20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 441483 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #210 på: 01. Nov. 2008, 17:18 »
Grøss og gru er vell å ta i, Joe har i mine øyne overasket.
whoopwhoop

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 01. Nov. 2008, 18:26 »
Hva har Joe egentlig overrasket med?
Uavgjort mot Everton? Joda, basert på Blackburn-kampen, så var det en stor overraskelse. Lagmoralen som tidvis har blitt vist frem er også bra. Og uavgjorten mot City var finfin. Men han har ikke fått særlig bedre resultater enn jeg ville forventet av en hvilken som helst annen manager.

Jeg synes de lange ballene vi spiller til tider er noe forbanna herk. De fører ingen steder. Newcastle er best når vi holder ballen i laget, når vi spiller på hverandres styrker i stedet for svakheter. Det synes jeg ikke Kinnear har vært god nok til. Dessuten har han jævlig mye å gå på taktisk. Kevin Keegan er ikke noe taktisk geni han heller, men mye bedre enn Joe Kinnear.

Joe Kinnear har fungert helt ok som kriseløsning i en kriseperiode. Men som fast ansatt manager er jeg fremdeles like sikker som da han kom, at det skal vi IKKE ha noe av. Vi trenger en skikkelig manager. En klassemanager. Helst en Mourinho. Men jeg tar imot Shearer også nå, når alternativet ser ut til å være Joe Kinnear.

Denne klubben kommer seg ikke videre før ALT som smaker av Mike Ashley er ute. Det innebærer også Joe Kinnear, som var en helt ok manager på 90-tallet, men som overhodet ikke er god nok i 2008/09.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 01. Nov. 2008, 21:50 »
Jeg ser ikke at Joe Kinnears motivasjonskunster skal holde ut hele sesongen, og jeg tror ikke han har de taktiske evnene til å føre oss til spesielt store høyder. Slik jeg ser det er han en manager i Souness-klassen, og slike kan vel klassifiseres som "dinosaurer" blant managere. Kan Kinnear klare tiltrekke seg de beste spillerne da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 02. Nov. 2008, 10:53 »
Det er viktig at vi bruker Kiennear som det han er, nemlig en glimrende motivator, men en elendig taktiker. Vi må for guds skyld ikke gå i fella og ansette Joe på permanent basis!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 02. Nov. 2008, 11:31 »
Det er viktig at vi bruker Kiennear som det han er, nemlig en glimrende motivator, men en elendig taktiker. Vi må for guds skyld ikke gå i fella og ansette Joe på permanent basis!

Helt enig!
Selv vil jeg at neste manager skal være MYE bedre taktisk enn det de 5 siste managerne vi har hatt er/var. Verken Souness, Roeder, Alladyce, Keegan eller Kinnear er noe særlig gode taktisk. Noen av dem har vel ikke noen taktiske egenskaper i seg i det hele tatt......

Jeg vil at neste manager skal være mer en Bobby Robson type. Sterk taktisk, flink til å utnytte spillernes egenskaper og sette det i en spillesystem fremfor å være trofast mot en bestemt spillestil, dyktig på transfermarkedet (gode spillere til en anstendig pris vil alltid være best i lengden, så kan vi heller punge ut dyrt når vi har råd og muligheten byr seg), og til sist en som er positiv utad og flink med media (ikke Keegan sine "berg og dalbaner" følelser eller Kinnear sine utbrudd).

Først må vi sortere ut detet med eierskap og ikke minst hvem som skal være den fremtige manageren vår før vi begynner å kjøpe spillere. Men uansett bra at de jobber og holder seg oppdatert på markedet.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #215 på: 02. Nov. 2008, 20:23 »
Edgar Davids er på free transfer nå. Et bedre valg på midtbanen. Lønna burde ikke være for høy.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #216 på: 02. Nov. 2008, 23:26 »
Davids er ikke god nok lenger tror jeg. - Appiah sier jeg bare, det hadde vært noe ;) men han har vi diskutert før...

Hvordan er situasjonen rundt Hedwiges Maduro i Valencia? Der hadde vi hatt et spennende prospekt på vår midtbane! Ble vel hentet av Koeman, men nå vet jeg ingenting om situasjonen hans...

Blant tyskere kunne jeg godt tenke meg Clemens Fritz på werder. Syntes han var kanongod under em og han hadde vært en ypperlig erstatter for Milner!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 03. Nov. 2008, 12:03 »
http://www.an.no/glimt/article3894500.ece

Det får en si - verdens desidert to beste klubber kjemper om samme spiller. Kinkig situasjon :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 03. Nov. 2008, 12:28 »
Haha! Noen som har hørt om han?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 03. Nov. 2008, 13:03 »
Har jo hørt om han og lagamerat Rudolfsen via Glimt selvfølgelig, siden Glimt aktivt har fulgt dem. I og for seg sterkt å være lagkaptein som 18 åring. selv om det er et 2. divisjonslag.
Men han gjør vel best i å stoppe noen år i Glimt tenker jeg :D

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #220 på: 03. Nov. 2008, 14:57 »
Edgar Davids er på free transfer nå. Et bedre valg på midtbanen. Lønna burde ikke være for høy.

Haha, hææ? Fyren er 35, vi burde nok tenke mer langsiktig enn å kjøpe folk på hans alder. Eller tror du han ble satt på fri transfer fordi han holder så jævla høyt nivå enda?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #221 på: 03. Nov. 2008, 16:07 »
Han kommer jo gratis i tilfelle, hva har vi å tape liksom?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #222 på: 03. Nov. 2008, 16:12 »
Har mye å tape faktisk ;) Se bare på Viduka! Spiller han, nei. Men han tjener penger å reiser rundt om i verden å prøver å bli frisk?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #223 på: 03. Nov. 2008, 21:15 »

Haha, hææ? Fyren er 35, vi burde nok tenke mer langsiktig enn å kjøpe folk på hans alder. Eller tror du han ble satt på fri transfer fordi han holder så jævla høyt nivå enda?

Det meste er bedre enn Butt. 35 ja, Da holder han i 3 sesonger hvis han vil.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #224 på: 03. Nov. 2008, 23:43 »

Det meste er bedre enn Butt. 35 ja, Da holder han i 3 sesonger hvis han vil.

Davids er ikke typen spiller som holder nivået i så høy alder. Motivasjon og fysikk i en sånn eksplosiv gammel herre lukter GAMBLE lang vei.
Men hva synes folket om tysker-tipset mitt. Er Fritz oppnåelig? Noen som har lyst til å gjette på pris?