20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som neste manager i NUFC?

Alan Shearer
95 (59.4%)
Dennis Wise
4 (2.5%)
David Moyes
12 (7.5%)
Marcelino
3 (1.9%)
Frank Riijkard
31 (19.4%)
Alan Curbishley
8 (5%)
Steve Bruce
7 (4.4%)

Stemmer totalt: 152

Skrevet av Emne: Hvem ønsker du som neste manager?  (Lest 174734 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem ønsker du som neste manager?
« Svar #480 på: 01. Okt. 2008, 16:56 »
Hyggelig om disse nye Keegan-ryktene stemmer.
Jeg vil aldri vende ryggen til den mannen. Jeg vil heller ikke si det sånn at han har vendt ryggen til oss to ganger. Han har gått fordi forutsetningene for at han skulle lykkes ikke har vært tilstede.

Hvilke grunner han enn måtte ha for avgangen i 97 var nok en tanke tynnere enn begrunnelsene denne gang. Jeg ser bare ikke hvordan folk kan mene at Keegan burde "get on with it", og underkaste seg Dennis Wise, når det var helt åpenbart for alle og enhver at de to ikke kunne jobbe sammen. Jeg forstår bare ikke hva som var galt med at Keegan (hvis det nå var det som skjedde) tok hatten sin og gikk. Han fikk jo ikke lov å være annet enn en ubetydelig lagleder.
Nei for følgende var jo strålende for klubben. Er deilig å lede premier league og kruse mot liga cup trofe`. Han er en mann som gir opp fort. Syns han er helt topp egentlig men det der grine greiene som små unger har, har jammen kk også litt av dessverre.

Kan nok til en viss grad være enig i at "skal vi prøve med Keegan enda én gang" kanskje virker som litt vel mye nå, men her er det grov skivebom. Hvis Keen har litt av de grine-greiene som småunger har, tror du da han hadde fått støtte fra hele LMA (managerens forening). Tror du Keegan hadde fått støtte fra respekterte personligheter som Sir Alex Ferguson og Arsene Wenger hvis han hadde litt av disse grine-greiene til småunger? Til og med "madman Roy Keane" har støttet Keegan etter det han ble utsatt for. Hvis Keegan har litt av disse grine-greiene som småunger har, så er det jammen mange managere som har det, og mange som tilogmed er enda verre.

Som Joakim skrev tidl. i tråden, tilbake i '97 var kanskje Keegans motiv for å gå av en smule tynnere. Denne gangen hadde han ikke noe valg! Hvorfor? Som Joakim skriver enda litt tidl i tråden så handler dette om tanker, ideer og visjoner. Keegan har alltid hatt en visjon om å gjøre Newcastle United FC til noe stort, koste hva det koste vil -nesten! Mike Ashley hadde i sin tid en visjon om at Newacstle igjen skulle spille som de gjorde under Keegan midt på 90-tallet, derfor ansatte Ashley Keegan igjen. Deretter har han åpenbart innsett at Keegans ideer og planer ble for dyre å gjennomføre for Ashley, og Ashley gjorde derfor de endringene han mente var nødvendig, ut ifra sitt ståsted. Han innstallerte 1,30 høye og usmaklige Dennis Wise, og tilogmed OVER Keegan i hierarkiet. Og resten er historie. Når Keegan skjønte at Mike Ashley tydligvis sa en ting men mente noe helt annet, og utøvde noe helt annet i praksis, da valgte han å trekke seg. Rett og slett fordi det var umulig for Keegan å jobbe videre mot sine mål. Hvis Ashley IKKE ville, eller kunne støtte Keegan "hele veien", så skulle Ashley aldri ansatt Keegan!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #481 på: 01. Okt. 2008, 17:04 »
My point exactly!

Hvis det først var så viktig for Ashley med en DoF, så burde han jo ha konferert med Keegan og ansatt et minste felles multiplum. Det kan man ikke kalle Dennis Wise. Wise vil ikke samarbeide med noen. Han er sin egen herre. Dennis Wise fikk et oppdrag av Mike Ashley, og allierte seg med sine gode venner, og fikk full støtte fra Sjefen hele veien. Og dermed har han vært sportsdirektør på nøyaktig samme måte som han var spiller. "Jeg går rett fram, samme hva jeg støter på - og driter i hva alle andre måtte mene. Jeg har rett, alle andre har feil". Det var hans mentalitet som spiller. Det har vært hans mentalitet som DoF. At fansen er fly forbanna på ham, og mener han har vanskjøttet sin stilling, gir han blanke f... i. Han turer frem som han alltid har gjort, så lenge han har støtte av sin overordnede.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #482 på: 02. Okt. 2008, 15:40 »
My point exactly!

Hvis det først var så viktig for Ashley med en DoF, så burde han jo ha konferert med Keegan og ansatt et minste felles multiplum. Det kan man ikke kalle Dennis Wise. Wise vil ikke samarbeide med noen. Han er sin egen herre. Dennis Wise fikk et oppdrag av Mike Ashley, og allierte seg med sine gode venner, og fikk full støtte fra Sjefen hele veien. Og dermed har han vært sportsdirektør på nøyaktig samme måte som han var spiller. "Jeg går rett fram, samme hva jeg støter på - og driter i hva alle andre måtte mene. Jeg har rett, alle andre har feil". Det var hans mentalitet som spiller. Det har vært hans mentalitet som DoF. At fansen er fly forbanna på ham, og mener han har vanskjøttet sin stilling, gir han blanke f... i. Han turer frem som han alltid har gjort, så lenge han har støtte av sin overordnede.

Hvorfor minste felles felles multiplum?  Hadde vel vært bedre med største?;)

Og hva Wise angår er jeg i utgangspunktet enig, men vil egentlig tro at hans jobbinstrukser er basert på hva Ashley mener og at han ikke har fått "lov" til å høre så mye på Keegan, tror nok Wise ble hentet slik at Ashley hadde en han kunne styre til å bruke mindre penger enn Keegan ville...
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #483 på: 02. Okt. 2008, 16:17 »
http://www.nufcblog.com/2008/10/02/newcastle-news/kinnear-creates-transfer-list-for-january-just-in-case/

Det er ganske tydelig at Kinnear sitter helt til en ny eier er på plass, selvom det skulle gå noen måneder før klubben blir kjøpt. Han er til og med i gang å gjøre klar en liste med spillere klubben bør se på i Januar.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #484 på: 02. Okt. 2008, 16:24 »
http://www.nufcblog.com/2008/10/02/newcastle-news/kinnear-creates-transfer-list-for-january-just-in-case/

Det er ganske tydelig at Kinnear sitter helt til en ny eier er på plass, selvom det skulle gå noen måneder før klubben blir kjøpt. Han er til og med i gang å gjøre klar en liste med spillere klubben bør se på i Januar.

Ja, men akkurat det er no berre naturleg.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #485 på: 02. Okt. 2008, 16:45 »
Det er jeg mener også. Men andre har vært av oppfatningen av at han KUN skal sitte til slutten av Oktober.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #486 på: 03. Okt. 2008, 01:06 »
ja faktisk usikker på om jeg vil ha han tilbake.. här snudd ryggen til klubben 2 ganger nå. han er type til å føre oss til noe bra så gi seg også..liker ikke slike.

Du vil heller ha de som vi pleier å ha. De som fører oss til helvete og i tillegg nekter å gi seg.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #487 på: 03. Okt. 2008, 01:54 »
syns ikke kk har gjort det spes bra etter hans første opphold i newcastle som manager. hmm.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #488 på: 03. Okt. 2008, 02:10 »
Nei, et par opprykk og slikt er ikke noen verdens ting...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #489 på: 03. Okt. 2008, 09:28 »
jeg tror Keegan er det beste som kan skje oss nå. Har sagt dette gjentatte ganger å står bak det fremdeles. Han er den eneste manageren(untatt kanskje Shearer) som vil få lov av FANSEN å bygge laget videre uanset resultat. Se på sist vinter/vår vi fikk ikke resultater kamp etter kamp, tapte 6-0 mot Man U: men fansen ga aldri opp å støtte laget, det var enda opptimisme og til slutt så fikk vi gode resultater. Keegan er en av de få menneskene der ute som kan dra denne klubben opp av gjørma som den har befinnet seg i de seneste år. Grunnet at han ER en god manager uanset hva folk vil si og han har tilliten til spillerene og det viktigste FANSEN.

Planene som er raportert i media at de som tar over klubben skal gi KK en andel i klubben på 5-10% er og genial, dette vil forhåpentligvis hindre Keegan å stikke like fort.

Jeg vil ha ny eier og KK back pronto!
Newcastle United Football Club<3

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 03. Okt. 2008, 10:25 »
det er sant, han er nok den eneste som får litt tid på seg. Men er ikke sikker på om kk er det beste valget nå. Dessuten bør el kk slutte leve på hva han gjorde på midten av 90-tallet. for etter det har han ikke gjort annet enn fiasko. har gjort det bedre i lavere div men som manager for et topplag har han vært fiasko. tenker da på han opptreden i city og kan også ta med han flotte innsats som englandsmanager.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #491 på: 03. Okt. 2008, 11:56 »
Sitat
Han er den eneste manageren(untatt kanskje Shearer) som vil få lov av FANSEN å bygge laget videre uanset resultat.

Akkurat det er jo skremmande. Dette burde jo gjelde alle, og derfor er ansettelsen av ny manager veldig viktig.(ikkje kun denne gangen men heilt sidan Sir Bobby) Dette har eg sagt gong på gong, manageren vi får treng minst 3 år på seg. KK har kun hatt 8 mnd, og skal derfor vera førstevalget. Men dette hadde eg og meint hadde det vore ein anna enn KK eller Shearer... Satsar på vi får nokre nye eigarar med ryggrad, som tørr å satsa men og samtidig ikkje sleika kvar jevla supportar oppetter ryggen.

Eg kan sjå argument både for og i mot KK. Men det han ga oss på 90 talet var eit resultat over tid. OG NETTOPP DET TRENG VI SÅRT IGJEN, GI EIN MANAGER TID FOR F**. Og det er eit argument godt nok for meg, at KK skal få tid. Då trur eg vi kan komma opp blandt topp 5-6.
« Siste redigering: 03. Okt. 2008, 11:59 av lgrinde »

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #492 på: 03. Okt. 2008, 13:03 »
det er sant, han er nok den eneste som får litt tid på seg. Men er ikke sikker på om kk er det beste valget nå. Dessuten bør el kk slutte leve på hva han gjorde på midten av 90-tallet. for etter det har han ikke gjort annet enn fiasko. har gjort det bedre i lavere div men som manager for et topplag har han vært fiasko. tenker da på han opptreden i city og kan også ta med han flotte innsats som englandsmanager.

Han kan jo leve litt på sesong avslutningen i fjor, og sesongstarten i år også da!
sunt pueri pueri puerilia tractant

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #493 på: 03. Okt. 2008, 13:27 »
syns da ikke sesongen i fjor var så inpoerende. noen av våre største tap så lenge jeg kan huske kom i fjor. blant annet to eldig gode kamper mot manu.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #494 på: 03. Okt. 2008, 13:49 »
Sesongen var ikke imponerende nei,  men så var vel heller ikke KK vår manager hele sesongen!   Tapet mot Man Utd var vel KK første kamp eller noe sånt??
Selv for Newcastle supportere er det vel litt hardt å dømme en mann etter 1 kamp!!
KK hadde ikke noe knall start de første kampene, men avsluttet sesongen veldig godt ifjor med en fin rekke seiere og god fotball.
sunt pueri pueri puerilia tractant