20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FIFA 09  (Lest 51996 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: FIFA 09
« Svar #30 på: 03. Okt. 2008, 22:01 »
Utrulig spennande lesning for oss som venter på det beste fotballspelet:

Sitat
Det er mye mer duellspill , kamp om ballen og mindre avblåsninger i kampene. Tempoet er veldig fint og synes er utmerket i forhold til min stil. Tempoet er litt roligere en PES08. Dere husker på PES08 at hvergang du tok en takling eller tok ut en spiller i duell, så gikk ballen rett over sidelinjen hvergang. Selv om du var 10 meter fra linja. Dette er betrakelig forbedret. Istede at ballen fyker 20 meter ut av banen , så blir ballen liggende eller triller noen få meter.

- Du får en følelse at du må kjempe og krige om ballen i hver duell. Fordi det er ikke forutbestemt at den spillern får ballen

Det som er deili er at spretten på ballen er mer realistisk. Vist du f.eks slo en 40 meters pasning på PES08 , så i det ballen spratt i bakken gikk den rett ut av banen. På PES09 får ballen mer sprett og bue når den treffer bakken. Og gjør det dermed mulig å jobbe inn en lang pasning . Siden det blir mer luft under ballen.

Er mye mindre kluss med forsvarspillerne. Og keeperne opptrer mye sikrere i feltet og på strek. Mer bestemt og stabil. Har ikke enda sett en keeper tabbe. Veldig stilig med de forskjellige straffespark stilene.

AI på PES09 er på veldig høyt nivå. På alle de 30 kampene jeg har spilt har det ikke vært noen ping pong mål , keepertabber ellernoe. Kun 1 selvmål som han selve Kennet Klingborg klarte å prestere i Roma. Du må prestere , spille bra og vise kvalitet for å score på PES2009. Du kan ikke flakse deg forbi 2 midtbane spillere og tro at du kan springe igjennom forsvarspillerne. For det går ikke ann på PES2009.

Spillerne på spillet inviterer til løp. Du kan nå kjøre kontring på utspark , frispark og utkast. Siden motstander laget ikke er på plass i det dødballen starter. Slik det var på PES08 , så var alle spillerne på sine posisjoner i det dødballen ble tatt. På utspark fra keeper kan du bestemme hvor du skal sentre ballen. Det er mye farligere å starte bakfra med ballen. Det er enklere å presse høyt i det motstandere laget skal spille seg ut.

Om Be a legend moden:

Sitat
Be Come a Legend starter slik . Du ordner din egen spiller. Ansikt , kropp , sko, kropphandlig, springe teknikk og alt annet. I første kamp spiller du for et talent lag , der mange agenter ser på deg. Når du har fullført denne kampen. Får du tilbud fra 3 forskjellige klubber og du må velge hva du tror som er best for din karriere. Skal du f.eks ta det beste laget og tilbudet? Eller skal du gå til det dårligste laget der det er lettere å spille seg inn i 11ern.

Når du har skrevet under kontrakten . Er du klar for din første utfordring. Det er å komme deg med på benken til neste kamp. Du spiller internkamper før hver kamp . Der du spiller mot selve A-troppen. Dette er vanskelig , siden du ikke har så gode medspillere. Jeg spiller AMC, og jeg får ikke spille på min posisjon hvergang. Noe gang CM, RM og AM. Her er det viktig å vise seg fram ,ha litt flaks. Prøve å få en scoring eller assist. Jeg har spilt 5 internkamper mot A-troppen og ikke enda kommet meg med på benken. Så vet ikke hvordan det er å sitte på benken enda :) hehe..

Menne etter hver internkamp får du poeng , som bygger opp dine skills. Du kan velge om du skal fokusere på power, speed, stamina , balance , shot tecnic osv. Du kan f.eks fokusere på alle egenskapene , men da vil det gå langsomt å bygge opp speed skillsen vist du ønsker mer fart.

Fokuset på 1 touchen i PES09 liker jeg utrolig mye, 1 touchen er så viktig i spillet her. Det betyr om det blir mål eller ikke. Om du kommer deg forbi spilleren eller ikke. Eller om du klarer å slå pasningen.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 03. Okt. 2008, 22:22 »
hvor tar du dette ifra? er det bare en dødelig som meg som har skrevet dette? med tanke på at det er norskt skrevet? :P
Han kom, ble mett og dett var dett....

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #32 på: 03. Okt. 2008, 23:11 »
Jepp ;)

Ein kar som har fått fullversjonen. Var med i PES-EM.  :)
http://www.pes-nm.com/apps/photos/album.jsp?albumID=2361971
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 03. Okt. 2008, 23:59 »
Hans-Emil, har du overhodet spilt FIFA 09, eller har du bare sittet å lest meningene til en pro-PES-dude?
Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i hvordan den karen har oppfattet spillet, og jeg syns det er betraktelig mye forbedring fra 08. Og 08 var faktisk jævla morsomt, har spilt det med kompiser hhelt frem til nå som 09 har kommet. Der er enda noen ting som kunne vært enda litt bedre, jmf. bytting av spillere er litt problematisk iblant. Men spillet virker også i år til å ha tatt enda mange geniale steg i riktig retning. Alt er blitt mye mer realistisk, ballen kan sprette uheldig, dommeren kan stå i veien, du kan feilberegne høye baller og dueller. Tror det blir nok et år med MYE prestisjefulle kompiskvelder med eller uten øl.
Forøvrig veldig enig med Erlend, det er også en fordel at andre ting med spillet ser bra ut.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #34 på: 04. Okt. 2008, 00:11 »
Spørsmålet med FIFA er jo hvorvidt det holder i lengden eller ikke. Jeg merker at jeg går veldig fort lei av FIFA-spill fordi de samme scoringene og situasjonene gjentar seg hele tiden. Særlig foran mål... Men jeg håper at dette har endret seg med den nye versjonen.

Jeg gleder meg vel uansett mest til Far Cry 2 for å komme med en liten avsporing. Virker helt sinnsykt lovende.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 04. Okt. 2008, 00:45 »
Spørsmålet med FIFA er jo hvorvidt det holder i lengden eller ikke. Jeg merker at jeg går veldig fort lei av FIFA-spill fordi de samme scoringene og situasjonene gjentar seg hele tiden. Særlig foran mål... Men jeg håper at dette har endret seg med den nye versjonen.

Jeg gleder meg vel uansett mest til Far Cry 2 for å komme med en liten avsporing. Virker helt sinnsykt lovende.

det er jeg enig med deg i, men jeg har ennå ikke skårt det samme målet 2 ganger:) så det er bedre :)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #36 på: 04. Okt. 2008, 09:51 »
Hans-Emil, har du overhodet spilt FIFA 09, eller har du bare sittet å lest meningene til en pro-PES-dude?
Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i hvordan den karen har oppfattet spillet, og jeg syns det er betraktelig mye forbedring fra 08. Og 08 var faktisk jævla morsomt, har spilt det med kompiser hhelt frem til nå som 09 har kommet. Der er enda noen ting som kunne vært enda litt bedre, jmf. bytting av spillere er litt problematisk iblant. Men spillet virker også i år til å ha tatt enda mange geniale steg i riktig retning. Alt er blitt mye mer realistisk, ballen kan sprette uheldig, dommeren kan stå i veien, du kan feilberegne høye baller og dueller. Tror det blir nok et år med MYE prestisjefulle kompiskvelder med eller uten øl.
Forøvrig veldig enig med Erlend, det er også en fordel at andre ting med spillet ser bra ut.

Har sjølv spelt Fifa, og eg kjenner meg godt igjen i det han seier. Har ikkje fått skikkeleg fotballfølelse hos Fifa sidan world cup 98. Dog, Be A Pro moden er veldig artig, og fungerer bra online. Grafisk sett so er FIFA nydeleg å sjå på, men inntrykket er at dei fleste velger FIFA på grunn av lisensene. For all del, FIFA utvikler seg, men ikkje så mykje desverre. Eg personlig går veldig fort lei på grunn av at eg føler det blir alt for lett å ta fintene, skåringene blir mykje av det samme til dømes. Eg føler ikkje det store engasjementet når eg skårer herlege mål på kvart skudd. Som til dømes med PES, når eg skårer eit fabelaktig mål der, så er det ofte det kjem ein "WOW" følelse.  Føler at FIFA i det heile blir litt for arcade for min smak.

Men for all del, Fifa 09 er ikkje eit dårleg fotballspel.  ;)
Og btw, prøv PES 09 i år, det blir fabelaktig. Og då meiner eg ikkje demoen, men fullversjonen.
« Siste redigering: 04. Okt. 2008, 09:53 av Hans Emil »
for a logical solution!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #37 på: 04. Okt. 2008, 09:54 »
Noen som har prøvd PC-utgaven?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 04. Okt. 2008, 22:20 »
Dette er sikkert et jævla dumt spørsmål, men har FIFA09 kommet ut i PC-versjon i butikkene?

Eller snakker Ulf om noen har lasta ned spillet?

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #39 på: 05. Okt. 2008, 05:17 »
En kompis av meg har lastet det ned til pc hvertfall. Gameplay'et er kult nok, driblesystemet er noe av det stiligste jeg har sett noengang..Men skuddene er helt jævlige spør du meg :/ Begynte på Be A Pro-modusen der jeg og en kompis spiller henholdsvis attacking midfield og striker på Rosenborg, det var jævlig artig ! Før kampene får også spilleren din en "oppgave" av manageren, som f.eks å få en assist, ikke gå i offside mer enn et visst antall ganger, osv. Du får ekstrapoeng for å klare disse oppgavene, i tillegg til at du får poeng utdelt etter hvor bra spilleren din gjorde det i kampen. Tror nok jeg kommer til å spille mye Fifa i år for første gang på flere ååår, men jeg forblir nok en trofast PES-tilhenger til det siste
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 05. Okt. 2008, 10:33 »
FIFA på PS2 og PS3 er to forksjellige ting. Likte også det nye spillet, selv om jeg ikke har spilt det vedlig mye.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #41 på: 05. Okt. 2008, 12:34 »
Jeg trodde d kom samtidig til alle plattformer

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #42 på: 05. Okt. 2008, 15:08 »
PES er i hvertfall soleklart best på pc, både x-box- og playstation-versjonen er seeeeig og latterlig dårlig i forhold...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 05. Okt. 2008, 15:41 »
PES er i hvertfall soleklart best på pc, både x-box- og playstation-versjonen er seeeeig og latterlig dårlig i forhold...

Mulig det er derfor jeg alltid har syntes PES er så vanvittig ræva. Aldri prøvd det på pc. Men tror ikke jeg gidder det uansett, FIFA er mer enn bra nok.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 05. Okt. 2008, 16:50 »
På PC kan man jo ikke bruke den jævla 360-graders-kontrollen da. Har aldri spilt PES på xbox, men har alltid innbildt meg at det er bra.