20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Landslaget  (Lest 7368 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Landslaget
« Svar #15 på: 27. Aug. 2008, 00:46 »
Det som FAEN provoserer meg er denne jævla preferansen av spillere fra "store klubber". Jeg mener seriøst at spillere som Hamoud bør være med, han har noe å bidra med både som høyreving og ikke minst høyreback i dette laget. Hva med ESPEN HOFF da? Finner du mange bedre norske spillere i TL da? Trond Olsen er også en mann jeg glatt hadde sett før Fredheim Holm blant annet.
Hæstad og Andresen har ikke gjort en dritt som tilsier at de bør være faste til opptaket. Hadde glatt foretrukket både Skjelbred, Runar Berg, Tommy Knarvik, you name it.
Provoserende!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 27. Aug. 2008, 16:09 »
Du har helt rett, Kristoffer.
At Trond Olsen ikke har fått prøve seg på landslaget er en skandale.

Men at Hareide foretrekker spillere fra STORE klubber er ikke noe nytt. Selv om Erik Nevland var brilliant i Groningen. Ble vel toppscorer og det ene med det andre, så fikk han ALDRI sjansen på landslaget. Meldte overgang til Fulham, og vips, bankers i troppen!
At han sitter på benken for Roy Hogdsons mannskap er uvesentlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 27. Aug. 2008, 18:26 »
Haha, her er det mange som stilner om vi tar 3 poeng mot Island ser jeg.
Hvorfor det? Det er laguttaket som kritiseres, ingen sier at vi IKKE kan vinne...

Nei, men om vi vinner er det jo ikke noe å klage på. Har aldri vært noen stor fan av å kritisere taktikker/laguttak før kamper. Hareide vet faktisk mer enn oss om hvordan spillere fungerer sammen, og hvordan miljøet i landslaget fungerer. Han har helt sikkert lagt en grundig plan allerede basert på de spillerne han har tatt ut, så får vi se i etterkant om jobben han gjorde da han tok ut troppen var god nok.

ja for dei planane han har gjort tidligere med samme spillere har vel gjort susen... ikkje det nei?? det er på høg tide å få et lite generasjonsjifte på landslaget og gi plass til unge frammadstormende spillere som faktisk har vist ka dei kan i motsetning til 1/3 av uttaket

De har ikke alltid fungert nei. Men Hareide har fått tillitt gjennom en ny kvalikk, og det er lenge siden den forrige ble avsluttet. Da synes jeg han bør få sjansen til å bygge opp en tillit på nytt uten at alle hugger huet av han FØR første kamp er spilt. Vinner vi kampene er det fullstendig likegyldig hvilke spillere vi gjør det med. 

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 27. Aug. 2008, 18:29 »
Då må ein isåfall skrive om "alt for norge" til våre 11 tilfeldig utvalgte menn skal ut i striid igjeen
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 27. Aug. 2008, 19:44 »
Om de 11 som skal ta oss til VM er unggutter, utenlandsproffer eller tilfeldige utvalgte er vel knekkende likegyldig bare de vinner kampene i denne kvalikken. Og det er der man helst bør fokusere kritikken sin mener nå jeg...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 27. Aug. 2008, 19:48 »
Vel der er eg uenig. Tror du hadde klaga sjøl om fxs keegan hadde annonsert lagoppstillinga mot Arsenal består av 11 spillere han signa fra notts county old boys...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 27. Aug. 2008, 20:56 »
Hehehehe...
Problemet er jo at Hareide aldri har klart å oppnå de ønska målene med sine uttak. Og jeg har begynt å sett meg lei på endel av disse faste traverne på landslaget.
Den første spilleren som burde vært på landslaget forutenom Carew, Riise og Hangeland er jo omtrent Espen Hoff spør du meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 27. Aug. 2008, 22:03 »
Ut med hareide! Eg er så lei av laguttaka hans >:( Det er forferdelig provoserende å se at dei samme gamle spelarane blir tatt ut gang på gang.
Aldri noko nytt og kreativt. Det er jaggu lenge siden eg har sett Norge spelt eller prøvd å spelt fin fotball. Alt går i stampe. Det seier seg sjølv at når Fredrik Winsnes som til neste år legg opp som fotballspelar for å bli lege, blir tatt ut i troppen. Har i grunn ikkje sett så mykje til Winsnes i Tippeligaen, men det kan godt hende at han har spelt godt, for all del. Men når du tar ut ein spelar som skal legge opp etter sesongen, så seie det litt om ambisjonane dine >:(

Og Steffen Iversen da! Gud, kor irritert eg blir. Han er altså ute på kvelden før landslagssamlinga og kjem ikkje når han skal komme dagen etter! Da går Hareide ut i media og legg ut om at dette ikkje akseptabelt. Men allerede neste samling er han tilbake >:( Litt av ein konsekvens!

Nei, landslaget treng noko nytt. Ein ny manager er det Norge treng. Ut med Hareide!!!   

NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 28. Aug. 2008, 00:09 »
Winsnes kunne fått Andresens rolle, sammen med Tettey. Winsnes har jo den berømte snurr-rundt-finta si, hvor han snurrer rundt sin egen akse et par og tjue ganger med ballen i beina, før han slår en genial pasning. Og Tettey er den som tar det defensive ansvaret Andresen ikke tar, og rydder opp der Andresen kommer til kort. Winsnes slår pasningene, Tettey løper. Andresen gjør jo ingen av delene, og har ikke gjort det på nesten 10 år.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anthony

• Gjest
« Svar #24 på: 28. Aug. 2008, 13:41 »
Hehehehe...
Problemet er jo at Hareide aldri har klart å oppnå de ønska målene med sine uttak. Og jeg har begynt å sett meg lei på endel av disse faste traverne på landslaget.
Den første spilleren som burde vært på landslaget forutenom Carew, Riise og Hangeland er jo omtrent Espen Hoff spør du meg.

Agreed.
Hoff har vist kreativitet på klubblaget og på statestikken er han den mest effektive spilleren i Tippeligaen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 28. Aug. 2008, 13:43 »
Desverre er det det motsatte av hva Hareide ser etter. Se på Martin Andresen, han har ikke prestert på år og dag, slik blir man tatt ut.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #26 på: 28. Aug. 2008, 14:09 »
Det er synd å si det, men sliter med å klare å engasjere meg noe voldsomt i landslaget.
X- antall ganger har man sett fram til landskamp og gledet seg, så kommer uttaket av troppen, nedtur1, så kommer uttak av laget, nedtur2  så kommer kampen, nedtur3.

Selvfølgelig skal man være realistiske til hva en lilleputtnasjon som Norge kan prestere, men det er måten vi ikke presterer på som kan få det til å koke over >:( selv for en sindig nordlænning

Ser fram til den dagen Norges eneste trener med ett snev av internasjonal klasse over seg tar over, også han kan omtales som en sindig nordlænning :P
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 28. Aug. 2008, 14:37 »
Der har du helt rett, ratatosk!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 28. Aug. 2008, 14:41 »
Norges neste landslagssjef håper jeg blir Henning Berg eller Ståle Solbakken.

Er vel Trond Sollied dere sikter til regner jeg med, den arrogante idoten håper jeg aldri blir landslagsjef!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 28. Aug. 2008, 14:44 »
Den arrogante idioten er jo beste treneren du finner ved siden av en aldrende Nils Arne Eggen.
Syns han er en liten Mourinho light jeg!