20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mobilabonnement  (Lest 6514 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Mobilabonnement
« på: 24. Aug. 2008, 21:14 »
Eg skal skaffe meg ett mobilabbonnement, uten kontantkort. Og så ser eg slike abonnement som Tele 2 Sherrif, der man får 175 kr fritt til å disponere fritt på en måned. Prisen på ett slikt abonnement koster 39 kr tror eg det var, om man ikke overstiger dei 175 kronene, og ikke bruker internett. Hvordan kan det vere mulig å tjene på noe slikt? Er det noe eg som abonnent ikke har fått med meg, for ellers så må jo dette vere helt villt billig. Foreldre som kanskje gir barna 150 kr i måneden på ett kontantkort, kunne jo spart over 100 kr på ett slikt abbonemt!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mobilabonnement
« Svar #1 på: 24. Aug. 2008, 21:27 »
www.onecall.no

Det har jeg.. Skjønner ikke hvordan de tjener cash heller

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 24. Aug. 2008, 21:32 »
www.onecall.no

Det har jeg.. Skjønner ikke hvordan de tjener cash heller
Oi, faen. Utrolig billig ja! Hvor mye ligger mobilfakturaen på med dette abonnementet om jeg tørr spørre? :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 24. Aug. 2008, 21:43 »
hmm mykje og spare på og skifte til det dere men sist gang eg skifta var eit helvete så veit ik om eg orker det stresset ein gang til.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 24. Aug. 2008, 21:45 »
Man får ikke regning hvis man ikke går over et visst beløp. Etter de 2 første mnd fikk jeg en regning på 50 kr! Nå pleier de å ligge rett over 100 lappen. Tidligere hadde jeg noe netcom greier og da var regningene på minst 7-800

Ikke noe stress å skifte i det hele tatt! De ordner alt med å si opp ditt andre abb osv

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 24. Aug. 2008, 21:55 »
Det de tjener på er Terminerings avgift. Det betyr at når en Telenor kunde ringer til en One Call kunde så må telenor betale operatøren 90 øre hvis jeg ikke husker feil. Hvis en Telenor kunde ringer Netcoms nett er det 70 øre. og hvis One call eller network Norway som er nettverks operatøren heter.  så betaler de ca 50 øre.

Det betyr enkelt å greit at hvis jeg har telenor og du har one call og jeg ringer 120 minutter til deg, og du ringer 120 minutter til meg. så vil One Call tjene på dette.

Dette forklarer hvorfor det nå kommer så mange små selskap som har vanvittig lave priser, Og hvorfor de store selskapene ikke klarer å følge med. Dette forklarer også hvorfor mange av dem går dunken... For de trenger stor kundemasse for å kunne tjene penger.. derfor må de sjokkere med tilbudene.så det har sin risiko å gå på sånne løsninger, men vil man bare ringe og sende meldinger er det klart best!
Han kom, ble mett og dett var dett....

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 25. Aug. 2008, 00:53 »
Jeg har noe Chessgreier hvor det er gratis sms ut september. Koster 1 øre pr. sekund og det er ingen oppstartsavgift.

Til nå i august har jeg hatt et forbruk på 46 kroner. Minste beløp pr måned er 69 kroner, så jeg må vel sette meg ned i telefonen og slarve litt en dag...

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #7 på: 25. Aug. 2008, 02:26 »
Støtter opp om OneCall. Supporten er dårlig, men fy faen så billig det er om du ikke er storforbruker. Både jeg og andre i familien ringte for ca 200-400 kr tidligere med Netcom, mens regningene nå ligger på maks 50 kr i måneden. Som regel er det gratis. Utrolig!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 03. Sep. 2008, 11:25 »
http://www.amobil.no/artikler/kan_bli_braastopp_for_mtu/52994

Dette forklarer hvorfor One Call er billig. dette kan også bety at mange små selskap kan få utfordringer i framtiden.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 20. Okt. 2010, 16:03 »
Drar opp denne igjen. Blei ingenting av nytt abonement etter spørsmåla eg kom med for rundt 2 år siden. Så no er det pån igjen, og no trenger eg det virkelig ! Kontantkortet burde jo blitt bytta ut for lenge sia, da det koster fett ! Men korleis sier eg opp kontantkort abonementet mitt i telenor, for så å bytte til OneCall faktura?

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #10 på: 20. Okt. 2010, 16:10 »
Bytt til Chess og for 89kr får du ubegrenset med sms, ringetid og data ut året! Ingen bindingstid, så hvis du ikke vil fortsette med abonnementet bytter du bare ved nyttår :)

https://www.chess.no/abonnement/landingsside/?prodid=442
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 20. Okt. 2010, 16:11 »
Men korleis sier eg opp kontantkort abonementet mitt i telenor, for så å bytte til OneCall faktura?

Du kontakter vel bare ønsket levrandør, og så ordner de resten. De sier opp avtalen hos telenor, og spør om du vil ha samme telefonnummer(dette er faktisk billigere enn å få nytt, stort sett). Så får du simkortet i posten, med angitt tid for når det blir aktivert. Det gamle abonomentet ditt blir ikke aviklet, før det nye er aktivert.  Så er det bare å vente på datoen(ca. 1 uke pleier det å være), og så har du hengitt deg til en ny blodsuger.  ;)

Tror dette skal være en dekkende og korrekt beskrivelse.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 20. Okt. 2010, 18:38 »
Men korleis sier eg opp kontantkort abonementet mitt i telenor, for så å bytte til OneCall faktura?

Du kontakter vel bare ønsket levrandør, og så ordner de resten. De sier opp avtalen hos telenor, og spør om du vil ha samme telefonnummer(dette er faktisk billigere enn å få nytt, stort sett). Så får du simkortet i posten, med angitt tid for når det blir aktivert. Det gamle abonomentet ditt blir ikke aviklet, før det nye er aktivert.  Så er det bare å vente på datoen(ca. 1 uke pleier det å være), og så har du hengitt deg til en ny blodsuger.  ;)

Tror dette skal være en dekkende og korrekt beskrivelse.

Takk du ! :) Så enkelt eg håpet det var. Litt kinky siden eg ikke er 18 før i februar, og då kan ikkje eg stå som juridisk ansvarlig ...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 20. Okt. 2010, 23:36 »
Jeg er veldig inhabil på dette temaet da jeg jobber som Teamleder i telenor :)

Men jeg må jo legge inn denne linken når diskusjonen blusser opp :)

http://www.djuice.no/abonnement/combi/

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 21. Okt. 2010, 10:55 »
Bytt til Chess og for 89kr får du ubegrenset med sms, ringetid og data ut året! Ingen bindingstid, så hvis du ikke vil fortsette med abonnementet bytter du bare ved nyttår :)

https://www.chess.no/abonnement/landingsside/?prodid=442

Den har jeg skifta til også. Hadde et meget nice abb hos Chess før jeg kom over det der.