20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan begynte du å heie på Newcastle?  (Lest 11827 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvordan begynte du å heie på Newcastle?
« Svar #15 på: 08. Aug. 2008, 15:25 »
Jeg har fortalt historien hundretusener av ganger.
Søskenbarnet mitt og meg spilte mye CM2 på midten av 90-tallet. Han var alt Newcastle-supporter, mens jeg trodde jeg visste hva fotball var, og innbilte meg at Blackburn var laget (en synd jeg har bedt om tilgivelse for hvert år siden). Men jeg hadde såvidt fått greie på hvem Lee Clark var, og hadde sansen for ham. Det må jeg vel antakelig takke Boing-klubben for. Uansett, fascinasjonen for dette Newcastle-laget vokste. Både i og med at jeg hadde oppdaget Lee Clark og mye på grunn av søskenbarnet mitt. Vinteren og våren 1996 ble jeg gradvis mer overbevist om at de sorte og hvitstripete var de rette for meg. Da Alan Shearer byttet klubb en sommerdag i 1996 fulgte jeg med på flyttelasset.

31. desember 1996 forfattet vi sammen et brev til NUFC og ba om å få spillernes autografer. I bursdagsgave den 12. januar 1997 (min 14. fødselsdag) kom svaret fra NUFC, et pent A4-ark med samtlige spilleres autografer. Dette har den dag i dag hedersplassen på veggen, og vil ha det til evig tid.

Den samme nyttårsaftenen ble det også forfattet brev til Newcastle United Scandinavian Supporters Club, den gang drevet av en "tjuagutt fra Sandviken" som jeg tror het Terje. Jeg forble medlem av den skandaleklubben til jeg endelig fikk nok i fjor. Søskenbarnet mitt meldte seg ut rett før eller rett etter den ikke helt ukjente Weiseth tok over styringa.

Og snipp snapp snute, så var eventyret ute...

Som alle vet tok det ikke lang tid før halve Blackburn var Newcastle-spillere, så jeg tror ikke jeg var helt på jordet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 08. Aug. 2008, 17:06 »
Jeg husker jeg satt og spilte Cm 93/94 hvor jeg alltid spilte med Newcastle, den gang lå de i 1. division. Jeg kjøpte alltid Mark Robins fra Norwich, og sammen med Gavin Peacok, Andy Cole, Scott Sellars osv. rykket jeg alltid opp til Premier Leauge. Så begynte jeg å følge Newcastle på tv 96/97 sesongen og fikk helt dilla, og det har jeg aldri angret på. Newcastle er mitt lag.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #17 på: 08. Aug. 2008, 23:35 »
Må være rundt 95-96. En mye eldre fetter av meg og en kamerat av han spilte CM2(?). Fetteren min var Newcastle og kompisen var Everton. Flotte svarte og hvite farger blinket sterkt da Newcastle banket Everton 4-0!

Andy Cole, Les Ferdinand, David Ginola, Robert Lee, Peter Beardsley, Alan Shearer, Lee Clark, Darren Peacock, Philippe Albert, Warren Barton, Faustino Asprilla....hvordan kunne man unngå å ikke heie på dem?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 09. Aug. 2008, 11:13 »
Spilte bra fotball da jeg var mindre og hadde Shearer. Ikke noe mer enn det mener jeg å huske.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #19 på: 09. Aug. 2008, 16:52 »
Skal jeg være 100 % ærlig så begynnte det med Blackburn med Shearer på laget, men når han gikk videre så måte jeg bare bli med tidenes beste avslutter til Newcastle. Men Keegan sin fotball har alltid hatt en spesiell plass i hjerterota mi, mer underholdene fotball enn hva vi hadde den sesongen vi kom på 2.plass bak Man utd skal man lete lenge etter.

Kanskje en dag vil det komme en spiller som kan ta opp arven fra Shearer!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #20 på: 09. Aug. 2008, 17:20 »
Haha, lurer virkelig på hvor mange norske supportere Newcastle hadde hatt hvis det ikke hadde vært for Shearers overgang. Selv var jeg aldri i tvil om hva som var klubben for meg.

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #21 på: 10. Aug. 2008, 00:06 »
Jeg begynte å heie på Newcastle av en grunn, de slo Man U. Husker jeg var så opptatt av Laurent Robert sitt nydelig frispark ;D Siden den gang har Newcastle vært laget, og helten fortsatt Robert  :)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 10. Aug. 2008, 00:25 »
Eg blei Nufc supporter før Shearer overgangen så eg er vel special  ::)

Valgte lag fra ttv med brodderen sko om og gjera og få det beste laget men eg valgte lag nr 2 på tabellen Newcastle istadenfor det naturlige  valget Man Utd. Angrer ikkje på det.

før d var villa laget etterfulgt av tottenham. Freaky nok var eg godt fornøyd med Spurs 1-1 kamp mot nufc husker eg. Men det er eineste eg husker o. Med seier der så hadde vel Nufc vonne ligaen. Men da var eg liten for var alltid Nufc/(Luton/Cambride) på det første cm spillet som eg alltid var og spela før i gamle dager hos ein barndomsvenn.
« Siste redigering: 10. Aug. 2008, 00:32 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #23 på: 10. Aug. 2008, 12:51 »
Flaut å si det, men jeg startet som Tottenham supporter i '96, men ble fort konvertert til den rette siden da Shearer ble signert (Bombe!)  ;D Glad er jeg for det. Hadde han signert for Manchester, hadde jeg sikkert være United-fan. TAKK FOR DET, SHEARER.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #24 på: 10. Aug. 2008, 13:04 »
31. desember 1996 forfattet vi sammen et brev til NUFC og ba om å få spillernes autografer. I bursdagsgave den 12. januar 1997 (min 14. fødselsdag) kom svaret fra NUFC, et pent A4-ark med samtlige spilleres autografer. Dette har den dag i dag hedersplassen på veggen, og vil ha det til evig tid.

Gjorde det samme med Rosenborg ;) Fikk tilsendt en bunke med spillerbilder og autograf på. Stolte eier av autografen til Robert Boateng:) Tror Andreas Mayer var der også 8)

Brimi

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 på: 10. Aug. 2008, 13:23 »
Husker ikke hvilket år det var. Men det var året før Newcastle signerte Shearer. Eneste gutten i klassen selvfølgelig, og blir fortsatt glad når jeg ser folk gå i drakta her i Norge. Lillegutten min har selvfølgelig også fått draktsett, var litt stort på 1års dagen. De gangen man går med drakta sjøl, så prater folk til deg, eller smiler. Det er få som ikke liker/sympati for Newcastle. Det er en klubb i alles hjerter tror jeg  8)

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #26 på: 10. Aug. 2008, 15:10 »
Alle kompisene mine var ManUtd fans - og jeg også når jeg var rundt 7 år. Så gjorde jeg et veddemål med en god kompis på den tiden, der jeg tippet at Newcastle ville vinne 95-96 sesongen forann ManUtd.
Som alle vet endte det slik:

Klubb                    K     V    U    T    MF    MM    P
1    Manchester United    38    25    7    6    73    35    82
2    Newcastle United    38    24    6    8    66    37    78

Og fra å med det øyeblikket bestemte jeg meg for at Newcastle hadde det som trengtes for å vinne neste år, og ble dermed fan - å stor ManUtd hater - hvor hatet bare blir større å større.

Ho'way the lads!  ;)
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 10. Aug. 2008, 15:25 »

Gjorde det samme med Rosenborg ;) Fikk tilsendt en bunke med spillerbilder og autograf på. Stolte eier av autografen til Robert Boateng:) Tror Andreas Mayer var der også 8)
Jøss. Sammenlignet med autografen til Alan Shearer og David Ginola er det nok du som virkelig har stukket av med førstepremien ja.
Boateng og Mayer var jo klassespillere av dimensjoner...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #28 på: 10. Aug. 2008, 15:41 »
Jeg starta å heie på Newcastle samme år de rykket opp til PL..Mye p.g.a. Andy Cole, Kevin Keegan og att de hadde så enormt fine drakter. Digga de svarte og hvite stripene fra förste stund jeg så dem. De spilte en utrolig spennende fotball og selv om de var nyopprykket så kom de på 3.plass, ikke gjennom å spille defensiv, kjedelig fotball, men med en utrolig angrepsvilje og null respekt for "större" og bedre lag. Når man så på kamper eller highlights fra hjemmekampene dems, så hörte man den fantastiske stemmningen og supporterne var helt gärne og elsket laget sitt.
Med spillere som Beardsley, Lee, Cole, Ferdinand, Albert, Howey, Watson, Ginola, Beresford, Clark, Peacock, Hislop, Asprilla, Gillespie, Shearer o.s.v. så var det umulig å ikke elske dette laget..For noen personligheter og alle bidro på sin måte til å gjöre nesten hver kamp til en enorm berg- og dalbane...Oj oj oj, når jeg tenker tilbake på den förste Keegan-perioden så får jeg gåsehud og så mange bra og dårlige minner kommer fram.Jeg ler hver gang jeg ser ett klipp eller en video med disse spillerne på ett helt fantastisk lag.

Newcastle har varmet mitt hjerte i 16 år nå og det kommer det alltid til å gjöre :)

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #29 på: 10. Aug. 2008, 21:10 »

Jøss. Sammenlignet med autografen til Alan Shearer og David Ginola er det nok du som virkelig har stukket av med førstepremien ja.
Boateng og Mayer var jo klassespillere av dimensjoner...

Må ikke disse de spillerne da! Mayer har nå spilt i flere land og Boateng kom tross alt i dress på trening ;)

Det skal sies at det var bilder av a-lagsspillerne også :)