20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sir Bobby Robson  (Lest 33999 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #60 på: 26. Mars 2010, 20:12 »
Det verste er at Souness greide å rive ned absolutt alt Sir Bobby hadde bygd opp på bare tre månederb etter ansettelsen. Og etter det kunne det bare gå én vei, nedover.
Det er få klubber som er så flinke som oss til å kvitte seg med sine beste menn.

Robson er død. Leve Keegan!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 26. Mars 2010, 20:43 »
Det verste er at Souness greide å rive ned absolutt alt Sir Bobby hadde bygd opp på bare tre månederb etter ansettelsen. Og etter det kunne det bare gå én vei, nedover.
Det er få klubber som er så flinke som oss til å kvitte seg med sine beste menn.

Robson er død. Leve Keegan!

Det er ikke det aller verste. Det aller verste er inkompetansen klubbeierne viste på den tiden: Sparke Sir Bobby og ansette Sounesss. Eller hva med Roeder og ikke minst Gullitt.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #62 på: 26. Mars 2010, 22:38 »
Om det er ansettelsen av Roeder du tenker på, så synest eg ikkje den  fortener å nemnast i same åndedrag som dei tre andre tilfella.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 29. Mars 2010, 16:35 »
De fleste her inne virker å være noenlunde enig i at Hughton bør være manager også neste sesong. På samme måte var jo saken med Roeder. Han hadde gjort en glimrende jobb som caretaker. Ikke helt unaturlig å gi han ansvaret på fulltid, selv om det ikke var riktig, sett i ettertid.

Det var på ingen måte noen skandale-ansettelse.
En feil, ja, utvisomt. Men ingen kjempestor skandale.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 29. Mars 2010, 17:44 »
Veldig forskjellig utgangspunkt og er jo ikke sammenlignbare i det hele tatt.
Roeder hadde vel kun ansvaret fra mars mnd og ut sesongen med Shearer som assistent før han fikk fast kontrakt.
CH og CC har nå vært sammen i trenerteamet i en hel sesong, over det også faktisk, og vist over en hel sesong at de faktisk duger veldig godt.
Er også betryggende at forsvaret endelig spiller godt sammen. Selv med mange skader og mange forskjellige forsvarsfirere har de spilt strålende. Klubben har kun sluppet inn 28 mål så langt, det er jo veldig nærme rekorden i CCC som er 32, eller? (Noen som vet om noe lavere?)
Dette kan vel ha sammenheng med at NUFC blir styrt av 2 tidligere veldig gode forsvarspillere. CH er jo nevnt av mange eksperter og fotballsynsere som den beste backen i Tottenham igjennom alle tider og er jo fast inventar på backplass når man setter opp slike lag for Tottenham.
Colin Calderwood når ikke helt opp til CH når man lager slike kåringer som nevnt over. Men med over 30 landskamper som midtstopper for Skottland (mange med Colin Hendry som makker) og flere 100 talls kamper i Englands 2 øverste divisjoner vitner om en fin karriere.
Det er jo disse 2 som nå har hovedansvaret for NUFC, ikke rart vi da er så vriene å score på.

Jeg ser heller ikke at det skal være noen krise at CH og CC også skal få lede klubben i PL, om vi rykker opp vel å merke.  ;)
De har bare 1 år igjen av kontraktene og skulle resultatene utebli vil de ikke være så altfor dyre å kvitte seg med. For å få nye kontrakter må de nok bevise at de kan levere også i PL.
« Siste redigering: 29. Mars 2010, 17:48 av Frode »

Beate Jenssen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #65 på: 29. Mars 2010, 20:35 »
Jeg har ikke lest hele tråden, men skyter bare inn ei anbefaling etter å ha fullført biografien hans "farewell but not goodbye". Mye humor, inside information og en god dose fotball  :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 18. Mai 2011, 15:01 »
You beat me to it Christian :)  I artikkelen er det forøvrig mulig å laste ned Boas preanalyse av Chelsea Castle i 2005. Viser egentlig hvor lite peil vi har på fotball.. Interessant lesning uansett.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #67 på: 19. Sep. 2011, 23:52 »
En flott gest av Mourinho som viser at han er glad i sine egne, og at han setter pris på en av de, etter min mening, største personlighetene innen fotball gjennom tidene:

Real Madrid manager Jose Mourinho has donated his most prestigious personal trophy to be auctioned in memory of his mentor Sir Bobby Robson.

The 48-year-old, who worked under Robson at Sporting Lisbon, Porto and Barcelona, has handed over the FIFA Ballon D'Or World Coach of the Year award he won with Inter Milan in 2010 to be sold to the highest bidder in an online auction next month.

Proceeds from Sir Bobby's Breakthrough Auction, which will run from October 8-23, and a charity ball in Bury St Edmunds, Suffolk, will go to the Sir Bobby Robson Foundation and Breakthrough Breast Cancer.

Robson's son, Mark, said: "The entire family is completely astounded by this generous gift from Mr Mourinho. We are thrilled and so thankful to him.

"My dad would have been so proud by the way all the different clubs and football managers around the world are pulling together by contributing such incredible prizes."

Kilde: http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Real-Madrid-boss-Jose-Mourinho-donates-Ballon-D-Or-trophy-to-Sir-Bobby-Robson-charity-auction-article801743.html

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 20. Sep. 2011, 13:40 »
En fantastisk gest av Mourinho, som jeg faktisk ikke hadde ventet meg. Har lenge hatt en oppfatning av at han ikke lenger brydde seg så hardt om Robson, og at han satte Van Gaal høyere. Men det er mulig jeg tok feil.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 20. Sep. 2011, 13:43 »
Mourinho har vel sagt det slik at det meste taktiske lærte han av Van Gaal - mens det menneskelige, man management - det lærte han av godeste Sir Bobby!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 20. Sep. 2011, 14:13 »
Oppførselen overfor kolleger og motspillere har han i hvert fall IKKE lært av Sir Bobby.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 21. Sep. 2011, 12:58 »
Oppførselen overfor kolleger og motspillere har han i hvert fall IKKE lært av Sir Bobby.

Tenkte på det samme selv. :P

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #72 på: 22. Sep. 2011, 13:44 »
Hva mener du? Bobby gikk jo bort til Ferguson og stakk fingeren i øyet på han rett som det var! :D Ler bare av å forsøke og se det for meg!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 22. Sep. 2011, 20:30 »
Det er et ganske komisk bilde ja.  ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 23. Sep. 2011, 09:21 »
Hva mener du? Bobby gikk jo bort til Ferguson og stakk fingeren i øyet på han rett som det var! :D Ler bare av å forsøke og se det for meg!
Hehe. Jeg klarer ikke se det for meg. Det er bare for usannsynlig.