20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Enough Said @ NUFCaid.com - blogg om Newcastle Utd  (Lest 6404 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Enough Said @ NUFCaid.com - blogg om Newcastle Utd
« på: 10. Aug. 2008, 21:33 »
Heisann folkens.

Jeg har nå opprettet en blogg på mitt domene www.nufcaid.com hvor ideen min var at de som ønsker å blogge om Newcastle Utd kunne få registrere seg. Om ønskelig kan bloggen godt være en offisiell Newutd blogg. Det må dere høye herrer i newutd.no avgjøre om det er et ønske. Jeg stiller i allefall bloggen til disposisjon.

De som ønsker å bli fast blogger sender bare en mail til blogg@nufcaid.com hvor dere oppgir fullt navn og alder. I tillegg trenger jeg et ønsket passord til bloggen.

Ta kontakt hvis spm! Håper vi kan få til en aktiv og god blogg med høy kvalitet.

Kom gjerne med synspunkter.
nufcaid for now!

Ulf

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Enough Said @ NUFCaid.com - blogg om Newcastle Utd
« Svar #1 på: 10. Aug. 2008, 22:45 »
Spennende idé.

Noen som har peiling på hvordan vi kan implementere "siste fem blogginnlegg" e.l inn på NewUtd.no? Et samarbeid hvor vi linker til bloggen, og det er link til NewUtd på den siden er noe vi absolutt bør få til.

Det jeg imidlertid er "redd" for er at det som skrives på hovedsiden, i forumet og i bloggen blir mye av det samme. Slik jeg ser det bør NewUtd være en side med nyheter, referater, previews etc, mens en blogg må inneholde kommentarer og meninger, men det skal jo forumet også.

Hva mener dere om dette?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #2 på: 10. Aug. 2008, 23:05 »
Er de samme tankene jeg har. Bloggen er et sted man går litt i dybden på nyhetene og evt det som diskuteres på forumet. Har til nå laget følgende kategorier i bloggen
*Klubben
*Spillere og Ledere
*Kamper
*Akademiet
*Legender
Er det flere kategorier som "må" være med?

Føler dere at det er "smør på flesk" med en blogg i tillegg til forumet? En blogg blir jo mer som en lengre artikkel om saker og ikke et sted det skal postes "2 ord" av alle. De som skal være bloggere må en del på "hjertet" når de blogger. Bloggen er også et mye mer nyansert sted enn forumet, hvor man diskuterer alt fra fotball til politikk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11. Aug. 2008, 15:26 »
Jeg vet ikke helt hva en blogg skal tjene for formål. Jeg poster noen lengre kommentarartikler i ny og ne. Men de vil bli postet på newutd.no. Vi kan ikke bare ha nyheter, kampreferater og slike ting på newutd. Vi må ha rom for lengre kommentarer også.
Vil ikke en blogg bare overlappe hovedsiden?

Hva skal man skrive i en blogg, som man ikke kan skrive om på hovedsiden? Det kan jo eventuelt være et alternativ for de som ikke er med i teamet. Men sånn jeg tenker vil det jo uansett overlappe både hovedsiden og forumet.

Så jeg ser for meg at dette blir smør på flesk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #4 på: 11. Aug. 2008, 16:28 »
Så du skjønner ikke hvorfor noen vil ha muligheten til å poste lengre kommentarer, fordi du gjør det på hovedsiden i ny og ne? Det er jo bare et svært lite fåtall av medlemmene her inne som er med i teamet og har muligheten til dette.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #5 på: 11. Aug. 2008, 19:00 »
Personlig savner jeg "egne" meninger i større grad på forsiden, er vel i stor hovedsak nyheter der. En blogg skal derimot ikke være en nyhetsformidler, men mer en kanal hvor bloggerne kan gå mer i dybden på ønsket sak.

Men jeg ser "faren" for at det blir for mye. Ønsker uansett å gjøre et forsøk. Så får man ta en evaluering etter hvert.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 11. Aug. 2008, 19:06 »
Prøv !

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11. Aug. 2008, 20:21 »
Du skal selvsagt få lov å prøve. Ideen er ikke noe dårlig, men jeg er bare redd for at det vil bli litt mye av det samme som hovedsiden.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11. Aug. 2008, 20:24 »
Hvordan i helvette skal det kunne bli mye av det samme hvis bloggen kun skal innehold tanker, vurderinger og egne meninger, mens newutd.no skal inneholde nyheter, previews, referater osv?

Jeg ser virkelig ikke problemer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 11. Aug. 2008, 20:32 »
Newutd.no skal inneholde nyheter, previews, referater OG kommentarer.
Bloggen skal inneholde tankespinn, egne meninger og vurderinger. Det vil kanskje ikke få samme form som det som postes på hovedsiden, men det vil kunne bli mye av det samme. Sånn som jeg tenker.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 11. Aug. 2008, 20:39 »
At det går ann å gjøre dette til et problem, Joakim.

Tipper så godt som alle andre enn deg ser på dette som et fint og positivt tilskudd til newutd.no

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #11 på: 12. Aug. 2008, 01:57 »
Aner jeg redsel for at andre enn deg skal få ytre sine meninger i form av lengre kommentarer, Joakim?

Det er helt fint at du tar deg tid til å slenge innpå ditt syn på forsiden i ny og ne, men å få høre fra flere enn deg tror jeg hadde falt i smak hos de fleste (no offence!).
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12. Aug. 2008, 17:22 »
Jeg er ikke redd for at andre enn meg skal ytre sine meninger. Jeg prøver ikke å gjøre dette til et problem, og jeg nekter ingen å skrive på denne bloggen. Jeg er bare usikker på om ikke det vil overlappe med det som skrives på hovedsiden. Men kan hende er det bare meg.
Det er i utgangspunktet ingen dårlig idé, det har jeg heller aldri gitt utrykk for, og man må for all del prøve. Tar jeg feil, er det helt sikkert en bra ting.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #13 på: 13. Aug. 2008, 23:44 »
første post er nå lansert.

http://www.nufcaid.com/#post1

Karl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 på: 14. Aug. 2008, 08:15 »
Kjør på!

Jeg synes det hadde vært ideelt å hatt en nyhetsside med "objektive" nyheter som ikke var for omfattende (klager ikke på dagens side... :)), for så å ha en blogg (med 2-4 bloggere) som utdyper mer og gjerne er litt mer subjektive. Bloggerne kan gjerne ha ulike stiler; den "grundige ::)", "sinte >:(", "optimistiske ;D" etc, bare ikke for mange. Og kanskje en gjesteblogger for å bryte stilen litt.

Karl

PS: for første gang på (ca) 10 år har jeg nå IKKE betalt regningen min til NUSSC ;D ;D  (På tide :D)
"There will be a handful of teams unbeaten so far this season in the Premier League on Saturday night and we will be one of them.” Kevin Keegan, 15.august 2008