20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM 09 kommer 14 November  (Lest 73788 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: FM 09 kommer 14 November
« Svar #210 på: 31. Des. 2008, 17:14 »
Martins ville ikke lure offsidefelle på min save. Sliter sterkt med å få laget til å prestere over tid. De eneste taktikkene som virkelig har fungert for meg på de siste spillene er 4-0-2-3-1 og 4-1-2-2-1. Virker som jeg rett og slett trenger og bruke vinger og kun en spiss for å vinne.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #211 på: 31. Des. 2008, 17:22 »
Jeg vant faktisk serien i 2. sesongen, samt tapte finalen i ligacupen. Vant deretter Charity Shield over ManU i starten av 3. sesongen. Leder ligaen når man skriver oktover 2010, men ligger på 3. plass i CL-gruppa med Roma og PSV foran meg. Kan skrive litt om hvilke spillere jeg har kjøpt/leid/solgt senere en gang.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 31. Des. 2008, 21:49 »
Kom nok en gang på 3. plass i serien den tredje sesongen. Veldig kjipt, hadde lukten av gull til nest siste runde. En uavgjort på Goodison gjorde slik at jeg falt til 3. plass og med uavgjort hjemme mot 2. plasserte ManShitty blei det også 3. plass. Skuffende.
Martins var toppscoreren min, og gjorde det langt bedre denne sesongen enn tidligere. Dessverre slet jeg voldsomt med langtidsskader på sentrale spillere sesongen gjennom. Bruker stort sett 4-1-3-2 eller 4-1-2-1-2.

Ochoa
Rafinha-Tayls-Sakho-Marcelo
De Jong
Jonas..............McGeady
Wilshere/Dos Santos
Oba-Gomis

Tenker jeg selger De Jong for 200 mill nå, har allerede skaffa Sankhare fra PSG og en Haruna elns, som kan ta over ankerplassen. Videre solgte jeg Colo for 75 mill til Villa, etter to sesonger med syt. Tayls og Sakho er uansett rågode. Kjøpte dessuten Craig Hunter fra Bolton, stort stoppertalent. Så har jeg både Vaughan og Vokes (som har blitt dritgod i Hull) klar om jeg aksepterer. Usikker på om jeg skal kjøpe en eller begge, da jeg har en stall overfyllt av spisser. Har Tiago Luis, Sturridge og en tyrkerjævel som aldri presterer der i tillegg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #213 på: 03. Jan. 2009, 15:05 »
Ligger nå på 2. plass i PL á poeng med Arsenal i medio november 2010.
Sommeren før denne 3. sesongen gikk jeg noe bananas med å hente spillere, da spesielt midtbanespillere. Driver derfor og prøver å tynne ut stallen litt nå.

Før og i løpet av sesong 2 hentet jeg inn Gabriel Torje (35 mill NOK), Giovani Dos Santos (4 mill + Danny Guthrie), Daniel Sturridge (gratis), Artem Milevskyi (115 mill), Amaury Bischoff (gratis), César Pedro (gratis), Martin Jiranek (3 mill) og Alexey Eremenko (gratis), mens Guthrie og Duff (7,5 mill)  forsvant. Bischoff ble lånt ut.

Før sesong 3 hentet jeg inn Vaclav Kadlec (0,5 mill, stort spisstalent), Georginio Wijnaldum (gratis), Per Ciljan Skjelbred (15 mill), Niko Kranjcar (gratis), Sadick Adams (3,25 mill), Jack Wilshere (30 mill), Gai Assulin (gratis), Nathan Delfounesso (gratis, wonderkid), Davide Santon (67,5 mill), Francesco Bolzoni (250 mill), Erik Kimble (0,1 mill). Ut av dørene forsvant Amaury Bischoff (20 mill) og Xisco (65 mill til Sunderland), i tillegg til en haug med ungspillere som ble sluppet gratis. Samtidig er Alexey Eremenko, Skjelbred, Wijnaldum og Assulin lånt ut med opsjon på kjøp. Håper å bli kvitt en del av dem, ettersom det ble litt vel mange spillere inn dørene.

Prøver ellers å kvitte med med Harper, Edgar, Zuculini, Ranger og Sturridge, i tillegg til at jeg vurderer å selge Owen, samt at Viduka legger opp someren 2011.
Kadar og Tozer er i ferd med å utvikle seg til habile spillere, og ettersom det er en ny og ung venstreback på vei inn i januar, vurderer jeg også å kvitte meg med Enrique.

Spiller stort sett 4-4-2 med flat midtbane. Mest brukte oppstilling er vel som følger:
Martins - Milevskyi
Kranjcar - Elano - Barton/Bolzoni - Jonás
Enrique - Taylor - Coloccini - Apam
Given

Har prøvd å beholde endel av de gode spillerne i laget, fremfor å bytte ut hele stallen, og føler forsåvidt at det har vært en vellykket taktikk.
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 03. Jan. 2009, 15:40 »
Fikk sparken etter en svak sesongstart på 4. sesongen, jeg. Ganske latterlig, kom helt ut av det blå, hadde ikke fått noen som helst advarsler om det. Tapte dog 5-1 på Ewood, og da var det nok. Kampen før vant jeg lett 2-0 mot Real Madrid i CL..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 04. Jan. 2009, 02:15 »
Fått Van Der Vaart til meg nå, ganske fornøyd med det:)
60 mill bare!
Og henta Podolski gratis..
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 04. Jan. 2009, 15:41 »
Ligger nå på 2. plass i PL á poeng med Arsenal i medio november 2010.
Sommeren før denne 3. sesongen gikk jeg noe bananas med å hente spillere, da spesielt midtbanespillere. Driver derfor og prøver å tynne ut stallen litt nå.

Før og i løpet av sesong 2 hentet jeg inn Gabriel Torje (35 mill NOK), Giovani Dos Santos (4 mill + Danny Guthrie), Daniel Sturridge (gratis), Artem Milevskyi (115 mill), Amaury Bischoff (gratis), César Pedro (gratis), Martin Jiranek (3 mill) og Alexey Eremenko (gratis), mens Guthrie og Duff (7,5 mill)  forsvant. Bischoff ble lånt ut.

Før sesong 3 hentet jeg inn Vaclav Kadlec (0,5 mill, stort spisstalent), Georginio Wijnaldum (gratis), Per Ciljan Skjelbred (15 mill), Niko Kranjcar (gratis), Sadick Adams (3,25 mill), Jack Wilshere (30 mill), Gai Assulin (gratis), Nathan Delfounesso (gratis, wonderkid), Davide Santon (67,5 mill), Francesco Bolzoni (250 mill), Erik Kimble (0,1 mill). Ut av dørene forsvant Amaury Bischoff (20 mill) og Xisco (65 mill til Sunderland), i tillegg til en haug med ungspillere som ble sluppet gratis. Samtidig er Alexey Eremenko, Skjelbred, Wijnaldum og Assulin lånt ut med opsjon på kjøp. Håper å bli kvitt en del av dem, ettersom det ble litt vel mange spillere inn dørene.

Prøver ellers å kvitte med med Harper, Edgar, Zuculini, Ranger og Sturridge, i tillegg til at jeg vurderer å selge Owen, samt at Viduka legger opp someren 2011.
Kadar og Tozer er i ferd med å utvikle seg til habile spillere, og ettersom det er en ny og ung venstreback på vei inn i januar, vurderer jeg også å kvitte meg med Enrique.

Spiller stort sett 4-4-2 med flat midtbane. Mest brukte oppstilling er vel som følger:
Martins - Milevskyi
Kranjcar - Elano - Barton/Bolzoni - Jonás
Enrique - Taylor - Coloccini - Apam
Given

Har prøvd å beholde endel av de gode spillerne i laget, fremfor å bytte ut hele stallen, og føler forsåvidt at det har vært en vellykket taktikk.

Helvete, du eier ^^

Bra du hentet Milevskyi, han var konge for meg ^^

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #217 på: 04. Jan. 2009, 17:02 »
Jeg vant ligacupen første sesong, driver med den enda. Ser ut til å bli topp 4-plassering på meg. Beste saven jeg noen gang har hatt på FM tror jeg. Slo Mackems i finalen, for en digg følelse :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #218 på: 04. Jan. 2009, 18:03 »
Bra du hentet Milevskyi, han var konge for meg ^^
Milevskyi var veldig god førstesesongen, men scorer ikke like mye mål i sin andre sesong på tyneside. Tror muligens det skyldes at jeg ba ham om å trene seg på å skyte hardt. Har nok blitt færre mål etter det...
- Hatem Ben Arfa

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 04. Jan. 2009, 22:11 »
Er det veldig viktig å sette opp treningsopplegg? Har ikke spilt FM siden 07, siden eg bruker ganske mye tid på Xbox 360, og vil ikke ødelegge alt av sosialt liv...

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 04. Jan. 2009, 22:16 »
Det er veldig fort gjort å sette opp treningssystem, så ta deg tid til det. Jeg har et trening for hver av posisjonene, altså back, midtstopper, midtbane sentralt, vinger og spisser. Og like viktig som system er trenerne.

Sjekk fmnorge.no for flere tips:)
Bobby Robson:

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #221 på: 04. Jan. 2009, 23:53 »
Enig i hva Panzer sier, dog har jeg lastet ned et opplegg som funker nesten uansett hvilke type spillere du har..
Men har mikset mellom to stk nå, slik at jeg dekker alle spillerne slik jeg vil ha de :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 05. Jan. 2009, 00:43 »
http://fmnorge.com/index.php/Guider/210-football-manager-2009/564-treningsguide

Sjekk denne, hvis man ikke har vært borte i oppsett av treninger så er den fin for nybegynnere:)
Bobby Robson:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 05. Jan. 2009, 13:06 »
Tror jeg trenger det :P
Sliter med at OMSene mine er jævla fri for kondis.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 05. Jan. 2009, 13:34 »
Hehe!
OMS skal vel ikke være boks til boks-spiller, men greit med et litt grunnlag innenfor utholdenhet ja :P
Bobby Robson: