20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som neste manager i NUFC?

Alan Shearer
95 (59.4%)
Dennis Wise
4 (2.5%)
David Moyes
12 (7.5%)
Marcelino
3 (1.9%)
Frank Riijkard
31 (19.4%)
Alan Curbishley
8 (5%)
Steve Bruce
7 (4.4%)

Stemmer totalt: 152

Skrevet av Emne: Hvem ønsker du som neste manager?  (Lest 174746 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem ønsker du som neste manager?
« Svar #555 på: 26. Okt. 2008, 12:12 »
Vil heller ikke ansett Ramos. Vi kan ikke ha en manager som ikke kan snakke med spillerne.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #556 på: 26. Okt. 2008, 12:13 »
Jeg mener faktisk seriøst at Ramos kan være et godt alternativ. Han spilte feiende flott offansiv fotball med Sevilla akkurat slik man ønsker å se Newcastle. At det har gått så til helvete med Tottenham i år er ikke bra, men som en kompis av meg (Tottenham supporter) sa: jeg er ikke så sikker på at Ramos er problemet, det er ikke sikkert det blir bedre av å fjerne ham (sitat slutt). Vi skal huske på at Tottenham mistet noen meget sentrale brikker i Berbatov og Keane, det er nærmest umennesklig å forvente at unggutter som Giovani Dos Santos og Luka Modric skal ta opp arven etter de to. Til tross for en del spennende kjøp i sommer tror jeg Tottenham har blitt svekket av å miste "radarparet sitt på topp". Derfor vil jeg langt fra avskrive Ramos som manager i England fordi om han ikke lyktes med Tottenham. Men hvis han ikke snakker engelsk som Frode sier, så er selvfølgelig det en ulempe. Dersom valget hans står mellom Newcastle og Atlético så er det vel ganske åpenbart og derav forståelig at han velger Atlético. Men jeg har som sagt stor tro på Ramos som manager, og tror han kunne vært ett av de bedre alternativene for Newcastle.

jeg er iallfall ikke enig i Tottenhams oppfatning som sparker Ramos for å erstatte ham med Harry Redknapp, men dem om det, om Tottenham mot all formodning skulle rykke ned så skal nok ikke jeg sove noe dårligere av den grunn.

Jeg ser helt klart parallellene mellom Pep og Shearer som Frode nevner, begge to er levende legender med lokal forankring i sine respektive klubber (Barcelona og Newcastle), og det er godt mulig Shearer kunne gjort mye av det samme med Newcastle som Pep har gjort med Barcelona. Jeg er iallfall meget åpen for at Newcastle skal prøve å tenke litt nytt, dog vet jeg ikke om man gjør nettop det med Shearer ved roret. Men hans tur kommer uansett før eller senere!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 26. Okt. 2008, 13:01 »
Eg meinar vi vertfall ikkje teinkje nytt ved å ansetja Ramos.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #558 på: 26. Okt. 2008, 14:34 »
Jeg er ganske sikker på at Comolli og Levy er å takke for udugeligheten på White Hart Lane. Både Jol og Ramos har jo ytret at de er nødt til å handle inn mer defensiv rutine og et anker på midten, men har hver gang endt opp med en ny spiss eller en høyreving. Høres kjent ut?
Det er ihvertfall ingen tvil i mitt hode om at Ramos er en glitrende manager. Det mener jeg Jol var også. Comolli og Levy derimot, er skremmende like Wise og Ashley.
Oscillons From The Anti-Sun

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 26. Okt. 2008, 15:10 »
Jeg er ganske sikker på at Comolli og Levy er å takke for udugeligheten på White Hart Lane. Både Jol og Ramos har jo ytret at de er nødt til å handle inn mer defensiv rutine og et anker på midten, men har hver gang endt opp med en ny spiss eller en høyreving. Høres kjent ut?
Det er ihvertfall ingen tvil i mitt hode om at Ramos er en glitrende manager. Det mener jeg Jol var også. Comolli og Levy derimot, er skremmende like Wise og Ashley.

Der er du faktisk inne på noe! Martin Jol skrek i hvert transfervindu etter en ny venstreving, Tottenham hadde jo ingen og spilte alltid med en nødløsning der. Jol ble aldri bønnhørt og fikk istedenfor f.eks. Darren Bent inn, enda de var særdeles godt forspent i den lagdelen med Keane, Berbatov, Defoe og på den tiden også Mido. At Bent kostet 16 mill pund var vel heller ikke bedre. Har Tottenham forresten en venstreving i laget enda?

Juande Ramos la jo ikke skjul på at han ønsket seg Andrei Arshavin når han mistet begge sine spisser og en avtale var jo også veldig nær, var jo ikke mange millionene som skilte partene i den forhandlingen. Penger hadde klubben uansett etter salgene av Keane og Berbatov. Det første Ramos ønsket seg da han tok over klubben var vel et defensivt anker på midtbanen. At han fikk en skadet og aldrende brasilianer ved navn Gilberto fra Hertha Berlin av Comolli og co hjalp vel ikke altfor mye på dette ønsket, ikke ble det gjort noe videre med det i sommer heller.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #560 på: 26. Okt. 2008, 15:11 »
Den beste løsningen mener jeg utvilsomt hadde vært Shearer som manager med Ketsbaia eller enda bedre Gary Speed som assistent;)
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #561 på: 26. Okt. 2008, 15:13 »
Og Spuds og Newcastle er vel begge stjerneeksempler på hva dårlig styring av gutta på toppen fører til. En må tørre støtte sine managere, ellers er det vel ingen vits i å ansette noen under den tittelen?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 26. Okt. 2008, 21:22 »
Skjønner jo at det ikke går for Newcastle å bli styrt fra London også, når ikke engang Tottenham får det til.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 26. Okt. 2008, 21:29 »
Då er det bevist, Newcastle og Spurs er PL`s mest latterlege klubbar...Ganske like på mange områder.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 27. Okt. 2008, 18:32 »
Problemet er at, mens vi sitter med midlertidige løsninger og fortsetter å prestere langt under pari, så får Tottenham merke effekten av å ha byttet manager, og kommer til å seile forbi oss under Harry Redknapps ledelse.
Nå tror jeg helt klart at Ramos er en bedre manager enn Redknapp. Men å ha en manager som ikke er i stand til å kommunisere med spillerne er ikke helt bra. Ramos må kunne mer enn bare "yes" og "no" hvis han skal være manager i en britisk klubb (med mindre klubben heter Arsenal eller Chelsea. Der er det jo britene som må lære seg spansk/fransk)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 09. Nov. 2008, 19:20 »
Ble Poyet tilbudt å ta managerjobben i NUFC etter Keegan?

?In the first five days after Keegan left I could have taken the job,? Poyet said. ?I was interested and was ready, but after all the madness and craziness with the fans I decided it wasn?t right for me. I like to fight, but when you know you?re not welcome in a place it?s better not to risk it. The relationship I have with Dennis would have made it very difficult for me, especially given it would have been my first job as a manager.?

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/article5110528.ece

Slik det er nå er jeg nesten villig til hva som helst for å få en permanent løsning på manager og den ekstremt tynne trenerstallen. Som jeg har poengtert tidligere synes jeg Kinnear gjør en helt grei jobb som caretaker manager sånn sett under omstendighetene, men det er ikke optimalt å la han gå på kontrakt som er fra mnd til mnd. Jeg er heller ikke så veldig interessert i at han skal få jobben permanent.

Men slik ståa er nå vil jeg snarest ha en ordentlig løsning på dette. Er jo en helt håpløs situasjon å forholde seg til for alle dette her!  >:(

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #566 på: 09. Nov. 2008, 19:23 »
Skal vi først ansette en "debutant" som manager, ser jeg mye heller at det blir Alan Shearer. Blir dumt å ansette noen nå, da vi forhåpentligvis blir kjøpt opp i løpet av en mnd...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 09. Nov. 2008, 19:26 »
Ser ikke at vi kan ansette en debutant til en så vanskelig jobb som det å være Newcastle-manager er, annet enn en spesiell person for klubben som Newcastle United, som Alan Shearer.
Jeg håper det snart skjer noe nå, jeg vil gjerne ha inn en manager som kan taktikk, og som kan gi oss håp for fremtiden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 09. Nov. 2008, 22:30 »
Men har vi egentlig noen garanti for at Shearer er så mye bedre enn Kinnear? Kinnear har tross alt erfaring. På den ene siden har jeg veldig lyst på Shearer som manager, men jeg er usikker...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #569 på: 09. Nov. 2008, 23:23 »
Skjønner skepsisen din Geir. Og deler den faktisk.
Men hvis du tenker på det, uansett hvem vi ansetter, vil det være en stor risk. Nesten hvertfall.
Shearer har vel antageligvis ikke noe spillmønster som han liker mye mer enn andre, i så fall må det være typisk Newcastle-spillestil (hva nå enn det måtte være), og det passer oss bra. Det er tre menn jeg kunne tenke meg som manager; Guus Hiddink, Alan Shearer eller Kevin Keegan!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒