litt så som så, og laget hadde hatt en dårlig periode en stund, men uten at det utgjorde noen som helst fare for nedrykk på samme måte som nå.

At Big Sam ikke gjorde en spesielt god jobb resultatmessig er så sin sak, og at enkelte spillere var litt misfornøyde med ham er så sin sak. Men måten Big Sam ble behandlet på av Ashley er under enhver kritikk. Og på toppen av det hele får vi Keegan-sagaen. Å få en Keegan-avgang på samvittigheten er ikke på noen måte positivt for Mike Ashley, da vi alle vet hvilken status Keegan har i nord-øst. Derfor vil de aller, aller fleste managere løpe i dekning når Mike Ashley nærmer seg. Det tror jeg også Alan Shearer vil gjøre, da han klart og tydelig har sagt at han støttet Keegan, og at klubben må få ryddet opp i eierskapet, og han har vel mer eller mindre også sagt at klubben må få en ny eier.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #628 på: 16. Nov. 2008, 23:08 »
Jeg forstår at flere ville ha Big Sam ut, men Ashley ga han ikke en sjansen til å bygge et lag når han sparker mannen etter et halvt år. Det var sterke reaksjoner fra flere managere da Allardyce fikk fyken. Jeg tror ikke dette er glemt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #629 på: 17. Nov. 2008, 02:27 »
Det er garantert ikke glemt, og det er ikke uten grunn storparten av managerene i PL har kommet med sterk kritikk av Ashley. Det hele kan sies ganske enkelt - Mike Ashley er inkompetent til å lede en fotballklubb. De fleste managerene har vel innsett det. Det er jo også derfor vi har endt opp med Joe Kinnear som manager akkurat nå, enten en liker det eller ei. Det er overhodet ikke fordi Kinnear er noen dyktig manager, det er fordi han var den eneste som sa ja, og han sa ja fordi Joe Kinnear er desperat etter å bevise noe, fordi ingen som helst andre klubber vil ha han. Det er altså toveis her - ingen gode managere vil jobbe for Mike Ashley, og ingen gode klubber vil ansette Joe Kinnear fordi Joe Kinnear ikke har utrettet noe som helst verdt å snakke om på mange, mange år.

Jeg syns forøvrig Whelan er en fantastisk bra klubbeier, jeg har likt han utrolig godt. Han sier mye bra, og han har bevist at han kan styre en klubb. Gir full støtte til sin manager, og har backet de opp med penger. Whelan hadde mange gode poenger i det intervjuet fredd saksa fra. Jeg siteter:
Sitat
"If Mike Ashley will sell Newcastle for the right money he will sell it next week," said Whelan, speaking after Wigan's 2-2 draw on Tyneside on Saturday. "Is he being greedy now? Yes. I spoke to him when the row started and I said 'Mike, just get your money back and step away. Football's a very difficult game. If you sack the golden boy Kevin Keegan you are in serious trouble.'"

Whelan and Ashley are old enemies in the leisure retailing sphere where Ashley's Sports Direct and Whelan's former company JJB Sports have enjoyed intense rivalry. "I don't think he has thought things through or really appreciated just how passionate people are up here," Whelan added. "It's very difficult for someone who is not a Geordie to run Newcastle. He'll never be able to repair the damage between himself and the fans."

"I hope it's not Steve," said Whelan who knows Kinnear is unlikely to see his deal renewed for any longer than a month. "They were talking about Steve when Kevin Keegan was sacked but he wouldn't come here and work with Mike Ashley. Steve wants to work with a chairman who understands the game and doesn't expect too much, too soon.

"Steve's special. He doesn't get over-excited or shout at people. He is very tough but nice about it. Paul Jewell was a great manager but he used to shout. You never hear Steve shout at the players but he has them under great control. He's got what it takes to be one of the best managers.

"I don't want to lose Steve but in the end I suppose I'll have to, one of the big clubs will come for him. He's been linked with Newcastle before. He's from here. He loves Newcastle."

Whelan trusts Ashley's successor will re-employ Freddy Shepherd, the club's controversial former chairman. "Hopefully Freddy will come back," he said. "I rated him very highly. I don't think Newcastle fans realised how great a chairman he was."

Veldig enig i det han sier her. Syns Bruce er en spennende manager som har gjort mye i mindre klubber. Som Allardyce. Men Bruce er alikevel ikke en lik type som Allardyce. Han har ikke så vannvittig spesielle metoder i det han gjør, og er litt mer som Kevin Keegan når det kommer til man management, enn Allardyce. Og det er fint å se at Whelan tydeligvis ikke har noe imot at Newcastle skulle finne på å hente Bruce. Han sier jo nesten vær så god til Bruce her.

Hva Freddy Sheperd angår (her får jeg nok mye pes), så savner jeg han faktisk. I ettertid ser jeg at han har fått mye unødvendig pes når det faktisk var eierne våre som burde hatt mye av det. Husk at Sheperd var ansatt av et styre, og det var dette styret som blant annet ville sparke Sir Bobby. Vi prater da at Hall-familien slapp unna all mulig stick mens Sheperd måtte ta alt dette. Sheperd var jo i utgangspunktet tvunget til å sparke Sir Bobby pga Hall-familien, har det vist seg. Så skal vi huske at det faktisk er Sir John Hall som er skyldig i at Mike Ashley fikk kjøpt denne klubben. At Sheperd også gav sine managere full støtte og penger var forsåvidt også postivt. Det er en kjent sak at ledere som handler etter styrets ønsker gang på gang blir syndebukker, mens styret får sitte igjen.
Sheperd er nok ingen perfekt løsning, men han er langt dyktigere enn Ashley og Llambias. Jeg syns Mort var en hederlig kar, men også han var rimelig grønn på hva drift av fotballklubb faktisk gikk ut på. Dersom vi får inn pengesterke eiere med gode intensjoner for denne klubben angår, er ikke Freddy Sheperd det aller verste valget. Vi trenger pengesterke eiere som er beredt på å ansette en god managere, og gi han full støtte.

Hva penger angår - JO, penger er viktig! PENGER og TILLIT til sin manager. Se på Arsenal, som ser ut til å havne bakpå i kampen mot de tre andre storlagene. Wenger har måttet tåle å bruke mye mindre penger enn sine motstandere etter at den dyktige styreformannen Dein gav seg. Tilfeldig? I mine øyne neppe. Vi må rett og slett innse at penger spiller en viktig rolle her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida