20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 445109 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #165 på: 20. Okt. 2008, 19:30 »
Mulig de la frem et forslag, men det var vel da antakeligvis med en lavere lønn enn hva han har nå, tipper jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 21. Okt. 2008, 22:28 »
Jeg tror Keegan kunne ha fått Owen til å bli, hvis han bare hadde fått et anstendig kontraktstilbud.
Tror ikke klubben hadde tatt særlig stor økonomisk skade av å tilby Owen et par hundretusen mer enn han har fra før. Det er ikke akkurat sånn at Owen ikke gjør seg fortjent til den lønna han får.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 21. Okt. 2008, 22:39 »
Han kunne vel ihvertfall fått noe lignende det han allerede har.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 21. Okt. 2008, 22:41 »
Minstekravet burde være å matche det han allerede har. Bare et par hundretusener mindre synes jeg ville vært feil.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #169 på: 22. Okt. 2008, 18:41 »
Ettersom vi med all sansynlighet mister tre, muligens fire spisser til sommeren i Owen, Viduka, Smith og Ameobi, har jeg begynt å tenke litt på hvilke kanditater som kan erstatte disse. Siden jeg følger fransk fotball relativt nøye, vil jeg trekke fram tre kandidater fra Ligue 1 som jeg mener er en klar forbedring på det vi allerede har (Smith, Ameobi og Viduka),og som vi har gode muligheter for å hente:

Bafetimbi Gomis er allerede kjent for de fleste Newcastle-supportere etter sin fantastiske sesong i fjor. Blir omtalt som den nye Drogba, og på grunn av St Etiennes svake tabellsituasjon, vil han ganske sikkert finne seg en ny klubb før neste sesong. Hvis Owen drar er vi avhengig av en spiss i toppklasse, og et spisspar med Gomis og Martins ville blitt et av Premier Leagues mest eksplosive. Skal ikke skrive så mye om Gomis siden han er såpass godt kjent allerede, men for dere som ikke har sett han i aksjon er dette klippet verdt en titt:

Guillaume Hoarau har av flere eksperter blitt omtalt som det nye funnet i Ligue 1 i år. Han signerte for PSG i fjor, og ble deretter lånt ut til Le Havre hvor han gjorde utrolige 28 mål på 38 kamper. Dette vakte selvsagt stor oppsikt i fransk media, og Hoarau ble foran årets sesong hentet tilbake til PSG. Etter ni kamper er han lagets toppscorer med fire mål, og blir av manager Paul Le Guen betegnet som en svært sentral brikke i laget. Hoarau er med sine 192 cm en typisk target-man, men har i tillegg en teknikk som er svært god. Egenskapene foran mål er det ingenting å utsette på, og det at han kun er 24 år vil gjøre han til et meget hett salgsobjekt de kommende sesongene. Jeg mener dette kan være en meget god erstatter til Ameobi og/eller Viduka, som mest sansynlig vil forsvinne til sommeren. Er vi raske, trenger han ikke å bli så dyr heller.

Marouane Chamakh er en spiller som faller innenfor samme kategori som Hoarau. Stor og sterk spiller med god teknikk som nærmest har blitt en kult-figur i Bordeaux. Setter opp svært mange mål for spillere som Gourcouff, Gouffran og Cavenaghi, og ville være en ideell spiller i en 4-3-3 med Owen og Martins rundt seg. Selv om han bare er 24 år, har han rukket å få 160 A-lagskamper for Bordeaux, og 34 landskamper for Marokko. I sommer var det sterke spekulasjoner om at Newcastle var i samtaler med Chamakh, men det ble aldri en overgang. Forhåpentligvis holder speiderne fortsatt et øye med situasjonen, for denne spilleren kan passe meget bra i Premier League.

Gudene vet om Newcastle i det hele tatt følger disse spillerne, men hadde vi endt opp med disse tre ville vi vært vesentlig bedre skikket på spissplassen neste sesong.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 22. Okt. 2008, 20:43 »
Jeg klarer ikke bli overbegeistret over tre spillere fra fransk liga. Gomis har jeg sett, og han virker spennende.
Men jeg håper å kunne se til andre jaktmarker enn fransk liga. Jeg er generelt veldig skeptisk til det som kommer derfra.

Men her beskriver du tre i mine øyne duellspisser. Jeg ser ingen som skal erstatte Owen der.
Ja, vi har Martins, men han er ikke noen Owen. Martins er en kjapp, teknisk meget god spiller som skyter som en hest sparker. Når du minst venter det. Og på grunn av det scorer han en hel del mål. Men noen Owen er han ikke.

Vi bør kunne klare oss med én targetman. En litt mer allroundspiss (noe Gomis kanskje kan omtales som), og en forholdsvis fotrapp, taktisk meget dyktig goalgetter. En som lever av å score mål på bestilling. Jeg beskriver jo egentlig Michael Owen, bare med enda litt større fart, så vedkommende kan true mer i bakrom enn dagens Owen er i stand til. Selv om farta ikke er det viktigste. Målene er det viktigste av alt. Slik at vedkommende kan spille sammen med hvem som helst av våre andre spisser. Inkludert "Drogba" og Martins.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #171 på: 23. Okt. 2008, 16:28 »
Skjønner ikke helt hvorfor du er skeptisk til spillerne fra den franske ligaen, det har jo kommet drøssevis med gode spillere derfra til England i flere år
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 23. Okt. 2008, 18:03 »
Skjønner ikke helt hvorfor du er skeptisk til spillerne fra den franske ligaen, det har jo kommet drøssevis med gode spillere derfra til England i flere år

Sant det! Er vel ikke noen land som har hatt så mange og gode spillere i PL enn Frankrike siden midten av 90 tallet. Har jo produsert flere stjernespillere i PL enn det England har gjort selv etter min mening.

Tar gjernbe imot franske talenter til NUFC jeg, ihvertfall når de i tillegg har bevist hva de står for i den øverste franske ligaen.............

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #173 på: 23. Okt. 2008, 18:12 »
Jeg klarer ikke bli overbegeistret over tre spillere fra fransk liga. Gomis har jeg sett, og han virker spennende.
Men jeg håper å kunne se til andre jaktmarker enn fransk liga. Jeg er generelt veldig skeptisk til det som kommer derfra.

Men her beskriver du tre i mine øyne duellspisser. Jeg ser ingen som skal erstatte Owen der.
Ja, vi har Martins, men han er ikke noen Owen. Martins er en kjapp, teknisk meget god spiller som skyter som en hest sparker. Når du minst venter det. Og på grunn av det scorer han en hel del mål. Men noen Owen er han ikke.

Vi bør kunne klare oss med én targetman. En litt mer allroundspiss (noe Gomis kanskje kan omtales som), og en forholdsvis fotrapp, taktisk meget dyktig goalgetter. En som lever av å score mål på bestilling. Jeg beskriver jo egentlig Michael Owen, bare med enda litt større fart, så vedkommende kan true mer i bakrom enn dagens Owen er i stand til. Selv om farta ikke er det viktigste. Målene er det viktigste av alt. Slik at vedkommende kan spille sammen med hvem som helst av våre andre spisser. Inkludert "Drogba" og Martins.

Hvorfor i all verden er du skeptisk til spillere i den franske ligaen? Tre sentrale spillere på vårt A-lag er hentet fra den franske ligaen i Beye, N'Zogbia og Bassong. I tillegg har spillere som Drogba, Flamini, Clichy og Essien kommet og satt preg på Premier League. Det som gjør fransk fotball så spennende er nettopp den enorme talentutviklingen, og derfor vil jeg gjerne høre hvorfor du er skeptisk.

Slik situasjonen i klubben er nå, så vil vi ikke kunne skaffe en fullgod erstatter til Owen. Du uttrykker deg som om du tror vi kan skaffe en erstatter som kan toppe Owen. Ashley øser ikke rundt seg med penger, og når man i tillegg tenker på den usikre fremtiden klubben har, så har vi ikke mulighet til å velge fra øverste hylle. Jeg sier på ingen måte at vi bør kjøpe spillerne jeg listet opp, men at dette kan være spillere som kan gjøre en meget god jobb for oss i den situasjonen vi er i nå.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 23. Okt. 2008, 21:05 »
Batetimbi Gomis har forresten puttet 1-0 målet til St. Etienne borte mot FC København. Målet kom etter 4 min.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 25. Okt. 2008, 12:26 »
Bare noen sørger for å kveste ham før Rosenborg reiser til Frankrike, så er jeg fornøyd.

Joda, det er en del franske suksesshistorier i England, men Newcastles historie med spillere fra fransk liga gjør meg mer urolig. Selv om Ginola og Robert mer eller mindre er skrevet med sølvskrift i klubbens historiebøker.

Rent bortsett fra Beye synes jeg våre seneste franske importer har vært litt mer opp og ned. Cacapa har vel ikke akkurat vært noen stormende suksess, selv om han var bedre enn forsvarskollega David Rozenhal, som var en katastrofe. Goma, Domi, Charvet osv. hadde begrenset suksess her i klubben, og dro fort videre. Uten at de er spesielt dypt savnet. N'Zogbia er veldig opp og ned, og selv om jeg er veldig begeistret for spilleren har han jo, som mange andre franskmenn, et åpenbart holdningsproblem.
Stephane Guivarc'h er et kapittel for seg selv. Du kan være så mye toppscorer du vil i fransk fotball, men mannen floppet jo totalt straks han forlot Auxerres trygge havn.
Var en megaflopp i VM98, en stor flopp i Newcastle, en vel så stor flopp i Rangers.
Men straks han var tilbake i Auxerre igjen bøttet han inn mål (okey, sånn nesten ihvertfall).

En eller to spillere fra fransk liga er greit nok. Gomis tar jeg veldig gjerne imot. Men trenger ikke overdrive. Det går an å se til andre markeder også. Jeg er i hvertfall skeptisk til kombinasjonen fransk fotball og Newcastle.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #176 på: 26. Okt. 2008, 08:02 »
Dette blir for dumt, Joakim. Skal vi la være å kjøpe spillere fra det franske markedet basert på tidligere signeringer gjort av elendige managere? Da bør vi vel strengt tatt la være og kjøpe spansk eller argentisk også da, etter Luque- og Bassedas-overgangene? Snakk om å generalisere!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 26. Okt. 2008, 10:42 »
Da må vi holde oss unna det meste!  ;D

For å ta det Joakim sier videre her..............  ;D
Vi har jo signert noen håpløse irer opp igjennom. Carr, Andy O`Brien og Duff har vel ikke akkurat levd opp til forventningene. Selv om Given har vært god er det svakt med irer i klubben etter han. Denne nasjonen bør vi holde oss langt unna i fremtiden.

Skandinaver, huff og huff, de må vi ihvertfall holde oss vekk ifra. Tomasson, Andersson og Johnsen. Brutal historie. De luker vi også vekk.

Spanjoler, har vi hatt noen gode spanjoler i klubben i det hele tatt? Marcelino og Luque taler vel for seg selv, og i samme slengen tar vi med Portugal også ved å nevne Hugo Viana og Hélder Cristovao. Disse nasjonene bør speiderne våre bare pelle seg unna.

Men de værste er vel kansje Brasil og Argentina? Fumaca, Cacapa, Cordone og Bassedas. Håpløse spillere i de nasjonene.

Italienere har vi jo hatt få av, men med Rossi og Pistone som representanter er det vel like greit å holde seg unna det folkeslaget i fremtiden. finnes ikke gode spillere der uansett.  ;)

Blar vi videre nedover lista finner vi engelskmenn (Smith, Butt, Bramble), kroater (Maric), amerikanere (Friedel, Onyewu), afrikanere generelt (Amdy Faye, Babayaro, Diatta), nederlendere (Kluivert, Pinas, Karelse), alle nasjoner som tydligvis bare har håpløse spillere eller nasjonaliteter som ikke passer hos NUFC.

MEN det er èn nasjon vi kan handle fra, det er Tyskland. Der har vi hentet god(e) spiller(e) fra før. Jeg kommer kun på Dietmar Hamann (er det fler?), men tør si at han var såpass god at derfra kan vi hente spillere fra igjen med god samvittighet. Det tror jeg Joakim må si seg enig i???
« Siste redigering: 26. Okt. 2008, 10:45 av Frode »

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #178 på: 26. Okt. 2008, 11:19 »
Bare vi ikke handler spillere fra Turkmenistan. Jeg stoler ikke på spillere fra Turkemenistan...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #179 på: 26. Okt. 2008, 15:43 »
Fordi?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.