20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 445147 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #105 på: 23. Sep. 2008, 18:56 »
Chronicle skriver om Vegard Forren og om overgangen til Skjelbred som kollapset:

http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2008/09/23/united-tracking-norwegian-youngster-forren-72703-21880202/

Lurer på hvor mange spillere som scouting nettverket med Wise, Vetere og Jiminez har anbefalt Keegan å kjøpe men som han til slutt har sagt nei til!?!?
Tror dere Skjelbred var den eneste?
Vi var jo linket til Gomis, Turan, Derdyok, Gomez, Veloso, Chamakh, Inler, M'Bia, Sakho, osv i tillegg til Skjelbred. Dette er jo også forholdsvis unge spillere uten PL erfaring.
Tror dere Keegan kan ha sagt nei til å hente noen av disse spillerne her som kan vise seg å bli meget gode i fremtiden og istedenfor sett seg ut mer safe valg med spillere fra PL eller med PL erfaring?

Ser f.eks. nå i disse dager, et par mnd etter at vi var linket med dem, at Turan og M'Bia har fått Wenger sin interesse.

begynner kanskje å demre for meg også at Wise ikke er så urimelig som jeg kanskje trodde...? De har jo gravd fram mange gode talenter.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 23. Sep. 2008, 19:03 »
Det er for meg revne likegyldig, nesten. Det er fortsatt Kevin Keegan som skal si hvem av disse han faktisk vil ha. Det er han som skal sette sammen et lag, og få dette laget til å spille sammen. Han tok da vitterlig imot Gutierrez og Colo eksempelvis.
Gomis forsøkte vi oss jo visst på, men den prisen han var priset til etter EM var jo alt for høy, og han skrev atpåtil under på ny kontrakt. Turan var det samme greia med, skal vi tro media. 
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 23. Sep. 2008, 19:03 »
Det var vel Barton selv som nekta å forlate klubben, samt at Fat Fooking Mike krevde mer enn den andre klubben var villig til å gi vel?

Mulig du har rett i det. Jeg er ikke helt sikker jeg ass. Men når du sier det, så stemmer det at Barton gikk ut å sa han ville bli.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 23. Sep. 2008, 19:06 »
Det er for meg revne likegyldig, nesten. Det er fortsatt Kevin Keegan som skal si hvem av disse han faktisk vil ha. Det er han som skal sette sammen et lag, og få dette laget til å spille sammen. Han tok da vitterlig imot Gutierrez og Colo eksempelvis.
Gomis forsøkte vi oss jo visst på, men den prisen han var priset til etter EM var jo alt for høy, og han skrev atpåtil under på ny kontrakt. Turan var det samme greia med, skal vi tro media. 

jeg har faktisk en følelse av at Keegan egentlig ikke ville ha noen av de 2 heller. spesiell ikke Gutierrez, men at dette er spillere som kom inn i klubben, og Keegan regnet med at han ville få noen forsterkninger, men stort sett ville få bestemme om han ville ha de eller ikke. Det kan jo også være grunnen til at Colo transfern tok så lang tid som den tok! At Keegan argumenterte imot han?
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 23. Sep. 2008, 19:09 »
Hvorfor forsøker du vri om ting? Colo's overgang var det jo papirarbeid som var grunnen til, og at man satt uhorvelig lenge i forhandlinger med Depors vanskelige president.
Gutierrez skrøt KK av straks han ankom klubben. Xisco hadde KK pratet med på forhånd om sine planer for klubben. Jeg føler meg ganske sikker på at KK sto inne for de kjøpene som ble gjort, muligens minus Nacho.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 23. Sep. 2008, 19:17 »
Xisco har det vel vært mye spekulasjoner rundt. Avisene vil ha det til at Keegan ønsket Lennon og Warnock, mens Wise og gjengen gikk for Xisco...

Og dine andre argumenter Kristoffer:

- Det kan umulig ha tatt så fryktelig med papirarbeidet når det gjalt Colo. Det tok jo en liten evighet fra han "var klar" til han faktisk ble offisielt klar for klubben.
- Hva annet skulle Keegan ha gjort da? Han er jo nødt til å være positiv å skryte av sine nye spillere som fansen ikke har kjennskap til fra før.

Jeg skal ikke være bastant å si at Keegan ikke ønsket disse spillerne, jeg vil bare være kritisk til det som skjedde i sommer, og at det nok er mye vi ikke vet om.

Før vinduet åpnet sa jo Keegan at han ønsket spillere med PL-erfaring, og ikke sør-amerikanske spillere osv. fordi de ville trenge tid på å tilvenne seg spillestil osv. Også ender vi faktisk opp med 3 sør-amerikanske spillere. Litt merkelig.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 23. Sep. 2008, 19:41 »
Jeg tror garantert at Jiminez & Co. har kommet opp med masse gode spillere som Keegan har vært skeptisk til. Og det er trist, fordi jeg er sikker på at vi kunne fått flere gode spillere i løpet av sommeren som gikk.

Men Keegan er nok fryktelig vanskelig å samarbeide med, og alt skal skje på hans premisser.

Dette er hva jeg tror også Daniel.

Uansett skal det være manageren som bestemmer hvem som skal ut eller hvem som skal inn i klubben, det er jo han som til syvende å sist er ansvarlig for det sportslige. Men i Keegan sitt tilfelle var det litt spesielt siden han selv gikk ut å sa at han ikke hadde sett en live fotballkamp siden han var manager i ManCity og heller ikke hadde sett særlig mye på TV. Da sier det seg selv at mannen ikke er særlig oppdatert på spillere rundt omkring, og ihvertfall ikke på europeiske stortalenter.

Når det er sagt, kunne vi bruke 6 mill pund på Xisco ser jeg ikke noen grunn til at vi IKKE kunne brukt det på en av de andre vi var linket til heller. De aller fleste var jo i den klassen uansett, noen litt mer og noen litt mindre....

Kan også si at Skjelbred hadde glidd rett inn på laget, ihvertfall med den sentrale midtbanen vi hadde mot Hammers!!!!!!!!!!!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 23. Sep. 2008, 20:39 »
Jeg skjønner det, men fatter ikke hvordan en plutselig skal anta at alt som sto rundt Colo-overgangen var tøv.
Selvfølgelig kunne han ikke pratet dritt om nye spillere, men jeg er temmelig sikker på at Keegan selv fikk sjansen til å vurdere Gutierrez eksempelvis før han gikk med på kjøpet. At det ikke var noe førstevalg kan vi dog vel antakeligvis slå fast.

Keegan sine uttalelser rundt kjøp av spillere endret seg kraftig selv før vinduet åpnet, og det påpekte jeg mens det enda pågikk. Så han gikk jo i utgangspunktet med på å kjøpe uskrevne blad fremfor etablerte PL-spillere som han ønsket.

Mitt poeng er dog veldig enkelt at en manager skal selv kunne velge sine spillere, selvsagt innenfor budsjettbetingelsene. En DoF og et speiderteam skal anbefale spillere og kan meget vel ta seg av papirarbeid. Men at Keegan ble overstyrt er rett og slett amatørmessig. Og selvsagt helt feil. Alle managere vil bomme på spillere opp igjennom sin karriere. Sir Alex mente jo eksempelvis at Henry ikke hadde så enormt potensiale, Houllier veide vel Kristine Ronaldo for lett, og Newcastle satset jo på ingen måte veldig hardt på Alan Shearer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 23. Sep. 2008, 23:27 »
Nå kan det meget vel hende at Keegan ikke har sett Skjelbred "live". Men jeg er overbevist om at han hadde et grunnlag for å si nei. Jeg vil tro at han mente, som meg, at det er veldig usikkert om Ciljan holder et høyere nivå enn Danny Guthrie per dags dato. Og Keegan ventet jo åpenbart på at Barton skulle komme tilbake. At stallen er syltynn betyr ikke at vi kan kjøpe hva som helst. Og det kan meget vel hende at Keegan syntes prisen for Skjelbred var for høy i forhold til de kvalitetene han så i gutten.

Jimenez og Vetere har selvsagt hostet opp en rekke spillere som har blitt forespeilet Keegan. Hvorvidt Keegan har blitt forespeilet Turan, Derdiyok, Gomis, Veloso m.fl. og sagt nei blir jo rene spekulasjoner. Jeg finner det vanskelig for å tro at han hadde sagt nei til en spiller som Veloso, som tross alt spiller på et langt høyere nivå enn Skjelbred, og som spiller i en posisjon vi kunne trengt en backup.

Men om Keegan sier nei til en talentfull venstreving, så er ikke det helt unaturlig, da vi minst av alt trengte en venstreving.
Keegan har garantert sett noen av de spillerne som har blitt varmt anbefalt av Jimenez, og kom til den konklusjon at Xisco og Jonas var gode spillere som måtte kunne gå an, mens han anså Skjelbred for å være en spiller som ikke var stort bedre enn Guthrie per dags dato.
At Guthrie skulle miste hodet så fundamentalt mot Hull kan man ikke ta høyde for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #114 på: 25. Sep. 2008, 19:48 »
Nå må folk ærlig talt ta seg sammen. En manager har tross alt overhodeansvaret for et lag. Keegan gikk fordi han ikke følte han hadde kontroll på transfers og systemet rundt seg.Han følte han ikke var delaktig nok i prossesene rundt klubben. Hvis ikke en trener skal kunne ha kontroll på hva som skjer rundt sitt eget lag, hvorfor skal han da stå ansvarlig for prestasjonene??? Jeg driter fullstendig i hvor mange navn Vetere og Wise har kommet opp med, hovedsaken er at Keegan skulle vært mannen bak kjøpene. (V og W kunne da ha bistått med tips og KUN det)
At Keegan gikk er en skam og cirkus Newcastle vil ingen ende ta.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 25. Sep. 2008, 21:14 »
Selv om manageren reduseres til en slags "head coach", så skal han likevel ha siste ord i forhold til overganger og kontrakter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 26. Sep. 2008, 00:38 »
Selvsagt!
Det er og blir ankepunktet. King Kev gjorde rett.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 26. Sep. 2008, 00:53 »
Han gjorde rett i å trekke seg, men om tidspunktet var riktig er kanskje ei anna sak.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 26. Sep. 2008, 00:57 »
Tja. Forsåvidt, men han prøvde jo til det ytterste å få det til å fungere, så tilta det jo forståelig når de gjorde all elendigheten iløpet av vinduets siste timer.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 26. Sep. 2008, 11:14 »
Tidspunktet har trakk seg på var jo helt forferdelig, det er ikke bare han som har slitt under en bedriten ledelse, Benitez har jo også gjort det. Men det er Ashley og gjengen som må ta mesteparten av ansvaret her..