20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bo i London  (Lest 3686 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Bo i London
« på: 31. Aug. 2008, 20:14 »
Vurderer å flytte over dammen etter nyttår. Men har hørt det er veldig dyrt og vanskelig å få et sted å bo i London. Noen her inne som enten har erfaring eller har hørt noe rundt dette? Vet det var et annet forummedlem som holder til eller skal flytte dit, men husker ikke helt hvem.

Er student så hadde håpet på å finne en studenthybel, men siden jeg bare blir der i ca 6 måneder virker det nesten umulig.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Bo i London
« Svar #1 på: 31. Aug. 2008, 20:25 »
Newcastle?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 31. Aug. 2008, 21:31 »
Det er et spesielt universitet skolen min har utveksling med så kommer meg desverre ikke til Newcastle :(

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 02. Sep. 2008, 17:16 »
Jeg besøkte ei jeg kjenner som bodde i London og studerte der. Hun måtte bo en time unna skolen, langt utenfor sentrum og betale i dyre dommer for å bo der.

Har selv vurdert å gå et år skole i London, og den informasjon som jeg har fått er at det er svindyrt å bo der, også på studenthyblene til skolen. Men hvis du skal gå på skole i kun et halvår og får deg en studenthybel vil jeg tro at det skal være mulig å overleve det. Du kan vel søke til Lånekassen om ekstra studielån og stipend, (får vel ekstra i reisestipend i allefall) og du kan søke om Erasmusstipend, noe jeg tror alle nordmenn som skal studere i Europa får.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02. Sep. 2008, 18:45 »
Jeg får Erasmus og vanlig stipend, i tillegg har jeg spart 30.000kr. Men jeg får ikke studenthybel på den skolen jeg vil gå fordi de ikke prioriterer studenter som kun skal være der et halvår.

Har sett på noen leiligheter som ligger i nærheten av skolen, men finner ingen til under 8-9 tusen i måneden. Og det har jeg ikke sjans til :( Får vurdere litt, men kan se ut som om jeg ender opp i Lisboa eller blir hjemme rett og slett ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02. Sep. 2008, 20:33 »
Lisboa er vel ikke noe dårlig alternativ det heller! :P Deilig klima, og du kan se Moutinho, Veloso og resten av Sporting Lisboa annenhver uke! :D

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03. Sep. 2008, 00:02 »
Plana mi er utveksling i Asia eller Australia. Et halvt år med varme vil gjøre godt for guten vil jeg tro :) I Asia får du jo et halvt års husleie for samme pris som en måned i London  :)

« Siste redigering: 03. Sep. 2008, 00:14 av André S »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 03. Sep. 2008, 00:14 »
Plana mi er utveksling i Asia eller Australia. Et halvt år med varme vil gjøre godt for guten vil jeg tro :)

Leker også med tanken om Australia :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Johan Gjessing Værnes

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 22. Okt. 2008, 15:11 »
Jeg bor i London for 4050,- i mnd.

Er ikke dyrt å bo i London om man bare bruker hodet. Dessuten er mat og sånn såpass billig her, at det går opp i opp i forhold til Norge.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 22. Okt. 2008, 15:15 »
Ikke dumt det. Nå har skolen også fått en utvekslingsavtale med Newcastle, så jeg ser ikke bort i fra at det er det som kommer til å stå øverst på lista når jeg skal søke utveksling :)

Johan Gjessing Værnes

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 på: 22. Okt. 2008, 15:32 »
Det blir fra jul, eller fra neste år? Flyttet til newcastle til høsten selv...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 23. Okt. 2008, 10:07 »
Enten høst 09 eller vinter 10.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 29. Okt. 2008, 16:07 »
Dere faar gi lyd fra dere om dere kommer flyttende over sjoen til Geordieland.