20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM 09 kommer 14 November  (Lest 73299 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Johan Gjessing Værnes

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: FM 09 kommer 14 November
« Svar #15 på: 23. Okt. 2008, 03:59 »
3D Match-engine? Noe shepisk til dette, du....
Håper de har hatt vett nok til å legge mest vekt på valgmuligheter, spillere og database, og ikke grafikk...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #16 på: 27. Okt. 2008, 16:26 »
Helt enig med deg Johan, men husk at du selv har muligheten til å velge om du vil bruke 2D eller 3D da. Det er jaggu bra. Jeg kommer bare til å bruke 3D hvis man havner i CL-finalen eller andre finaler.
Det som gleder meg kanskje aller mest, er at man har slettet den originale transferoppsettet, og laget det på nytt helt fra bunnen av. Det er jaggu på tide! :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #17 på: 28. Okt. 2008, 23:59 »
Tydeligvis mye å se frem til:

Sitat fra: fmnorge.com
Det har blitt annonsert enda flere nyheter til Football Manager 2009. Nyhetene i består idenne omgang av:

1. Mulighet til å spørre styret om penger til omlegging av banen din. Dette gjøres på samme måte som man tidligere også har matt mulighet til å spørre om penger til å kjøpe spillere o.l.

2. Banen blir slitt ned etter hvert som den blir brukt. Du har mulighet til å sjekke banens tilstand, samt benytte deg av muligheten i punkt 1.

3. Dersom banen din blir for slitt kan det nå resultere i at kamper blir avlyst som følge av f.eks oversvømmelse.

Sitat fra: fmnorge.com
Sports Interactive har nå kommet med en da mer informasjon om det kommende spillet Football Manager 2009. De har nå annonsert at spillet som normalt kommer i to versjoner:

Vanilla, en liten versjon av demoen med begrenset mengde grafikk, hvor man har mulighet til å spille i den skotske og den engelske ligaen.

Strawberry-versjonen vil inneholde betydelig mer grafikk, og vil gi deg mulighet til å spille i opp til 10 ligaer.

Også systemkravene til spillet er annonsert:

PC
Operativsystem: Windows Vista or XP
Processor: Vista - 2.0GHz, XP - 1.4GHz
Minne: Vista - 1GB, XP - 512MB
Grafikkort: 128MB Nvidia FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL eller bedre.

Mac
Kune støtte for Intel Macs.
Operativsysem: OSX 10.5.5
Grafikkort: Nvidia Geforce 7300 / ATI X1600 Radeon
Minne: 1GB RAM.

Som vi nevnte i en tidligere nyhet blir det nå mulig å spille spillet uten cd, men for å kunne gjøre det må spillet aktiveres enten via Steam, online eller telefon. MAC-brukere vil ikke ha denne muligheten.

Sigames har også valgt å droppe spillets kanskje litt gammeldagse piler, som de mente var unødvendige med tanke på at en i tillegg til pilene har mulighet for å stille på mentalitet og instrukser for å bestemme spillerens spillemåte. De har derfor valgt å fokusere mer på instruksjonene du kan gi, noe de mener vil gjøre spillet mer realistisk

En ny mulighet er at man tidligere har kunnet se sine 11 beste menn klubben noensinne har hatt. Nå vil disse spillerne få en karakter, slik at man kan sammenlikne dine beste spillere opp mot andre spillere.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #18 på: 29. Okt. 2008, 18:12 »
Da har det kommet SS fra 3D-grafikken i kampene. Kampene kan ses i 5 forskjellige vinkler:
- Main Stand (du ser kampen fra tribunen)
- Elevated (du ser kampen ovenfra, vannrett plan)
- Vertical Scrolling (du ser kampen ovenfra, loddrett plan)
- Zoomed Vertical Scrolling (nært vertikalt plan)
- Behind Corner (du ser kampen fra bak cornerflaggene)

Bilder: http://www.shortlist.com/gaming/article/fm09-exclusive-feature-no-3

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 29. Okt. 2008, 19:19 »
Vet du når demoen kommer ut? Er ganske lei av 08 nå så gleder med til 09...

Crowo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #20 på: 29. Okt. 2008, 19:52 »
Søndag 2.november

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #21 på: 02. Nov. 2008, 05:58 »
It's here! ;D

http://fmnorge.com/

Dessverre er det en skadebug i spillet :(
Denne kommer også på ferdigversjonen, da den er sendt i produksjon. Men det er man vant til :(
Installerer spillet nå, kommer med feedback..

Crowo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #22 på: 02. Nov. 2008, 14:50 »
Dessverre er det en skadebug i spillet :(
Det blir jo bare mer realistisk for oss som skal være Newcastle ;D

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 02. Nov. 2008, 14:52 »
Finnes det et FM der Owen er i Newcastle og ikke begynner skada :(
Både han og Barton var jo ute kjempelenge på 08 også.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #24 på: 02. Nov. 2008, 16:54 »
Stemmer det :(

Det er bekreftet på SI-games' forum at det er en skadebug, så da kommer det nok en patch ganske fort. Jeg holder på å bli kjøpt opp jeg. Er Newcastle, og er i slutten av september... Så de har fått med seg at Ashley er uønsket..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 02. Nov. 2008, 17:09 »
Fint, slipper jeg å plages med den dritten når jeg tar over :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 02. Nov. 2008, 18:42 »
Ikke all verden med penger til overganger heller. Det er jo forsåvidt realistisk når Ashley eier klubben på starten av spillet. Prøvde spillet litt og kjøpte da tilbake igjen Parker, men hadde ikke mye penger igjen da. Løsningen ble at Smith, Ameobi og Geremi ble solgt.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #27 på: 02. Nov. 2008, 22:46 »
Jeg solgte Owen jeg :P
Kjøpt inn Ryan Taylor fra Wigan, og Vagner Love fra Moskva. Hentet også inn Edgar Davids og Thomas Gravesen på free transfer da skadene ble som verst :D

Jeg ble kjøpt opp av et konsertium med Mark Fisk i spissen. Har begynt å forbedre treningsforholdene, og oppgradere juniorgreia.
Lovet meg også 250mill i transferbudsjett, men de har jeg ikke fått enda. Han ville egentlig ikke ha meg som manager, ville heller ha en bulgarsk manager (husker ikke navnet nå). Men ettersom jeg var så populær i klubben, skulle jeg få en sjanse. Det til tross for at jeg ikke har vunnet i serien enda :P
Virker veldig spennende :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 02. Nov. 2008, 23:14 »
Faen. Det klikker og går i stå i det jeg skal spille kamp. Irriterende saker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #29 på: 03. Nov. 2008, 23:25 »
Sports Interactive har nå annonsert at de vil slippe den første patchen til Football Manager 2009 allerede på lanseringsdaten, altså den 14. november. Her er noen av feilene som blir rettet:

- Sensitiviteten på tastaturet er fikset
- Antallet skader. Det er i demoen urealistisk mange skader
- At mål blir annonsert via tekst-kommentatoren før ballen på banen er over mållinjen.
+ en mengde andre feil