20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Francisco "Xisco" Jimenez Tejada  (Lest 77372 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Francisco "Xisco" Jimenez Tejada
« Svar #360 på: 22. Okt. 2012, 21:42 »
Gi mannen en ny og forbedret kontrakt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 22. Okt. 2012, 23:34 »
Hadde ikke han 1 målgivende pasning sist han spilte på A-laget, i 6-0 seieren over Aston Villa?

De få gangene han har spilt synes jeg han har vært brukendes. Hvorfor han ble frøset ut i kulden og spillere som Løvenkrands, Ranger, Best, m.fl. ble føretrukket før han har jeg ikke helt forstått meg på.
Er det en klausul i kontrakten hans som gjør at NUFC må betale mer om han spiller mer? Eller hva er grunnen?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 23. Okt. 2012, 10:46 »
Jeg har vel alltid sittet med inntrykket av at han aldri har vist all verden de ytterst få gangene han har fått sjansen, men han har blitt et slags offer for oppgjøret etter Dennis Wise. Han har blitt selve symbolet på behandlingen av Keegan, måten Keegan ble fullstendig overkjørt av Wise/Jimenez. Xisco og Nacho har liksom blitt skjellsord.

Dette og den vanvittige lønna har nok gjort det enklere for managere å overse Xisco, samtidig som han selvsagt ikke er mer enn en høyst middelmådig fotballspiller. Men nå kan det jo virke som at han har lagt ned en skikkelig innsats på treningsfeltet til reservene, og jobbet seg tilbake. Når han nå plutselig spiller kamper for reservelaget kan ikke det bety annet enn at han vurderes som aktuell for a-laget igjen. Og da hjelper det å score hattrick for reservene, mens John Carver sitter på tribunen.

Ny og forbedret kontrakt skal det ekstremt mye til for at han får, det vil i såfall være en kontrakt med 80% lønnsreduksjon. Jeg vet ikke helt om Xisco heller er så veldig gira på det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #363 på: 23. Okt. 2012, 12:04 »
Gi mannen en sjanse mot Brugge  :toon:

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #364 på: 23. Okt. 2012, 12:34 »
Hadde vært litt av et "sjokk" om det skulle vise seg at Xisco scorer nok et hattrick mot Brugge :) God forhandlingsteknikk både om han vil bli i NUFC eller om han vil bort :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 23. Okt. 2012, 12:54 »
Xisco imponerte vel ikke en kjeft i andredivisjon i Spania i fjor. Sleit med å overhode få fast førstelagsplass. Tror det er en god grunn til at sjansene har vært begrensa. Det er nok at han ikke er god nok. Best er nok garantert bedre, og jeg tror nok også Løven er en bedre spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 23. Okt. 2012, 12:59 »
Jeg tror vel egentlig ikke Best er vesentlig bedre enn Xisco. Men Best var britisk, hadde lav lønn, og var av "nyere dato". Jeg ser for meg at Best og Xisco er omtrent jevngode. Men ingen av dem er egentlig gode nok for Newcastle. Likevel, med bare tre spisser i a-stallen er det behov for en ekstra streng å spille på. Xisco er neppe SÅ dårlig at han ikke kan bidra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 23. Okt. 2012, 13:05 »
Det er han muligens ikke - men Pardew har hele tiden påpekt at han fra starten av har hatt som mål å behandle samtlige spillere rettferdig. Ranger fikk 18 matcher under Pardew til og med. Ranger er også en Wise-flopp må vites.
Forøvrig viser jeg bare til de høyst middelmådige statsene Xisco har fra sine låneopphold. Det skremmer ikke meg. 8 mål på 48 opptredener leser jeg kjapt fra Wiki. Jeg tror ikke det er uten grunn at ingen av managerene de siste åra har gidda bruke han. Eneste måtte være noen klausuler vi ikke veit om - men jeg føler meg sikker på at vi har fått mer igjen av å bruke Best/Løven.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 23. Okt. 2012, 14:31 »
Best og Xisco jevngode? :yao:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 23. Okt. 2012, 17:05 »
Xisco hadde 3 starter i Liga Adelante (nest øverste nivå i Spania) og 13 innhopp forrige sesong og scora 3 mål. Siste halvdel av 10-11 sesongen var han også utlånt til Deportivo hvor han scora 2 på 5 starter og 4 innhopp. I La Liga den gang riktignok. Ingen oversikt over assists. Best har i denne perioden scora 10 mål og 2 assists på 25 starter og 4 innhopp i selveste Premier League.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 23. Okt. 2012, 18:12 »
Best er en bra spiller som jeg gjerne skulle sett at vi kunne ha beholdt. Gjorde alltid en god jobb når vi trengte han. Xisco er nok ikke der, men det virker som om mannen har en god ståpåvilje og han fortjener å få en sjanse til, særlig når man ser hva Ranger har fått. Vi har jo ikke akkurat en overflod av spisser for tiden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 23. Okt. 2012, 18:30 »
Jeg ville heller hatt Best i bakhånd kontra Shola Ameobi, jeg. Ameobi er særs lite målfarlig - og Best var en meget god partner for Demba Ba i fjor høst. Fysisk var han meget god å ha der oppe på topp - og målstatsene hans i PL var absolutt greie. Han hadde også et eller annet unikt med teknikken sin som er vanskelig å forklare. Kunne se veldig teit ut - men iblant gjorde han meget pene ting.
Jeg har vansker for å se at Xisco er på lignende nivå og tror det må være en grunn til at han har fått begrenset med spilletid også på utlån. Men for all del - skulle vi være uten alle spisser skal han selvfølgelig få sjansen. For meg er det dog viktigere dersom vi lar Sammyobi og Adam Campbell få litt spilletid dersom mulig. Xisco har ingen fremtid hos oss.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #372 på: 08. Nov. 2012, 09:58 »
Xisco har ingen fremtid hos oss.

Xisco has Newcastle future

Pardew er tydeligvis uenig med deg Kristoffer :D 

Skal på ingen måte påstå at Xisco er noe superspiller, og han ble også kjøpt inn til en for dyr pris imho.  Men det betyr ikke at vi ikke skal kunne benytte ham så lenge han oppfører seg profesjonelt og vi mangler alternativer.  Ser ikke bort fra at Pardew med hans man management skills skal klare å få noe nyttig ut av Xisco også, og ingenting hadde vel vært bedre enn om han kan få muligheten i et innhopp bortekampen mot Brugge.
Genius by birth. Slacker by choice.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 08. Nov. 2012, 10:32 »
"He's a well-liked player in the group"

Har vært ein del av Jonas, Colo og Enrique gjengen, når han har vært i Newcastle.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 08. Nov. 2012, 11:21 »
Tss, det derre kaller jeg vanlig politisk korrekt pjatt fra Pardew :P
Xisco er historie her straks hans kontraktstid er over - det føler jeg meg brennsikker på. Såklart er det vel mulig at han kan få litt spilletid når vi er skadeskutt og lignende - men ser liten grunn til at han skal gå foran spillere som Sammy og Campbell.