Kansje på tide å prøve å få tak i en manager som er "up and coming", slik Sir Alex Ferguson (greit at han vant noen titler med Aberdeen, samt fikk sparken i sin første klubb) og Arsene Wenger var da de tok over henoldsvis ManU og Arsenal.
Vi har prøvd med merrterte og rutinerte managere nok av ganger før nå og det med blandet hell synes jeg. Robson var god, mens Dalglish, Gullit, Souness og Allardyce var katastrofe, det er ihvertfall min mening. Bortsett fra Allardyce har alle disse bringet enorm suksess til sine tidligere klubber, og spesielt Dalglish som vant ALT som kunne vinnes med Liverpool samt serien med Blackburn hadde jeg store forventninger til. Men også Gullit og Souness har bringet en del pokaler til sine tidligere klubber som manager.
Uansett, det jeg mener er at klubben ikke nødvendigvis behøver å hente en merritert og rutinert manager opp i årene. Han behøver heller ikke å ha vært en STOR fotballspiller. Det viktigste er at han har vist at han er en god trener/manager i sin første klubb/første klubber. At han viser karakter og er autoritær er jo også viktig. At han tørr å ta avgjørelser selv om fansen er imot, en som tørr å tro på seg selv.
Foruten Arsenal og ManU har også Everton hatt en viss suksess med en fersk manager i David Moyes. Han hadde jo kun 4 år bak si i Preston før han tok over Everton. Liverpool har hatt sine ferskinger som nevnte Dalglish, Bob Paisley og Joe Fagan. Men disse var også gode spillere. Men verken Ferguson, Wenger eller Moyes var noen store spillere, ei heller Mourinho, så det er nok mulig å finne en "fersking" der ute som vil klare å gjøre suksess med klubben.