20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som neste manager i NUFC?

Alan Shearer
95 (59.4%)
Dennis Wise
4 (2.5%)
David Moyes
12 (7.5%)
Marcelino
3 (1.9%)
Frank Riijkard
31 (19.4%)
Alan Curbishley
8 (5%)
Steve Bruce
7 (4.4%)

Stemmer totalt: 152

Skrevet av Emne: Hvem ønsker du som neste manager?  (Lest 174795 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Hvem ønsker du som neste manager?
« Svar #585 på: 12. Nov. 2008, 13:02 »
Hvis den sportslige fremgangen fortsetter under JK ser jeg ingen grunn til å ikke la han sitte så lenge Ashley eier klubben. Noe jeg begynner å tro kan bli lengre enn de fleste ønsker. Ansett så en assistent manager som kan ta seg av "media-biten", i alle fall i de fleste tilfellene.
Min drøm har alltid vært å se Shearer som manager, og skjer det blir jeg glad. Dette fordi jeg tror han vil passe klubben ekstremt godt og i alle fall nå som vi er helt nede på felgen.
La han overta og bygg opp klubben (n-te forsøket på de siste 6-7 årene). Han trenger i hovedsak 3 ting:
1) Lang kontrakt - 5 år
2) Full tillit fra ledelsen
3) Absolutt siste ord i kjøp/salg av spillere.

Da tror jeg vi vil se en klubb som igjen hevder seg i topp 5-6 i PL år etter år.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #586 på: 12. Nov. 2008, 15:39 »
Joe Kinnear skal ha ros for den joben han har gjort og han kan godt få sitte som en midlertidig løsning så lenge Ashley eier klubben. Men han skal på ingen måte bli ansatt permanent. Han har vist at han ikke har gode nok taktiske evner allerede, og hans spillestil og meritter tilsier på ingen måte at han skal bli ansatt som permanent manager. Og når det er snakk om å gjøre en midlertidig manager til en permanent løsning må vi ikke bli helt historieløse. Disse to oppgavene er veldig forskjellig.
« Siste redigering: 12. Nov. 2008, 16:06 av fredd »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #587 på: 12. Nov. 2008, 16:00 »
Jeg begynner å lure på om folk mener vi startet sesongen dårlig under Keegan, jeg, for det høres sånn ut. Jeg sier ikke at Kinnear kom til dekket bord, men utgangspunktet var betydelig enklere enn for Keegan. Keegan overtok etter Big Sam, når vi hadde gått veldig lang tid uten å ta et eneste poeng. Spillernes selvtillit var fullstendig på bånn, de hadde blitt vant til en spillestil de overhodet ikke greide å tilpasse seg, og da tok det også lang tid å venne seg tilbake til Keegans offensive fotball. At det tok tid for Keegan å vinne fotballkamper skyldes også delvis en terminliste som ikke var helt heldig, da vi møtte lag som Arsenal og ManU flere ganger kort tid etter Keegans inntog.
Jeg hadde riktignok der og da forventet at det skulle ta kortere tid. Men i ettertid er det lett å se at jeg ble blendet av returkampen mot Stoke den dagen Keegan comeback ble kjent.

Når Kinnear tok over, så var det bare et par/tre uker siden Keegan hadde forlatt oss. Kinnear trengte først og fremst bare å trykke på noen få, enkle knapper for å få laget til å prestere igjen. Men prestasjonene har ikke vært SÅ gode. Kampen mot Sunderland var en stor skam. Vi spilte drit elendig, ble rundspilt i samtlige 90 minutter, og fortjente de null poengene vi fikk mer enn Sunderland fortjente sine tre. Mot Fulham var vi like elendige. Taktikken var en skandale, både før og under kampen. Og Kinnear må ta sin del av skylden for at vi ikke greide å slå et lag som er mye dårligere enn oss, og som vi kun taper mot en gang per skuddår. Souness tapte hjemme mot Fulham, og la skylda utelukkende på dommeren. For Souness' del var det litt mer troverdig enn for Kinnear. For den gangen under Souness ble vi faktisk urettferdig behandlet av en vits av en dommer. Jeg så aldri noe antydning til frispark for Cacapa i den situasjonen som førte til straffesparket. Men så skal det sies at SkySports ikke laget noe nummer ut av det heller, og heller fokuserte på at Cacapa faktisk slapp Johnson(?) forbi seg på en tilsynelatende veldig enkel måte.

Så lenge vi får de nødvendige poengene så skal Kinnear få fortsette, i hvertfall så lenge Ashley er eier av klubben, men denne fremgangen alle snakker om mener jeg er noe overdrevet. Jeg ser ingen tegn til at bortestatistikken skal endre seg, og synes ikke spillet er så forferdelig flott at det gjør noe.

Forskjellen på Keegan og Kinnear er ganske stor. Keegan har jo først og fremst en uimotståelig karisma og sjarm. Noe Joe Kinnear overhodet ikke har. Keegan står også for offensiv fotball, langs bakken, langs kantene og vil ha flest mulig mål. Joe Kinnear er mest opptatt av at vi vinner kampen, og er veldig forsiktig med å slippe spillerne løs offensivt. Det har han alltid vært. Dessuten er Joe Kinnear en tilhenger av lange baller som ikke fører til noe som helst. De er begge dyktige motivatorer, og ingen av dem er noen store taktikere. Men Kevin Keegan vil heller vinne 3-0 enn å spille 1-1. Joe Kinnear vil heller vinne 1-0 enn 3-0. Det så vi klart og tydelig mot WBA, hvor vi var katastrofalt dårlige i andre omgang, og egentlig ikke fortjente å vinne kampen.

Hvis Shearer ikke vil bli manager ved neste korsvei, så må vi finne en som er bedre, og som har trent langt større klubber tidligere. Da er ikke Mark Hughes løsningen, som vil stikke så snart han får et bedre tilbud. Gir vi Alan Shearer gode arbeidsforhold tror jeg ikke han har hjerte til å si nei.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #588 på: 12. Nov. 2008, 21:04 »
Bra innlegg. Støtter den 100 %

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #589 på: 12. Nov. 2008, 21:29 »
Enig Joachim! Men tror nok Joe også liker bedre å vinne 3-0 enn 1-1 :D...

Men tror nok ikke det er noen stor vits i å gjøre så alt for mye før Ashley er ute og nye eiere kommer inn og presenterer sine tanker! Tror nok vi skal være heldige at det i det hele tatt var noen som ønsket å ta over Newcastle i denne "mellomperioden". Og at det ble JK sier vel egentlig sitt. Forskjellen på Keegan og JK sitt utg.pkt er jo også det at JK har spillere som er mindre motiverte enn når Keegan startet sesongen. Ikke like lett å motivere seg for å spille for Newcastle for tiden når man ikke vet noenting om hva som skjer med klubben (Selv om det ikke burde vært noe problem å holde motivasjonen oppe mtp. lønn, fare for nedrykk +++, men realitetene er noe annet)
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #590 på: 12. Nov. 2008, 21:50 »
Jeg begynner å lure på om folk mener vi startet sesongen dårlig under Keegan, jeg, for det høres sånn ut. Jeg sier ikke at Kinnear kom til dekket bord, men utgangspunktet var betydelig enklere enn for Keegan.

Er du sikker på dette?
Da Joe Kinnear tok over klubben hadde vi 5 tap på rappen i serien. 4 med Chris Houghton ved roret. Vi hadde nesten ikke trenere da de fleste enten hadde sluttet, byttet jobb eller blitt sagt opp (McDermott, Lee Clark, Adam Sadler, Steve Round, + han gamlingen som var med Keegan i ManCity og i sin første periode i NUFC, husker ikke navnet hans.). Vi hadde en spillerstall som ikke visste hva som foregikk i klubben (på dette området sliter vi enda med denne mnd til mnd kontrakten til Kinnear og drøyingen angådende salget av klubben), ingen vet jo hva som vil "skje imorgen". Kansje ny eier og ny manager, eller bare en av delene eller ingenting. Eller skjer det noe om et par uker?

Vil si at Kinnear ihvertfall ikke har det noe lettere enn Keegan sett under omstendighetene.
« Siste redigering: 12. Nov. 2008, 21:52 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 12. Nov. 2008, 22:23 »
Nei, men Kinnear har da heller ikke trengt å vende om på alt. Keegan kom inn etter en manager med TOTALT annet syn på det meste. Kinnear har ikke enevendt treningsmetoder så drastisk, selv om han har gjort endringer. Kinnear har vel ikke revolusjonert spillestilen, selv om man ser (dessverre) antydninger til mindre Keegan-fotball og mer møkkaball. Kinnear kom inn og motiverte spillerne våre til å spille som et lag igjen, men jeg er nervøs for hvor lenge det kan holde. Både Souness og Roeder har maktet dette, men i det lange løp holdt det dårlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #592 på: 12. Nov. 2008, 23:48 »
Jeg begynner å lure på om folk mener vi startet sesongen dårlig under Keegan, jeg, for det høres sånn ut. Jeg sier ikke at Kinnear kom til dekket bord, men utgangspunktet var betydelig enklere enn for Keegan. Keegan overtok etter Big Sam, når vi hadde gått veldig lang tid uten å ta et eneste poeng. Spillernes selvtillit var fullstendig på bånn, de hadde blitt vant til en spillestil de overhodet ikke greide å tilpasse seg, og da tok det også lang tid å venne seg tilbake til Keegans offensive fotball.

Det er riktig at de fikk en omstilling ifra en type fotball til en annen, men jeg vil si at Kinnear hadde en helt annen utfordring. Spillerne fikk ikke vite noe som helst rundt avgangen til Keegan. Han var den store helten til fansen som satte alle supporterne bak klubben igjenn. Og det var en entusiasme bak klubben som jeg ikke har opplevd på mange mange år.

Når Keegan dro var dommedagen her. Jeg har ikke vært så langt nede med Newcastle før. Spillerne klagde høyt på mangel på stabilitet, eiern gikk ut og lovde å selge klubben, supporterne sto utfor og aksjonerte imot det som skjedde. Også kommer sjokket! Kinnear er ansatt??? De store profilene på laget går ut og sier at de ikke skjønner en "skjit." Given var den som var først, deretter kom de en etter en.

Så supporterne, media og spillerne var imot den nye midlertidige vitsen av en manager vi hadde fått. Og det blir side stilt med at en mann som kalles Geordie Messiah gjør det store comebacke og blir alles helt?

Da kan man ikke være annet en  positivt overrasket over at han faktisk har klart å snu f.eks City kampen med 1 mann mindre på banen. Han har klart det ingen andre Newcastle managere har klart.... Å gjøre fotball spiller utav Sholadinho. Overtallet av Newcastle supportere ville faktisk benke Owen etter Villa kampen... Det står det respekt av. Kinnear har klart å skape gull av gråstein.

WBA kampen blir brukt som et eksempel på hans udugelighet. Vi gjør en stor første omgang og blir overkjørt i andre. jeg er helt sikker på at han har bedt spillerne holde litt mer tilbake i andre omgang, men vi er en klubb som har tapt og tapt over lengre tid. vi har tynn tynn selvtillit. Når vi skal ut å forsvare en ledelse så gjøres nok det med en god del nerver i kroppen. Vi vant den kampen, det skal vi være fornøyd med... og jeg er helt sikker på at spillerne lærte mye om seg selv i den kampen.

Sunderland kampen var et derby. Det kan slå begge veiene... Der vet man aldri hva som vil skje. Og Sunderland var bedre en oss... Vi vinner de neste 2 kampene, og vi er uheldige imot Fulham. Jeg tenkte det samme som Kinnear når Sholadinho satte ballen i mål. Når kommer målet som vinner oss kampen? og ikke vil  vi klare å skåre et mål til?

Hadde Taylor vært spillbar har vi kanksje ikke tapt den kampen. Folk klandrer Cacapa for det som skjedde, alle her inne ville ha han inn i midtforsvaret istedenfor Taylor, å komme å si noe annet i ettertid er å enkelt å greit etterpåklokskap. Og vi kan ikke akkurat klandre Kinnear for de spillerne han har til rådighet... Det må vell Keegan ta trykken for? Zayate kunne vell vært Newcastle spiller nå har det ikke vært for Keegan? Og han gjør det jo mer en akseptabelt i Hull....

Nei.... Kinnear er ikke det værste som har skjedd oss.
« Siste redigering: 12. Nov. 2008, 23:50 av Erlend Simonsen »
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 13. Nov. 2008, 00:44 »
Keegan ta trykken for at vi har de spillerne vi har til rådighet? HAHA.

Greit, Kinnear skal ha cred for den jobben han har gjort på visse områder. Han har klart å fått tilbake en viss selvtillit i laget, og han har klart få ut noe av en spiller som Ameobi. Jeg har også skrevet et innlegg tidligere der jeg har takket Kinnear for dette. Jeg har fortsatt ingen intensjoner om å se denne mannen noe lengre enn hva nødvendig er.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #594 på: 13. Nov. 2008, 09:21 »
Uheldige mot Fulham? Tapet var jo fullt fortjent, det er jo det som er det værste.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #595 på: 13. Nov. 2008, 10:01 »
Uheldige mot Fulham? Tapet var jo fullt fortjent, det er jo det som er det værste.

Kva kamp du såg då? Kunne lett ha vippa begge vegar. Både Duff og Owen kunne scora og det var 2 store sjansar. Pluss ein god del til i den gode perioden vi hadde i 2 omg. At vi ikkje fekk vertfall eit poeng var udyktigheit, sidan vi nok ein gong slepp inn mål etter personlege feil. Det begynnar verte ein del no...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #596 på: 13. Nov. 2008, 12:54 »

Kva kamp du såg då? Kunne lett ha vippa begge vegar. Både Duff og Owen kunne scora og det var 2 store sjansar. Pluss ein god del til i den gode perioden vi hadde i 2 omg. At vi ikkje fekk vertfall eit poeng var udyktigheit, sidan vi nok ein gong slepp inn mål etter personlege feil. Det begynnar verte ein del no...

Fulham styrte 1. omgang totalt, og etter scoringa styrte på nytt Fulham kampen. Det var en fortjent seier til Fulham.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #597 på: 13. Nov. 2008, 13:15 »

Fulham styrte 1. omgang totalt, og etter scoringa styrte på nytt Fulham kampen. Det var en fortjent seier til Fulham.

Eg er ikkje einig. Vi kunne og burde minst hatt eit poeng. Begge måla deiras kom pågrunn av personlege feil frå våre spelarar...Ganske store sådan.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #598 på: 13. Nov. 2008, 13:19 »
Det er sant, men vi hadde ikke fortjent stort med den drittkampen vi leverte. Fulham var dårlige, vi var elendige.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #599 på: 13. Nov. 2008, 17:38 »
Det var en kamp som lå og vippet. Husk at målet til Ameobi egentlig var en ganske klar offside, så en Fulham seier var egentlig greit nok. Synd at vi ikke setter sjansene, men det var uten tvil et Newcastle som ikke lignet stort på det vi så mot Villa. Jeg er veldig enig med de som trekker frem de personlige feilene vi gjør bak i forsvaret. Se nå å få luket bort dette!!!