20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2  (Lest 49887 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #285 på: 31. Aug. 2008, 00:02 »
Er det egentlig lov å drikke på tribunen?
Hvor skulle han ellers ha fått et plastkrus med øl i fra? :P

Det er vel vanlig at det selges øl på tribunen? Mener å huske at Ashley ønsket å kjøpe en øl til alle bortesupporterne mot Sunderland i fjor, men at Sunderland-folket nektet han det.

Trodde man måtte drikke opp før man går ut på selve tribunen, men er ikke sikker. Ashley gjør vel hva han vil uansett :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #286 på: 31. Aug. 2008, 00:05 »
Skal prøve meg på en relativt nøytral analyse av kampen:

Given: BB (Iallefall av våre)
Beye: Skuffende dårlig. Temposvak og usikker på plasseringer mot gode Arsenalspillere
Tayls: For urutinert og feig. Rygger seg alt for langt inn mot 5 meteren i mange situasjoner.
Colo: Viser at han ikke helt har vendt seg til PL og NUFC, i det at han lager en del uheldige frispark, og har flaks at han ikke lager straffe mot oss tidlig i kampen. Ellers lovende offansive takter,
Enrique/Bassong: Bedre offansivt enn defensivt, men ikke helt godt nok ennå.
Zoggy: Ikke venn med ballen, og har ikke blikk for medspillere. Ikke som han var i fjor høst. Kan selges i Januar hvis erstatter kommer inn.
Guthrie: Over middels bra i dag. Prøver bestandig å spille fotball. Lykkes ikke alltid, men lovende. Rutine vil gjøre ham til en verdifull spiller for oss.
Butt: Problemer med tempoet, men viktig rutine og takler på midten. OK kamp.
Jonas: Kun Given var bedre hos oss i dag. Imponerende arbeidsmoral, og viser at han har oversikt med innlegget til Owen i første omgang. Gjør at vi snart kan si "Milner, who?"
Owen: under middels, men hadde jo 5 arsenalforsvarere å holde fra livet (inkl Ameobi). Neppe noe som sikret han innkalling på landslaget, men han kom til 2 veldig store sjangser på en dårlig dag.
Ameobi: Det dårligste jeg noensinne har sett av en NUFC spiller, inkludert sine tidligere svake kamper. Han prøver ikke, han bruker hverken kraft eller fart i duellene, og greiser å skaffe frispark imot seg selv om han har ballen... Han har fått nok sjangser. Det positive er at the tractor boys vet at han har spilt en hel kamp etter skaden som stoppet overgangen (Kan jo bety at han vil bestå en medical nå). Det negative er at de sikkert så kampen og har kommet på bedre tanker ( Tore Andre Flo, Ian Rush, Bala Garba)

Keegan bommet på taktikken ved å ligge lavt men likevel ikke satse på kontringer. Dette er dødfødt mot Arsenal. Jeg tipper forøvrig at årets unge spiller i PL vil bli Nasri. Fytte F for en spiller.

Generellt sett så vil jeg si at det at vi blir fraløpt av Arsenal og rundspillt etter alle kunstens regler, ikke nødvendigvis sier noe om innsatsen, men mer om gutsen. Med det mener jeg at de fleste nok sprang rudt i blodtåka for å holde tritt, men en sånn formidabel overmakt gjør at du lett blir litt passiv for å ikke bli lurt ut i pølsebua. det medfører at man oftere kommer på halvdistanse, og når da Nasri og Fabregas setter igang med klikk-klakk fotball, blir man fort svimmel.

Jeg håper at vi får inn en spiller eller to med farte og teknikk, sånn at vi kan spille litt mer Arsenal-fotball i overgangene våre. Slik vi har spilt tidligere, har vi ikke greid å utnyttefarten til Oba engang. Det er vel det viktigste vi må gjøre noe med fremover, sånn at vi blir mer gjennombruddshissige.

Når det er sagt, må jeg si at jeg liker å se at våre gutter på stillingen 3-0 fremdeles prøver å spille fotball, og ikke druser ballen på stadiontaket for å få ballen unna.

Lauritz

• Gjest
« Svar #287 på: 31. Aug. 2008, 00:39 »
Forventet ingenting før denne kampen, noe som viste seg å være like greit. Arsenal var fantastiske idag, men synes Newcastle lar Arsenal komme enkelt til litt for ofte. Jeg vet ikke hvor mange ganger forsvaret rygget inn i egen 5-meter, og praktisk talt tråkket ned Given.
Du kan kanskje gjøre det mot andre lag, men mot et Arsenal- lag som elsker å spille på små flater, er du dømt til å bli grust dersom du lar de få store rom..

Nicky Butt er ikke god nok for Newcastle, og han må ut dersom vi skal høgare på tabellen i år! Det samme gjelder Ameobi. Jeg har null tålmodighet med ham nå, og blir glad den dagen han forsvinner fra klubben. Idag var han skrekkelig dårlig! Som flere sier, så drar han ned tempoet i spillet og virker totalt umotivert for videre spill for oss..
Personlig setter jeg Given som vår beste mann, med Guthrie på 2.plass. Gutierrez viser enorm arbeidskapasitet, og jeg gleder meg til å følge med han i år..
På topp får Owen en vanskelig oppgave mot et bunnsolid forsvar.. Det er kanskje derfor han trekker ned på egen banehalvdel for å motta ball også, men det er ikke der han skal være! Jeg vil ha Michael Owen på topp, en Michael Owen som truer bakrom og som scorer mål. Selv om kanskje det var for mye å be ham om idag..

Ser fram imot neste kamp!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #288 på: 31. Aug. 2008, 01:20 »
Noen andre som så Ashley bånske ølla på tribunen? Haha

Er det egentlig lov å drikke på tribunen?

Det som redda dagen for min del, utrolig syn.
Kampen var katastrofe, men ingen forventet vel poeng borte mot Arsenal. Og må bare få det sagt, nå har jeg sagt i 5 år at Ameobi er PLs dårligste fotballspiller, og vi må faen meg se denne udugeligheten år inn og år ut.
an sparker ikke Bobby Robson??

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 31. Aug. 2008, 01:55 »
Vi ble rundspilt etter alle kunstens regler i dag.
Vi gikk ut med litt stor respekt for motstanderen og ble litt forsiktige. Vi var veike i duellene og ga Arsenal vanvittig mye tid med ballen.
Samtidig ligger Arsenal veldig høyt i banen. De var på oss med en gang vi fikk ballen, og straks vi kom over midtstreken, var det slutt.

I andreomgang gir Arsenal oss mer rom, og vi er mer skjerpa fra starten av. Klare for å revansjere oss, og om mulig pynte på resultatet. I stedet triller Arsenal ball i hatt med oss rundt vår 16-meter. Men det er flere spillere som spiller seg stort opp i andreomgang. Noe som gjør at vi ikke trenger å slakte hele gjengen.

Ameobi er en snodig fyr. Han var brukbart god og et lovende talent frem til og med 03/04-sesongen. Etter det har han blitt dårlig, dårligere, dårligst. Men han vet det ikke selv. Derfor prøver han stadig på ting han ikke vet han får til, noe som ender med at han lager frispark mot seg selv, når han har ballen. At han løper inn i skuddbanen til Owen i førsteomgang er så altfor typisk den mannen. Men etter pause vinner han noen hodedueller og bidrar til at vi er nære å skape noen gode sjanser. Han lykkes også med et par pasninger og avdriblinger. Dette retter opp inntrykket noe. Og jeg er helt sikker på at jeg har sett Shola selv, og ikke minst Alan Smith, spille dårligere kamper.

Jeg vil påstå at Ameobi prøvde det han kunne i dag. Problemet er bare at han er Englands dårligste profesjonelle fotballspiller for øyeblikket. Han ville kanskje vært en forsterkning for FK Zebra som kommer på Zebra i løpet av høsten en gang. Men jeg tror faktisk Tufte IL hadde plassert Shola på benken sammen Martin. Spissene til Tufte er nok faktisk bedre enn Shola i øyeblikket.

Jeg vil berømme Given, Jonas og Guthrie som alle tre gjør en kjempekamp. De prøver og prøver, de gir aldri opp. Dessverre lykkes de sjelden i dag, men de prøver da i det minste.

Jeg er enig i at 3-0 ser litt merkelig ut fra Givens side. Det ser ut som han står og venter på at ballen skal trille forbi, før han kan legge seg ned og slå oppgitt ut med armene. Men jeg er ganske sikker på at det ikke er tilfelle. At skuddet fra Denilson skulle bli farlig tror jeg ikke han hadde ventet, og det kan være grunnen til at han ble stående og se fortumlet på at ballen trillet i mål.
Uten at jeg vil påberope meg å snakke på vegne av Given.
Men at han ikke prøver å ta de vanskelige skuddene er bare tull. Selvfølgelig prøver ikke Given å slippe inn mål, fordi han er oppgitt på forsvaret. Given vil nok være den første til å innrømme at han hater å plukke ballen ut av nettet. I dag gjorde Given en kanonkamp nok en gang. Og er den eneste som står mellom Arsenal og en kalasseier av dimensjoner.

Vi har tapt mot Arsenal. OK. Vi hadde fryktelig mange skader i dag, og hadde problemer med å stable en godkjent ellever på banen. Når en Shola Ameobi blottet for kamptrening måtte starte denne kampen, så sier det alt om hvor mange spillere som er på skadelisten.
Martins, Viduka, Carroll, Duff, Smith - i tillegg til en haug med andre spillere. I tillegg har vi nylig solgt Milner. Alle dette er spillere som kunne bidratt til at resultatet hadde sett helt annerledes ut.

Keegan sier rett ut at vi trenger nye spillere - og han føler seg trygg på at vi får det. Håper magefølelsen hans stemmer, og at det kommer et par/tre hyggelige overraskelser på mandag. Jo flere midtbanespillere, jo bedre.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 31. Aug. 2008, 02:31 »
"Sir Niall" faktisk.
Har jeg hørt det også.

Jaja, våre kjære mackems fornekter seg aldri.

Det er kun én ire som fortjener å bli adlet av Dronningen. Og det har aldri vært tvil om hvem det er.

Sir Seamus Given.

(nå snakker jeg selvsagt kun om irske fotballpersonligheter)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 31. Aug. 2008, 12:05 »
Det skal sies at 0-3 scoringen til Denilson gikk via beinet til Taylor, og setter Given ut av spille. Ingen andre enn meg som har fått med seg det? Er jo selvsagt grunnen til at han havner på hæla.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #293 på: 31. Aug. 2008, 13:02 »
Det skal sies at 0-3 scoringen til Denilson gikk via beinet til Taylor, og setter Given ut av spille. Ingen andre enn meg som har fått med seg det? Er jo selvsagt grunnen til at han havner på hæla.

Nei du er sjølvsagt ikkje åleina om å sjå det. Det er jo tydleg han står på feil fot og at det målet er ein smule flaks!

Synst ikkje vi ska leggja so mykje i denne kampen. Vi var dårlege og Arsenal var veldig gode. Akkurat som i fjor,2 gonger faktisk. Men heimakampen mot Arsenal i fjor, viste jo at vi kan viss vi vil.

Ein av tinga eg håpte på før denne sesongen var, i tillegg til topp 8, at vi forbedra oss i kampane mot topp 4 laga. Og ungjekk tap og prestasjonar som i fjor. Dette gjorde vi mot Scums men i går så svikta vi, og var tilbake på fjorsesongen sitt nivå...

« Siste redigering: 31. Aug. 2008, 14:43 av lgrinde »

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 31. Aug. 2008, 14:38 »
Drittkamp av Newcastle som blir utspilt av et mye bedre Arsenallag. Åpenbare mangler i dette laget. Ikke bare har vi en syltynn tropp, men førsteelleveren er heller ikke mye å rope hurra for. I hvert fall ikke hvis en eller to sentrale spillere mangler.

Given 7 - Newcastles beste, atter en gang.
Beye 4 - En vits i forhold til sist sesong. Det florerer til tider med hårreisende feilvalg.
Taylor 5 - En skygge av seg selv. Alt for avventende og for lite kompromissløs.
Coloccini 6 - Gjør ikke så mange feil som resten i forsvarsrekka, men er heller ikke spesielt god i denne kampen.
Enrique 5 - Ikke nevneverdig dårlig, men ikke nevneverdig god heller.
Jonas 6 - Jobber beinhardt kampen igjennom og viser til tider hva han er kapabel til. Synd at medspillerne ikke er av samme klasse.
Guthrie 6 - Få feilpasninger og ser faktisk ganske bra ut i denne kampen, til tross for det stygge resultatet.
Butt 4 - God sesong videre, hilsen landsforeningen for balltap og feilpasninger!
N`Zogbia 5 Bra driv med ballen og har en absolutt habil teknikk og hurtighet å vise til. Minus for fraværende overblikk.
Ameobi 1 - Hvor skal man begynne? Eller, skal man i det hele tatt begynne? Var keeper på Owens skuddforsøk i første omgang. Sier alt.
Owen 5 - Blir ikke akkurat skamforet med baller der fremme. Får lite å jobbe med, og da blir det vanskelig å utrette noe særlig. Ok kamp.

Bassong 5 - Helt ok, liksom. Ikke den hyggeligste kampen å komme inn i, men han følte seg nok i det minste litt hjemme i franske omgivelser.

Newcastle skriker etter dødsviktige transfers for å tette igjen hullene i dette laget. Håper inderlig det blir noe action på overgangsmarkedet i de resterende tiimene, for det er jo åpenbart at sesongen avhenger av det.

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 31. Aug. 2008, 15:16 »
Drittkamp, men vi ligger fortsatt ett poeng foran skjema.

Ingen kunne regner med mer enn tre poeng etter Manu borte, Bolton hjemme og Arse borte. At vi har fire er MEGET sterkt. Nå må vi bare slå Hull. Slike kamper kan vi ikke gi fra oss poeng i.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 31. Aug. 2008, 15:23 »
Drittkamp av Newcastle som blir utspilt av et mye bedre Arsenallag. Åpenbare mangler i dette laget. Ikke bare har vi en syltynn tropp, men førsteelleveren er heller ikke mye å rope hurra for. I hvert fall ikke hvis en eller to sentrale spillere mangler.

Given 7 - Newcastles beste, atter en gang.
Beye 4 - En vits i forhold til sist sesong. Det florerer til tider med hårreisende feilvalg.
Taylor 5 - En skygge av seg selv. Alt for avventende og for lite kompromissløs.
Coloccini 6 - Gjør ikke så mange feil som resten i forsvarsrekka, men er heller ikke spesielt god i denne kampen.
Enrique 5 - Ikke nevneverdig dårlig, men ikke nevneverdig god heller.
Jonas 6 - Jobber beinhardt kampen igjennom og viser til tider hva han er kapabel til. Synd at medspillerne ikke er av samme klasse.
Guthrie 6 - Få feilpasninger og ser faktisk ganske bra ut i denne kampen, til tross for det stygge resultatet.
Butt 4 - God sesong videre, hilsen landsforeningen for balltap og feilpasninger!
N`Zogbia 5 Bra driv med ballen og har en absolutt habil teknikk og hurtighet å vise til. Minus for fraværende overblikk.
Ameobi 1 - Hvor skal man begynne? Eller, skal man i det hele tatt begynne? Var keeper på Owens skuddforsøk i første omgang. Sier alt.
Owen 5 - Blir ikke akkurat skamforet med baller der fremme. Får lite å jobbe med, og da blir det vanskelig å utrette noe særlig. Ok kamp.

Bassong 5 - Helt ok, liksom. Ikke den hyggeligste kampen å komme inn i, men han følte seg nok i det minste litt hjemme i franske omgivelser.

Newcastle skriker etter dødsviktige transfers for å tette igjen hullene i dette laget. Håper inderlig det blir noe action på overgangsmarkedet i de resterende tiimene, for det er jo åpenbart at sesongen avhenger av det.

Du nevne ikkje at det er Zoggy som lagar straffen, veldig unødvendig spør du meg. Og det at han ikkje greie leggje inn eller slå dødballar trekke og ned. Bra driv og fart framover ha han, men det gir oss ingen sjansar. Det er min oppfatning av han. Synst 4 på han passa bedre. Så får du heller trekke Butt ned eit poeng og... ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 31. Aug. 2008, 15:26 »
Unødvendig å lage straffen? Hva skal han ellers gjøre i den situasjonen? Det er helt naturlig å ha armen slik N'Zogbia hadde den...

Anthony

• Gjest
« Svar #298 på: 31. Aug. 2008, 15:30 »
Selvsagt er det slik. de fire toppklubbene i PL får alltid dommerens dømme-favør i sine kamper, hadde det vært motsatt for NUFC ville dommeren latt være å dømme i vårt favør. Nå snakker jeg om samme straffesituasjon...

Det er noe mentalt som ikke er som det skal hos dommeren(e)...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 31. Aug. 2008, 15:35 »
Straffesituasjonen er forsåvidt grei den, selv om det ikke er med overlegg. Selvsagt ikke Zoggys skyld.