20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2  (Lest 49728 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #240 på: 30. Aug. 2008, 20:42 »
Synes det er forbanna latterlig å lese all drittslengingen av Ameobi. Som om det liksom er der vi taper kampen. Forsvaret er til tider så latterlig dårlig at det er til å spy av, og så lirer folk av seg slikt piss mot en enkeltspiller. Vi hadde for faen ikke utrettet en dritt uansett hvem vi hadde hatt der foran, når vi møter et slikt lag som vi gjør i dag.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #241 på: 30. Aug. 2008, 20:42 »
Når Arsenal spiller som de gjør i dag er det ingen i verden som er bedre. Fantastisk fotball, alt går lynkjapt og på få berøringer. Ingen lag i verden som matcher dette, synd for Arsenal at de ikke klarer dette hver kamp, synd for oss at de klarer det i dag.

Enig med Kesse her, Arsenal var fantastiske i dag.
Selv om vi taper i dag, så bør vi være fornøyde med fire poeng på de tre første kampene.
Det jeg synes er negativt i dag, er mangelen på innsats hos enkelte av spillerene.

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #242 på: 30. Aug. 2008, 20:45 »
Arsenal var faen meg gode idag..

Når vi først hadde ballen synes jeg vi gjorde en grei forestilling,
noen fine touches og endel bra spill.. Jonas, Guthrie og Given synes jeg var gode idag..
Men Ameobi er ubrukelig og jeg ville heller sett en unggutt, som f.eks Ryan Donaldson som iallefall har lyst til å vise seg frem.

Mike Ashley viste seg frem som en flink drikker også :)

EDIT:
Dommeren gjorde my rart idag synes jeg. Vi burde iallefall hat 2 fordeler av ballen som kunne blitt kontring/angrep av.
Følte han domte med Arsenal.. men men kan ikke klage så mye på dommern.
« Siste redigering: 30. Aug. 2008, 20:49 av MaKo »

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #243 på: 30. Aug. 2008, 20:45 »
Klarer vi å bli enige om spillerpoengene for denne kampen?

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #244 på: 30. Aug. 2008, 20:47 »
Given 7(kan ikke gi høyere pga slapp inn 3 mål, ikke hans feil men forde).

Beye 5
Taylor 5
Coloccini 5
Enrique 5 (bassong 5)

Jonas 7
Butt 4
Guthrie 6
N'Zogbia 4

Ameobi -5 poeng(ville fått en 5'er på børsen om han var arsenal stopper, synest han er skyldig oss penger pga han ikke gikk i transfervinduet til en annen klubb og sitter å stjeler penger fra klubben)
Owen 6

Keegan 3 - Taktikken hans med å spille soft fotball mot arsenal fungerer ikke, vi må spille hardere. Greit vi hadde en dårlig benk, men ameobi burde aldri vært på banen, og når han først var der så burde han byttet han ut et sted mellom 15-35 min.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #245 på: 30. Aug. 2008, 20:51 »
De Ameobi gjer på før straffa er uakspektabelt. Hadde vi hatt bortedrakta med samme farge som chelsea sin keeperdrakt hadde han gått rett inn i veivesenet som kjegle.

På den sjangsen til Owen bør han som PL spiss forstå at der kjøme en bak om bevegelsane blir gjort viktig.

Alt i Alt så for Ameobi stryk karakter i dag

Positivt:
Given
Jonas
Colo

Desse gutta sørger for at det ikkje er meir i dag. Veldig imponert over Colo. Kald og rolig i dei fleste situasjoner, sliter litt med tempoet. Dei to andre trenger ikkje forklaring

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 30. Aug. 2008, 20:52 »
Synes det er forbanna latterlig å lese all drittslengingen av Ameobi. Som om det liksom er der vi taper kampen. Forsvaret er til tider så latterlig dårlig at det er til å spy av, og så lirer folk av seg slikt piss mot en enkeltspiller. Vi hadde for faen ikke utrettet en dritt uansett hvem vi hadde hatt der foran, når vi møter et slikt lag som vi gjør i dag.

Det er ikke slik at folk her synes Ameobi var god før denne kampen. Majoriteten, med meg har ønsket han vekk fra Newcastle i årevis! Tror jeg begynte å mase om at han var en møkkaspiller for ca 4-5 år siden. At han var dårlig i dag var en selvfølge, men det var mange andre som også var dårlig, det har du helt rett i.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #247 på: 30. Aug. 2008, 20:52 »
Et par ting fra kampen:

- Hvorfor i himmelens navn har spillerne så stor respekt for Arsenal? Skal vi ha håp om poeng mot sånne lag så må respekten legges til side. Taylor er den verste av alle til tider. Husker i begynnelsen av karrieren sin så ble han hyllet for sitt mot og sine tøffe taklinger. De siste sesongene har han blitt altfor passiv, spesielt mot de gode lagene. I dag lot han Fabregas, Adebayor og flere andre få springe og vinne metere fritt selv inne i Newcastles 16-meter!

- Er det bare meg som av og til merker tegn på at Given virker så oppgitt over forsvaret sitt at han ikke prøver å ta vanskelige skudd? For all del, han hadde en brukbar kamp og var en av Newcastles beste, men har sett flere ganger nå at Given på en oppgitt måte bare ser at ballen går i mål fordi laget blir knust og fordi resten av laget er så elendige.

- Det sier seg selv at vi taper mot Arsenal med Ameobi på topp, og når 3 av 4 midtbanespillere heter N'Zogbia, Guthrie og Butt. No offence mot Guthrie som har vist seg å være en habil spiller, men Butt/Guthrie vs Fabregas & co holder ikke i det hele tatt.

- N'Zogbia kan bare selges for min del, om vi får inn en brukbar erstatter. Han er rask, men viser gang på gang at han mangler overblikk og spilleforståelse.

- Selv om jeg tar avstand fra alt Barton har gjort, og selv om jeg helt sikkert hadde forhatt ham om han hadde spilt for en annen klubb, så elsket jeg den fandenivolskheten han viste når han kom innpå. Kanskje ikke så rart når resten av laget (minus et par stk) gikk og daffet og lot Arsenal vinne alle andreballene de ville.
« Siste redigering: 30. Aug. 2008, 20:54 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #248 på: 30. Aug. 2008, 20:52 »

Hvorfor i alle dager er det latterlig? Hva har Ameobi gjort for å vinne over vår support? Han gikk blant annet i veien for målet til Owen, han prøvde ikke å være med i spillet engang, han for rundt å smågikk istede for å springe i posisjon. Flere ganger slo Gutierrez og Owen oppgitt ut med armene pga Ameobi ikke engang prøvde å springe i posisjon, og ga ballen vekk når han først fikk den.

Forsvaret vårt var ikke spesielt godt, men dette er også takket være at de ble overkjørt til tider, og midtbanen vår var ubalansert. De kjørte Toure opp slik vi pleide med Albert, noe som gjorde at de ble overtallig på sentral midtbane, og da ble vår midtbane i ubalanse slik at de sprang over oss.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #249 på: 30. Aug. 2008, 20:53 »
Kossen i helvete kan dokke gje Butt 3 og 4 mens dere gi Ameobi/Owen/Enrique osv... 5 og bedre, er jo bare helt latterlig.

Butt hadde mange viktige taklinger som hindret Arsenal angrep, nærme scoring på ein fin heading, og ingen balltap som gav farlige sjanser til motstanderen. Han fortjener ivertfall ein 5/6
Newcastlesupporter siden 1992

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 30. Aug. 2008, 21:02 »
Vi virket tunge og trege idag, og alle bortsett fra Given og Jonas var under pari mener jeg. Tipper at midtukas 120 minutter mot Coventry fremdeles satt litt i enkelte spillere.

På en annen side så spilte vi borte mot et tilnærmet skadefritt og revasjesugent Arsenal lag som har PL gull som et av sine mål denne sesongen, så vi burde vite at det kom til å bli en særdeles vanskelig kamp.

Nå har vi unnagjort 2 av de 3 værste bortekampene denne sesongen og står med 4 poeng på 3 kamper. Neste match er Hull hjemme på St. James Park, jeg kan nesten ikke vente.  :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 30. Aug. 2008, 21:07 »
"En forferdelig negativ Daniel": Husk hjemmekampen mot Derby i fjor. Vi skulle virkelig overkjøre de og scorer mange mål. Husker hvordan det gikk! :P

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 30. Aug. 2008, 21:08 »

- Er det bare meg som av og til merker tegn på at Given virker så oppgitt over forsvaret sitt at han ikke prøver å ta vanskelige skudd? For all del, han hadde en brukbar kamp og var en av Newcastles beste, men har sett flere ganger nå at Given på en oppgitt måte bare ser at ballen går i mål fordi laget blir knust og fordi resten av laget er så elendige.

Jeg skjønner ikke hva du mener her Nordin? More explaination please!

I dag møter vi et vanvittig godt fotballag som er heltent, og samtidig virker det som om vi er 95% ut fra startblokka. Dermed får Arsenal initiativet tidlig og kampen er i realiteten tapt!

Jeg er også skuffa over hvor forbanna lavt vi skal ligge i dag, vi kommer oss ALDRI opp i banen og regelrett inviterer Arsenal på fest, og det er sykt irriterende å se på!

Vil trekke frem to spillere i dag. Shay Given og Jonas Gutierrez, begge spilte fantastisk! Shay er i storform og står frem som en keeper i verdensklasse slik han har spilt i starten! Mens Jonas imponerer meg voldsomt, både med og uten ball i dag, bare synd han ikke hadde noen medspillere som var gode offensivt i dag. Hadde han hatt Martins med seg, slik som på Old Trafford, så tror jeg det kunne blitt morsommere for oss NUFC fans, menmen. Slik som han spiller nå, hadde han vært i 11'ern på alle lag i PL unntatt Chelsea...

Men vi skal ikke dvele for mye med dette tapet, er vanskelig å vinne på Emirates. Slår vi Hull hjemme om to uker, så har vi 7 poeng etter 4 kamper, og da henger vi meget godt med når vi vet at vi har spilt både på Emirates og Old Trafford.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

luny_81

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #253 på: 30. Aug. 2008, 21:09 »
Spiller Ameobi flere kamper så er det å gi motstanderen 3p....
eier ikke insats eller moral i det hele tatt..jobber ikke og "alt" han gjør blir det rot eller overgang..og skuddet te owen gikk jævelen i veien for..faen ass te amatør...tør å vedde livet mitt på at hvem som helst a ungguttene hadde gjort det bedre enn amatøren..selv ikke champinship klubbene vil ha han..han jogger og jogger når man skal løpe..

men arsenal er verdens beste lag når di spiller som idag..kontringsspillet og overgangene sitter og nasri er ett kupp...

jonas blir en a hitene i newcastle..han er utrolig og etter di kampene nå i drakta er han en a mine favoritter...forsvar-angrep hele  tida...og skaper noe ganske så ofte..colo i forsvaret blir mye bedre og bedre..om 5-6kamper er han lederen som blir en hit i forsvaret..men beye skuffer meg igjen..
litt for mye feil posisjonering..men blir bedre sikkert etterhvert...
men trenger minst 4nye spilllere..men tror ikke det blir noe mere enn noe middels signeringer..som ikke styrker oss i det hele tatt..

virker ikke som klubben gjør noe for å forsterke oss og tror bare ashley vil ha pluss pluss pluss..og så selge..
han har sagt at det er Mye penger tilgjengelig om di rette dukker opp,men da hvorfor selge milner for mye penger når erstatter koster like mye eller mer???
og skal finansiere hvert kjøp med salg?vi er noen mill pund i pluss etter salgene etter di nye er kjøpt..så virker ikke lovende..men håper jeg har feil og at det kommer noen fra ingenting og overasker oss..

og owen må bli..ellers kan sesongen bli veldig stygg..vi er så avhenig a han..og kreativ midtbane som vi ikke har noen a etter emre ble solgt...selv om mye skadet så va han vår beste midtbane spiller..

nå er det vel hull neste gang etter landslagspausen og blir det ikke seier da..så kommer vi te å slite tror jeg..

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #254 på: 30. Aug. 2008, 21:10 »
Hvorfor i alle dager er det latterlig?

Fordi vi blir totalt rundspilt, og fortjente 0-10 i noten fremfor en eneste scoring. Ja Ameobi skal ta sin del av skylden, men å begynne å hakke på en spiss blir rett og slett for dumt.

Sitat
Hva har Ameobi gjort for å vinne over vår support? Han gikk blant annet i veien for målet til Owen

Og nettopp derfor fikk så mange en grunn til å eskalere drittslengingen. Hvis det hadde vært Owen som kom i veien for skuddet, hadde folk feid det unna som uflaks.

Sitat
han prøvde ikke å være med i spillet engang, han for rundt å smågikk istede for å springe i posisjon. Flere ganger slo Gutierrez og Owen oppgitt ut med armene pga Ameobi ikke engang prøvde å springe i posisjon, og ga ballen vekk når han først fikk den.

Når vi møter et lag som er så kompakte som det Arsenal er i dag, og når midtstopperne heter Gallas og Toure sier det seg selv at man ikke får utrettet stort. Jeg tror neppe Viduka eller Carroll hadde fått utrettet noe særlig mer. Jeg tror egentlig ikke Martins ville fått anledning til det heller. Men dette blir selvsagt bare spekulasjoner.

Sitat
Forsvaret vårt var ikke spesielt godt, men dette er også takket være at de ble overkjørt til tider, og midtbanen vår var ubalansert. De kjørte Toure opp slik vi pleide med Albert, noe som gjorde at de ble overtallig på sentral midtbane, og da ble vår midtbane i ubalanse slik at de sprang over oss.

Riktig det, men forsvaret viser klare tegn på manglende posisjoneringer, manglende fysikk, og innsatsvilje i mange situasjoner. Hvorfor i helvete klarer ikke Beye å sideforskyve i tide på 2-0 scoringen f.eks? I tillegg mister han ballen flere ganger unødvenig, noe han har gjort i flere kamper nå. Colocini og Taylor selger seg gang på gang, og det blir bare for dumt når Arsenal får stå og trille ball slik som på 3-0 scoringen.

Når det er sagt så er jeg fullstendig ening i at Ameobi ikke har noe på laget å gjøre når vi får tilbake de som nå er skadet.