20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 441682 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1035 på: 04. Jan. 2009, 23:27 »
Maduro spiller vel mer eller mindre fast i Valencia nå?

Gjør han det? Har ikke fulgt med Valencia så mye i det siste. Vet bare at han har slitt mye med spilletid etter at Koeman dro.

Utrolig spennende å høre at vi bli linka med Taiwo. Som det blir nevnt her så kan kanskje Martins lure han til SJP.

Mine 4 drømmespillere inn i Januar: Maduro, Elano, Taiwo, Mcgeady (litt avhengig av hvilke posisjoner vi mister spillere)

Ut:  Taylor - Har stagnert og egentlig fått nok sjanser. Ser gjerne at vi selger ham hvis vi får et skikkelig bud. Mener per dags dato at Edgar er bedre backup. Og Taylor vil bringe mer penger inn i kassa. (Husker jeg så Taylor mot Lsk på åråsen og han var den NUFC-spilleren som imponerte meg mest. Etter det har han aldri klart å være jevn i prestasjonene.)

Nzogbia - Lei av sutringen hans og han vil utvilsomt kunne bringe en del penger inn i kassa.

Ameobi - Når skal championship ta imot Ameobi med åpne armer? er jo i wankership han hører hjemme :D (Xisco er et hav bedre og det er verdt å la han få en sjanse før vi selger han!?)

Det kan argumenteres for at det hadde vært smart å selge Owen nå for at vi skal kunne forbere oss på fremtiden... Men jeg er veldig redd for at Ashley er villig til å punge ut for en erstatter og da står vi der plutselig med hatten i hånda.

Mener du virkelig at David Edgar er en bedre backup enn Steven Taylor?
jepp. Han er mer stabil og gjør mindre store blundere.
Men han er laaaaaangt i fra toppnivået til Taylor også.
Takk! Taylor var kaptein på U21 landslaget, han er spådd en lysende framtid. David Edgar kan jeg ikke se for meg blir noe særlig. Ser for meg Taylor som er en stor stjerne om noen år
Mulig jeg bare har blitt fryktelig lei at Taylor er ute og sykler. De bildene har en stygg uvane for å sette seg på netthinnen. Skulle allikevel vært morsomt å se mer av Edgar da jeg synes han har gjort en veldig fin figur hver gang han har spilt for oss.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 05. Jan. 2009, 11:16 »
Å si at David Edgar er bedre enn Steven Taylor, ser jeg på som et skudd i blinde! Taylor er spådd en lysende fremtid, er kaptein på U-21 landslaget og har alle de kvalitetene som en stopper skal ha!
David Edgar mangler både fart og teknikk til å bli en habil førstelagsspiller, selv om han har hatt et par gode kamper for oss...

Når det gjelder spillere jeg ønsker meg i dette vinduet;
- Stephen Appiah: Hadde lett danka ut Butt! Leste idag at han for tiden trener med Tottenham, noe som gjør at han etter all sannsynlighet ikke kommer hit..
- Aiden McGeady: Hadde vært knall å fått inn en god ving! Duff som back-up...
- Taye Taiwo: Meget god spiller!
- En spiss...

Spillere som for min del kan forsvinne i januar:
- Shola Ameobi (dersom vi får inn en erstatter)
- Charles N'Zogbia
- Nicky Butt
- Geremi

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 05. Jan. 2009, 12:04 »
Newcastle are hoping to offload Spanish flops Xisco and Jose Enrique as well as Alan Smith and Charles N'Zogbia. (The Sun)
Hvem skal da spille v.back?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 05. Jan. 2009, 12:08 »
Nå må vi slutte å tenke enkeltspillere, og heller tenke posisjoner når det kommer til behov.
Vi mangler totalt back-up på venstrebacken og def.midtbane. I tillegg har vi 3 spisser som ikke er gode nok eller alltid skadet (Smith, Ameobi og Viduka).

Kantene og midtforsvaret kan diskuteres, men er uansett bedre forspent enn disse plassene.

Foreslår at vi kvitter oss med Cacapa, Geremi, Viduka, Xisco og Zoggy i januar.
Xisco fordi han ikke får sjansen, og Zoggy fordi han er drittsur og vil bort.
Smith får vi ikke solgt nå, og Enrique og Owen må vi vente til sommeren med. Vi trenger dem foreløpig.

Inn vil jeg først ha en venstreback.
Vi kan prøve oss på Bale i Tottenham og bruke Zoggy som bytte.
Distin kan også være en løsning (kan bekle både stopperplass og venstreback) men vet ikke om han er tilgj.
Baines er ikke mitt førstevalg men kan bli en rimelig løsning, og Taiwo er er kanonvalg, men vil koste en del.

Så må vi hente en defensiv midtbanespillere.
Wenger går idag ut og sier at han ikke er interessert i Inler. Da bør han være vårt førstevalg.
Ferguson er også et alternativ, og antagelig rimeligere. Stephane M`bia i Rennes er også kanongod, men vil koste litt.
Det ser ut til at vi leter etter rimelige løsninger ala Diop. Bør isåfall være for å fykke opp stallen spør dere meg.

Om vi i tillegg kvitter oss med både Viduka og Ameobi bør vi lete etter en ny spiss. Vi må uansett gi spillere som Carrol sjansen.
Om Tottenham henter Defoe kan vi jo prøve oss på Bent. Også her med Zoggy som ev byttemann.
Derdiyuk var hot i sommer, og er fortsatt interessant. I arsenal trenger de midtbanespillere, og om Wenger skulle
bli stukket av noe (samt at Eduardo er på vei tilbake) kan det jo tenkes at vi kan bytte Zoggy med Bentner?? (ikke det mest realistiske).
Hadde vi krydret dette med å hente Kranjcar fra P.mouth ville stallen begynt å se bra ut :)

En kjip eier og rimelig løsning kan kan uansett gi oss noe slikt:

Ut:
Geremi £2
Viduka £1
Ameobi£1
Xisco £4
Zoggy £6
Totalt: £14

Inn:
Distin £2,5
Inler £7
Kranjcar £8
Totalt: £17

Kan gi noe slikt:

----------- Given ----------------
Beye - Colo - Bassong - Distin
Jonas - Inler - Gutrie - Kranjcar
------  Owen - Martins ------------

Reserver
Harper, Enrique, Edgar, Taylor, Cacapa, Barton, Butt, Duff, Smith, Carroll, Lua Lua.

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 05. Jan. 2009, 12:15 »
Og han her kunne kanskje også vært noe?
Noen som har sett han spille? Har scoret på landslaget i det siste, bla mot Italia.

http://community.footballpools.com/blog/2009/01/05/marc-janko-top-scorer-in-europe-with-30-goals/

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 05. Jan. 2009, 12:45 »
Distin er vell ikke umulig nå som Portsmouth er i totalt forfall... sikkert mange gode spillere vi kan finne der:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1041 på: 05. Jan. 2009, 15:46 »
Interest in Magpies pair

Reports in Spain claim that Newcastle United?s Iberian pair Jose Enrique and Xisco are attracting interest from their home country.

Magpies manager Joe Kinnear is reportedly looking to trim his squad in the January transfer window and both players have been linked with a possible exit from St James? Park.

Enrique, who joined the club from Villarreal for a fee of £6.5 million in August 2007, has made 12 Premier League starts this season.

But it is now reported that Real Betis, Getafe and Malaga are all interested in bringing the 22-year-old back to the Primera Liga, even if their ?3 million (£2.8 million) valuation is unlikely to impress Newcastle.

Xisco, a Spain Under-21 international who joined from Deportivo in the summer, is also believed to be attracting interest from ambitious Segunda Division side Salamanca.

The striker scored on his debut against Hull City in September but has made only three further appearances for the North East club.

http://www.setanta.com//uk/Articles/Football/2009/2/5/Premier-League-Interest-in-Enrique-and-Xisco/gnid-34022/

Latterlig hvis vi selger Xisco uten å gi han sjanse. Kinnear virker å ha et eller annet mot han, men han har jo heller ikke imponert når han fikk sjansen selv om vi var inne i en dårlig periode da. Angående Enrique så skal vi ikke selge vår eneste rene venstreback. Han viser potensial og hvis han selges han må han hvertfall erstattes.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 05. Jan. 2009, 16:11 »
Hvis vi får tilbake gryna vi betalte for Xisco så er et evnt salg helt greit for meg.  Han som nevnt ikke fått mulgheten til å bevise noe, men det er et sikrere kort å bruke evnt inntekter av salget på engelske unge spillere som med større sannsynlighet klarer tempoet i PL. Men tviler på at vi kommer til å selge Enrique, han har blitt bedre og bedre for hver kamp

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 05. Jan. 2009, 16:15 »
kan det jo tenkes at vi kan bytte Zoggy med Bentner?? (ikke det mest realistiske).

hvis vi hadde kjøpt han ville jeg heller brukt steven taylor som spiss, hater han,å syns ikke han er noe go vertfall!!!kunne hlr kjøpt nevland elr no....
Joey Barton 7

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 05. Jan. 2009, 16:18 »
MITT DRØMMEKJØP!
Kanskje ikke så enkelt å handle fra Boro, men fy flate så deilig det hadde vært å sett Downing i Newcastletrøya. En av mine favorittspillere i Premier League gjennom flere år.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 05. Jan. 2009, 16:22 »
Enig Lerbakk. Fantastisk spiller!

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 05. Jan. 2009, 16:38 »
Downing er en bra spiller for all del, men er ikke en spiller jeg vil betale mye penger for. Ikke veldig god til å drible eller spesielt rask. Han har en bra fot og lever mye på den. Uansett er det andre steder enn ventrevingen vi skal fortsterke.

Tor Øyvind

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1048 på: 05. Jan. 2009, 16:55 »
Hadde vært fint å sett Distin i newcaslte drakt igjen. Synes han har vokst fælt siden sist han var her. Hadde vært bra å fått inn Kranjar også, en kreativ spiller som kan utvikle spillet vårt. Meget god til å holde på ballen er han også, i tillegg til god fot.

Jeg har også sansen for franske Hatem Ben Arfa men han blir nok altfor dyr og leste at Chelsea var interessert så det er egentlig bare å glemme. Men kan være lurt å sikte mot Frankrike. Govou har jo blitt linket til Newcastle i de fleste tranfers vinduene. Hvertfall under Keegan. Men er også en spiller som kan bli dyr.

Hadde vært bra å kvittet seg med: Cacapa,Ameobi,Zoggy,Xisco,Viduka,Smith

Burde rensket litt opp i stallen for det er per dags dato flere spillere som ikke holder mål.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 05. Jan. 2009, 17:08 »
Synes ikke vi skal renske noe som helst, men om vi MÅ selge, kan gjerne Smith og Zog gå for min del. Cacapa også, men ha forventer eg ikke at vi får noe penger for...