20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 441657 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2775 på: 02. Feb. 2009, 10:26 »
18.00 NORSK TID!
17:00 ENGELSK TID!

Akkurat  :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2776 på: 02. Feb. 2009, 10:36 »
9.06 Sky Sports News' Daniel Craig reports that Newcastle United are looking to sign Coventry defender Daniel Fox.

Noen som vet noe om denne spilleren? aldri hørt om..

Han er vist nok en venstre back.

http://www.ccfc.co.uk/page/ProfilesDetail/0,,10269~30960,00.html
Passar inn i vår nye profil verdt fall. Engelsk og ung!

Det er glimrende. Castle linkes også til Darren Bent. Han er veldig god. Men han er en boksspiller og det har vi i carroll. Jeg håper faktisk ikke at vi kjøper veleso. Helt feil spiller: Han er et def. rivanker, men det ikke det vi trenger. der har vi Nolan. Vi trenger en offensiv rask midtbanespiller. Vi mangler jo fullstendig fart og kreativitet sentralt på midtbanen.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2777 på: 02. Feb. 2009, 10:42 »
kommer veloso til newcastle, så kan jeg love at de tjener inn han bare på draktsalget den første uka! Da skal jeg lett sponse på meg en ny newcastle drakt! en av mine absolutte favorittspillere.

btw: Veloso har kreativitet i massevis! en pasningselegant og et drivjern vi absolutt trenger, selv om vi har nolan. Vi spiller jo uansett aldri med en offensiv sentral midtbanespiller! er mer offensive vinger vi bruker i duff og jonas
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2778 på: 02. Feb. 2009, 10:45 »
9.06 Sky Sports News' Daniel Craig reports that Newcastle United are looking to sign Coventry defender Daniel Fox.

Noen som vet noe om denne spilleren? aldri hørt om..

Han er vist nok en venstre back.

http://www.ccfc.co.uk/page/ProfilesDetail/0,,10269~30960,00.html
Passar inn i vår nye profil verdt fall. Engelsk og ung!

Det er glimrende. Castle linkes også til Darren Bent. Han er veldig god. Men han er en boksspiller og det har vi i carroll. Jeg håper faktisk ikke at vi kjøper veleso. Helt feil spiller: Han er et def. rivanker, men det ikke det vi trenger. der har vi Nolan. Vi trenger en offensiv rask midtbanespiller. Vi mangler jo fullstendig fart og kreativitet sentralt på midtbanen.

Er enig med deg i at vi trenger en god kreativ offensiv midtbanespiller, men er sterk uenig i at Nolan er det vi trenger som anker på midten.
Mener Nolan er mer "box to box" og ganske lik Barton og Gutrie. Mener bestemt at vi trenger en spesialisert defensiv midtbane ala M`Bia, Veloso eller Inler.
Tror dete kan være løsningen på en del av de problemer vi har i bakre firer også. En stabil førsteforsvarer som rydder opp i reneste Viera, Makelele-stilen
vil gjøre jobben for forsvarer noe mer takknemlig. Tror og håper at vi henter inn en dm, og tror samtidig kjøpet av Nolan kom istand som en følge av
skadekrisen. Funker han godt regner jeg også med at Barton blir ofret til sommeren (trenger ikke å være enig i det).

En av overnevnte DM, sammen med Butt, Nolan, Gutrie og en ny offensiv og kreativ midtbanespiller vil være god dekning neste sesong.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #2779 på: 02. Feb. 2009, 10:50 »
JOE Kinnear hopes to mitigate the loss of Shay Given by adding a striker as one of three new additions as Newcastle gear up for a frantic transfer deadline day.
With a deal for Wigan full-back Ryan Taylor close to completion, United are looking to bring in another defender and a forward to add to the team that fought back in the second half of yesterday?s Tyne-Wear derby to claim a creditable point given their traumatic build-up.
But Given yesterday left the club after 11 years of outstanding service, with Kinnear admitting that the club had "no choice" but to let his long-serving goalkeeper leave after he turned down the club?s belated offer of a new contract.
Given has signed a four-and-a-half-year deal to become Manchester City?s fourth transfer window signing in a deal worth around £8m, much to the disappointment of Newcastle?s fans and manager.
"I?m really sorry to see Shay go. He?s been a fantastic professional and a great lad to work with," Kinnear said.
"We bent over backwards to try and keep him at Newcastle United and offered him a longer deal to stay.
"He?s been with the club for a long time and has been a great servant but he felt the time was right to move on and so realistically we had no choice but to reluctantly agree to allow him to move on."
The United boss will hope to use the funds they have raised from Given?s sale to fund at least three new players.
The club failed in an audacious loan bid for Liverpool defender Sammi Hyppia, but still retain an
interest in Toulouse defender Albin Ebondo and are also still in for Portugal midfielder Miguel Veloso.
They could also be prepared to resurrect their interest in St Etienne striker Bafetimbi Gomis.
The deal for Taylor depends on Wigan agreeing a fee for N?Zogbia, Kinnear claiming yesterday that the club want £7m and Taylor in return.
"We?re looking to add four players before tomorrow," he said. "One of those is a striker, and we have tried for one centre-half, Sammi Hyppia, but Liverpool are not prepared to let him out. I want to get somebody with experience because of the position we are in. We have a very young back four and I just want somebody who is a good organiser."
Kinnear was due to meet Mike Ashley after the game to finalise the finance that he has available.
"I spoke to him on Saturday night," he revealed. "I was trying to get finances and players. We will work until midnight on Sunday and then right through until 5pm trying to get the players in ? fingers crossed we get them now. There could be a chance that the deals will break down but I don?t know.
"Ryan Taylor has been here for the last two days. He can play both full- back positions, wide positions and is a good player. I?ll be disappointed if that falls through because we can?t agree a deal for Charlie."
Kinnear was happy with a point from yesterday?s game considering the circumstances that surrounded the match. Newcastle were ravaged by injuries to such an extent that Kinnear had forced an unfit Shola Ameobi to play in the game despite failing a pre-match fitness test.
"It could have gone either way. We dominated the second half and I thought we were the better side. It was a typical derby ? end to end stuff," he said. "Considering how it?s been of late it was a good result ? we had to force Shola to play. We didn?t have any strikers, midfielders or full- backs this week.
"We gave Shola a fitness test before and said he was feeling his ankle ? I told him he had to play."

Journal live
« Siste redigering: 02. Feb. 2009, 10:52 av SuperAlmeida »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2780 på: 02. Feb. 2009, 10:53 »
håper ikke vi henter gomis. Han har ikke bevist noe. Spilte dårlig i em og har ikke overbevisst meg i sesongen i år heller
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2781 på: 02. Feb. 2009, 11:03 »
kommer veloso til newcastle, så kan jeg love at de tjener inn han bare på draktsalget den første uka! Da skal jeg lett sponse på meg en ny newcastle drakt! en av mine absolutte favorittspillere.

btw: Veloso har kreativitet i massevis! en pasningselegant og et drivjern vi absolutt trenger, selv om vi har nolan. Vi spiller jo uansett aldri med en offensiv sentral midtbanespiller! er mer offensive vinger vi bruker i duff og jonas

Problemet med et ekstremt utpreget kantspill er at vi får for få strenger å spille på. Godt eksempel i går. Vi kom rundt på kant, men vi er da fullstendig avhengig av innleggskvalitet, noe vi hadde i liten grad. Fravær av fart sentralt gjør også at vi blir for lite flinke til å fylle etter når kantspillerne utfordrer. Ofte er det bare 1 eller 2 spillere som er i boksen når innlegget kommer, mens butt laffer etter. Jonas hadde absolutt ingen å slå 45 grader til i går.  Noe som er enklere for ham å gjøre enn å slå crossere. 

En offensiv midtbanespiller med driv medfører også at en etablert forsvarslinje lettere sprekker. Se på f.eks Gerrard. Han går forbi motstanderens midtbaneledd, dette gjør at forsvaret gjør ett av to: 1 De rygger noe som ikke er bra siden Gerrard da kan gå helt inn og avslutte. 2 En av forsvarsspillerne må støte på Gerrard. Da er forsvarssrekka i ubalanse,  Gerrard vil da sentre ut på kant noe som medfører et innlegg mot en uetablert forsvarsrekke. Gerrard fortsetter løpet inn i boksen, får innlegget og hamrer ballen  i mål. Hvor ofte har vi ikke sett dette?

Venstresiden til castle var fantastisk i god, men de er fortsatt for lite flinke til å bruke overlap. Sånn som det er nå går alt på kantene, uten overlap fra backer og ekstremt gode innlegg vil vi da alltid spille mot en motstander som både har både midtbanen og forsvaret godt etablert. Chelsea er ekstremt andre veien igjen: Deco, Ballack og Lampard er nesten identiske spillere. De skal tre alt gjennom midten i stedet for å få med seg backer. Uten Cole er det ingen som bruker bredden. Ikke rart at Chelsea taper mot pool og scum i år. Forsvaret til begge de to lagene er ekstremt godt organisert og når chelsea gang på gang prøver å tre ballen gjennom med millimeterpasninger og pent spill mot så godt organiserte lag er de dømt til å mislykkes.

Hvis castle får en offensiv midtbanespiller kan vi både kjøre gjennom midten og på kantene. Vi får mye mer variasjon i angrepsspillet og det blir selvsagt vanskeligere å stoppe oss.

EDIT: Du har selvsagt et poeng Kristian G. Men vi har et større behov for en offensiv midtbanespiller enn en defensiv. Med en offensiv spiller på plass som også er i stand til å slå pasninger kommer også Owen til sin rett. Han får springe mer i bakrom enn nå hvor han må møte for i det hele tatt få baller å jobbe med.
« Siste redigering: 02. Feb. 2009, 11:10 av InspectorC »

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2782 på: 02. Feb. 2009, 11:30 »
David Craig update on SSN...

Llambias at training ground with Kinnear, working on transfers...

We have allegedly bid around £1.3m for Daniel Fox, but Coventry want 'a much higher figure' - negotiations ongoing....
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2783 på: 02. Feb. 2009, 11:47 »
minner om at barton også kan spille offensiv midtbane, og jeg vil heller ha inn veloso enn en ukjent offensiv midtbane. Veloso er en spiller av rang

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2784 på: 02. Feb. 2009, 11:57 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2785 på: 02. Feb. 2009, 12:00 »

Stormoen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2786 på: 02. Feb. 2009, 12:01 »
Michael Johnson på vei?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_4885180,00.html

Uten tvil en god spiller med bra potensial. Men hvis det stemmer som noen har sagt her tidligere, at han har store persnolige problemer er vel kanskje ikke newcastle riktig klubb?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2787 på: 02. Feb. 2009, 12:02 »
Michael Johnson på vei?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_4885180,00.html

Jeg håper vi får han.En spennende spiller!

8 mp mener jeg er for dyrt. Spesielt når man vet at fyren har "of field problems".

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2788 på: 02. Feb. 2009, 12:03 »
Det er rett og slett sexy at vi ser ut til å kun gå etter britiske spillere (utenom Veloso da).

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2789 på: 02. Feb. 2009, 12:04 »
Sies at han har vært ute i 6 mnd med GROIN STRAIN. Høres mystisk ut. Lukter et typisk Newcastle kjøp.