20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som neste manager i NUFC?

Alan Shearer
95 (59.4%)
Dennis Wise
4 (2.5%)
David Moyes
12 (7.5%)
Marcelino
3 (1.9%)
Frank Riijkard
31 (19.4%)
Alan Curbishley
8 (5%)
Steve Bruce
7 (4.4%)

Stemmer totalt: 152

Skrevet av Emne: Hvem ønsker du som neste manager?  (Lest 174845 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem ønsker du som neste manager?
« Svar #570 på: 10. Nov. 2008, 14:49 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=522119

hvis det er sant at Hughes er på vei ut av City, så er nok ikke han den værste managern vi kan bygge et lag rundt. synes den mannen kan kunsten å disponere penger klokt! hvis du ser bort ifra hans korte City karriere! Robinho ble vell kanskje litt i dyreste laget...:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #571 på: 10. Nov. 2008, 15:25 »
Jeg kunne godt tenkt meg Hughes. Han kan bygge et lag med begrensede midler. Uten tvil en meget god manager.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #572 på: 10. Nov. 2008, 17:53 »
Med Citys voksende stjernegalleri, og med eiere som ikke bryr seg så mye om tradisjoner, kontinuitet i godt samspill med et ønske om utvikling, så sier det seg selv at det er vanskelig for Hughes. I tillegg dro Robinho fra Real i den tro at han kom til et lag som skulle hamle opp med ManU og Chelsea, og helst være mye bedre enn dem. Robinho er eiernes kjæledegge, og når Robinho er misfornøyd, så er eierne misfornøyd. Tro meg, Hughes sitter på lånt tid.

MEN, jeg vil mye, mye, mye heller ha Alan Shearer enn Mark Hughes. Hughes er en dyktig manager, for all del. Men jeg vil helst ha en manager som har vært ute tusen vinterdager før, og hamlet opp med langt større stjerner enn Robinho. Nå har jo ikke Shearer vært trener overhodet før, men jeg vil heller ha ham enn Mark Hughes. Først og fremst på grunn av at han har Newcastle i blodet sitt. Og fordi han neppe vil ha store planer om å overta etter lasaronen på Old Trafford med det første. Mark Hughes kan si hva han vil, men er det en jobb han drømmer om i søvne, så er det Fergusons. Ikke den jobben Joe Kinnear har.

Så jeg sier enten Alan Shearer, Kevin Keegan eller en world class manager. Har ikke spesielt stor tro på at vi får det siste, Kevin Keegan er nok historie. Da er det kun Alan Shearer som gjelder for meg. Hvis ikke kan vi bare fortsette med å sparke managere i tide og utide og ansette den ene dårligere enn den andre. Peter Reid neste?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #573 på: 11. Nov. 2008, 13:48 »
Nei takk til Mark Hughes. Enig vil heller ha Shearer. Mark Hughes har gjort sakene bra i Blackburn, hvorfor han gadd å ta over City forstår jeg ikke . Han hadde noe bra på gang i Blackburn. I City vil de kreve sukksess fort, mens i Blackburn kunne han forme mer sånn han ville ha laget, men mindre budsjett selvsagt. Så derfor vil jeg heller ha en lojal Shearer evt en Hughes som plutselig blir å sees på Old Trafford osv.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #574 på: 11. Nov. 2008, 15:10 »
Du er vel inne på selv hvorfor han gikk fra Blackburn. De har mye lavere budsjett og selv om Hughes hadde formet et spennende lag er det et spørsmål om han kunne kommet lengre med Blackburn. Med Man City fikk han mye større midler til rådighet og det var nok dette som lokket han.

Mark Hughes er en bra manager. Det viste han i Blackburn og for Wales, men jeg vil som Joakim heller la Shearer få sjansen. Shearer kjenner klubben og er herfra. Det er egenskaper som mildt sagt kommer veldig godt med når du skal trene NUFC.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #575 på: 11. Nov. 2008, 15:30 »
Hvorfor ikke la Kinnear få sjansen videre selv om vi får nye eiere? Resultatene har ikke akkurat blitt så mye dårligere etter at han kom og for stabilitetens skyld så tror jeg laget som helhet kan tjene på å beholde Kinnear i stedet for å måtte få inn en ny manager uansett om det måtte være Shearer, Keegan eller Hughes. Slik det ser ut så vil ikke et salg av klubben være i orden før tidligst i januar ref. Keith  Harris i Seymore Pierce og da har Kinnear sittet så lenge at om han sitter ut sesongen og evt videre, sa fremst han produserer resultater, så har han min fulle støtte.

Om Kinnear er "gammeldags" så har han i allefall produsert noen seiere og om han skaffer en ny seier mot Wigan i helgen vil det være fantastisk.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #576 på: 11. Nov. 2008, 16:39 »
Hvorfor skal vi beholde Kinnear når han på ingen måte er en langsiktig løsning? Kanskje han sitter ut sesongen hvis han får fortsette, men han får ikke holde på så mye lenger. Derfor sier jeg at det er like greit å ansette en løsning som eierne vil ha (se Allardyce) og jeg ser Shearer som løsningen som kan sitte lenge i stolen på SJP. Jeg føler vi bare fortsetter i samme spore hvis vi lar JK fortsette en halv sesong for så å bli sparka, noe jeg ser på som svært sannsynlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #577 på: 11. Nov. 2008, 20:48 »
Joe Kinnear har gjort en fin jobb. Men uansett om vi hadde ansatt Terry Venables eller Peter Reid som midlertidig manager, så mener jeg vi burde kunne forvente mye av de samme resultatene. Kanskje ikke nøyaktig det samme. Men to seire og to uavgjorte mener jeg vi burde ha hatt uansett hvem som hadde vært manager.

Joe Kinnear er uansett ikke en langsiktig løsning. Joe Kinnear er ikke mannen som kan sitte i over 10 år som manager, og levere stabilt gode resultater. Det har han allerede rukket å vise. Kinnears merittliste gjennom årene er heller ikke nok til at han fremstår som mannen som kan få oss opp fra gjørma og opp til toppen av PL og ut i Europa. I tillegg ble han ansatt som "interim manager", i utgangspunktet ut oktober, eller frem til klubben ble solgt.

Nå er ikke klubben solgt ennå, og det vil sannsynligvis ikke skje før over nyåret. Joe Kinnear har gjort en fin jobb, men vi kan ikke ha en midlertidig løsning i evigheter.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #578 på: 11. Nov. 2008, 20:50 »
Hehe...Peter Reid tror jeg skulle fått det tøft på SJP!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #579 på: 11. Nov. 2008, 20:56 »
Jo, men jeg ville ha forventet åtte poeng av han også.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #580 på: 11. Nov. 2008, 21:45 »

Keegan brukte lengre tid en det Kinnear brukte... og da tok Kinnear over Newcastle med mye mye lavere selvtillit og kaos en det Keegan gjorde.. så det blir for simpelt å komme med en sånn kommentar. For den kan ikke motbevises... Kinnear har gjort en imponerende jobb. Og Newcastle har spillt veldig god fotball ut ifra forutsetningene. Vi må heller ikke glemme for et løft Keegan ga klubben når han kom inn. Ene og alene for at han har en heltestatus i klubben. Og den har ikke dalt forde om han egentlig har levert rimelig gjennomsnittlig i sin andre periode som Newcastle manager. Vet ikke hvor lang denne Kinnear effekten vil vare, men jeg er imponert over hva han har klart på kort tid.

Skjønner egentlig ikke hva den store forskjellen er imellom Keegan og Kinnear. Hvis du ser bort ifra historien til Keegan i Newcastle så er jo begge gamle vanskelige menn å jobbe ilag med. Full av prinsipper, gode motivator atributter, men elendig som taktikker. Skjønner egentlig ikke hvorfor Kinnear ikke fortjener en sjangs. Han er jo nesten midt i blinken.

Er imot mannen som permanent løsning, men han burde få sjangsen ut sesongen. Derifra kan vi godt hente Mark Hughes hvis Shearer ennå ikke føler seg klar for oppgaven. Uansett hva eller hvem vi henter så burde han få tid. omså det betyr at han vil få en treg start i Newcastle. kan godt gå 2 sesonger på nedre del av tabellen når vi havner på 5 plass med FA cup triumf i 3 sesongen:D
Han kom, ble mett og dett var dett....

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #581 på: 11. Nov. 2008, 21:54 »
Et meget, meget godt innlegg Erlend, og jeg er fullstendig enig!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #582 på: 12. Nov. 2008, 03:43 »
Jesus christus, der er få likheter mellom Kinnear og Keegan. De stopper opp med at begge i utgangspunktet er motivatorer fremfor taktikere, og begge er forholdsvis "straight talking" i media. Men der stopper det.
Skal Kinnear først sammenlignes med en tidligere Newcastle-manager, må det bli Souness. Gjør han lite å kjefte ut dommeren i media, særdeles stygg spillestil. Rett og slett en dinosaurmanager. Souness hadde også en glimrende start på sin Newcastle-karriere.
Så skal vi huske at Keegan tok over laget etter Big Sam. Big Sam og Keegan gjorde ALT annerledes. Big Sam hadde et enormt støtteapparat, og la mye mer vekt på en resultatorientert taktikk. Keegan har klare offensive ideer om hvordan fotballen skal spilles.
Slik jeg ser det er det gode spillet som har blitt vist i få glimt under Kinnear vært etterdønninger av hvordan Keegan ville vi skulle spille. Vil ikke se Kinnear og Ashley det døyt lengre enn nødvendig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #583 på: 12. Nov. 2008, 08:57 »

Keegan brukte lengre tid en det Kinnear brukte... og da tok Kinnear over Newcastle med mye mye lavere selvtillit og kaos en det Keegan gjorde.. så det blir for simpelt å komme med en sånn kommentar. For den kan ikke motbevises... Kinnear har gjort en imponerende jobb. Og Newcastle har spillt veldig god fotball ut ifra forutsetningene. Vi må heller ikke glemme for et løft Keegan ga klubben når han kom inn. Ene og alene for at han har en heltestatus i klubben. Og den har ikke dalt forde om han egentlig har levert rimelig gjennomsnittlig i sin andre periode som Newcastle manager. Vet ikke hvor lang denne Kinnear effekten vil vare, men jeg er imponert over hva han har klart på kort tid.

Skjønner egentlig ikke hva den store forskjellen er imellom Keegan og Kinnear. Hvis du ser bort ifra historien til Keegan i Newcastle så er jo begge gamle vanskelige menn å jobbe ilag med. Full av prinsipper, gode motivator atributter, men elendig som taktikker. Skjønner egentlig ikke hvorfor Kinnear ikke fortjener en sjangs. Han er jo nesten midt i blinken.

Er imot mannen som permanent løsning, men han burde få sjangsen ut sesongen. Derifra kan vi godt hente Mark Hughes hvis Shearer ennå ikke føler seg klar for oppgaven. Uansett hva eller hvem vi henter så burde han få tid. omså det betyr at han vil få en treg start i Newcastle. kan godt gå 2 sesonger på nedre del av tabellen når vi havner på 5 plass med FA cup triumf i 3 sesongen:D

Nå er jeg uenig med at Keegan tok over et verre tidspunkt en Kinnear. Newcastle var i samme søpla da som nå. Kanskje minus sjokket. Jeg har overhodet ikke imponert over Kinnear. Det han har gjort har vært som forventet mer eller mindre. Å se forskjeller på Keegan og Kinnear er veldig store. De har 2 forskjellige filosofier om hvordan fotball skal spilles . Og Keegan kan vise til bedre resultater osv.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #584 på: 12. Nov. 2008, 10:12 »
Greit at forskjellene er der men sa lenge jeg kan ga ned pa SJP aa bli underholdt, noe jeg har blitt i det siste, saa er jeg fornoeyd. Det samme hoerer jeg flere si. Flere og flere fans jeg har snakket med paa stadion begynner aa bli bekymret for at det skal komme et nytt managerbytte rett rundt hjornet. Det eneste jeg hoerer folk klage pa er Kinnears uttalelser om at Keegan har skylden for uroen som oppsto og at han kanskje er Ashleys disippel. Mange sier at de oensker aa gi han en sjanse for stabilitetens skyld mens mange selvfoelgelig vil ha Keegan/Shearer fordi de har en historie.

Keegan vant ikke sin foerste kamp foer etter 9 kamper men alle her var i ekstase over at han kom tilbake og saa for seg at Newcastle skulle opp over paa tabellen. Etter han tok over forrige sesong vant han bare 4 av 16 kamper. Totalt 6 av 20 kamper (Ex.treningskamper) han ledet laget. Kinnear har vunnet 2 saa langt. Er han saa mye daarligere enn Keegan til aa lede laget til tross for sin utrolig daarlige haandtering av media?